Piksľa II

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Piksľa II

#1 Nový příspěvek od patrik240 »

Začínam so stavbou druhého traktora. Uvidíme ako to dopadne. Asi to bude na dlho, pretože ešte nemám všetky diely. Moja predstava je :motor Avia 30, 4 žhaviče, elektická špirála v hlave, prevodovka Avia 5q liatinová/ak sa podarí tak hlinníková z turba/, rozvodovka PV3S s vývodom a navijak, nápravy PV3S, kolesá zatiaľ 8,25-20/neskôr 9,5-20/, servo riadenie, navijak napevno, vývodový hriadeľ, spojenie medzi prevodovkami, rozvodovkou a zadnou nápravou - reťazovou spojkou. Zatiaľ mám motor, prevodovky, zúženú prednú nápravu, železo na rám jokel 120x80x8, nejaké čerpadlá, piesty, kardany... Potrebujem poradiť s orbitrolom. Aký, a aký piest k nemu? Čerpadlá mám servo z felicie, ZBC 12, servočerpadlo zo Scanie/štítok bez parametrov/, U5, A14X. Ešte stále váham nad rýchlosťou traktora. Pojazdové do predu budú asi aj stačiť/min. cca 1, max. cca 60-nepoužiteľná/, ale spiatočka sa mi zdá rýchla min cca 5km/h. Rozmýšľam nad stálym prevodom medzi prevodovky tak 1,5:1 až 2:1. Neviem, ako vytvoriť vývodový hriadeľ, keďže chcem navijak na pevno. Nejaké foto toho čo už mám...
Přílohy
predná časť čapu výkyvu prednej nápravy
predná časť čapu výkyvu prednej nápravy
predná časť čapu výkyvu prednej nápravy
predná časť čapu výkyvu prednej nápravy
DSC01995 [800x600].JPG
zúžená predná náprava
zúžená predná náprava
reťazová spojka na zadnú nápravu
reťazová spojka na zadnú nápravu
reťazová spojka na zadnú nápravu
reťazová spojka na zadnú nápravu
DSC01863 [800x600].JPG
DSC01861 [800x600].JPG
montážne spojenie prevodoviek, neskôr nahradí reťazová spojka
montážne spojenie prevodoviek, neskôr nahradí reťazová spojka
montážne spojenie prevodoviek, neskôr nahradí reťazová spojka
montážne spojenie prevodoviek, neskôr nahradí reťazová spojka

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Piksľa II

#2 Nový příspěvek od Daddy »

Na začátek velice slušná sbírka komponentů a některé již připravené k montáži :) . Ideální by bylo mít na motoru kompresor se servočerpadlem a máš vyřešený vzduch i hydraulický okruh pro řízení. Orbitrol podle sledovaných staveb traktorů je ideální asi 80 ml (dá se použít i 125 nebo 160 ml s příslušnou pístnicí). Pro 80 ml mám pístnici ORSTA 40/16/250, pro 125 nebo 160 ml ORSTA 40/25/250 - případně obdobý typ (byly na kombajnech E512.514 apod.). Větší objem orbitrolu bych tam nedával. Čerpadlo na pracovní hydrauliku bych použil silnější, ale nevylučuji ani žádné z těch, které máš doma. Znám pouze ZBC, ale to dává menší tlak - původně je to servočerpadlo pro náklaďáky. Vývodový hřídel by mohl jít vyvést z bočního vývodu převodovky AVIA -existují vývody s čerpadlem nebo s řemenicí (možná i jiné :-/ ). Čerpadlo pracovní hydrauliky musí být potom umístěné jinde - nejspíš poháněné od klikovky. Nakoukni do staveb ke klukům: jirik610, vlk, NAK, možná i na mé DDT :red: anebo do hotových 4x4 s motory AVIA. Určitě tam nějaký nápad objevíš.
Nezbývá než popřát trpělivost a úspěšné konstruování :) .

miroslav.t.
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: Piksľa II

#3 Nový příspěvek od miroslav.t. »

nazdar,ked citam ze ides staviat traktor a ake veci k tomu mas tak presne tieto veci som pouzil aj ja uz mi to stoji na kolesach a boli prve skusobne jazdy,ked mozem povedat nieco o richlosti toho traktora,na cestnej som este zatial nehodil veciu richlost ako trojku ale redukcia sa vyrovna richlosti normalneho taktora len redukovana spiatocka je pomalsia,dal by som fotky len sa mi nedari ich tu dat

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: Piksľa II

#4 Nový příspěvek od patrik240 »

Daddy píše:Na začátek velice slušná sbírka komponentů a některé již připravené k montáži :) . Ideální by bylo mít na motoru kompresor se servočerpadlem a máš vyřešený vzduch i hydraulický okruh pro řízení. Orbitrol podle sledovaných staveb traktorů je ideální asi 80 ml (dá se použít i 125 nebo 160 ml s příslušnou pístnicí). Pro 80 ml mám pístnici ORSTA 40/16/250, pro 125 nebo 160 ml ORSTA 40/25/250 - případně obdobý typ (byly na kombajnech E512.514 apod.). Větší objem orbitrolu bych tam nedával. Čerpadlo na pracovní hydrauliku bych použil silnější, ale nevylučuji ani žádné z těch, které máš doma. Znám pouze ZBC, ale to dává menší tlak - původně je to servočerpadlo pro náklaďáky. Vývodový hřídel by mohl jít vyvést z bočního vývodu převodovky AVIA -existují vývody s čerpadlem nebo s řemenicí (možná i jiné :-/ ). Čerpadlo pracovní hydrauliky musí být potom umístěné jinde - nejspíš poháněné od klikovky. Nakoukni do staveb ke klukům: jirik610, vlk, NAK, možná i na mé DDT :red: anebo do hotových 4x4 s motory AVIA. Určitě tam nějaký nápad objevíš.
Nezbývá než popřát trpělivost a úspěšné konstruování :) .
Na ten kompresor s čerpadlom som tiež myslel a stále ho zháňam, bolo by to najjednoduchšie. Ak nezoženiem, tak na servo som rozmýšlal dať ZBC 12 a na silovú hydrauliku zatiaľ to A14X. Je z desty, tlak má 17MPa, litráž je okolo 10litrov. Zatiaľ bude stačiť. Chcem ho na vlečku a zadné ramená. Poháňané by malo byť od kľuky cez dva 13-ky remene a vypínateľné. Na starom traktore mám ZBC 10 spínané cez spojku z klímy hnané jednou 13-kou a pri pridanom tlaku na rozvádzači mi zadusí motor/ford 1,6D/.Zdvíha, čo sa týka rýchlosti, tak akurát. Ale na to mám ešte čas. Teraz zháňam trubku na výkyv prednej nápravy. Čap na prednú stranu dif už mám nachystaný/priemer 100mm/ ale trubku cca270mm na hrušku dif. nemôžem zohnať. Bodla by nohavica z tatry, tá by mala pasovať. Doma mám z nej valec, ale už je dosť hrdzavý.

miroslav.t.
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: Piksľa II

#5 Nový příspěvek od miroslav.t. »

nazdar,ak mozem poradit zozen si original kompresor z cerpadlom,pozeraj slovensky alebo cesky bazos,a to spojenie avie prevodovky a v3s rozvodovky je dost trufaly spoj,neveril by som tomu,ja som tam dal posuvny drazkovy hriadel,skoda ze tu neviem dat tie fotky nevie s tim niekto poradit

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Piksľa II

#6 Nový příspěvek od Daddy »

Podívej se - na fóru je popis, jak foto vložit - třeba přes postimage, ale i jinak. Kdyby Ti to nešlo, tak mi je pošli na email a dám Ti je sem. Mailovou adresu pošlu kdyžtak v SZ.

Uživatelský avatar
vlk
Příspěvky: 1736
Registrován: ned črc 24, 2011 6:36 pm
Bydliště: okr.Přerov

Re: Piksľa II

#7 Nový příspěvek od vlk »

Dílů mraky a teď jen skládat 8) .Podle fotek vidím,že už jsi nějakou inspiraci tady na foru měl,tak jen z chutí do toho,a ať se Ti daří. :)

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: Piksľa II

#8 Nový příspěvek od patrik240 »

miroslav.t. píše:nazdar,ak mozem poradit zozen si original kompresor z cerpadlom,pozeraj slovensky alebo cesky bazos,a to spojenie avie prevodovky a v3s rozvodovky je dost trufaly spoj,neveril by som tomu,ja som tam dal posuvny drazkovy hriadel,skoda ze tu neviem dat tie fotky nevie s tim niekto poradit
Tých kompresorov je asi dosť málo, pretože som na ne moc nenarazil. Asi že sa tie turbo avie ešte dosť hýbu po cestách a nie po šrotoviskách. A k tomu spojeniu prevodoviek, vývod z redukčnej je uložený posuvne, a aj tak tento spoj bude len montážny. V pláne mám tiež reťazovú spojku, takže s týmto spojom to poskladám a potom tam vymením tie vývody za reťazové. Keď to bude takto na pevno, bude sa mi to lepšie skladať a dopasovávať. Len ešte musím zohať ozubené kolo z prevodovky PV3S/to dvojité/ a z toho vyrobím vývod na reťazovú spojku.

miroslav.t.
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: Piksľa II

#9 Nový příspěvek od miroslav.t. »

nazdar,skusil som poslat tie fotky,akoze som uz dalej zo stavbou tohto traktora,dufam ze su tam tie fotky
Přílohy
IMG_50111.jpg
IMG_50101.jpg
IMG_50081.jpg
IMG_50071.jpg
IMG_50061.jpg
IMG_50091.jpg

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Piksľa II

#10 Nový příspěvek od Toreto »

Čo sú to za gumy? Vyzerajú 8)

miroslav.t.
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: Piksľa II

#11 Nový příspěvek od miroslav.t. »

nazdar,su to ruske gumy voltyre 11,2/20

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: Piksľa II

#12 Nový příspěvek od patrik240 »

Podarilo sa i zohnať trubku na výkyv prednej nápravy, je to priemer 300mm, stena 8-10mm. Tak v týždni to možno vyskúšam. Ešte mám otázočku na skúsenejších. Rozmýšľam, že by som spravil ešte tú spomaľovaciu prevodovku medzi tú Aviu a PV3S. Mám doma reťazové kolečko, dvojradovú reťaz/valček má priemer 10mm/. Dal by som vyrobiť druhé na pomer cca 1:1,8. Stačila by? Ozubenými kolesami by to bolo zložitejšie. Ak nie tak to nechám tak bez prevodovky.

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: Piksľa II

#13 Nový příspěvek od patrik240 »

Na bazoši je piest. Dal by sa použiť na riadenie nápravy PV3S. Dĺžka chodu je cca 13 cm. Priemery neviem, treba odhadnúť z foto. A koľkatku orbitrol asi k nemu/čerpadlo zo serva avia turbo priamo z kompresora, ZBC 12/
Přílohy
14583563 (3) [800x600].jpg
14583563 (3)22 [800x600].jpg
14583563 [800x600].jpg

Uživatelský avatar
drobec
Příspěvky: 804
Registrován: stř kvě 13, 2009 11:51 pm
Bydliště: Horná Breznica

Re: Piksľa II

#14 Nový příspěvek od drobec »

podľa foto je ten piest dosť obor.
Výpočet rýchlosti: http://prevody.alm.cz spáchal autor a užívateľ "Jiřin"

Stále tu zbieram inšpiráciu............

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Piksľa II

#15 Nový příspěvek od Daddy »

drobec píše:podľa foto je ten piest dosť obor.
Ano souhlasím - píst je dost mohutný. Ale to by ani nevadilo, ale mám obavu, že chod pístu bude krátký. Pokud jsem správně pochopil, tak 13 cm je celkové délka chodu pístu (takže pouze 6,5 cm na každou stranu) :( . Viděl bych to ideálně tak na 13 - 16 cm chodu pístu na každou stranu. :-/

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“