Otův čeveňák
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
aku to ma stabylitu ked to mas siroke 115 cm ja mam 107 po konce kolies a niekedy sa bojim ze sa to prevrati este som to nevyskusal kolko to zdrzi na bok
Re: Otův čeveňák
Hm, ty ho máš ohodně nižší, tobě snese víc, máš těžiště dole. Zatím jsem nezkoušel, ale taky už jsem se párkrát bál, že to vyvalím. V lese přez pařez, nebo sem vjel na poli do brázdy u cesty a už jsem čekal že se překulí. Ale vydržel a to jsem tou brázdou musel jet aspoň 30 metrů, protože byla hluboká a já se z ní nemohl dostat. Pořát mě nepustila ven. Až potom tam byl svalenej drn a tam se to chytlo. Mám tam závaží vzadu jak na tom jsou ramena. Teda na fotkách mám ramena sundaný. Protože když jedu s velkou károu zapomenu na ně a už jsem ojí ohnul šroub kterej je mezi horníma a dolníma ramenama. Nepoužívám je tak často, tak jsou v garáži. No už jsem se jednou převrátil s domádem, ale to bylo se zeleňákem a to bylo ještě před přestavbou a to jsem proorával brambory a měl rozchod jen 65 cm na středy kol. Jel jsem na kraj políčka a valil ho a najel jsem na krtinu a ono mě to hodilo do řádků brambor a vyvalil jsem to. Akorát mě přimáčkl volant nohu. Měl jsem tam dlouho modřinu jak talíř velkou. Jinak nic. Potom jsem raději jezdil pomalu.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
Předmět: Otův čeveňák
ted jsem koukal do vlakna a koukam ze jsem ti ani nepodekoval za tvou dopoved. Nechapu jak se to stalo, jsem asi nejak mimo
Diky moc!
Poridil jsem si ted naftovy ctyrtaktni jednovalec IFA 400ccm, 7 koni. (aktualne je v rozmontovanem stavu) Takze podle tveho popisu mi to bude vykonove urcite stacit
Jenom jsem nejak nedokazal z tveho traktoru spocitat, kolik je vlastne prevodovy pomer, takze z tvych zarazenych kvaltu nedokazu spocitat vysledne rychlosti v km/h
Prosim pokus se mi jeste odpovedet na tyto otazky, abychom to spocitali:
Mas tam teda:
1/ z motoru retez 1:4
2/ pak 1202ka ( prevody 4.27 ; 2.46 ; 1.59; 1 )
3/ a pak je jaky prevod na zadek ?? Kolik je prevodovy pomer?
4/ a nakonec diferak z V3S bez redukce v kolech( prevod 3.9 ).
Kolik toci ten motor?
Ahoj Jikra
PS: i ten zeleny traktor vypada pekne. Ja jsem ale od jawy 250 upustil a pujdu radeji do te nafty
ota píše:.......Motor: Maftový vzduchem chlazený jednoválec Slavia 1S80 výkon 4,5 koně. ......
jirka_holub píše:
Ahoj chtel bych se zeptat, jaky naklad to utahne s timto vykonem?
Dejme tomu ze potrebuju z louky ( rovina ) a kousek po asfaltu ( do mirneho kopecku) dotahnout vlecku s baliky sena (celkova vaha vlecky + sena je cca max 1 tuna). Zvladne to v pohode? A s jakou rychlosti to asi bude? Jen krokem (4-5km/h) nebo i svizneji ? Sorry za blbe otazky, ale fakt nemam predstavu co to dokaze.
Ahoj Jirka
PS: Ptam se proto, ze se mi nepozdava motocyklovy smradoch, ktery planuji do sveho prvniho trakturku a mozna by mi stacil i maly naftak.
Ahojota píše: Ahoj, háleží u tohodle malího motoru, jak to rozjedeš. Já když jedu naloženej a rozjedu se aby měl motor otáčky, tak jede jako fík. Ale není to žádnej rafan, třeba když jedu s károu ( odhadem kára samotná 400kg ) na ní halda hnoje od králíků a doložeńo trávou ze sekačky a listí. Žádná velká váha, jedu z kopce, z domova, rozjedu se na 2, potom 3, nakonec 4, jedu po návsi po rovině, přijde stoupání po silnici, po 10 metrech 3, po dalších 10 m dám 2 a tou už vyjedu kopec, potom dám 3 a jedu až na kraj vsi na 3. Mírné stoupání, pak rovina, malinko z kopce dám 4. Po silnici potom zase mírné stoupání, vyjedu 4 a sjíždím na pole, dávám 2 a jedu po poli, mírně z kopce, dám 3. Potom už 4 nedám protože to nezvládne. U hnojniště dám 2 a předek zacouvám, vyklápím. Zpět jedu 2 až na pevnou cestu, tam vyřadím předek, po kusu cesty dám 3 ale 4 do kopečka nezvládne. Vyjedu zpět na silnici po kuse dám 4 a na ní jedu až domů.
Max. rychlost jsem neměřil, ale když jedeme do lesa ještě s 4011 tak pantáta vyjede současně se mnou a jede první a než ujedeme 1 km, tak on by dojel tam i zpět. Nejezdí to moc rychle. Ale naleju tam 3 litry nafty a na ní jezdím 2 měsíce. Žere to strašně málo. Nemám změřeno, ale na 2 dcl dojedu k lesu a spátky asi 2 km. Když jsem vezl z lesa dřevo, na káře, celej modřín a dva kuláky smrk, takže 5 m dlouhý, 5x modřín, 2x smrk, celkem 7 kuláků, modřín na pařezu 45 cm, v lese na 1 předek, po silnici až 4. Nebo silniční panel asi 2000kg na káře, rozjezd 1, potom mírné stoupání dám 2 a na ní až na zahradu. Na tu 1 jedu všude, v lese 2,5 m2 dřeva rozjedu to a přejedu v lese i přez škarpu. Ale pro jistotu předek, a držím uzávěrku, abych náhodou nezastavil.
Takže závěrem, není to že bych rval asfalt, ale vytrhnu jabloň na zahradě, průměr 20 cm. Ale delší řetěz, nacouvám ke stromu, 1 předek, ruka na uzávěrku, natůruju, rozjedu a až se natáhne řetěz a škubne to. Takhle 3-4 krát a jabloň byla venku.
Jestli Ti můžu poradit, chtělo by to aspoň dvouválec, nebo tan silnější jednoválec, přesně nevím to označení asi 1S90 ten je silnější. Ale já jsem s ním nad míru zpokojenej, malá spotřeba, nenáročnej mám ho nevyběhanej a startuje i v -20.
Už je to strašnej román, když budeš chtít ještě informace, tak vpoho napiš. Čau Ota.
Ps: mám i traktůrek s javou 250 a taky chodí dobře, ale nafta je nafta. Koukni na traktory 4x2 otův zelenáč.
ted jsem koukal do vlakna a koukam ze jsem ti ani nepodekoval za tvou dopoved. Nechapu jak se to stalo, jsem asi nejak mimo
Diky moc!
Poridil jsem si ted naftovy ctyrtaktni jednovalec IFA 400ccm, 7 koni. (aktualne je v rozmontovanem stavu) Takze podle tveho popisu mi to bude vykonove urcite stacit
Jenom jsem nejak nedokazal z tveho traktoru spocitat, kolik je vlastne prevodovy pomer, takze z tvych zarazenych kvaltu nedokazu spocitat vysledne rychlosti v km/h
Prosim pokus se mi jeste odpovedet na tyto otazky, abychom to spocitali:
Mas tam teda:
1/ z motoru retez 1:4
2/ pak 1202ka ( prevody 4.27 ; 2.46 ; 1.59; 1 )
3/ a pak je jaky prevod na zadek ?? Kolik je prevodovy pomer?
4/ a nakonec diferak z V3S bez redukce v kolech( prevod 3.9 ).
Kolik toci ten motor?
Ahoj Jikra
PS: i ten zeleny traktor vypada pekne. Ja jsem ale od jawy 250 upustil a pujdu radeji do te nafty
Re: Otův čeveňák
Čau, já ty převody takhle z hlavy přesně nevím, ale když bude o výkendu počasí, tak budu jezdit s traktůrkrm, a spočítám to přesněji. Ten motor má na štítku napsáno 1500 ot/min, při tom je psanej i výkon. Potom převodovka je garant, ta je ohodně robusnější než 1202. Tu 1202 bych tam nedal ani omylem, je slabá. A ta z garanta na velikost není zase tak velká. Takže tam je motor, spojka 1202, samostatně na domečku na hřídeli je kolečko na řetěz, tím to jde dolu na převodovku, na větší kolečko. Z převodovky je kardan na V3S nápravu ( diferák V3S ) a koncáky tam nejsou. Jinak když jsem počítal ten předek, tak jsem to měl na kozách a točil tím a počítal. Pak jsem tam dal řetězoví kolečka a vlivem diferáku ve předu jsem tím točil, počítal otáčky a vlastně udělal jednou tolik otáček. Když jsem to dal na kola a zařadil předek, tak jsem tlačil v dílně a nemohl jsem to utlačit. Potom mi to došlo a celí předělat. Dát kolečko s polovičním počtem zubů. Spasoval jsem to a teď když dám předek, tak to docela sedí. Akorát po asfaltu se mi klepou blatníky. Je to o něco rychlejší, ten předek. Prej by to tak mělo bejt. Jo ten předek je vypinatelnej, řadím ho jen třeba v lese, na louce no když vím že třeba by hrabal
Re: Otův čeveňák
Tak dneska jsem spočítal ty převody. Naposledy jsem to počítal, když jsem traktor stavěl, ale stejně jsem musel vyměnit kolečko na řetězu za menší, mělo to malou sílu a jelo dost rychle.
Takže: Motor má podle štítku napsáno: 1D80, 1500 ot/min 4,5 nepřečtu jestli kW, nebo koní.
Převodovka garant. Řetěz od motoru na převodovku 1".
Převody jsou počítány od motoru, i s řetězovým převodem. Kola na řetězu: Na motoru 7 zubů. Na převodovce 22 zubů. Takže nějakejch 3,142.
Když zařadím a točím kolečkem na motoru, tak na kardanu se točí takto:
1 stupeň 20:1
2 stupeň 10:1
3 stupeň 6:1
4 stupeň 3,5:1
zpátečka 16:1
Diferák má převod asi není to přesný, ale určitě tady by to někdo věděl přesně. Tak asi 3,7:1
Kola mají průměr 750 mm( 16" šípáky )
Takže z tohodle se dá vypočítat, jak rychle to jede. Pro moje potřeby ta v pohodě stačí. Ale dost dobrý by bylo vrazit místo toho řetězu nějakou malou převodovku, která by měla třeba dva kvalty. Tím by se zvětšila možnost řazení. Protože když couvám s naloženou károu plnou dřeva, je ta zpátečka rychlá. Když by tam byla ta malá redukční převodovka, tak bych tam šupnul redukci a mohl bych v pohodě couvat.
Takže na výpočet rychlosti mého traktůrku: Při zařazení stupně 4: Otáčky motoru třeba 1500 ot/min :3,5 : 3,7 x 2,38 metrů na jedno otočení kola. 275,67 m/nin. Celkem teda 16,54 km/h. Takže přesně nevím kolik to jede podle tacháku, ale asi by to tak odpovídalo myslím do maximální rychlosti 20 km za hodinu asi max. Snad to takhle nějak ten výpočet bude.
Uf to je román, tak zatím čau Ota
Takže: Motor má podle štítku napsáno: 1D80, 1500 ot/min 4,5 nepřečtu jestli kW, nebo koní.
Převodovka garant. Řetěz od motoru na převodovku 1".
Převody jsou počítány od motoru, i s řetězovým převodem. Kola na řetězu: Na motoru 7 zubů. Na převodovce 22 zubů. Takže nějakejch 3,142.
Když zařadím a točím kolečkem na motoru, tak na kardanu se točí takto:
1 stupeň 20:1
2 stupeň 10:1
3 stupeň 6:1
4 stupeň 3,5:1
zpátečka 16:1
Diferák má převod asi není to přesný, ale určitě tady by to někdo věděl přesně. Tak asi 3,7:1
Kola mají průměr 750 mm( 16" šípáky )
Takže z tohodle se dá vypočítat, jak rychle to jede. Pro moje potřeby ta v pohodě stačí. Ale dost dobrý by bylo vrazit místo toho řetězu nějakou malou převodovku, která by měla třeba dva kvalty. Tím by se zvětšila možnost řazení. Protože když couvám s naloženou károu plnou dřeva, je ta zpátečka rychlá. Když by tam byla ta malá redukční převodovka, tak bych tam šupnul redukci a mohl bych v pohodě couvat.
Takže na výpočet rychlosti mého traktůrku: Při zařazení stupně 4: Otáčky motoru třeba 1500 ot/min :3,5 : 3,7 x 2,38 metrů na jedno otočení kola. 275,67 m/nin. Celkem teda 16,54 km/h. Takže přesně nevím kolik to jede podle tacháku, ale asi by to tak odpovídalo myslím do maximální rychlosti 20 km za hodinu asi max. Snad to takhle nějak ten výpočet bude.
Uf to je román, tak zatím čau Ota
Re: Otův čeveňák
vypínaš predok alebo to máš na pevno na stálo
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
Toreto píše:vypínaš predok alebo to máš na pevno na stálo
( Přední náprava poháněná řetězem od unašeče kardanu zadní nápravy, vypinatelný náhon, požitá hřídel z převodovky škoda posouváním zubové spojky a sinchronu.)toto ma v popise stroja na prvej strane
Re: Otův čeveňák
ahá nevšimol som si sryjosip píše:Toreto píše:vypínaš predok alebo to máš na pevno na stálo
( Přední náprava poháněná řetězem od unašeče kardanu zadní nápravy, vypinatelný náhon, požitá hřídel z převodovky škoda posouváním zubové spojky a sinchronu.)toto ma v popise stroja na prvej strane
Re: Otův čeveňák
rásd by som bol keby mi to nafotil keby to bolo možné
Re: Otův čeveňák
Tak, tak jak píše josip, většinou mám předek vypnutej. Protože tam mám oproti výpočtu o jeden zub navíc, protože kamarád co se dost vyzná tenkrát říkal abych předek udělal o malinko rychlejší, že v močále je lepší aby táhnul o malinko rychlejc než zadek. Vypínám to přez páku, vidličkou. Tam je hřídel ze škodovky 100, na ní je nechaný kolo na drážkách a posouvá se proti tomu celej ten kroužek s tím sinchronem a zubovou spojkou. Celé to bylo v té převodovce, i ta vidlička s výřezama. Tam jsem udělal na vidličku vodítko a kolmo zajišťovací trubičku a v ní kuličku přez pérko, aby držela polohu. Ta celá hřídel s tím osazením je ve dvouch domečkách s ložisky. Zepředu je na hřídeli nasazen kardan z 1202, zajištěn 10 mm kolíkem ( to kvuli pojištění a přestřižení už jsem ho jednou dával novej. Jinak by prasklo a poškodilo se něco jiného.) Celé to pohání řetěz od pohonu zadní nápravy. Je tam řetězové kolečko nasazené na unašeči kardanu a zajištěné svárem. Jak budu mít traktor venku z garáže, tak to vyfotím trochu lepší, aby to bylo vidět. Akorát ta hřídel a s tím vypínacím mechanizmem je celá zakrytovaná. No vyfotím co půjde.
Jo ještě jsem někde psal, ale když jedu po silnici a mám zaplej předek, klepou se mi přední blatníky. Asi jak to jede rychlejc, tak přez ty šípáky to trochu hrká. Jinak to nic jinýho nedělá. Zapínám předek když jedu po louce, v lese, hlavně když táhnu něco těžkýho. Jo a taky jednou jsem táhnul kamarádovi nařezaný fošny a byly 6 m dlouhý a zadní kola šly chvílema vzduchem, tak jsem jel s předkem i po silnici.
Zatím jen fotky to co už tady je.
Jo ještě jsem někde psal, ale když jedu po silnici a mám zaplej předek, klepou se mi přední blatníky. Asi jak to jede rychlejc, tak přez ty šípáky to trochu hrká. Jinak to nic jinýho nedělá. Zapínám předek když jedu po louce, v lese, hlavně když táhnu něco těžkýho. Jo a taky jednou jsem táhnul kamarádovi nařezaný fošny a byly 6 m dlouhý a zadní kola šly chvílema vzduchem, tak jsem jel s předkem i po silnici.
Zatím jen fotky to co už tady je.
Re: Otův čeveňák
Tak dakujemota píše:Tak, tak jak píše josip, většinou mám předek vypnutej. Protože tam mám oproti výpočtu o jeden zub navíc, protože kamarád co se dost vyzná tenkrát říkal abych předek udělal o malinko rychlejší, že v močále je lepší aby táhnul o malinko rychlejc než zadek. Vypínám to přez páku, vidličkou. Tam je hřídel ze škodovky 100, na ní je nechaný kolo na drážkách a posouvá se proti tomu celej ten kroužek s tím sinchronem a zubovou spojkou. Celé to bylo v té převodovce, i ta vidlička s výřezama. Tam jsem udělal na vidličku vodítko a kolmo zajišťovací trubičku a v ní kuličku přez pérko, aby držela polohu. Ta celá hřídel s tím osazením je ve dvouch domečkách s ložisky. Zepředu je na hřídeli nasazen kardan z 1202, zajištěn 10 mm kolíkem ( to kvuli pojištění a přestřižení už jsem ho jednou dával novej. Jinak by prasklo a poškodilo se něco jiného.) Celé to pohání řetěz od pohonu zadní nápravy. Je tam řetězové kolečko nasazené na unašeči kardanu a zajištěné svárem. Jak budu mít traktor venku z garáže, tak to vyfotím trochu lepší, aby to bylo vidět. Akorát ta hřídel a s tím vypínacím mechanizmem je celá zakrytovaná. No vyfotím co půjde.
Jo ještě jsem někde psal, ale když jedu po silnici a mám zaplej předek, klepou se mi přední blatníky. Asi jak to jede rychlejc, tak přez ty šípáky to trochu hrká. Jinak to nic jinýho nedělá. Zapínám předek když jedu po louce, v lese, hlavně když táhnu něco těžkýho. Jo a taky jednou jsem táhnul kamarádovi nařezaný fošny a byly 6 m dlouhý a zadní kola šly chvílema vzduchem, tak jsem jel s předkem i po silnici.
Zatím jen fotky to co už tady je.
Re: Otův čeveňák
a ešte vieš na 100% že tento motor ma 4.5 koní ??????,máš to napísané hore v tech.popisom
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
to ma tam chybu ten motor ma 6,5 konaToreto píše:a ešte vieš na 100% že tento motor ma 4.5 koní ??????,máš to napísané hore v tech.popisom
Re: Otův čeveňák
AKá TAK DAKUJE MOC a nečuduj sa že sa tak vypytujem sa mi začal páčit ten traktorjosip píše:to ma tam chybu ten motor ma 6,5 konaToreto píše:a ešte vieš na 100% že tento motor ma 4.5 koní ??????,máš to napísané hore v tech.popisom
Re: Otův čeveňák
No ono jsem to umyl odmašťovadlem a smazalo se tam v čem ty hodnoty jsou. Je tam jenom číslo motoru a 1500 a 4,5. Takže to bude 1500 ot/min a 4,5 asi kilovat? Tak jsem napsal že koní, tak to nebylo dobře. Díky josip za opravu.