Převodovka Praga S5T a V3S

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jura 136XXL
Příspěvky: 823
Registrován: čtv srp 16, 2007 10:25 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Převodovka Praga S5T a V3S

#1 Nový příspěvek od Jura 136XXL »

jsou ty to prevodovky zamene :-/ mam cele auto S5t a vyskakuje tam dvojka sehnali sme prevodovku z V3s ale je bez te pridavne rozdelovaci prevodovky ...a kvuli tomu tam u ni chybi i nejaka dlouha hridel..nevidel sem to zatim....vite nekdo jestli jde dat na tu V3S prevodovku ta redukcni z S5T...a cela pak do auta...nebo jestli z toho proste pujde slozit dobra prevodovka

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prevodovka S5T a V3S

#2 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Neporadim - spíš se ptám.
Napadá mě, že přece S5T měly na šaltrpáce páčku na půlky ne ?
tak to je asi jiné a nebo ty půlky řadila ta přídavná ?
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22083
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Prevodovka S5T a V3S

#3 Nový příspěvek od ota »

Tak, tak, ty půlky řadila ta přídavná převodovka. Ovládání bylo vzduchem, přepínal to ten knoflík na tý řadící páce. Jinak ta hlavní převodovka je na pohled úplně stejná. Právě před pár lety jsem k ní mohl přijít, jen si ji vyndat. Ale říkal jsem si na co? Ale byl jsem osel, teď by se mi možná hodila. Hlavně ta přídavná. Sice byl by to porod napasovat ten předek. Protože když se to odšroubuje, tak na tý hlavní zůstane uložení tý hřídele s tý přídavky. Právě budu potřebovat na traktor dát něco, co mi sníží otáčky motoru. Chci dát motor z osobáku, převodovku V3S, nápravy V3S. Ale ten motor bude točit určitě víc než původní motor z V3S. Jelo by to moc rychle. Tak bych za motor frknul tu přídavku, dobrý by bylo, že by tam šlo ještě zařadit rychlejší, nebo pomalejší točky. Ale hlavně tam šlo řadit v zátěži. To by bylo dobrý.

Uživatelský avatar
Kutil3
Příspěvky: 286
Registrován: úte říj 21, 2008 7:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prevodovka S5T a V3S

#4 Nový příspěvek od Kutil3 »

zdar nevím to přesně, ale myslím si že stejné nebudou ... logicky uvažuji, nebot pokud někdo zkoušel za jízdy zkusit na převodovce z V3S zařadit redukci, tak to moc dobře nejde...tak že jako půlky je to asi nesmysl a nebo by tam muselo být jinak řešené soukolí, ale mohu to zjistiti to není problém :tyty:
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem...

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22083
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Prevodovka S5T a V3S

#5 Nový příspěvek od ota »

No ta S5T má tu přídavku uplně jinou než V3S. Takovou menší. Je to tam jinak sestavený a jde to řadit v zátěži. Věděl jsem jak to tam je, ale vypustil jsem to z hlavy. Tenkrát když jsem tu S5T převodovku mohl splašit, tak jsem se ptal kámoše jak to tam je. On mi to popsal, ale už si to nepamatuju. Ale mám takoví tušení, že ta hlavní je stejná u obou ( V3S a S5T ) Že by to mohlo jít přehodit. Odšroubovat ty přídavky a přendat to. Musel bych vidět kámoše, ten by to určitě věděl.

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2946
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka S5T a V3S

#6 Nový příspěvek od Tata »

nemá nahodou S5T něco sinchronizovaného?
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22083
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Prevodovka S5T a V3S

#7 Nový příspěvek od ota »

No a naní to ta přídavka? Když můžeš řadit v zátěži, tak by tam mohly ty sinchrony bejt.

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prevodovka S5T a V3S

#8 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Hele jí

Obrázek
PŘEVODOVKA S5T

je na prodej - ale u šme šme šme šmejdů šmelinářů
http://www.bazar-roudnice.cz/auta_v/det ... 73&lang=cz

a vypadá krapet jinak to řazení - ne ??

píše se
Tato silniční verze byla od V3S-ky odvozena vypuštěním jedné zadní nápravy, dosazením nové převodovky S půlením(řazeným pneumaticky)upravením budky řidiče a ...
http://nakladaky.predseda.com/praga_v3s.htm

A
Rozdíly mezi P-V3S a P-V3S M2: - zvýšený objem motoru, motor jako v S5T - jinak odstupňovaná převodovka (max. 80 km/h) a použito řazení pomocí zubových spojek - tříokruhová vzduchová soustava, vzduchový posilovač spojky, odpérovaná sedačka řidiče - napětí 24V, alternátor, hl. světla v nárazníku, příprava na mlhovky, zadní couvací světlo, akumulátory v kasliku pod budkou, el. stěrače, jiná přístrojová deska. Celková hmotnost 11.350 kg Brodivost 1,1 m Nosnost - na silnici 5.500 kg - v terénu 3.500 kg Rozměry - délka 6,91 kg - šířka 2,32 k - výška 2,55 m Rozvor 3,58+1,12 m Rozchod přední/zadní 1,87/2,03 m Světlá výška 0,4 m Ložná plocha 4,01x2,1x0,5 m Taktické údaje: Maximální rychlost 75 km/h Stoupavost 75 % Nájezdový úhel - vpředu 72° - vzadu 32° Spotřeba paliva 32 l Pohotovostní hmotnost 5.850 kg Technické údaje: Palivová nádrž 120 l Pohon Motor - typ T 912-5 - počet válců 6 v řadě - palivo nafta - výkon 88 kW - Automobil Praga V3S M2 je odvozen od předešlých verzí P V3S a P V3S M1. Od těchto verzí má zlepšené jízdní vlastnosti a parametry vozidla. Změny se týkali zejména motoru, zvětšeným vrtáním se zvětšil objem motoru a jeho výkon. Změnily se také převodové poměry v přídavné převodovce. Snížil se převodový poměr u silničního převodu, tím se zvýšila maximální rychlost vozidla. Přidáním tlumiče výfuku se snížila hlučnost. vyráběl se od roku 1982 do roku 1991. Základním znakem, jak odlišit P V3S M2 od předešlých verzí, je umístění světlometů v nárazníku. Více informací na tel. 774 460 553.

tak těch jsem fakt videl jen pár a nebyly vojenský


_______________________
a tohle je taky dobrý Praga S5T - s trambusovou budkou
Obrázek - tak měly původně vypydat, ale pak se šetřilo a dostaly upravenou budku z V3Sky
http://www.liaz.cz/praga_s5t.php
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
zetkamz
Příspěvky: 555
Registrován: stř črc 04, 2007 9:33 am
Bydliště: Uh.Hradiště

Re: Prevodovka S5T a V3S

#9 Nový příspěvek od zetkamz »

Pro BT - Ty jsi fakt chodící encyklopedie - v dobrém :friends:
Host do domu - čagan do ruky

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prevodovka S5T a V3S

#10 Nový příspěvek od bastardtraktor »

zetkamz píše:Pro BT - Ty jsi fakt chodící encyklopedie - v dobrém :friends:
ALE VŮBEC NE - JEN JSEM TO NAŠEL - protože mě to zajímá
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 239
Registrován: stř črc 04, 2007 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka S5T a V3S

#11 Nový příspěvek od Milan »

s5t prevodovka ma synchrony mam ji doma a je na prodej ma to vzadu du redukcni prevodovku ktera ma vzduchem razeny pulky a jeste to ma zapinatelnej bocni vyvod chtel sem ji napasovat na buldoka jeste s5 nema v diferaku reduktory takze kdybys dal 1 tak bys jel dozadu a kdybys dal zpatecku tak bys jel do predu jinak V3s prevodovka je uplne stejna akorat prepasovat du zedni redukcni prevodovku a je to!!takze kdyz koupis V3s prevodovku a s5 prevodovku a prekuchat to tak muzes mit v3s prevodovku se synchronama
Přílohy
gx2iSax0.jpg
gx2iSax0.jpg (11.3 KiB) Zobrazeno 9755 x
gx2iRg9J.jpg
gx2iRg9J.jpg (10.12 KiB) Zobrazeno 9743 x
gx2iQbOS.jpg
gx2iQbOS.jpg (11.17 KiB) Zobrazeno 9749 x

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prevodovka S5T a V3S

#12 Nový příspěvek od bastardtraktor »

No takže ten opačný chod dělá v sestavě V3S převodovek jen a pouze ta přídavná s redukcí a vývodem na nápravy NE ??
A klipa by koštovala takle převodovka ?
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 239
Registrován: stř črc 04, 2007 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka S5T a V3S

#13 Nový příspěvek od Milan »

jo ja si myslim ze jo za prevodovku chcu 2000

Uživatelský avatar
RADEKT805
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 21, 2008 8:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka S5T a V3S

#14 Nový příspěvek od RADEKT805 »

PRAGA S5T synchron určitě nemá žádný s5t sem parkrát jel a Jirkovou také a parkrát sem si škrtnul je tam pouze zpátečka obráceně jak ve V3S M2.ten výstup s přídavné se točí obráceně V3S má kolové redukce. Počítam že na vánoce proběhne demontáž a rozborka převodovky na Jirkové S5T tak bude referovat.

Uživatelský avatar
Jura 136XXL
Příspěvky: 823
Registrován: čtv srp 16, 2007 10:25 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka S5T a V3S

#15 Nový příspěvek od Jura 136XXL »

no prave radku na vanoce nevim..je zima...ale kdyby se nekomu chtelo pomoct..tak proc ne..kazdopadne popisu lepe celou situaci stryc koupil celou prevodovku V3S a chce z ni jen tu pridavnou zbytek nam zustal doma...ale prave ta pridavna sla z jakousi hrideli....uz to psali tady vyse...tak de mi o to kdyz pouziju z te puvodni S5T jen tu pridavnou...v te sou ty pulky vzduchem ovladane jestli pujde na tu z V3S..a cely pak do auta ...v te puvodni prevodovce je problem jen ten ze vyskakuje dvojka..takze treba by se dalo jen neco vymenit...nevim..Milane..ta prevodovka co mas to se zaptam tatu mozna bychom ji vzali od tebe pokud bude pasovat...ale neslibuju...to uvidime stejne je tam problem na spojece..takze potrebuju spojku...kdyz uz se to bude delat...pokud by nekdo mel dily na spojku S5t..tak sem s ni :)

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“