Pumpíkův mountfield

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Pumpíkův mountfield

#31 Nový příspěvek od radll »

neverím že za ten čas nieje opotrebovaný aj valec
ja čo som mal závadu tak sa pokazil karburátor
mne lepšie štartuje JIKOW bez sitiča na MS tam treba s tim sitičom laborovať aby sa neprechlastal
kto nič nerobí,nič nepokazí

eli
Příspěvky: 293
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Pumpíkův mountfield

#32 Nový příspěvek od eli »

Motor chytá docela dobře, i na volnoběh jde velmi pravidelně. Shodili jsme hlavu a na válci není patrno poškození. Zřejmě budou kroužky fuč, protože hodně žere olej a čoudí, v zimě se svíčka brzy zalepí karbonem i po výměně za teplou ze starých zásob. Motor čoudí dokud je v karteru olej, když ho spotřebuje, čoudit přestane. Chce to píst a kroužky.

Uživatelský avatar
Pumpik
Příspěvky: 1190
Registrován: úte črc 28, 2009 3:57 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#33 Nový příspěvek od Pumpik »

Ahoj u mountfieldu stojí kroužky 600kč a pokud je to z pístem tak cca 2000kč záleží na typu,ten najdeš na startovačce je tam takovej štítek a na něm je napsáno type,code a ještě něco a to když jim tyhle čísla řekneš tak ti podle toho daj co potřebuješ.

Záleží na typu MS u nějakého typu lze nahradit píst i z kroužkama z nějaké sekčky brigs stratton též prodávané v mountfieldu za cenu 750kč ale nám tam bohužel tento píst nepasoval na ojnici jinak vrtání je stejné je to asi jen na jiný typ...

eli
Příspěvky: 293
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Pumpíkův mountfield

#34 Nový příspěvek od eli »

No právě servis mountfield nechce ani slyšet, že by do staršího motoru objednával origo píst a kroužky. Rovnou nový motor a nejlépe i celý traktor s vlekem a dalším nářadím. Kšeft je kšeft. Zkusíme motor rozebrat, stejně sotva jede, pak se uvidí.

Uživatelský avatar
Pumpik
Příspěvky: 1190
Registrován: úte črc 28, 2009 3:57 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#35 Nový příspěvek od Pumpik »

ahoj, podle toho kódu co sem ti psal ti každý mountfield objedná ty kroužky po případě i píst :)
To je jasný že budou zkoušet ti prodat všechno komplet nové kdyt je to jejich práce... :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pumpíkův mountfield

#36 Nový příspěvek od DYK »

Na straně 2 jsi uvedl adresu zastoupení, tak nechápu, proč dráždíte zlatokopy. Vemu MODEL-TYPE-CODE, telefon, zavolám a přijde mi to až domů. Nic jednoduššího neznám. Ale jinak si o tom můžeme dál psát, o tom žádná.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Pumpik
Příspěvky: 1190
Registrován: úte črc 28, 2009 3:57 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#37 Nový příspěvek od Pumpik »

kdyt sem mu psal at si opíše ty tři veci co má na startovačce type, code atd...
A objednané je to hned ne

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pumpíkův mountfield

#38 Nový příspěvek od Lesa »

A ještě jedna věc. Než objednáte píst a kroužky, změřte si ovalitu válce a nejlépe tam, kam dosahují kroužky v horní a dolní úvrati a zrovna tak vůle ve ventilových vodítkách.....
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pumpíkův mountfield

#39 Nový příspěvek od DYK »

No a dostanou se tam, kam asi nechtějí. Mi to berem Leso jinak oni si myslí, že vymění kruhy s pístem a bude po problému.Možná ano, ale nechápu, proč lidi sami sebe ojebávají. Kdyby to někdo udělal na kšeft a pochlubil se, tak ho snad ukřižujou. Řekni sám, dáš na takovou to práci záruku? Nedáš a dobře víš proč.
Pumpíku já vám že jsio to psal. To nebyla reakce na tebe ale na eli co furt vymýšlí. kdyby konal do doby co píše, na víkend to třeba mohl mít doma.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pumpíkův mountfield

#40 Nový příspěvek od Lesa »

:red: :red: Záruku?
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Pumpíkův mountfield

#41 Nový příspěvek od DYK »

Já vím, zase špatně, promiň. Tak jinak. Podepsal by ses pod takovou opravu?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pumpíkův mountfield

#42 Nový příspěvek od Lesa »

Styděl bych se stejně jako dát záruku. A to nemluvím o tom, co všechno bych se dozvěděl o sobě za půl roku v hospodě - fušerem počínaje a vyčůraným zlatokopem co si chystá další kšefty konče.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

eli
Příspěvky: 293
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Pumpíkův mountfield

#43 Nový příspěvek od eli »

dobré připomínky a úvahy, je jasné, že koupit nový motor je nejjednoduší, protože starý je již opotřebovaný a pouhá výměna kroužků s pístem z něj nový neudělá, ale může mu prodloužit život (nebo mé utrpení).

Když jsme MS přivezli, byl určen do šrotu a také i tak vypadal. Místo oleje v převodu prasklý řetěz obalený mastnou hliněnou kaší, nalomený závěs, ulomená kladka řemenu zpátečky, ulámané páčky pojezdu, lanovody přelámané, obě kola Ko, včetně pneu, disků a vlasně i hřídelí nápravy. Motor bez oleje a kroužky zapečené, startovací šňura přetržená, mechanismus startování poškozený, plechový obal potrhaný, chybějící šrouby.
Řetěz jsem spojil, vyměnil ložiska a gufera, vše porovnal a zavařil, vyrobil nové hřídele pojezdu, ve šrotě sehnal jiné disky (hliníkové), koupil nové pneu, zalepil duše, vyměnil lanovody a lanka s páčkami, motor rozebral a kroužky opatrně uvolnil. Vyrobil si přívěs a jezdil dál téměř deset let, somozřejmě s ohledem na prodělanou nemoc motoru.

Blíží se mi padesátka, celý život se pohybuji v prostředí strojů a jejich oprav. Jak tak ubíhá čas, stále více slýchám názory, že rozumně a ekonomicky opravovat je vlastné k ničemu, a nejlépe je věc rovnou celou vyměnit za novou. Ono se tak již děje ve většině servisních organizací. Ano, záruka je tou příčinou.

Když mi na poli praskne brána, tak ji také nevyhodím, ale snažím se ji opravit a vrátit do života, protože je v ní obsažená práce někoho jiného, kterou jsem si zaplatil a ta by přišla nazmar.
Před několika lety jsem si udělal radost a koupil tzv. na váhu naprostou trosku Z Super 50. Byl jsem části okolí pro smích, co že to chci s tou hromadou doslova zrezavělého železa dělat. V rozebraném motoru i převodovce místo oleje několik let stála voda, ve vané chcíplá myš a v boudě již vegetovala bezinka. Rozebral do šroubku, co šlo opravil, co už nešlo vyměnil a po roce byl v brázdě s pluhem s novým lakem a pneu, s novou STK a vykuleným okolím.

Pár starej "pleček", podobně postiženejch, jsem už navrátil do života, prostě mne to baví poprat se stím a nebýt pouze výměnkářem. Abych mohl být ještě blíže ke všemu starému a nepotřebnému, tak na "stará kolena" jsem se dal ještě na oficiální výkup kovových odpadů, který máme na dvoře. Holt láska ke starému se nedá zapřít.

Nehledat v tom nic osobního, prosím. Jinak děkuji za názory.

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Pumpíkův mountfield

#44 Nový příspěvek od Lesa »

http://www.bergland24.cz/elektrocentral ... -8-kw-6-5p
http://kama.beril.cz/motory/benzinove-m ... g-160.html
Abych to urychlil, Tecumseh ve výprodejích 1 990,- ; GGP normálně 2 990,- ; Briggs 6 HP 9 000,- ; Honda 5,5 HP od 7 600,-......................
Je to spíš než o vyměňovačích o slušném přístupu k zákazníkovi.
Když na Hondu objednáš píst, kroužky, ojnici, těsnění a filtry, jsi na cca 5 000,- S vědomím, že ti zbytek motoru zůstal starý se všema bolestma - vyběhaný válec do oválu,vyběhaná klika na čepech, sedřené vačkové kolo, vydřené a vymačkané rozvody, vytahaný rozvoďák, zaklepané sedla a ventily, výfuk odpovídající věku, vymačkané a sedřené hřídelky a klapky karburátoru, vyglajdaný regulátor ve stěně bloku....... Není jednodušší a hlavně levnější koupit ten motor celý???

Něco jiného je, když si hraješ s veteránem pro svoji občasnou potřebu a něco jiného když máš nést zodpovědnost za stroj který musí odvádět práci a zákazník se na něj chce spolehnout.
Mám rád staré motorky a do takových strojů dokážu investovat šílené množství času a práce, ale investovat tuto námahu do motoru, který kompletně nový stojí jen o třetinu víc než jen díly na částečnou opravu? Nebo dokonce kompletní motor v náhradě o polovinu levněji? Vždyť ten nový náhradní motor z Číny vydrží určitě déle než mizerně opravený originál.

Tohle je zase můj názor, Taky mi čtyřicítka už dávno utekla a život mě naučil nešetřit na nesprávných místech. A uznej sám, že tě ani ta práce se strojem nemůže bavit, když stojíš na zahrádce a špekuluješ, proč to zase netáhne, kde rosí ten olej, proč to nechce chytit, proč se to uchlastává, proč tomu kolísají otáčky.....
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Petr Bratřík
Příspěvky: 84
Registrován: ned říj 26, 2008 9:46 pm

Re: Pumpíkův mountfield

#45 Nový příspěvek od Petr Bratřík »

eli píše:dobré připomínky a úvahy, je jasné, že koupit nový motor je nejjednoduší, protože starý je již opotřebovaný a pouhá výměna kroužků s pístem z něj nový neudělá, ale může mu prodloužit život (nebo mé utrpení).

Když jsme MS přivezli, byl určen do šrotu a také i tak vypadal. Místo oleje v převodu prasklý řetěz obalený mastnou hliněnou kaší, nalomený závěs, ulomená kladka řemenu zpátečky, ulámané páčky pojezdu, lanovody přelámané, obě kola Ko, včetně pneu, disků a vlasně i hřídelí nápravy. Motor bez oleje a kroužky zapečené, startovací šňura přetržená, mechanismus startování poškozený, plechový obal potrhaný, chybějící šrouby.
Řetěz jsem spojil, vyměnil ložiska a gufera, vše porovnal a zavařil, vyrobil nové hřídele pojezdu, ve šrotě sehnal jiné disky (hliníkové), koupil nové pneu, zalepil duše, vyměnil lanovody a lanka s páčkami, motor rozebral a kroužky opatrně uvolnil. Vyrobil si přívěs a jezdil dál téměř deset let, somozřejmě s ohledem na prodělanou nemoc motoru.

Blíží se mi padesátka, celý život se pohybuji v prostředí strojů a jejich oprav. Jak tak ubíhá čas, stále více slýchám názory, že rozumně a ekonomicky opravovat je vlastné k ničemu, a nejlépe je věc rovnou celou vyměnit za novou. Ono se tak již děje ve většině servisních organizací. Ano, záruka je tou příčinou.

Když mi na poli praskne brána, tak ji také nevyhodím, ale snažím se ji opravit a vrátit do života, protože je v ní obsažená práce někoho jiného, kterou jsem si zaplatil a ta by přišla nazmar.
Před několika lety jsem si udělal radost a koupil tzv. na váhu naprostou trosku Z Super 50. Byl jsem části okolí pro smích, co že to chci s tou hromadou doslova zrezavělého železa dělat. V rozebraném motoru i převodovce místo oleje několik let stála voda, ve vané chcíplá myš a v boudě již vegetovala bezinka. Rozebral do šroubku, co šlo opravil, co už nešlo vyměnil a po roce byl v brázdě s pluhem s novým lakem a pneu, s novou STK a vykuleným okolím.

Pár starej "pleček", podobně postiženejch, jsem už navrátil do života, prostě mne to baví poprat se stím a nebýt pouze výměnkářem. Abych mohl být ještě blíže ke všemu starému a nepotřebnému, tak na "stará kolena" jsem se dal ještě na oficiální výkup kovových odpadů, který máme na dvoře. Holt láska ke starému se nedá zapřít.

Nehledat v tom nic osobního, prosím. Jinak děkuji za názory.
To má být pokus o vtip srovnávat motor z mountfildu se suprem? Asi jo, sežeň a přečti si návod k použití k oběma těm strojům a hned budeš chytřejší. U motoru z mountfilda se dočteš kdy vyměnit olej, filtr a jak ho po skončení životnosti zrecyklovat. U supra, dřív než ten traktor vyjel z fabriky, výrobce předepsal nejen intervaly výměn olejů a filtrů ale i intervaly středních a generálních oprav, vypracoval jejich technologie, předepsal které díly a jak se mají opravit a které vyměnit - a ty na rozdíl od Briggse, Hondy, Tecumsehu atd. vyráběl a dodával, a garantoval, že při dodržení jeho technologií bude po opravě supr opět splňovat parametry nového stroje.
O recyklaci se v návodu k supru nedočteš.
A bylo by spíš divné, kdyby se ti tak robusní stroj, jako je supr, zprovoznit nepodařilo, už při vývoji a výrobě toho traktoru bylo počítáno ( na rozdíl od motoru v mountfildu) s tím, že se opravovat bude a dbalo se na to, aby to ( na rozdíl od motoru v mountfildu) i opravovat šlo.
Mountfilda kdyžtak srovnávej se srovnatelným, to jest s jiným spotřebním zbožím, napadá mě teď třeba toaletní papír. I ten hajzlák by po použití, když mu tedy skončí životnost, šlo možná i nějak vyčistit atd., aby šel použít znovu, třeba to i někdo někde dokáže a dělá, ale nejsem si jistý, jestli by to bylo to pravé ořechové i pro zbytek populace, a nebylo to čištění nakonec dražší, než vyrobit a novou roli. Pokud se ti na roli kus hajzláku poškodí, tak stejně jako u motoru v mountfildu ten kus asi lehce vyměníš za jiný, ale komplet ho opravovat a generálkovat když mu skončí životnost použitím? No nevím nevím ...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“