MINI 070, 075

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Jozik
Příspěvky: 18
Registrován: úte lis 22, 2011 11:00 am
Bydliště: Trencin

Re: MINI 070, 075

#1921 Nový příspěvek od Jozik »

pepa_11 píše:Zdravím Jozik,
nějak jsem nepochopil, čím přitahuješ ten původní disk. Diskovými maticemi to bude zdlouhavé přes celý ten závit. Pokud tam máš nějakou rozpěrnou trubku, jak jsi vyřešil vycentrování původního disku vůči šroubům. Disková matice zapadá do zahloubení v disku. Rozpěrná trubka bude na závitu volná a příliš kolo nevycentruje.
Pepa
No priznam sa ze to mi troska robi starosti, pretoze pretoze to vycentrovanie som nijako nevyriesil. Avsak pôvodne skrutky su M14, ja som tam dal zavitu tyc M16 ktora presne vosla do priruby na poloosi, a taktiez aj otvori na pôvodnom disku su iba o nieco väcsie ako 16 mm, takze tam nejaka velka vôla neni, aj ked som si vedomi ze to teoreticky moze byt problem. Rozpernou trubkumedzi timi kolesami nemam ziadnu, uvazoval som tak, ze ked kolesa pritlacim na seba, budu sa spravat ako jedno koleso, a skrutky (tyce) nebudu az tak namahane. Mozno je to blby napad, ale prave preto som to sem dal, aby som si vypocul nazory, rady a odporucania ako to riesit, nakolko som este mlady a neskuseny. Takze ak mate niekto nejaky napad ako to vylepsit, sem s nim budem len rad.

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#1922 Nový příspěvek od pepa_11 »

To, že dáš kola na sebe, budou se dotýkat pouze pneumatikami a matky nedotáhneš "na krev"!. Pneumatika při styku s podložkou musí propérovat, tedy se stlačit. To znamená, že v části, kde se dotýká země se rozšíří. Tady to bude omezeno.
Když jsi to řešil takto, doporučuji Ti navléci na ty závitové tyče rozpěrné trubky, které budou mít na konci kužel stejný, jako má disková matice M14. Vnitřní průměr trubky 16 mm, aby byl těsný na závitové tyči. Původní kolo se přitáhne maticí přes disk přídavného kola a přes rozpěrnou trubku. Vidím to na soustružení, pak by bylo asi vhodnější vyrobit rovnou upravenou kopii originálních šroubů a přídavná kola namontovet tak, jak je to uděláno výrobcem. Výkres je např. zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... start=1845 .
Já jsem zvolil montáž přídavných kol ze Š-100, rozměru 155-14. Původní a nový disk jsou od sebe oddáleny v místě ráfku rozpěrným mezikružím a přídavné kolo je chyceno jediným šroubem M20 do středu závaží zadního kola. Popis je někde na tomto fóru, nemohu ho z časových důvodů najít.
Výhodou je snadná montáž a demontáž. Stačí původním kolem najet na cihlu, přídavné kolo přiložit a přichytit šroubem. Kola (pneumatiky) mají mezi sebou mezeru asi 4 cm. Pokud je vlhko, zůstává mezi montážemi hlína a musí se čistit.

Uživatelský avatar
strafnik
Příspěvky: 622
Registrován: sob čer 13, 2009 2:28 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MINI 070, 075

#1923 Nový příspěvek od strafnik »

Taky řešení....
Přílohy
DSC05904.JPG

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#1924 Nový příspěvek od pepa_11 »

Tak z toho jsem v podstatě vycházel, pro zjednodušení jsem volil jeden připevňovací šroub v ose kola.

Uživatelský avatar
strafnik
Příspěvky: 622
Registrován: sob čer 13, 2009 2:28 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MINI 070, 075

#1925 Nový příspěvek od strafnik »

Mám obdiv ke všem domácím tvůrcům, kteří museli nějak vlastníma rukama vyřešit absenci originálu. Ovšem musím konstatovat, že většinou je originál to nejlepší řešení a kola jsou významný bezpečnostní díl traktoru. Navíc ty odlévané kola se dají ještě sehnat. Sice se musí nechat udělat opačné zahloubení pro matice, ale litina je litina! http://www.tip-pv.cz/malotraktor-kola.php

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MINI 070, 075

#1926 Nový příspěvek od Tom »

strafnik píše:Mám obdiv ke všem domácím tvůrcům, kteří museli nějak vlastníma rukama vyřešit absenci originálu. Ovšem musím konstatovat, že většinou je originál to nejlepší řešení a kola jsou významný bezpečnostní díl traktoru. Navíc ty odlévané kola se dají ještě sehnat. Sice se musí nechat udělat opačné zahloubení pro matice, ale litina je litina! http://www.tip-pv.cz/malotraktor-kola.php
Ano, tady musím s Pavlem souhlasit, od Tipu jsem kola loni kupoval, tuším že dva ráfky stály cca 1600,- Zahloubení na druhé straně (mají je naopak nasazené než jak jsou na Minim).
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#1927 Nový příspěvek od pepa_11 »

Přídavná kola používám zásadně na poli a to zjara, kvůli menšímu boření při přípravě půdy. Na silnici s nimi nejezdím. Jednak kvůli bezpečnosti, jednak proto, že na asfaltu by při zatáčení nadměrně trpěla rozvodovka.
V době, kdy jsem tento způsob zdvojení kol vyráběl, neměl jsem ani potuchu o nějakých originálních přídavných kolech. To vše jsem se dozvěděl až zde, na tomto fóru, z Vašich příspěvků a příspěvků Vašich kolegů.
Díky za to!

Uživatelský avatar
Ruda94
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 12, 2011 9:48 pm
Bydliště: Vřesina u Hlučína

Re: MINI 070, 075

#1928 Nový příspěvek od Ruda94 »

pepa_11 píše:Přídavná kola používám zásadně na poli a to zjara, kvůli menšímu boření při přípravě půdy. Na silnici s nimi nejezdím. Jednak kvůli bezpečnosti, jednak proto, že na asfaltu by při zatáčení nadměrně trpěla rozvodovka.
V době, kdy jsem tento způsob zdvojení kol vyráběl, neměl jsem ani potuchu o nějakých originálních přídavných kolech. To vše jsem se dozvěděl až zde, na tomto fóru, z Vašich příspěvků a příspěvků Vašich kolegů.
Díky za to!
Proč by převodovka měla na asfaltu trpět? Je tam přece diferencial takže na cestě se ti poškodí maximálně pneumatiky. K těm pneumatikam -se sousedem jsme se bavily jestli by tam nepasovali kola s UNC problém by byl akorát z rafkem. Kdyby se to dalo nějak namontovat tak by nebylo třeba ani dvojmontažky.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MINI 070, 075

#1929 Nový příspěvek od Tom »

Ruda94 píše:
pepa_11 píše:Přídavná kola používám zásadně na poli a to zjara, kvůli menšímu boření při přípravě půdy. Na silnici s nimi nejezdím. Jednak kvůli bezpečnosti, jednak proto, že na asfaltu by při zatáčení nadměrně trpěla rozvodovka.
V době, kdy jsem tento způsob zdvojení kol vyráběl, neměl jsem ani potuchu o nějakých originálních přídavných kolech. To vše jsem se dozvěděl až zde, na tomto fóru, z Vašich příspěvků a příspěvků Vašich kolegů.
Díky za to!
Proč by převodovka měla na asfaltu trpět? Je tam přece diferencial takže na cestě se ti poškodí maximálně pneumatiky. K těm pneumatikam -se sousedem jsme se bavily jestli by tam nepasovali kola s UNC problém by byl akorát z rafkem. Kdyby se to dalo nějak namontovat tak by nebylo třeba ani dvojmontažky.
Když porovnáš styčnou plochu kol z UNC a originál kola (byť v dvojmontáži), tak zjistíš, že UNC bude mít daleko větší styčnou plochu, tudíž i odpor. Na jakémkoliv povrchu. Tím pádem ti bude trpět všechno, převody počínaje, motorem konče. Podívej se, jaké má ozubená kola v převodovce Mini a třeba "blbé" TKčko, na které někteří UNC kola dávají... A nikdy jsem neviděl na TK tato kola na jednoválci, vždy na dvou. Tudíž i ta potřeba výkonu motoru bude někde jinde... Dělej jak chceš, ale pak nesmíš brečet, že ti odešla převodovka :-/
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

BloWerQo
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 15, 2012 6:35 pm
Bydliště: Cadca

Re: MINI 070, 075

#1930 Nový příspěvek od BloWerQo »

Zdravim panove potreboval by som lepku na Mini 070 - ktora oznacuje paku uzavierky diferencialu .

Obrázek








viď foto ale jedna mi chyba .Ak by sa niekomu chcelo a odfotil by mi staru na svojom Miniku velmi by som bol vdacny.

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#1931 Nový příspěvek od pepa_11 »

Ruda94 píše:
pepa_11 píše:Přídavná kola používám zásadně na poli a to zjara, kvůli menšímu boření při přípravě půdy. Na silnici s nimi nejezdím. Jednak kvůli bezpečnosti, jednak proto, že na asfaltu by při zatáčení nadměrně trpěla rozvodovka.
V době, kdy jsem tento způsob zdvojení kol vyráběl, neměl jsem ani potuchu o nějakých originálních přídavných kolech. To vše jsem se dozvěděl až zde, na tomto fóru, z Vašich příspěvků a příspěvků Vašich kolegů.
Díky za to!
Proč by převodovka měla na asfaltu trpět? Je tam přece diferencial takže na cestě se ti poškodí maximálně pneumatiky. K těm pneumatikam -se sousedem jsme se bavily jestli by tam nepasovali kola s UNC problém by byl akorát z rafkem. Kdyby se to dalo nějak namontovat tak by nebylo třeba ani dvojmontažky.
Pokud se podíváš do katalogu na řez převodovky ( http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view ), všimni si uložení obou poloos v rozvodovce. Jaká je vzdálenost mezi ložisky každé poloosy vůči délce poloosy. Ty poloosy jsou kresleny zkrácené. Připočti nutné vůle v ložiskách, vůle ložisek v uložení skříně (neměla by být, ale při demontáži jsem ji zjistil - omačkání) a ta levá poloosa se opírá o vnitřní ložisko přes planetové kolo a klec diferenciálu. Pokud nasadíš přídavné kolo, zvětšíš ještě více páku, kterou při záběru působí kolo na skříň rozvodovky a diferenciálu. Na poli to snad prosmekne v hlíně, na asfaltu..?

Měl jsem prasklou klec diferenciálu, tu menší polovinu bez ozubeného kola, satelity a planetová kola to též odnesla. To vše, než jsem zjistil špatnou funkci diferenciálu a křupání v rozvodovce. Evidentně se to stalo při orbě (vyschlá jílovitá půda ve snaze doorat za každou cenu) ale že by to opět neprasklo, nelze vyloučit. Je pravda, že ta prasklá polovina koše byla podle lomu litinová, nyní tam mám z oceli.

Uživatelský avatar
frantamrazik
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 20, 2011 11:27 am
Bydliště: Křemže

Re: MINI 070, 075

#1932 Nový příspěvek od frantamrazik »

Jen pár foteček z lesíčka
Fotografie0403-600.jpg
Fotografie0390-600.jpg
Fotografie0388-600.jpg
Dal bych i vydeo ale neumím to.

BloWerQo
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 15, 2012 6:35 pm
Bydliště: Cadca

Re: MINI 070, 075

#1933 Nový příspěvek od BloWerQo »

Tak tu je môj Minik 070 , 1999 rok výroby , 16 HP . Keď som ho kupoval tak boli všetky plasty polamane , žiarovky vypalané , prasknuté predne svetlo .Škoda , že som nespravil foto pred renováciou :( Všetky plasty ponitovane a lamitovane . Výmena všetkých žiaroviek na svetlách ,oprava svetla predného plexisklom. Odmastenie celého traktora Arvou.Kapota bola urvata daval som kontra matky.A karosárske podložky a vymenil skoro všetky staré matky , dával som poistne.Nove odrazky vzadu , páky som vymenil niektoré boli polamane.Výmena oleja . Vyčistenie karburátora .Farba na traktore je Rumelková červena Industrol.A sedačka pošitá a dal som auto poťah.

P.S. : Veľká vďaka patri Tomovi , ktorý mi poradil hlavne veci na opravu Minika.Veľmi pekne ďakujem Tom :)

Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#1934 Nový příspěvek od pepa_11 »

Hezky uděláno. To sis tedy máknul.
Pokud ještě sháníš ten symbol uzávěrky, tak jsem ho nafotil. Pokud chceš nějaké měřítko, ten rámeček má 70 x 52 mm.
Přílohy
Obrázek 1.jpg

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MINI 070, 075

#1935 Nový příspěvek od Tom »

Krásné to máš... Karoserie je to jediné, co mi ještě chybí dodělat, a vůbec se mi do toho nechce... Tu prostřední část (nad tunelem) mám z jiného Miniho a karoserie na sebe samozřejmě nesedí (a to vůbec) tak se mě do toho vůbec ani nechce... Ke všemu mám takhle pěkný přístup, takže to možná dopadne tak, že chytnu kus plechu a zadní blatníky si naohýbám jednoduché, to samé i středový tunel, maximálně karoserii na motor použiju původní nebo i ta půjde nová... Protože jak je to zakrytované, tak se člověk nikam nedostane, a než to odkrytuje, to je porod...
Jenom mě zaujaly ty ramena hydrauliky, že jsi je nesrovnal... nějaký spešl důvod, nebo se na něm ještě bude :prace: ?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“