Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#421 Nový příspěvek od DYK »

Já už tomu nerozumím. Tak prodejci už ani lišta ESM není nic moc? Na druhé straně to vysvětluje, když ti cpal Dakr. Nemůže být nic lepšího ať je to jak chce. Dakr používá více motory B&S, ale nějaká Honda se tam taky najde. Přečti si, conapsal Střelda http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=15 Napsal to dobře a je vidět, že je uživatelem Dakru. Komu třeba nepraskl rám na dakru? Každej druhej je svařovanej. Ovšem s tím záběrem a malým výkonem terry měl pravdu. Proto Vari zachovalo Samsona 56, aby se to dalo dát i k starším dvoutaktům. Ostatní bubny už mají větší záběr a čtyři nože.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#422 Nový příspěvek od dvk »

Je pravda, že díly Vari nejsou co bývaly - když vedle sebe dám "staré" příslušenství z 90. let a nový mulčovač, tak je vidět, že to starší je kvalitněji zpracované a to samé se dá předpokládat o materiálu - prostě nové Vari je už taky čína. Ale Dakr je proti Vari opravdu plechařina.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#423 Nový příspěvek od DYK »

Jéé zdar a sílu, tak co mulčovač, stále jede? Měníš olej během sezóny, nebo jen po? Ty špony už jsou pryč? A nové se netvoří?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#424 Nový příspěvek od dvk »

Ahoj ahoj, první olej jsem vyměnil během loňské sezóny plný špon, druhý po ní a už byl o hodně lepší. Teď mám posečenou první letošní várku, olej vyměním nějak během pár týdnů před druhým sečením a uvidím. Celkově je to ale dobré, přijde mi, že se soukolí ztišilo a prostě všecko běhá jak má - asi se to zaběhlo. Zkusím dovnitř nějak nasýsnout v jakém stavu ozubení je.

Jinak co opravdu můžu doporučit, tak:
- rozšíření původních kol na 50cm a demontáž těch plechových "tunelů" kolem os. Stabilita celého stroje je o několik řádů výš a v tunelech a kolem nich se necpe tráva.
- teď v těch vedrech demontáž krytu vzduchového filtru, aby motor nesál horký vzduch od žeber válce (motor Honda). Minulý týden jsem sekl zahradu - kde jsem se předtím trápil, teď naprostá pohoda 8)

J.Pucera
Příspěvky: 532
Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
Bydliště: Hořešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#425 Nový příspěvek od J.Pucera »

Zdravím!
Takže je lepši když Honda nesaje teplej vzduch od žeber válce? :-/
Sám jsem to zatím nezkoušel. Ale zajímá mi to, bo občas dostane v mulčáku zahulit.. No spíš jde o to že sekám dlouho vkuse.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#426 Nový příspěvek od DYK »

Tady jde o to, že v těchto, dá se říct, extrémních vedrech to na škodu je a každá drobnost hraje roli. Ale "běžně" to nevadí někdy ba naopak. Vliv to má jak na chlazení motoru, tak na teplotu paliva, kdy může už pěnit a pak to dělá paseku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#427 Nový příspěvek od mazhor »

dvk píše:Ahoj ahoj, první olej jsem vyměnil během loňské sezóny plný špon, druhý po ní a už byl o hodně lepší. Teď mám posečenou první letošní várku, olej vyměním nějak během pár týdnů před druhým sečením a uvidím. Celkově je to ale dobré, přijde mi, že se soukolí ztišilo a prostě všecko běhá jak má - asi se to zaběhlo. Zkusím dovnitř nějak nasýsnout v jakém stavu ozubení je.

Jinak co opravdu můžu doporučit, tak:
- rozšíření původních kol na 50cm a demontáž těch plechových "tunelů" kolem os. Stabilita celého stroje je o několik řádů výš a v tunelech a kolem nich se necpe tráva.
- teď v těch vedrech demontáž krytu vzduchového filtru, aby motor nesál horký vzduch od žeber válce (motor Honda). Minulý týden jsem sekl zahradu - kde jsem se předtím trápil, teď naprostá pohoda 8)

Ahoj, jakym zpusobem jsi rozsiril kola na 50cm? Potreboval bych to jako sul :)
Demontaz tunelu je je dobrej napad. Taky se me tam drzi trava, ktera nejde kloudne odstranit a uz me to tam pekne rezavi.
Kdyz jsi demontoval kryt, tak ti to saje prez holej filtr? Nezanasi se pak ten filtr vic? Navic pak filtr neni tak pritlacenej, nemas strach, ze ti motor saje falesnej necistenej vzduch kolem tesneni filtru?

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#428 Nový příspěvek od dvk »

Ahoj, filtr mi nepřisává, přitáhl jsem ho těma originálníma křídlovkama, ale pod každou dal ještě podložku a matku M10. Když je tam kryt, vždycky jsem měl kolem filtru nafoukanou trávu, která už nemohla ven, teď mám filtr naopak pořád čistý. Jináč je to papírový filtr, takže nějaké nasávání bordela by nemělo hrozit. Co se ale mrkni, tak jestli ti nepřisává mezi tím plastem pod filtrem a tou nasávací "nohou", která vede ke karburátoru. Já jsem měl ten plast úplně pokřivený a mezi ním a tím sáním byla škvíra tak 2mm. Dal jsem tam gumové těsnění a ten plast ještě přitáhl extra šroubkem. Až budu doma tak to nafotím.

Jináč ty plasty mi přijde že na tom motoru dost trpí teplem, stalo se mi třeba, že se mi pokroutilo to plastové nalévací hrdlo oleje a to tak, že úplně vylezlo z bloku a začalo to házet olej ven. Plast jsem nahřál nad šporákem a srovnal zase zpátky a zatím to drží :-/

To rozšíření: šestihran na disku jsem nadvařil cca 5cm, uřezal jsem šestihrany z druhých disků co měly olámaný vzorek. Protože při takové šířce by tu páku čela těch šestihranů asi už neudržely, natáhl jsem na ně trubku (tuším vnější průměr 45) a to tak, že po stáhnutí osou se disk opírá o unašeč na převodovce právě jen tou trubkou.

Obrázek

Uživatelský avatar
MaxC
Příspěvky: 92
Registrován: stř bře 28, 2012 3:26 pm
Bydliště: Benešov

Re: Vari System

#429 Nový příspěvek od MaxC »

MaxC píše:mám dotaz který motor je u vari nejlepší? sháním něco staršího, chtěl bych to na brambory a seno. Honda GXV 160? Nebo Jikov dvoutakt?
Tak pokračuji ve shánění, s motorem Honda jich na prodej moc není
http://www.muj-bazar.cz/inzeraty/zahrad ... alnik.html
a s motorem Jikov jsou i levnější, jen aby mi to utáhlo ten pluh
http://zemedelska-technika.sbazar.cz/va ... 73110.html
nejvíc se přikláním k tomuto:
http://beta.annonce.cz/inzerat/prodam-v ... bkpqb.html

Uživatelský avatar
MaxC
Příspěvky: 92
Registrován: stř bře 28, 2012 3:26 pm
Bydliště: Benešov

Re: Vari System

#430 Nový příspěvek od MaxC »

Vy co máte možnost srovnání, bude lepší Vari s motorem Jikov nebo malotraktor MINI 070?

J.Pucera
Příspěvky: 532
Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
Bydliště: Hořešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#431 Nový příspěvek od J.Pucera »

Zdravím!
Mám doma Vari Jikov i Hondu a MT8 070. S minikem jezdí otec. Proto jsem si pořídil Varinu.
Podle mě záleží na co to chceš. Nemužu říct tak ani tak. Bo bych si to musel zkusit sám. Když vidim tatu jak s tim jezdí... no nevim, asi bych to zkusil jinač. Jinak s Vari se mi pracuje dobře. Jen mam pozemek v kopci tak na to ježdění s karkou nic moc. Na to je lepší trakturek. Je tady vlákno o MT8 070, tam se dočteš vše.. ;-)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#432 Nový příspěvek od DYK »

DVK ty máš na mulčovači určitě nůž Gator. Brousíš ho? I zadek?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#433 Nový příspěvek od dvk »

Jasné, mám. Zatím jsem brousil po první sezóně, ale jen předek. Ty zuby se taky dají a mají brousit ?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#434 Nový příspěvek od DYK »

To je to, co se mi nedaří zjistit. Vím, že nůž je konstruován s minimálním sacím efektem,v předu usečené stéblo se má převalit i po těch zadních, plus co se "vrací" hmota z hora od krytu a ještě víc to rozmělnit, aby mulč byl mulč. No a tak si myslím, že by aspoň hrany měli být nějak ostrý, ne? Odpověď dá asi jen výrobce v sekci "zeptejte se" nebo jak.
První Tajfun neměl ve předu ty žebra a měl jiný druh sečení. Dva otočné nože na disku. Ty určitě máš už s tím žebrováním a mulčovacím nožem. Nepřekáží ty žebra? Myslím tím nehrne to před sebou?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#435 Nový příspěvek od DYK »

Halóó :potlesk: ´Ty už se se mnou debavíš? :vysmech:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“