Otův čeveňák

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Otův čeveňák

#46 Nový příspěvek od josip »

Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
Toreto píše:
ota píše:No a ty budeš mít obě nápravy stejné? I kola potom taky? To bys potom neměl problém, s dopočtem otáček. To by Ti jely obě nápravy stejně a měl bys to vpohodě. To by si mohl mít potom hnaný obě nápravy stále. Ale to vypínání není zase tak složitý na výrobu. Já když jedu s károu do kopce a zapnu předek, tak to je docela znát. Trochu to motor zatíží. Není to nijak moc, ale je to znát. Proto na pevnym podkladu jezdím bez předku. Nejvíc je to znát v zimě, než se motor dost prohřeje. Po nastartování dávám na sítko ventilátoru na chvíli noviny, aby se dřív motor ohřál a tolik se nsochlazoval. Už jsem ho startoval i ve velkejch mrazech a vždycky chytnul. Byl uplně celej ojínělej a venku -18 a chytnul. Zkoušel jsem to i ve velkym mrazu. Zákled je dobrá beterka aby s tím hodně motala. Jáké máte zkušenosti startovat v zimě? Já jen ty dobrý. Jo ještě musí bejt zimní nafta a dávám do nádrže panáka lihu, projistotu. Takže spokojenost.
Jo ten diferák z žigula jsem ještě nespočítal. O výkendu jsem byl v práci a nebyl čas. Snad se k tomu co nejdřív dostanu.
:ano: ano ja budem mať 2nápravy rovnaké aj kolesa budu rovnake 14ky šipáky takže to pojde rovnakou rýchlosťou tak by to malo byť ok 8)
no pojede to stejnou rychlosti az do doby nez zacnes zatacet.. kdyz zacnes zatacet zacnou se ti napravy hadat a neco to od..re.. proto se dela predek vypinatelnej a nebo se pouziva mezi napravovej dif.. a jestli mne neveris vem si auto a bez s tim nekam na mekej povrch, nebo na cerstve napadlej snih, dej plnej rejd a otoc se jednou dokola, po te kdyz vylezes uvidis 4 stopy a to prave proto ze kdyz zatacis tak kazdy kolo ti opisuje jinou kruznici. 8)


ja mam trvale 4x4 chodim aj po asfaltke s nalozenou karou a drzi to tak to musi vydrzat aj
jemu :friends:[/quote

nerikam ze ne ale zalezi dost na vaze..
moj vazi 580 kg bez zavazia a zo zavazim 620 a vobec to traktoru nevadi

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Otův čeveňák

#47 Nový příspěvek od Toreto »

josip píše:
Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
Toreto píše:
ota píše:No a ty budeš mít obě nápravy stejné? I kola potom taky? To bys potom neměl problém, s dopočtem otáček. To by Ti jely obě nápravy stejně a měl bys to vpohodě. To by si mohl mít potom hnaný obě nápravy stále. Ale to vypínání není zase tak složitý na výrobu. Já když jedu s károu do kopce a zapnu předek, tak to je docela znát. Trochu to motor zatíží. Není to nijak moc, ale je to znát. Proto na pevnym podkladu jezdím bez předku. Nejvíc je to znát v zimě, než se motor dost prohřeje. Po nastartování dávám na sítko ventilátoru na chvíli noviny, aby se dřív motor ohřál a tolik se nsochlazoval. Už jsem ho startoval i ve velkejch mrazech a vždycky chytnul. Byl uplně celej ojínělej a venku -18 a chytnul. Zkoušel jsem to i ve velkym mrazu. Zákled je dobrá beterka aby s tím hodně motala. Jáké máte zkušenosti startovat v zimě? Já jen ty dobrý. Jo ještě musí bejt zimní nafta a dávám do nádrže panáka lihu, projistotu. Takže spokojenost.
Jo ten diferák z žigula jsem ještě nespočítal. O výkendu jsem byl v práci a nebyl čas. Snad se k tomu co nejdřív dostanu.
:ano: ano ja budem mať 2nápravy rovnaké aj kolesa budu rovnake 14ky šipáky takže to pojde rovnakou rýchlosťou tak by to malo byť ok 8)
no pojede to stejnou rychlosti az do doby nez zacnes zatacet.. kdyz zacnes zatacet zacnou se ti napravy hadat a neco to od..re.. proto se dela predek vypinatelnej a nebo se pouziva mezi napravovej dif.. a jestli mne neveris vem si auto a bez s tim nekam na mekej povrch, nebo na cerstve napadlej snih, dej plnej rejd a otoc se jednou dokola, po te kdyz vylezes uvidis 4 stopy a to prave proto ze kdyz zatacis tak kazdy kolo ti opisuje jinou kruznici. 8)
tak by to bolo ok :)

ja mam trvale 4x4 chodim aj po asfaltke s nalozenou karou a drzi to tak to musi vydrzat aj
jemu :friends:[/quote

nerikam ze ne ale zalezi dost na vaze..
moj vazi 580 kg bez zavazia a zo zavazim 620 a vobec to traktoru nevadi

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1409
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Otův čeveňák

#48 Nový příspěvek od Pepino »

josip píše:
Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
Toreto píše:
ota píše:No a ty budeš mít obě nápravy stejné? I kola potom taky? To bys potom neměl problém, s dopočtem otáček. To by Ti jely obě nápravy stejně a měl bys to vpohodě. To by si mohl mít potom hnaný obě nápravy stále. Ale to vypínání není zase tak složitý na výrobu. Já když jedu s károu do kopce a zapnu předek, tak to je docela znát. Trochu to motor zatíží. Není to nijak moc, ale je to znát. Proto na pevnym podkladu jezdím bez předku. Nejvíc je to znát v zimě, než se motor dost prohřeje. Po nastartování dávám na sítko ventilátoru na chvíli noviny, aby se dřív motor ohřál a tolik se nsochlazoval. Už jsem ho startoval i ve velkejch mrazech a vždycky chytnul. Byl uplně celej ojínělej a venku -18 a chytnul. Zkoušel jsem to i ve velkym mrazu. Zákled je dobrá beterka aby s tím hodně motala. Jáké máte zkušenosti startovat v zimě? Já jen ty dobrý. Jo ještě musí bejt zimní nafta a dávám do nádrže panáka lihu, projistotu. Takže spokojenost.
Jo ten diferák z žigula jsem ještě nespočítal. O výkendu jsem byl v práci a nebyl čas. Snad se k tomu co nejdřív dostanu.
:ano: ano ja budem mať 2nápravy rovnaké aj kolesa budu rovnake 14ky šipáky takže to pojde rovnakou rýchlosťou tak by to malo byť ok 8)
no pojede to stejnou rychlosti az do doby nez zacnes zatacet.. kdyz zacnes zatacet zacnou se ti napravy hadat a neco to od..re.. proto se dela predek vypinatelnej a nebo se pouziva mezi napravovej dif.. a jestli mne neveris vem si auto a bez s tim nekam na mekej povrch, nebo na cerstve napadlej snih, dej plnej rejd a otoc se jednou dokola, po te kdyz vylezes uvidis 4 stopy a to prave proto ze kdyz zatacis tak kazdy kolo ti opisuje jinou kruznici. 8)


ja mam trvale 4x4 chodim aj po asfaltke s nalozenou karou a drzi to tak to musi vydrzat aj
jemu :friends:[/quote

nerikam ze ne ale zalezi dost na vaze..
moj vazi 580 kg bez zavazia a zo zavazim 620 a vobec to traktoru nevadi
nechci se hadat.. jeste otazka, jak mas siroky gumy ? ona totis adheze nezavisi jen na na normalove sile, kterou vyvovolava vaha, ale take na plose kterou se vozdidlo styka se zemi.. ja nerikam ze to nefunguje, jen rikam ze se to v zatackach musi zakonite hadat.. kdyz mi neveris vem si tvuj traktor a jezdi s nim dokola pri plnym rejdu a uvidis ze ti bude predek protacet a obtisky sipu, nebudou pekny, ale budou "rozmazli".. ono to proste bude fungovat, jen se proste budou vice sjizdet gumy.. a kdyby jsi mnel velky tezky traktor tak by se mohlo stat i ze by treba pikla poloosa.. zkus se nad tim zamyslet, vyzkousej to, pripadne si to nakresli. 8) no jinak nevim.. :-/
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
Mikro
Příspěvky: 2318
Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
Bydliště: Dětmarovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otův čeveňák

#49 Nový příspěvek od Mikro »

Pepino myslím, že tady trochu začínáš děsit lidi :-/ Máš samozřéjmě pravdu, že při otáčení opisujou přední kola větší kružnici, než zadní, ale je potřeba zvolit určitý kompromis, kdy přední náhon jede o 2-4% rychleji jak zadní ( mám 2,5 % a jsem spokojen) :) Ale to o nějakých praskajících poloosách při zatáčení v případě, kdyby byly rychlosti na obou nápravách stéjně je poněkud přehnané. Tak samo, by to v tvojí úvaze urvalo poloosy traktoru, kterémý by jel přímočaře se zapnutým předním náhonem o pár % rychlejším než je jeho zadní náhon.

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1409
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Otův čeveňák

#50 Nový příspěvek od Pepino »

Mikro píše:Pepino myslím, že tady trochu začínáš děsit lidi :-/ Máš samozřéjmě pravdu, že při otáčení opisujou přední kola větší kružnici, než zadní, ale je potřeba zvolit určitý kompromis, kdy přední náhon jede o 2-4% rychleji jak zadní ( mám 2,5 % a jsem spokojen) :) Ale to o nějakých praskajících poloosách při zatáčení v případě, kdyby byly rychlosti na obou nápravách stéjně je poněkud přehnané. Tak samo, by to v tvojí úvaze urvalo poloosy traktoru, kterémý by jel přímočaře se zapnutým předním náhonem o pár % rychlejším než je jeho zadní náhon.
no to bylo vsechno jen kdyby, takovych extremu tady nemuze dojit ale predstav si x tunovou tatru ktera ma nalozino dalsich x tun nakladu a jede po asflatu se zaplou mezi napravovou uzaverkou tak s toho vylitaj kolecka, jinak ja mam neco kolem 5 % a taky si nestezuju.. jinak ono se da bavit taky neco o ucinosti, kdyz zadek tlaci predek je to to nejhorsi.. nejlepsi je kdyz predek tahne zadek, ja vim je to na hlavu postavene ale je to tak.. 8) taky mas pravdu ze pokud jede predek rychleji zase to trpi pri primocarem pohybu, ono si neviberes, vse ma svoje.. i proto vedi proc delaji mezi napravovy dify z uzaverou.. jinak za straseni lidi se omlouvam.. :typek: :jazyk:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Otův čeveňák

#51 Nový příspěvek od Toreto »

chlape tu nemožeš porovnavat x tonovu tatru a 500kg traktor :tyty: :D :D :D :D :D

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1409
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Otův čeveňák

#52 Nový příspěvek od Pepino »

Toreto píše:chlape tu nemožeš porovnavat x tonovu tatru a 500kg traktor :tyty: :D :D :D :D :D
svim zpusobem muzes.. :jazyk: bo je pricip kterej funguje jak u tatry tak u tech nasich stroju.. tatru jsem vytahnul jen z duvodu praskle poloosy.. :321: :friends:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
1pali
Příspěvky: 54
Registrován: stř pro 10, 2008 11:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Otův čeveňák

#53 Nový příspěvek od 1pali »

Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
Toreto píše:
ota píše:No a ty budeš mít obě nápravy stejné? I kola potom taky? To bys potom neměl problém, s dopočtem otáček. To by Ti jely obě nápravy stejně a měl bys to vpohodě. To by si mohl mít potom hnaný obě nápravy stále. Ale to vypínání není zase tak složitý na výrobu. Já když jedu s károu do kopce a zapnu předek, tak to je docela znát. Trochu to motor zatíží. Není to nijak moc, ale je to znát. Proto na pevnym podkladu jezdím bez předku. Nejvíc je to znát v zimě, než se motor dost prohřeje. Po nastartování dávám na sítko ventilátoru na chvíli noviny, aby se dřív motor ohřál a tolik se nsochlazoval. Už jsem ho startoval i ve velkejch mrazech a vždycky chytnul. Byl uplně celej ojínělej a venku -18 a chytnul. Zkoušel jsem to i ve velkym mrazu. Zákled je dobrá beterka aby s tím hodně motala. Jáké máte zkušenosti startovat v zimě? Já jen ty dobrý. Jo ještě musí bejt zimní nafta a dávám do nádrže panáka lihu, projistotu. Takže spokojenost.
Jo ten diferák z žigula jsem ještě nespočítal. O výkendu jsem byl v práci a nebyl čas. Snad se k tomu co nejdřív dostanu.
:ano: ano ja budem mať 2nápravy rovnaké aj kolesa budu rovnake 14ky šipáky takže to pojde rovnakou rýchlosťou tak by to malo byť ok 8)
no pojede to stejnou rychlosti az do doby nez zacnes zatacet.. kdyz zacnes zatacet zacnou se ti napravy hadat a neco to od..re.. proto se dela predek vypinatelnej a nebo se pouziva mezi napravovej dif.. a jestli mne neveris vem si auto a bez s tim nekam na mekej povrch, nebo na cerstve napadlej snih, dej plnej rejd a otoc se jednou dokola, po te kdyz vylezes uvidis 4 stopy a to prave proto ze kdyz zatacis tak kazdy kolo ti opisuje jinou kruznici. 8)


ja mam trvale 4x4 chodim aj po asfaltke s nalozenou karou a drzi to tak to musi vydrzat aj
jemu :friends:[/quote

nerikam ze ne ale zalezi dost na vaze..
moj vazi 580 kg bez zavazia a zo zavazim 620 a vobec to traktoru nevadi
nechci se hadat.. jeste otazka, jak mas siroky gumy ? ona totis adheze nezavisi jen na na normalove sile, kterou vyvovolava vaha, ale take na plose kterou se vozdidlo styka se zemi.. ja nerikam ze to nefunguje, jen rikam ze se to v zatackach musi zakonite hadat.. kdyz mi neveris vem si tvuj traktor a jezdi s nim dokola pri plnym rejdu a uvidis ze ti bude predek protacet a obtisky sipu, nebudou pekny, ale budou "rozmazli".. ono to proste bude fungovat, jen se proste budou vice sjizdet gumy.. a kdyby jsi mnel velky tezky traktor tak by se mohlo stat i ze by treba pikla poloosa.. zkus se nad tim zamyslet, vyzkousej to, pripadne si to nakresli. 8) no jinak nevim.. :-/

Uživatelský avatar
1pali
Příspěvky: 54
Registrován: stř pro 10, 2008 11:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Otův čeveňák

#54 Nový příspěvek od 1pali »

Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
josip píše:
Pepino píše:
Toreto píše:
ota píše:No a ty budeš mít obě nápravy stejné? I kola potom taky? To bys potom neměl problém, s dopočtem otáček. To by Ti jely obě nápravy stejně a měl bys to vpohodě. To by si mohl mít potom hnaný obě nápravy stále. Ale to vypínání není zase tak složitý na výrobu. Já když jedu s károu do kopce a zapnu předek, tak to je docela znát. Trochu to motor zatíží. Není to nijak moc, ale je to znát. Proto na pevnym podkladu jezdím bez předku. Nejvíc je to znát v zimě, než se motor dost prohřeje. Po nastartování dávám na sítko ventilátoru na chvíli noviny, aby se dřív motor ohřál a tolik se nsochlazoval. Už jsem ho startoval i ve velkejch mrazech a vždycky chytnul. Byl uplně celej ojínělej a venku -18 a chytnul. Zkoušel jsem to i ve velkym mrazu. Zákled je dobrá beterka aby s tím hodně motala. Jáké máte zkušenosti startovat v zimě? Já jen ty dobrý. Jo ještě musí bejt zimní nafta a dávám do nádrže panáka lihu, projistotu. Takže spokojenost.
Jo ten diferák z žigula jsem ještě nespočítal. O výkendu jsem byl v práci a nebyl čas. Snad se k tomu co nejdřív dostanu.
:ano: ano ja budem mať 2nápravy rovnaké aj kolesa budu rovnake 14ky šipáky takže to pojde rovnakou rýchlosťou tak by to malo byť ok 8)
no pojede to stejnou rychlosti az do doby nez zacnes zatacet.. kdyz zacnes zatacet zacnou se ti napravy hadat a neco to od..re.. proto se dela predek vypinatelnej a nebo se pouziva mezi napravovej dif.. a jestli mne neveris vem si auto a bez s tim nekam na mekej povrch, nebo na cerstve napadlej snih, dej plnej rejd a otoc se jednou dokola, po te kdyz vylezes uvidis 4 stopy a to prave proto ze kdyz zatacis tak kazdy kolo ti opisuje jinou kruznici. 8)


ja mam trvale 4x4 chodim aj po asfaltke s nalozenou karou a drzi to tak to musi vydrzat aj
jemu :friends:[/quote

nerikam ze ne ale zalezi dost na vaze..
moj vazi 580 kg bez zavazia a zo zavazim 620 a vobec to traktoru nevadi
nechci se hadat.. jeste otazka, jak mas siroky gumy ? ona totis adheze nezavisi jen na na normalove sile, kterou vyvovolava vaha, ale take na plose kterou se vozdidlo styka se zemi.. ja nerikam ze to nefunguje, jen rikam ze se to v zatackach musi zakonite hadat.. kdyz mi neveris vem si tvuj traktor a jezdi s nim dokola pri plnym rejdu a uvidis ze ti bude predek protacet a obtisky sipu, nebudou pekny, ale budou "rozmazli".. ono to proste bude fungovat, jen se proste budou vice sjizdet gumy.. a kdyby jsi mnel velky tezky traktor tak by se mohlo stat i ze by treba pikla poloosa.. zkus se nad tim zamyslet, vyzkousej to, pripadne si to nakresli. 8) no jinak nevim.. :-/
štartovať v zime?-treba dať fén do sacieho potrubia

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22183
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Otův čeveňák

#55 Nový příspěvek od ota »

To 1pali ty musíš dávt fén v zimě když startuješ? To já zatím ještě nemusím. Už jsem psal, o startování v zimě. Ale zatím nebylo potřeba žádné vychytávky. Koupil jsem motor od pána, taky tady inzeruje věci a motor jak řekl a předvedl tak je v pořádku. Asi dobře těsnej ( nevyběhanej ) Startuje i o velkých mrazech dobře. Musí bejt dobrá baterka aby s tím zamotala, funkční žhavení. Pán mi radil, když nebude chtět v zimě startovat, tak polejt vařicí vodou, nebo nahrát horkovzdušnou pistolí. Zatím jsem nepotřeboval žádnej tento ,,doping" Vždycky chytnul. Je třeba nažhavit, zastartovat, třeba znovu nažhavit zastartovat, třeba i čtařikrát a nokonec už se udrží běžet. Jo při startování vipínám klíček, kvuli dobijení které odebere motoru výkon, jo a vypnu olejové čerpadlo a vyšlápnutou spojku.
Takže nevidím ve startování v zimě zatím problém.

Uživatelský avatar
1pali
Příspěvky: 54
Registrován: stř pro 10, 2008 11:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Otův čeveňák

#56 Nový příspěvek od 1pali »

Všetko je to o baterke. Ale keď ten majorový motor mám v zime vonku pri rieke a riadne mrzne- je lepšie mu dať teplý vzduch z fénu.Netrpí baterka a mám istotu.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22183
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Otův čeveňák

#57 Nový příspěvek od ota »

Tak dneska jsem počítal ten převodovej poměr tý nápravy z žigula. Je to z toho nejstaršího typu. Ten poměr je 4 a kousek : 1. Unašeč na kardan se otočil čtyřikrát a ještě tak na těch kolech 14" chbělo tak 10 cm aby to byla jedna otáčka kola. Takže to bude kvuli tomu, aby se to soukolí v difu neopotřebovávalo pořád na stejnejch zubech. Proto tam je trošku rozdíl, teda aspoň si to myslím.

Sifko
Příspěvky: 49
Registrován: čtv pro 25, 2008 11:08 am

Re: Otův čeveňák

#58 Nový příspěvek od Sifko »

pekný traktor ako si spokojny z tou robenou prednou nápravou zo žigula a trabanta ak sa nemilym
DEAKTIVOVAN - jsem Toreto

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22183
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Otův čeveňák

#59 Nový příspěvek od ota »

S nápravou jsem zatím spokojený. Akorát byl jednou problém a poloosou, a kardanem. A to bylo když jsem naložil velkou vlečku plnou hlíny a jel s ní nazahradu. Tam mám velkou hromadu hlíny a já chtěl vycouvat vlečkou až nahoru, abych nemusel hlínu co spadne dolů házet lopatou. Tak jsem se rozjel a couval a zdálo se mi to málo. Znova jsem se rozjel a couval, hrabalo to a najednou cvak a něco cvaklo. To nic a sklopil jsem vlečku a jel domů. Naložil jsem druhou a jel znova. Už bylo trochu šero a jedu dokopečka po silnici a koukám, co to sedí na silnici za ptáka? A když jsem byl blíž, nebyl to pták, ale můj kardan. Ustřihnul jsem kolík a vytočila se mi zajišťovací matka a kardan se zasunul na drážkování a vapadnul na silnici. No nic, druhej den jsem kardan nasadil a točil na heveru kolama a jedno kolo se točilo hodně volně. Rozdělal jsem ho a byla prasklá poloosa ve sváru. Je to kus žigul a kus trabant a svařeno k sobě. Tam ve sváru to prasklo. Na soustruhu jsem to začistil a znovu zavařil a drží zase dál. Takže zatím nic jiného se nestalo. Funguje dobře a projistotu už raději couvnu míň a vezmu lopatu do ruky a scházím nahromadu. Jinak dopředu bez problémů. Couváním do kopce s velkým nákladem se předek hodně zatíží a kor když je trošku rychlejší než předek. Pak něco musí povolit.
No tak asi takhle, jinak zatím spokojenost. 8)
Jo teď mu dělám vyprošťovací navyjáček. Pár fotek ze začátku. Vlastně to půjde dát i na zeleňáka, na oba dopředu i dozadu. Tak si takhle hraju, protože je zima a je trochu čas.
Přílohy
P1110725.JPG
P1110726.JPG

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22183
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Otův čeveňák

#60 Nový příspěvek od ota »

Dnešní jízda ve sněhu.Už jsem se dlouho připravoval na projížďku ve sněhu, trocu si zablbnout. Tak dneska konečně byl čas, vyjet s traktůrkem. Protože bylo třeba vytahat hnůj u králíků, tak bylo třeba nastartovat traktůrek a vyvézt hnůj na pole ke hnoji. Ráno v garáži -6C. Nažhavil jsem, zastartoval a pochvilce točení traktůrek chytnul a udržel se a nechcípnul. Napoprvé, to jsem zůstal docela koukat, většinou poprvé po chvilce chcípne a potom na podruhé už se udrží. Tak jsem pocestě udělal pár fotek, akorát u hnoje jak jsem měl na korbě zmrzlej sníh, tak sjelo z korby málo hnoje a musel jsem kopáčem pomoct aby to sjelo dolů. Jinak jízda spustlým sadem šla perfektně, nebyly závěje, tak jel traktůrek jako vítr. Potom jsem přijel domů a odpojil vlečku a jel do garáže. Doma ale pantáta nemohl nastartovat 40 tak že jestli ho roztáhnu. Ale já v zimě asi neutáhnu traktor, bude se to hrabat. Ale tak jsem to zkusil. Napoprvé jsem přetrhl řetěz. Tak jsem dal silnější a znovu. Traktůrek sice hrabal, ale táhnul. Sice jsem musel vždycky zastavit, nechat motor roztočit a znova zabrat a kus popojet, až motor málo taočil, tak vyšlápnout spojku, nechat roztočit a zase popojet. Ve vratech ne a ne zatočit, tak odpřáhnout a znova najet šikmějc a zase zapřáhnout a jet dál. Potom když už byl dvůr méně do kopce, tak jsem jel vkuse. Musel jsem dát uzávěrku, jinak hrabalo jen jedno kolo. Nakonec po silnici je to z kopce, tak jsem 40 roztáhl až chytnul. Tak jsem nevěřil, že ho dokopce utáhnu i v zimě.
Mám natočený i video na foťáku, ale nevím jak ho vložit sem. Tak alespoň fotky.
Přílohy
P1170741.jpg
P1170742.jpg
P1170743.jpg
P1170744.jpg
P1170745.jpg
P1170746.jpg
CIMG1267.jpg
CIMG1268.jpg
CIMG1269.jpg
CIMG1270.jpg
CIMG1272.jpg
CIMG1273.jpg
P1170750.jpg
P1170748.jpg
P1170749.jpg
P1170751.jpg

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“