ZETOR 5201TURBO
Moderátor: Lukashil
- stano 4011
- Příspěvky: 1157
- Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 5201TURBO
no mozno sa zvyh docielil len klukou a ojnice ostali rovnako dlhe ako u 110 zdvyhu
Re: ZETOR 5201TURBO
No jo máš pravdu, zdvih dělá poloměr klikovky a ne ojnice Nějak mě to uteklo.stano 4011 píše:no mozno sa zvyh docielil len klukou a ojnice ostali rovnako dlhe ako u 110 zdvyhu
ZETOR 5201TURBO
Ojnice jsou opravdu stejně douhé u všech typů, jedině kdyby se vám dostal do ruky starší motor, tak tam mohou být ojnice, které jsou méně masivní (tzv. lehké), ale na řadě 52 - 77 se montovaly už jenom ty robustní (těžké). Základ pro oturbení ať je to 3V, nebo 4V je mít zesílený blok. Spolehlivě se pozná tak, že má zdvihátka o průměru 18 mm, která nejdou vytáhnout vrchem.
Jinak můj názor na oturbení normálního atmosféráku (bez příslušných úprav), je ten, že je to blbost.
a) zvyšuje se teplota dna pístu, kterému pak chybí chlazení
b) vyšší teplota spalin ničí rychle hlavu a ventily, protože turbo má jiné ventily a hlavně, hlava má ventilová sedla. (i když už jsem atmosféru, co měla hlavu se sedlama také zažil a prý to byl origo stav motoru)
c) zvyšuje se střední tlak ve válci a když není ten novější zpevněný blok, tak se zkracuje životnost.
d) turbo má jiné čerpadlo a někdy i jiné vstřiky
e) olej je vhodné externě chladit
f) zvyšují se nároky na chlazení motoru (pevnější blok má více vodní náplně okolo vložek) někdy bývá i jiný chladič, nebo alespoň Cu pro lepší přenos tepla.
Upravený motor jsem posunul kámošovi, úspěšně ho vymámil, teď budu pro sebe upravovat ten původně jeho, tak můžu všechno fotit, pokud je zájem.
Jinak můj názor na oturbení normálního atmosféráku (bez příslušných úprav), je ten, že je to blbost.
a) zvyšuje se teplota dna pístu, kterému pak chybí chlazení
b) vyšší teplota spalin ničí rychle hlavu a ventily, protože turbo má jiné ventily a hlavně, hlava má ventilová sedla. (i když už jsem atmosféru, co měla hlavu se sedlama také zažil a prý to byl origo stav motoru)
c) zvyšuje se střední tlak ve válci a když není ten novější zpevněný blok, tak se zkracuje životnost.
d) turbo má jiné čerpadlo a někdy i jiné vstřiky
e) olej je vhodné externě chladit
f) zvyšují se nároky na chlazení motoru (pevnější blok má více vodní náplně okolo vložek) někdy bývá i jiný chladič, nebo alespoň Cu pro lepší přenos tepla.
Upravený motor jsem posunul kámošovi, úspěšně ho vymámil, teď budu pro sebe upravovat ten původně jeho, tak můžu všechno fotit, pokud je zájem.
Farnsdickův logický vývod
Když věci dospějí od desíti k pěti, cyklus se začne opakovat.
Když věci dospějí od desíti k pěti, cyklus se začne opakovat.
Re: ZETOR 5201TURBO
podle toho co jsem nasel tak blok je stejny jako u atmosferaku protoze 7701 a 7701turbo maji stejny blok a jak tady kolega mluvi o tom zesileni bloku tak to neni pravda ale to maji novejsi typy ale tam je hlavni rozdil ze to ma chlazeni a mazani pistu ze spodu od lozisek kliky
ZETOR 5201TURBO
No, nechci se pana Kybla někjak dotknout, ale zdá se, že nečte úplně pozorně. Píšu tady primárně o úpravě tříválce, ale hlavně o úpravě motoru, který je z výroby atmosférák na turbo.
To zesílení o kterém jsem psal, se skutečně zavedlo v průběhu výroby 52-72 konkrétně v roce 1984.
Dál jsem napsal, že ten kdo má úzká zdvihátka má určitě i zesílený blok - já konkrétně jsem tenhle blok našel ve šroubovém kompresoru PD200.
motory 7701 jsou úplně jiná kapitola.
To zesílení o kterém jsem psal, se skutečně zavedlo v průběhu výroby 52-72 konkrétně v roce 1984.
Dál jsem napsal, že ten kdo má úzká zdvihátka má určitě i zesílený blok - já konkrétně jsem tenhle blok našel ve šroubovém kompresoru PD200.
motory 7701 jsou úplně jiná kapitola.
Farnsdickův logický vývod
Když věci dospějí od desíti k pěti, cyklus se začne opakovat.
Když věci dospějí od desíti k pěti, cyklus se začne opakovat.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob zář 01, 2012 8:53 pm
- Bydliště: Považska Bystrica
Re: ZETOR 5201TURBO
Čo si myslíte o tomto (Sada na prestavbu 5201atmosferický na 5201turbo) http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=135694 ? Zaujímalo by ma čo všetko tá sada obsahuje. Prípadne táto http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=136008
- Martin90
- Příspěvky: 1617
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 5201TURBO
To co je potřeba k přeplňování, takže:michelangelo píše:Čo si myslíte o tomto (Sada na prestavbu 5201atmosferický na 5201turbo) http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=135694 ? Zaujímalo by ma čo všetko tá sada obsahuje. Prípadne táto http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=136008
turbodmychadlo, sací, plnící a výfukové potrubí, přívod a odvod oleje, doplňky (šrouby, spony, těsnění, příchytky,...).
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
-
- Příspěvky: 530
- Registrován: pát říj 31, 2008 6:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 5201TURBO
michelangelo píše:
Čo si myslíte o tomto (Sada na prestavbu 5201atmosferický na 5201turbo) http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=135694 ? Zaujímalo by ma čo všetko tá sada obsahuje. Prípadne táto http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=136008
To co je potřeba k přeplňování, takže:
turbodmychadlo, sací, plnící a výfukové potrubí, přívod a odvod oleje, doplňky (šrouby, spony, těsnění, příchytky,...).
A samozřejmě to nikdo neví ale jsou tam jiné chladiče plus to sání vzduchu je jinak..
Čo si myslíte o tomto (Sada na prestavbu 5201atmosferický na 5201turbo) http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=135694 ? Zaujímalo by ma čo všetko tá sada obsahuje. Prípadne táto http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... ktu=136008
To co je potřeba k přeplňování, takže:
turbodmychadlo, sací, plnící a výfukové potrubí, přívod a odvod oleje, doplňky (šrouby, spony, těsnění, příchytky,...).
A samozřejmě to nikdo neví ale jsou tam jiné chladiče plus to sání vzduchu je jinak..
Re: ZETOR 5201TURBO
Nemate tu někdo fotky tech ostriku dna pistu jak to vypada?
V katalogu je to za hlavnim šalkem
V katalogu je to za hlavnim šalkem
Re: ZETOR 5201TURBO
Myslím že u 5201 turbo niesú trysky na ostrek piestov ak si dobre pamätám som to hľadal v katalógu 5213Turbo 5243Turbo
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com
Re: ZETOR 5201TURBO
dival jsem se do katalogu co je na uloztu tak tam ostriky jsou obrazek 43
Re: ZETOR 5201TURBO
fakt nikdo nema fotku toho ostriku jak to tam vypada?
Re: ZETOR 5201TURBO
Nebo aspon ve ktrech motorech to je?
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZETOR 5201TURBO
Určitě v 7301, nevím esi i v 7701T, ale tam spíš ne, stejně jako u 5201T.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
Re: ZETOR 5201TURBO
ale v katalogach nic nevidim ani cisla dilu ani v googlu ani nikde uz nevim ani zadny fotky proste nic.
Svolavam všechny traktor fandy at jsrm nahazou fotky a vsechno co na to maji nemo kdo ma zkusenosti s prestavbou.
Svolavam všechny traktor fandy at jsrm nahazou fotky a vsechno co na to maji nemo kdo ma zkusenosti s prestavbou.