DH 0115
Moderátor: Franta.cz
Re: DH 0115
Ahoj
Moc díky za radu. Čerpadlo jsem díky tomu úspěšně vyměnil (měl jsem jedno náhradní které jsem dostal při koupi DHčka, ale asi není o nic lepší než to stávající, takže budu muset koupit nové... na to určitě využiju rad, které jsou v tomto vláknu dříve. Už takhle moc díky).
Po výměně ale mám jiný problém, na nějž jsem zde odpověď nenašel. Po výměně mi začal olej pěnit a současně jsou všechny pístnice takové volné - evidentně je v nich vzduch. Zřejmě ten zpěněný olej. Co s tím? Zkouším nastartovat a chvíli běžet, pak to zase nechat sesednout, ale zdá se mi, že to nepomáhá. Není někde nějaký odvzdušňovák? Nebo je jiná správná metoda co s tím.
Ještě jednou díky
MokrOuš
Moc díky za radu. Čerpadlo jsem díky tomu úspěšně vyměnil (měl jsem jedno náhradní které jsem dostal při koupi DHčka, ale asi není o nic lepší než to stávající, takže budu muset koupit nové... na to určitě využiju rad, které jsou v tomto vláknu dříve. Už takhle moc díky).
Po výměně ale mám jiný problém, na nějž jsem zde odpověď nenašel. Po výměně mi začal olej pěnit a současně jsou všechny pístnice takové volné - evidentně je v nich vzduch. Zřejmě ten zpěněný olej. Co s tím? Zkouším nastartovat a chvíli běžet, pak to zase nechat sesednout, ale zdá se mi, že to nepomáhá. Není někde nějaký odvzdušňovák? Nebo je jiná správná metoda co s tím.
Ještě jednou díky
MokrOuš
Re: DH 0115
Ahoj. Pokud jsi měnil jen čerpadlo, měl by vzduch být hned pryč. Zavzdušnění pístnic bych čekal v případě, že jsi měl vysunutý výložník a násadu a za klidu stroje bys je spustil a tím z nich vytlačil olej. Následně pak po spuštění stroje bys do nich při otevření sekce natlačil zpěněný olej a zavzdušnil je. Nevím, co myslíš tím, nechat chvíli běžet. Odvzdušňování pístnic se provádí samotnými zdvihy pístnic - odvzdušňováky nejsou. Pokud jen necháš běžet čerpadlo a nehýbeš pístnicemi odvzdušní se pouze okruh od čerpadla do rozdělovače a zpět do nádoby. Nejlepší je provést maximální zvih, chvíli počkat, až se vzduch nahromadí u otvoru pístnice a pak zase opačně. Maximální zdvih proto, že musíš počítat s tím, že zpěněný olej zůstane v potrubí k pístnicím. Ještě si zkontroluj, jestli ti na sací hadici čerpadlo nepřisává vzduch (dotáhni šroubení, sponky na hadici a zkontroluj, jestli hadice nemá praskliny, kterými by mohla přisávat vzduch). Předpokládám, že jsi ji měl sundanou, když jsi měnil čerpadlo.mokrous píše:Ahoj
Moc díky za radu. Čerpadlo jsem díky tomu úspěšně vyměnil (měl jsem jedno náhradní které jsem dostal při koupi DHčka, ale asi není o nic lepší než to stávající, takže budu muset koupit nové... na to určitě využiju rad, které jsou v tomto vláknu dříve. Už takhle moc díky).
Po výměně ale mám jiný problém, na nějž jsem zde odpověď nenašel. Po výměně mi začal olej pěnit a současně jsou všechny pístnice takové volné - evidentně je v nich vzduch. Zřejmě ten zpěněný olej. Co s tím? Zkouším nastartovat a chvíli běžet, pak to zase nechat sesednout, ale zdá se mi, že to nepomáhá. Není někde nějaký odvzdušňovák? Nebo je jiná správná metoda co s tím.
Ještě jednou díky
MokrOuš
Já jsem po výměně čerpadla zalil sací hadici olejem, aby čerpadlo neběželo dlouho na sucho než si nasaje olej a tím jsem minimalizoval i vzduch v systému.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Ještě jednou díky za rady. Nakonec byl problém jinde - špatně utažené matice, díky čemuž se do systému přisával vzduch, který to pak pěnil. Při hledání odpovědi mi pomohlo toto vlákno:
http://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/m ... lo_dh_0115 ... kdyby na něco podobného taky někdo narazil.
MokrOuš
http://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/m ... lo_dh_0115 ... kdyby na něco podobného taky někdo narazil.
MokrOuš
Re: DH 0115
Ahoj.
Taky jsem si pořídil DH 0115 a zajímá mě :
- kde kupujete levně hydraulický olej a záleží natom jaký přesně ?
- náhradní díly se dají koupit kde ?
- jak se přetěsňuje hydr. rozvaděč ?
- kam "asi na motor" zapojit přídavné osvětlení ?
Díky moc za odpovědi.
Taky jsem si pořídil DH 0115 a zajímá mě :
- kde kupujete levně hydraulický olej a záleží natom jaký přesně ?
- náhradní díly se dají koupit kde ?
- jak se přetěsňuje hydr. rozvaděč ?
- kam "asi na motor" zapojit přídavné osvětlení ?
Díky moc za odpovědi.
Re: DH 0115
Ahoj, co se týká osvětlení, také jsem řešil stejný problém. Zatím jsem to nedořešil, protože jsem začal kopat základy a nemám moc volného času. Podle mě u toho motoru nějaká cívka na výrobu el. energie musí být, protože je zde klakson - (pokud by jsi u pionýra klakson připojil na stejnou cívku magneta jako je okruh zapalování, tak při zatroubení, by ti motor zhasl). Takže tam něco být musí (toť můj názor). Vzhledem k tomu, že neznám výkon a chtěl jsem použít dvě pracovní svítilny s paticemi na H3, které jsem našel v garáži, založil jsem zde vlákno http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 82&t=36298 , na kterém mi ale nikdo nedokázal objektivně popsat, zda použití LED žárovek s paticí H3 dá dostatek světla, abys při tom nemusel mžourat. Je mi jasné, že ty LED H3 nejsou schválené do provozu, ale při práci se zpravidla nepohybuješ po komunikaci, takže bych to neřešil. Navíc pokud by daly dostatek světla na práci, tak proti nějakým 110 W dvou halogenových H3 by jsi odebíral pouze cca 10W pro takové dvě Led žárovky, což za to stojí, protože ani motor takový příkon nepocítí a cívka která napájí klakson by to měla utáhnout. Ale jak jsem psal, abych kupoval žárovky a pak je hodil do regálu ........... , čekal jsem, že se někdo podělí o svoji zkušenost.PavelHL píše:Ahoj.
Taky jsem si pořídil DH 0115 a zajímá mě :
- kde kupujete levně hydraulický olej a záleží natom jaký přesně ?
- náhradní díly se dají koupit kde ?
- jak se přetěsňuje hydr. rozvaděč ?
- kam "asi na motor" zapojit přídavné osvětlení ?
Díky moc za odpovědi.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Zdravím a přikládám svůj názor ohledně osvětlení k bagru. Jen si dovolím připsat, že moje myšlenka je opřená již o nějaké ty znalosti v elektro oboru.Mipi5 píše: Ahoj, co se týká osvětlení, také jsem řešil stejný problém. Zatím jsem to nedořešil, protože jsem začal kopat základy a nemám moc volného času. Podle mě u toho motoru nějaká cívka na výrobu el. energie musí být, protože je zde klakson - (pokud by jsi u pionýra klakson připojil na stejnou cívku magneta jako je okruh zapalování, tak při zatroubení, by ti motor zhasl). Takže tam něco být musí (toť můj názor). Vzhledem k tomu, že neznám výkon a chtěl jsem použít dvě pracovní svítilny s paticemi na H3, které jsem našel v garáži, založil jsem zde vlákno http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 82&t=36298 , na kterém mi ale nikdo nedokázal objektivně popsat, zda použití LED žárovek s paticí H3 dá dostatek světla, abys při tom nemusel mžourat. Je mi jasné, že ty LED H3 nejsou schválené do provozu, ale při práci se zpravidla nepohybuješ po komunikaci, takže bych to neřešil. Navíc pokud by daly dostatek světla na práci, tak proti nějakým 110 W dvou halogenových H3 by jsi odebíral pouze cca 10W pro takové dvě Led žárovky, což za to stojí, protože ani motor takový příkon nepocítí a cívka která napájí klakson by to měla utáhnout. Ale jak jsem psal, abych kupoval žárovky a pak je hodil do regálu ........... , čekal jsem, že se někdo podělí o svoji zkušenost.
Sice u svého DHčka mám také klakson, ale když jsem ho koupil již byl nefunkční. A jelikož klakson nevyužívám, neopravoval jsem to a tudíž ani nevím kam dráty vedou, respektive co ho napájí. Rozhodně ale mohu říci, že jestliže DHčko dokáže utáhnout klakson, který je asi totožný jako na automobilu, jeho příkon musí být někde kolem 10 či 20W.
Z toho plyne, že rozhodně DHčko neutáhne H3 žárovky o výkonu 110W! Na to vemte jed. Ale pokud nějaké LED svítilny s uspokojivým svitem mají výše deklarovaný příkon kolem 10W, pak toto osvětlení je reálné na DHčko použít. Toď vše.
A kdyby šlo do tuhého, tak se dá přece změřit příkon klaksonu přímo na DHčku a ihned by se vědělo kde je pravda. Jen mít trochu toho času a dokopat se k tomu.
Já bych pro změnu potřeboval poradit s „kuckajícím“ motorem na DHčku – viz. následující téma.
Re: DH 0115
„Kuckající“ DHčko.
Mám velice obdobný problém jako popsal „Mipi5“ v příspěvku dne - pon dub 23, 2012 10:00 pm.
Vesele si bagruji a po cca 20 až 30min začne bagr ztrácet výkon, pak začnou kolísat otáčky, chvilku to střílí do výfuku a do 5min motor samovolně zhasne. :-((
Začnu dumat čím to asi je, pak chvilku běhám kolem, kontroluji olej, benzin apod. a nic samozřejmě nezjistím. No a cca po 15min opět nastartuji na první nakopnutí a bagr opět jede jakoby se nic nestalo. Jenže toto vydrží zas jen těch 20min a pak se vše opět opakuje :-((
Dnes jsem se dočetl o možnostech:
- ucpané víčko od nádrže
- vyzkratování zapalování
Bohužel nemohu momentálně výše uvedené dvě možné příčiny ověřit ale jsem toho názoru, že ani jedna z nich to nebude, protože:
- vždy když kontroluji hladinu benzínu, nikdy nemám pocit podtlaku v nádrži. To je přece poznat při otevření víčka od nádrže.
- na zhasínání motoru z nějakého el. důvodu to také nevidím, protože se to děje pravidelně po zahřátí (možná přehřátí) motoru. Když jsem bagroval v chladnu (kolem 10st. C), bylo vše OK. Od té doby jsem vždy bagroval při teplotě 15-20st C a vždy byl problém.
Máme proto někdo ještě nějaké rady a zkušenosti kde mám hledat problém???
Děkuji moc za každou radu.
Carlos
Mám velice obdobný problém jako popsal „Mipi5“ v příspěvku dne - pon dub 23, 2012 10:00 pm.
Vesele si bagruji a po cca 20 až 30min začne bagr ztrácet výkon, pak začnou kolísat otáčky, chvilku to střílí do výfuku a do 5min motor samovolně zhasne. :-((
Začnu dumat čím to asi je, pak chvilku běhám kolem, kontroluji olej, benzin apod. a nic samozřejmě nezjistím. No a cca po 15min opět nastartuji na první nakopnutí a bagr opět jede jakoby se nic nestalo. Jenže toto vydrží zas jen těch 20min a pak se vše opět opakuje :-((
Dnes jsem se dočetl o možnostech:
- ucpané víčko od nádrže
- vyzkratování zapalování
Bohužel nemohu momentálně výše uvedené dvě možné příčiny ověřit ale jsem toho názoru, že ani jedna z nich to nebude, protože:
- vždy když kontroluji hladinu benzínu, nikdy nemám pocit podtlaku v nádrži. To je přece poznat při otevření víčka od nádrže.
- na zhasínání motoru z nějakého el. důvodu to také nevidím, protože se to děje pravidelně po zahřátí (možná přehřátí) motoru. Když jsem bagroval v chladnu (kolem 10st. C), bylo vše OK. Od té doby jsem vždy bagroval při teplotě 15-20st C a vždy byl problém.
Máme proto někdo ještě nějaké rady a zkušenosti kde mám hledat problém???
Děkuji moc za každou radu.
Carlos
Re: DH 0115
Ahoj. Tak ten problém, co jsem měl a popsal ho výše, jsem již asi odhalil. Zkusil jsem snad všechno a pak motor zase začal sekat dobrotu. Dnes jsem si spokojeně bagroval při venkovní teplotě okolo +15°C a z nenadání se mi zase popisovaný problém objevil. Ze zoufalství jsem zkontroloval olej a na zkoušku jsem odpojil konektor od kontrolní žárovky, která signalizuje nízkou hladinu oleje v motoru. (při startování problikává) Kupodivu od té doby motor běžel bez zastavení, dokud jsem ho sám nezhasl. Takže podle mě je problém v hlídači hladiny oleje. Momentálně jsem to vyřešil tím, že jsem ho odpojil (rozpojením toho konektoru), ale určitě ho budu chtít zachovat - tedy vyměnit. Neříkám, že bych nehlídal hladinu oleje, ale člověk může zapomenout, výrobce udává, že motor má vyšší spotřebu oleje díky rozstřikovému mazání (dolévám asi 0,1 l za 6 hodin práce) a navíc, kdybych dělal na svahu a neohlídal náklon, aby motor neběžel na sucho.carlosovo píše:„Kuckající“ DHčko.
Mám velice obdobný problém jako popsal „Mipi5“ v příspěvku dne - pon dub 23, 2012 10:00 pm.
Vesele si bagruji a po cca 20 až 30min začne bagr ztrácet výkon, pak začnou kolísat otáčky, chvilku to střílí do výfuku a do 5min motor samovolně zhasne. :-((
Začnu dumat čím to asi je, pak chvilku běhám kolem, kontroluji olej, benzin apod. a nic samozřejmě nezjistím. No a cca po 15min opět nastartuji na první nakopnutí a bagr opět jede jakoby se nic nestalo. Jenže toto vydrží zas jen těch 20min a pak se vše opět opakuje :-((
Dnes jsem se dočetl o možnostech:
- ucpané víčko od nádrže
- vyzkratování zapalování
Bohužel nemohu momentálně výše uvedené dvě možné příčiny ověřit ale jsem toho názoru, že ani jedna z nich to nebude, protože:
- vždy když kontroluji hladinu benzínu, nikdy nemám pocit podtlaku v nádrži. To je přece poznat při otevření víčka od nádrže.
- na zhasínání motoru z nějakého el. důvodu to také nevidím, protože se to děje pravidelně po zahřátí (možná přehřátí) motoru. Když jsem bagroval v chladnu (kolem 10st. C), bylo vše OK. Od té doby jsem vždy bagroval při teplotě 15-20st C a vždy byl problém.
Máme proto někdo ještě nějaké rady a zkušenosti kde mám hledat problém???
Děkuji moc za každou radu.
Carlos
Neví někdo, na jakém principu tento hlídač hladiny funguje? Dá se seřídit? Nemá někdo foto tohoto spínače, nebo jak to nazvat?
Pak napiš, v čem byl tvůj problém.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Carlosi - ještě se zeptám, jaký používáš olej od motoru DH 0115?
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Jaký používám olej? Hmm, dost zajímavá myšlenka. Má to snad nějakou spojitost?
Jsem nováček majitel DHčka a tak jsem bagroval všehovšudy celkem asi 5x. A když se tak zamyslím, tak první dvě bagrování byli absolutně bez problémů.
Zato poslední 3 mám výše uvedené problémy s kuckáním motoru a následným zhasnutím.
Předchozí majitel mě nebyl schopný dát jednoznačnou odpověď jaký konkrétní druh oleje lil do motoru a proto jsem procházel toto vlákno a našel v jednom z příspěvků, že minerál rozhodně NE. Že se používá polosyntetika.
Zašel jsem proto za svým dvorním automechanikem, koupil nějakou polosyntetiku ARAL 10W/40 a tu dolívám do motoru.
V podstatě ten samý olej dávám i do Favorita 136L.
Carlos
Jsem nováček majitel DHčka a tak jsem bagroval všehovšudy celkem asi 5x. A když se tak zamyslím, tak první dvě bagrování byli absolutně bez problémů.
Zato poslední 3 mám výše uvedené problémy s kuckáním motoru a následným zhasnutím.
Předchozí majitel mě nebyl schopný dát jednoznačnou odpověď jaký konkrétní druh oleje lil do motoru a proto jsem procházel toto vlákno a našel v jednom z příspěvků, že minerál rozhodně NE. Že se používá polosyntetika.
Zašel jsem proto za svým dvorním automechanikem, koupil nějakou polosyntetiku ARAL 10W/40 a tu dolívám do motoru.
V podstatě ten samý olej dávám i do Favorita 136L.
Carlos
Re: DH 0115
Podle mě, pokud stroj vynechává při vyšší okolní teplotě, tak to nějakou spojitost mít bude.carlosovo píše:Jaký používám olej? Hmm, dost zajímavá myšlenka. Má to snad nějakou spojitost?
Jsem nováček majitel DHčka a tak jsem bagroval všehovšudy celkem asi 5x. A když se tak zamyslím, tak první dvě bagrování byli absolutně bez problémů.
Zato poslední 3 mám výše uvedené problémy s kuckáním motoru a následným zhasnutím.
Předchozí majitel mě nebyl schopný dát jednoznačnou odpověď jaký konkrétní druh oleje lil do motoru a proto jsem procházel toto vlákno a našel v jednom z příspěvků, že minerál rozhodně NE. Že se používá polosyntetika.
Zašel jsem proto za svým dvorním automechanikem, koupil nějakou polosyntetiku ARAL 10W/40 a tu dolívám do motoru.
V podstatě ten samý olej dávám i do Favorita 136L.
Carlos
Do výměny čerpadla, jsem tento problém nepocítil. Po výměně čerpadla a venkovní teplotě cca 15-20 °C při každém kopání. Dále jsem zjistil, že při odpojení hladinového snímače motor jde bez problémů.
Z toho jsem dospěl k závěru, že:
a) čidlo má svá nejlepší léta za sebou (chtějí za něj 3000,-Kč - mám zjištěno v servisu BriggsStratton)
b) je opotřebené čerpadlo, které nedá potřebný tlak a který vyhodnotí funkční čidlo jako nedostatečný a proto zastaví motor
c) olej při vysoké teplotě zřídne na tolik, že v čerpadle nevytvoří potřebný tlak.
Pokud dále uvažuji, že nejsme první majitelé a nevíme, jak se k němu předchozí majitelé chovali a kolik s ním oddělali mth, pak kombinace b) a c) jasně znamená, že by bylo potřeba dát olej, který je při stejné teplotě o trochu hustší - tedy např. 10W-50. Tím zajistíš, že vyběhané olejové čerpadlo s tímto olejem ještě vytvoří tlak, který čidlo vezme, jako dostatečný a bude vše OK. Zejména pokud dále zauvažuji, že závada se po krátkodobém ochlazení motoru objeví asi po 20 minutách práce, tak to opotřebení čerpadla nemusí být nijak výrazné, ale je, jak se říká na hranici. A právě ta zvýšena teplota udělá nepatrný rozdíl, který již čidlo zazanamená.
Pak je tu možnost GO motoru, ale při zjištěné ceně čidla si myslím, že ekonomičtější by bylo v takovém případě motor nechat dělat do poslední chvíle a po jeho úmrtí, jít do nového za cca 15 tis. http://www.e-zahrada.cz/motory/series-1450.html http://www.e-zahrada.cz/motory/vanguard-9-hp.html
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II