Mountfield MS 19

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#91 Nový příspěvek od pawka »

jakej tam vubec líváš olej
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#92 Nový příspěvek od texi »

Olej jsem dával od TEXACO LA20W/50-měl jsem dobrý zdroj dodání,teď asi 7let M7ADX, po výměně kroužků SEA30.Nyní dolévám opět M7ADX.
Ledacos si na stroji udělám, ale s převodovkou třebas z fichta bych se asi trápil.Dalo by se pak s ní jezdit i pospátku?Asi ne ?
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
pavoucek
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 12, 2010 10:45 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#93 Nový příspěvek od pavoucek »

Já vím že na MF jsou převodovky, ale myslel sem spíš nějaké řešení třeba s převodovkou z fechtla, prostě z nečeho běžně dostupného. Já sám nemám na takové výzkumy ani kapacity ani schopnosti. :([/quote]


Já se právě o něco podobného teď pokouším. Ale je to zatím ve stádiu vývoje.
Zakon automechanika: Kazde naradi se v urcitou chvili promeni v kladivo.

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Mountfield MS 19

#94 Nový příspěvek od Vlasatej »

pavoučku, tak se pochlub , nějaká fotka tě snad nezabije.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#95 Nový příspěvek od pawka »

texi píše:Olej jsem dával od TEXACO LA20W/50-měl jsem dobrý zdroj dodání,teď asi 7let M7ADX, po výměně kroužků SEA30.Nyní dolévám opět M7ADX.
Ledacos si na stroji udělám, ale s převodovkou třebas z fichta bych se asi trápil.Dalo by se pak s ní jezdit i pospátku?Asi ne ?
ta sedmička,oni delaj jak v 15 tak 20w. 15je asi ridka. Zkusit tam nalít neco hustého.jezdís jen na rovině? Potom bych motor rozebral,kdyby si ho mel rušit,to zvladnes. Treba je kloudnej,nam funguje,ale ty ho vic zaprahas,nez my. Pionýr i jezdi po zpatku,kdyz se nic nepovolí,tak neva .
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
pavoucek
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 12, 2010 10:45 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#96 Nový příspěvek od pavoucek »

Vlasatej píše:pavoučku, tak se pochlub , nějaká fotka tě snad nezabije.
Zatím je to vše jenom na papíru. Úprava motoru z pionýru - pohon přes řemen a ozubení kolo. Varianta č. 2- výroba "nějaké" malé převodovky která by byla vhodnější kvůli prostoru. Chlubit se není zatím čím (stejně to nerad dělám), protože v práci je to se soustružníkem pořád horší a horší.(není to vinou soustružníka), no a za takové práce se mně platit nechce. Toš, tak asi.
Zakon automechanika: Kazde naradi se v urcitou chvili promeni v kladivo.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#97 Nový příspěvek od Atlan »

Ono sa da setko urobit, rozobrat motor z jawy hned by boli nejake kolieska vtipne ich poukladat a urobit obal.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#98 Nový příspěvek od texi »

pawka píše:
texi píše:Olej jsem dával od TEXACO LA20W/50-měl jsem dobrý zdroj dodání,teď asi 7let M7ADX, po výměně kroužků SEA30.Nyní dolévám opět M7ADX.
Ledacos si na stroji udělám, ale s převodovkou třebas z fichta bych se asi trápil.Dalo by se pak s ní jezdit i pospátku?Asi ne ?
ta sedmička,oni delaj jak v 15 tak 20w. 15je asi ridka. Zkusit tam nalít neco hustého.jezdís jen na rovině? Potom bych motor rozebral,kdyby si ho mel rušit,to zvladnes. Treba je kloudnej,nam funguje,ale ty ho vic zaprahas,nez my. Pionýr i jezdi po zpatku,kdyz se nic nepovolí,tak neva .
Zkusím ještě nějaký hustý. Stále jezdím po rovině. Máš pravdu, dost mu nakládám - kubík dřeva za sebou + 30kg závaží pod motorem a jedu . Když je zatížen , tak si ani nehrábne , až se kolikrát divím ,co uvezu....
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#99 Nový příspěvek od pawka »

to chce letní motorový olej,nevim jestli m6nebo m 9
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8342
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Mountfield MS 19

#100 Nový příspěvek od Chose11 »

jestli mu to tolik žere olej je nesmysl tam lejt nějakej řídkej, to dá rozum
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#101 Nový příspěvek od pawka »

letní je prave hustý,oproti zimnímu,či celorocnimu
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#102 Nový příspěvek od texi »

Hoši ještě dám poslední dotázek - když je motor vyběhaný, při zatížení kouří, ale přitom startuje dost dobře - jedno ,dvě cuknutí a jede.Někdy mi z ruky i vytrhne startovací šnůru. Myslel bych si, že by měl být i problém se startem.Děkuji za Vaše názory.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Mountfield MS 19

#103 Nový příspěvek od Tom »

Já jsem měl přesně tenhle problém s Minim. (MT8 070). Řešil jsem to tak, že jsem nedával litr oleje co do toho motoru patřil, ale míň (kolik to nevím), už jsem měl na olejoznaku nalezenou oblast, kde je oleje dost a motor ho nežere. Nedělával jsem s ním hodiny v kuse, takže jsem olej před každou jízdou kontroloval, vždycky trošku přilil... Když jsem dělal déle, tak jsem ho tam dal více, ale bylo to o plíce. Dokud byl studený, tak nekouřil, až se zahřál, tak olej zřídl a bylo... Lil jsem tam SAE 30. Servisák mi doporučoval nějaké aditivum pro vyběhané motory, nalije se to do oleje a mělo by to pomoct. Nikdy jsem to nezkoušel.
Co se týče náhrady motoru tak to jsou blbé kecy, že tam něco nesedí. Najdi si na internetu technickou specifikaci svého motoru, hlavně rozměry. Zajímají tě rozměry děr na upevnění motoru (na podstavě), výška klikové hřídele nad zemí a její průměr. Podle těhle údajů nalezneš motor, který tam bude pasovat, a nemusí to být ani drahý Briggs, jsou i levnější varianty viz Wildtec apod. Všichni ty motory dělají stejné aby byly zaměnitelné.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#104 Nový příspěvek od pawka »

je to pravne divny, delal sem hondu gcv160,ta hulila,ale mela vybehanej valec jak neco, klika litala,stredila ji gufera jen, no ale jeste dnes seka:-) pak stary toro,motor b&s ten, kdyby nemel znicenou regulaci,ty jejich perka....tak chyta na břink taky,ale nehuly a to uz neco pamatuje. obojí mluvím o sekačkách na travu,tam klika dostava a valec od bordelu taky,filtry nikoho moc nezajimaj(ten musi byt cisty,jinak taky víc kouří,molitan staci vyprat v jarovy vode a uschnou,ty mas papir,ten se da jednou očit a zas to udela to mastny kolecko v protejsim rohu,jestli uz neni celej cernej).

nas b&s chodí,start vzdy hned a nehulý! jen kdyz pridas z volnobehu na plno,ztak mozna udela kour.

a jak pise Tom, olej na spodním množství,to je pravda

skoda, ze si nevidel ten valec a pist,tady je potreba vse fotit, at si vse pamatujes! dobrej valec a pist,ten olej uchraní. pak taky motor musí dychat spodem! pak to taky tlakuje do klikovy skrine a zene to olej hore. tam nato je ta hadicka do sani,musi byt cista,mozna tam je sejtko,vycistit.
ten olej letni bude stat hubicku,je to na litr ne? ci kolik se tam vejde,tuším 0,75litru

m4a je zimni ridky
m6a je letni husty
m9a je jeste vic husty pro motory co jsou prave uz na konci zivota

jestli se to da jeste koupit nevím, m6a určitě ano

pak se tam dost spatne ladí rozvody, i tam by si mohl mit problém, ale to uz je složitý, určitě však důležitý. at ostatní řeknou enciklopedii sem nejedl,jen říkam praxi
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#105 Nový příspěvek od texi »

Ještě jednou dík, vejde tam 0,7lt , vyzkouším míň, já to neměl rozebraný,tak opravdu nevím jak to uvnitř vypadá.
Ahoj Láďa
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“