Pumpíkův mountfield

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#46 Nový příspěvek od Vlasatej »

ten BS motor samozřejmě generálkovat jde. Dokonce se počítá s výbrusem, protože jsou k dispozici originál kroužky na další dva výbrusy. Popisuje to i jedna z knih - "How to repair BS engines" - dá se stáhnout z internetu. Pokud ti MF servis nechce objednat díly , dám ti kontakt na servisáka BS který ti objedná co chceš a pošle poštou. I na 20let starej motor. Osobní zkušenost.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pumpíkův mountfield

#47 Nový příspěvek od DYK »

No jo, ale nejde jen o to, zda se dá nebo nedá generálkovat. Jde taky o to a o tom už psal Lesa, jaké jsou ceny těch dílů potřebných pro opravu či pro GO? Jít žebrat o díly do Mountfieldu je nesmysl, o tom jsem psal zase já.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Petr Bratřík
Příspěvky: 84
Registrován: ned říj 26, 2008 9:46 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#48 Nový příspěvek od Petr Bratřík »

Vlasatej píše:ten BS motor samozřejmě generálkovat jde. Dokonce se počítá s výbrusem, protože jsou k dispozici originál kroužky na další dva výbrusy. Popisuje to i jedna z knih - "How to repair BS engines" - dá se stáhnout z internetu. Pokud ti MF servis nechce objednat díly , dám ti kontakt na servisáka BS který ti objedná co chceš a pošle poštou. I na 20let starej motor. Osobní zkušenost.
To mě zaujalo, neměl bys prosím odkaz? Hlavně tedy, pokud opravdu jde provést generální oprava, na jaké míry se přebrušuje klikovka a hlavně oprava jejího uložení ( ty otvory v bloku) a pak ještě taky rozvody.
Píst a válec, to byla, pokud vím a nezměnila se terminologie vždy SO, nikoli GO.

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Pumpíkův mountfield

#49 Nový příspěvek od radll »

súhlasím z názorom že račej vymeniť
ja ty verím že to pre teba môže byť veľa peňazí
skutočnosť môže biť taka že dnes to opravíš pobeží to výborne a o týždeň, mesiac, rok sa ti pokazí niečo iné a to predraží celu opravu
to račej z novým motorom chodiť viac na fušky a zarobiť si naň ako s opravením dúfať že sa nepokazí zrovna na fuške
ušetrení čas račej investuj do ďalšieho skvostu čo stojí za opravu
kto nič nerobí,nič nepokazí

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#50 Nový příspěvek od Vlasatej »

Petr Bratřík píše: To mě zaujalo, neměl bys prosím odkaz? Hlavně tedy, pokud opravdu jde provést generální oprava, na jaké míry se přebrušuje klikovka a hlavně oprava jejího uložení ( ty otvory v bloku) a pak ještě taky rozvody.
Píst a válec, to byla, pokud vím a nezměnila se terminologie vždy SO, nikoli GO.
vyber si je tam toho dost :

http://filecrop.com/search.php?w=how+to ... engine_h=1

dále hledej tyto knihy:

Briggs-stratton-model-vs-repair-manual2.pdf
BS-270962-Single-Cylinder-L-Head.pdf
BS-276781-Single-Cylinder-OHV-BS.pdf
BS-277527-DOV-700-750-Series-repair-manual.pdf

Těsnění pod hlavu stojí okolo 80kč, kroužky už stojej ranec, okolo 600 sada, píst bude taky drahej, jedině že by ti ho někdo udělal.
Já podobnej motor opravoval, byl špatnej karburátor, ale měl sem ho rozhozenej celej.
O rok později sem ho přidřel v guferu na klikovce na výstupu , a od tý doby mi žere olej - asi se zapekl nějakej kroužek.
Zatím motor používám, třeba teď sem s ním oral, je potřeba udržovat olej a mít sebou svíčku až se ti zanese.
Jinak mám už koupenej novej motor , jenže ten má jinak vyvedenou zpátečku, takže to musím dořešit.

Petr Bratřík
Příspěvky: 84
Registrován: ned říj 26, 2008 9:46 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#51 Nový příspěvek od Petr Bratřík »

Vlasatej píše: vyber si je tam toho dost :

http://filecrop.com/search.php?w=how+to ... engine_h=1

dále hledej tyto knihy:

Briggs-stratton-model-vs-repair-manual2.pdf
BS-270962-Single-Cylinder-L-Head.pdf
BS-276781-Single-Cylinder-OHV-BS.pdf
BS-277527-DOV-700-750-Series-repair-manual.pdf

Těsnění pod hlavu stojí okolo 80kč, kroužky už stojej ranec, okolo 600 sada, píst bude taky drahej, jedině že by ti ho někdo udělal.
Já podobnej motor opravoval, byl špatnej karburátor, ale měl sem ho rozhozenej celej.
O rok později sem ho přidřel v guferu na klikovce na výstupu , a od tý doby mi žere olej - asi se zapekl nějakej kroužek.
Zatím motor používám, třeba teď sem s ním oral, je potřeba udržovat olej a mít sebou svíčku až se ti zanese.
Jinak mám už koupenej novej motor , jenže ten má jinak vyvedenou zpátečku, takže to musím dořešit.
Děkuju ti.

eli
Příspěvky: 291
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Pumpíkův mountfield

#52 Nový příspěvek od eli »

DYK píše:No jo, ale nejde jen o to, zda se dá nebo nedá generálkovat. Jde taky o to a o tom už psal Lesa, jaké jsou ceny těch dílů potřebných pro opravu či pro GO? Jít žebrat o díly do Mountfieldu je nesmysl, o tom jsem psal zase já.
Ano, je to tak, cena opravy musí mít v tomto případě ekonomicky smysl, protože stroj = spotřební zboží. Pokud mě stál první šroubek držící oplechování motoru, který jsem si u MF z neznalosti věci koupil, téměř 80 kč, tak jsem si tam už pro žádný jiný nešel, zrovna tak pro těsnění např. pod hlavu. To si jej raději vystříhnu sám.
Právě u takovýchto strojů, na něž náhradní díly pro opravu jsou nekřesťansky drahé a vlastně znemožňují smysluplnou opravu, anebo velmi prodražují provoz stroje, je třeba hledat cesty jak toto obejít. Ne vždy existuje pouze jedna cesta - objednat u amerického výrobce, pro kterého díly stejně vyrábí kdesi v Asii za hrst rejže, jako můj šroubek na motor BaS extra zabalený na dalekém Tchaiwanu.

Potřeboval jsem těsnění na R4 CV. Origo Francie nekřesťanské peníze, od invalidů jsem jich koupil za stejné peníze 10 kusů a to ještě s dobrým pocitem. Podobné to bylo i s pístními kroužky na tento vůz.
Potřeboval jsem náhradní gumové písty do německého postřikovače - také spotřební díl, origo jeden by vyšel na 5OO kč, nejbližší gumárna jich za tuto cenu prodala 15 kusů.

Je pravdou, že ne každý má čas a někdy chuť hledat alternativní řešení, často se právě tvrdí že čas jsou peníze, ale často se právě stává, že šetříme čas a vyhazujeme peníze. Za dlouhou dobu v zemědělském provozu jsem se o tom mnohokrát přesvědčil.
Dát několik tisíc za dvacet deka kovu a papíru, abych prodloužil o několik týdnů, možná měsíců, život vysloužilému motoru BS rozhodně nechci, to raději nový.
Proto zkouším hledat schůdnější cestu i zde, možná už ji někdo našel. Jak vidno z přínosné diskuze není vše pouze černobílé, víc hlav, víc rozumu, více zkušeností a vědomostí, možná někdo ví, kde za rozumný peníz prodávají, či vyrobí píst a několik kroužků, papír si už vystřihneme sami.

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pumpíkův mountfield

#53 Nový příspěvek od Lesa »

Eli, ale pořád se tady bavíme o "spotřebních" hobby motorech. Vážně si myslíš, že to nikdo nezkoušel? Ty motory jdou vložkovat, písty taky koupíš i v různých náhradách od italských přes maďarské, turecké až po klasické číny... Píst komplet i s kruhama a čepem + vložka tě vyjde zhruba +- na 2 500,-, ojnice v levnější náhradě alá china cca 500-600,-, přebroušení kliky cca 800,-, nové kluzné ložisko skříně a kluzné ložisko víka cca obě za 800,-, vodítka ventilů+sedla+ventily 1600,-, sada těsnění 200,- (blok, výfuk, hlava, karburátor), hřídele a klapky (sytič+plyn) 800,-..... +práce, +poštovné+telefony při objednávání....
Ceny nových komplet motorů máš o pár příspěvků výš....
I Honda, i Briggs, Robin, Kohler, Kawa umí a dělá i průmyslové motory klasické konstrukce s ocelovou vložkou, Briggs ti dá dokonce na výběr mezi ocelovou, litinovou nebo vysoce zátěžovou Dura Bore vložkou, ale ty jsou za jiné ceny a vyplatí se je generálkovat, protože pořizovací cena je v řádu desítek tisíc a životnost je několikanásobná. Ale hobby motor v ceně pár tisíc...
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pumpíkův mountfield

#54 Nový příspěvek od Atlan »

Napriklad 13 k berlan ma kluku v skrini ulozenu na loziskach.... Ale inak to je ako hrackarsky motor... Vahadla z plechu tvarU a podobne...
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
ČendaSklo
Příspěvky: 59
Registrován: pon říj 01, 2007 3:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pumpíkův mountfield

#55 Nový příspěvek od ČendaSklo »

Lesa píše:http://www.bergland24.cz/elektrocentral ... -8-kw-6-5p
http://kama.beril.cz/motory/benzinove-m ... g-160.html
Abych to urychlil, Tecumseh ve výprodejích 1 990,- ; GGP normálně 2 990,- ; Briggs 6 HP 9 000,- ; Honda 5,5 HP od 7 600,-......................
Zdravím všechny ve spolek. Dlouhou dobu přemýšlíme co s naším dožívajícím motorem BS na mountfieldu. S tím, že nový stojí aspon deset litru a přece jenom:doma sou potřeba peníze jinde...někde sem i na netu narazil na tyhle no name motory, ale dá se tomu věřit??? Máte stím skušenosti??? Mountfield by byl hlavně na sečení trávy, takže docela zápřah... A co nějací prodejci na moravě??? nahradní díly...

díky moc, vy tady dycky dobře poradite:-)

Uživatelský avatar
Pumpik
Příspěvky: 1190
Registrován: úte črc 28, 2009 3:57 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#56 Nový příspěvek od Pumpik »

Tak to trochu obživim, vměnil jesem valníky tak ted mám trochu bytelnější.
Za barákem máme takovej močál a byl tam spadlej strom z traktorem se mi tam moc nechtělo abych tam nezapadnul tak mě napadlo vzít teru a odvozit to po kouskách protože stimhle se zapadnout dá ale když složim fůru tak to normálne nějak vždycky vystrkám ven.
Kouknětě co na tom mám za furu a normálně jak mám MS ten závěs tak sem ho celej vyrval z toho sváru drží tam jen na kousíčku a je nataženej směrem nahoru takže řidítka sou tak cca 20cm od země tady na te fotce sem couval takže se záves zase srovnal ale musim ho srovnat palicí a udělat tam pořádný sváry a nějak to vyztučit a to podotíkám že se to vyrvalo za tahu o nic sem nechytil.
Nechápu jak za to muže někdo dát 40tis. nebo kolik...
Přílohy
Terra 007.jpg
Terra 008.jpg

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pumpíkův mountfield

#57 Nový příspěvek od DYK »

Bejt terou, tak se urazím :vysmech: Promiň, ale to mě nedalo :)
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Pumpíkův mountfield

#58 Nový příspěvek od radll »

si zober že MS ma zaves z 3mm plechu a VARI 8-10mm tak sú tam väčšie zvary
MS bolo podla mňa konštruované ako kultivátor a k tomu predpredaju kosačku, vozík na odvoz pokosenej trávy,ovocia = "ľahšie prace" americký spotrebak aby to vydržalo pokiaľ sa nezoderie motor
VARI bolo konštruované ako všestranný pomocník pre záhradkárov pre prácu na poly ako dlhoročný pomocník
kto nič nerobí,nič nepokazí

eli
Příspěvky: 291
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Pumpíkův mountfield

#59 Nový příspěvek od eli »

svary na závěsu bylo to první, co jsem na kultivátoru pro jistotu převařil po jeho koupi. Z jedné strany byl závěs origo spíše jen slepený, než svařený. Nakládali jsme na vozík i deset pytllů brambor a nic se neutrhlo.

Uživatelský avatar
Pumpik
Příspěvky: 1190
Registrován: úte črc 28, 2009 3:57 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#60 Nový příspěvek od Pumpik »

Já už zavěs narovanal na spátek a pořádně zavařil a taky je to ok :)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“