Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Můžeš dát odkaz, kde si to našel?
- pirat
- Příspěvky: 1569
- Registrován: stř led 02, 2008 8:41 pm
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
nemuzu to tam nikde najít
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon led 09, 2012 5:27 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
tady mas odkaz http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legis ... _silnicni/ pripominam, ze nektere paragrafy novely silnicniho zakona plati od 1. 1. 2012 a paragraf 80 ( ridicske skupiny) plati od 1.1.2013 takze nevim, kdyz jsem si udelal CE pred novym rokem 2013, jest-li budu moc ridit traktor nad 3500kg o po roku 2013, kdy CE plati pro motorove vozidla s vyjimkou trakotoru....
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Podle zákona č. 274/2011 Sb. účinného od 19.1.2013 platí, že:
což znamená, že:zákon č. 274/2011 Sb. píše: Čl. II
Přechodná ustanovení
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
azákon č. 361/2000 Sb. píše: (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
Takže pokud jsi získal řidičské oprávnění před účinností novely, v tomto ohledu se na tebe novela nevztahuje.zákon č. 361/2000 Sb. píše: (6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9 (skupina D1 a D), jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon led 09, 2012 5:27 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
juu,jsi me potesil a na kombajn E512 vystacim s CE? Nebo na to je potreba T? asi je velky rozdil, kdyz v TP je uveden traktor nebo tahač.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon led 09, 2012 5:27 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
odpoved z ministerstva:
Dobrý den,
na Váš dotaz týkající se možnosti řízení traktoru s řidičským oprávněním skupiny C+E po novele zákona Vám sdělujeme následující.
V připravované novele zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů účinné od 19.1.2013 řidičské oprávnění skupiny C+E nebude opravňovat k řízení traktorů, nebude zde však platit retroaktivita. Tzn., že řidičské oprávnění skupiny C+E získané před účinností tohoto zákona k řízení traktorů opravňovat bude.
S pozdravem
Lenka Wasyliw
referent
Oddělení administrativní a operativy
Ministerstvo dopravy
Nábřeží Ludvíka Svobody 12
110 15 Praha 1
Dobrý den,
na Váš dotaz týkající se možnosti řízení traktoru s řidičským oprávněním skupiny C+E po novele zákona Vám sdělujeme následující.
V připravované novele zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů účinné od 19.1.2013 řidičské oprávnění skupiny C+E nebude opravňovat k řízení traktorů, nebude zde však platit retroaktivita. Tzn., že řidičské oprávnění skupiny C+E získané před účinností tohoto zákona k řízení traktorů opravňovat bude.
S pozdravem
Lenka Wasyliw
referent
Oddělení administrativní a operativy
Ministerstvo dopravy
Nábřeží Ludvíka Svobody 12
110 15 Praha 1
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Traktorový návěs o nosnosti 3 tun. Jedná se o 3-stranný sklápěč s otevíratelnými všemi 4-mi bočnicemi. Nízká ložná plocha je dána použitými pneu o rozměrech 10/75x15,3. Tím je zajištěno dobré nakládání jakýchkoliv materiálů a to ručně i mechanizací. V čele je umístěn ruční hydraulický zvedák na nakládání panelů, pražců,.. (aspoň jsme tak byli vždycky soběstačný, tj.bez objednání jeřábu,nakladače,...). Pevné nájezdové lyžiny s protiskluzným povrchem jsme používali k přepravě malé komunální techniky. I z krátkého popisu poznáváte, že je návěs ideální pro jakékoliv práce v technických službách, v obci, na farmě,... Celkově dobrý stav je dán úplnou generálkou. Tj.vše nové: rám vyztužen na větší únosnost, korba komplet nová, nová el.instalace, nová hydraulika, nové brzdy, barva. Jediné co zůstalo z původního stavu jsou pneumatiky, mají však plně dostačující vzorek (viz fota). S návěsem se, pro jeho malou hmotnost, velice dobře manipuluje i v jedné osobě (např.při parkování zastrkáváním v hale nebo při vlastním zapřahování do traktoru) ještě lépe za použití sklopného, otočného a výškově nastavitelného kolečka v ojeti návěsu.
Legislativně má "technické osvědčení" ( stejně jako samosběrací vozy, rozmetadla, stavební stroje,...) Tedy legálně po komunikacích a přitom se nemusí na periodické STK.
Cena je stanovena na 110.000,--Kč+DPH. Cena je odrazem kvalitního návěsu a částkou 97 tis. Kč, které nás stála G.O.
http://postimage.org/gallery/6t8miae/5bcee8c9/
Legislativně má "technické osvědčení" ( stejně jako samosběrací vozy, rozmetadla, stavební stroje,...) Tedy legálně po komunikacích a přitom se nemusí na periodické STK.
Cena je stanovena na 110.000,--Kč+DPH. Cena je odrazem kvalitního návěsu a částkou 97 tis. Kč, které nás stála G.O.
http://postimage.org/gallery/6t8miae/5bcee8c9/
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Tos koupil?, nebo to někde inzerujou?, zajímalo by mě jak je to s tim tech. osvědčením, protože jsem tady byl strašen, že mě s tim na silcici nepustěj, protože do nějakýho roku to muselo bejt převedený na techničák.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
http://autoagro.717.cz/ a vlevo vyber Komunální práce tam je taky ukázka přívěsz.Tak jim napiš a uvidíš
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Chci se zeptat jesli by slo postavit na SPZ podvozek RUR 3 se stitkem ale nema technicky protokol?Vystavil by me vyrobce novy protokol(agrostroj pelhrimov)?
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Napiš panu Stanislav.Hejda@agrostroj.cz je moc ochotný,jinak pan ing.Mareš ve výzkumáku v Praze.Ten sedí na všech podkladech pro registraci.
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Nevíte někdo jak je to s vleky nebo rozmetadlem z Německa? Když to jezdí tam, musí to jít i zde. Jsme přece v unii.
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
To by mě taky zajímalo ohledně lisu, ale řekl bych že v německu se to neřeší, tam valí dědko na traktoru a policajt mu ještě zamává.
Ten lis co sme koupili je prej z rakouska, neměl nic, ani světla, akorát v návodu k použití je jakejsi typovej list s vyplněným výr. číslem, a na technický nám řekli že to máme pojistit jako valník a kdyžtak se vohánět timhle papírem
Ten lis co sme koupili je prej z rakouska, neměl nic, ani světla, akorát v návodu k použití je jakejsi typovej list s vyplněným výr. číslem, a na technický nám řekli že to máme pojistit jako valník a kdyžtak se vohánět timhle papírem
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Problém s vlekem vyřešen nákupem s SPZ.
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
A máš to s SPZkou?, nebo jen tech. osvědčení?