Praskání žárovek

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
jožin z bažin
Příspěvky: 70
Registrován: pon led 11, 2010 7:17 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Praskání žárovek

#1 Nový příspěvek od jožin z bažin »

Ahoj, na Kubotě B1410 mi dost často praskají žárovky. Dostal jsem dvě rady: 1) vyměnit relé na alternátoru 2) zmenšit řemeničku, aby měl alt. menší otáčky. O těchto věcech nic nevím, tak se ptám odborníků, co s tím :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#2 Nový příspěvek od Atlan »

najprv zmerat kolko to dobija potom sa uvidi, remenica... pri malych nebude dobijat a pr ivelkych aj tak bude prpeijat, vymena rele ...hm daco to bude stat najprv treba merat potom mmenit (v zavislosti od typu altika moze byt zla dioda v nutri alternatora)
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

toyotatoyotatoyota
Příspěvky: 711
Registrován: čtv led 19, 2012 12:06 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Praskání žárovek

#3 Nový příspěvek od toyotatoyotatoyota »

...všechno může být v pořádku a stejně budou praskat,proto se před žárovku vkládá odporové vedení a je klid 8) 8)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#4 Nový příspěvek od Atlan »

to že so tak na fabii robi :tyty: ...neznamena ze to tak ma byt :-/ ale je to tiež riesenie :) , predpokladam ze za nova to nerobilo :red: . Pisal ziarovky cize nie len ziarokvy v prednych svetlometoch no uvidime nech sa vyjadri. P..S. zmeranim napatia ničomu neuskodi....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Brit
Příspěvky: 955
Registrován: sob dub 16, 2011 4:41 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Praskání žárovek

#5 Nový příspěvek od Brit »

přesně tak, změřit napětí a pak se dá něco řešit.

Uživatelský avatar
majco169
Příspěvky: 385
Registrován: pát dub 09, 2010 1:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: Praskání žárovek

#6 Nový příspěvek od majco169 »

remenicu nemenit, to je blbost. Zmerat napätie, pri volnobehu aj pri max otáčkach tam musíš mat stabilných 14 voltov.
Ak tak nie je tak je chyba v regulátori. Najskôr bude prebíja, čiže bude napätie vyššie !!! 8)
Americkým geológom sa nedávno podaril veľmi zvláštny, mimoriadne nezvyčajný objav :
nad obrovskými zásobami americkej ropy objavili akúsi neznámu arabskú krajinu.

toyotatoyotatoyota
Příspěvky: 711
Registrován: čtv led 19, 2012 12:06 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Praskání žárovek

#7 Nový příspěvek od toyotatoyotatoyota »

Atlan píše:to že so tak na fabii robi :tyty: ...neznamena ze to tak ma byt :-/ ale je to tiež riesenie :) , predpokladam ze za nova to nerobilo :red: . Pisal ziarovky cize nie len ziarokvy v prednych svetlometoch no uvidime nech sa vyjadri. P..S. zmeranim napatia ničomu neuskodi....
...o Fabii nepadlo ani slovíčko :nene: :nene:

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#8 Nový příspěvek od Terablick »

Měnit řemenici nemá smysl. Možná tak u dynama, ale alternátor má stabilní napětí bez ohledu na otáčky ;-). Žárovky prostě praskaj... Poslední dobou taky pozoruju častější praskání žárovek obecně (i těch doma, i tech ve vozidlech všech typů)... Možná výrobci flákaj výrobu, nebo to dělaj schválně, aby šly žárovky na odbyt ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 905
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#9 Nový příspěvek od Jakub »

V první řadě si změř palubní napětí a to na volnoběh i pod plynem, se zátěží i bez zátěže, pak se můžem o něčem bavit. Žádných stabilních 14 Voltů, ale pohybuje se to v rozmezí 13,6 - 14,4 V. Pokud tam budeš mít např. 15-16 V, to je moc , nepomůže žádné odporové vedení před žárovky, protože Ti vyvře baterka...
Potom bys měl seřídit nebo vyměnit regulátor.
Je taky možné, že máš napětí v pořádku, ale máš špatnou sérii žárovek (pokud je máš koupené do zásoby - zkus jiného prodejce a značku) anebo Ti žárovky odcházejí kvůli vibracím. To je ten paradox, že žárovky se jmenovitým napětím 12 V pro automobilový průmysl by měly snést trvale 14,4 V, což je horní hranice palubního napětí vozidel s olověným akumulátorem. Otázka je, jestli si toto vůbec výrobci uvědomují :)
PS: Zmenšením řemenice na alternátru dostaneš ještě vyšší otáčky než předtím.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#10 Nový příspěvek od Terablick »

Jakub píše: Žádných stabilních 14 Voltů, ale pohybuje se to v rozmezí 13,6 - 14,4 V
Pokud touto větou reaguješ na mě, pak samozřejmě máš pravdu, ale myslel jsem to tak, že změnou řemenice se napětí nezmění ;-). Kolísat trochu bude, ale stejně tak i po změně řemenice. Rozmezí 0,8V je pro tuto konkrétní situaci zcela nezajímavé ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 905
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#11 Nový příspěvek od Jakub »

Né, reagoval jsem na Majco 169 :) Ale samozřejmě je pravda, že ideální polovodičový regulátor udržuje stabilních 14 V nezávisle na odběru. Pokud však bude napětí kolísat v daném rozmezí (např. díky staršímu kontaktnímu elektromechanickému regulátoru), pořád je to ještě v pořádku. :friends:
Změna řemenice pro snížení napětí opravdu nemá smysl, tohle je záležitost regulátoru. Jediný důvod pro změnu řemenice by byl, pokud by alternátor měl malé otáčky a napětí by bylo naopak malé i při plném buzení. Pokud se jedná o tovární stroj, tak předpokládám správné otáčky už od výrobce a tedy přepětí má na vině regulátor.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.

Uživatelský avatar
majco169
Příspěvky: 385
Registrován: pát dub 09, 2010 1:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: Praskání žárovek

#12 Nový příspěvek od majco169 »

Jasné že to čo som napísal som myslel s +- toleranciou ako píšeš. Mne ked začali na starej škodovke odchádzat žiarovky, tak som nameral 17 voltov :smich: :smich: :smich: Jasne že to bol regulátor :pistol:
Americkým geológom sa nedávno podaril veľmi zvláštny, mimoriadne nezvyčajný objav :
nad obrovskými zásobami americkej ropy objavili akúsi neznámu arabskú krajinu.

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 905
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání žárovek

#13 Nový příspěvek od Jakub »

:) Taky znám. Jeden s feliciou, že prý mu furt praskaly žárovky a černaly.
Hoši!! 19 Voltů :typek: Regulátor to valil do rotoru normálně natvrdo :smich:
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.

jožin z bažin
Příspěvky: 70
Registrován: pon led 11, 2010 7:17 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Praskání žárovek

#14 Nový příspěvek od jožin z bažin »

Díky moc za odpovědi. S tou řemeničkou mě to bylo divný :shock: Napětí je 14,7V. Jak tedy seřídím nebo vyměním regulátor ? nebo je to lepší nechat na odbornících?

Uživatelský avatar
majco169
Příspěvky: 385
Registrován: pát dub 09, 2010 1:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: Praskání žárovek

#15 Nový příspěvek od majco169 »

Určite tam máš asi elektronický regulátor, mechanické-relátkové sa dávali do starých škodoviek 120-tok.
Bude to pravdepodobne už súčast alternátora-taká kocka do ktorej idú kábliky a je namontovaná na alternátore (na 99,99% nerozoberatelná )
Takže výmena. Ak sa tomu nerozumieš tak skús nejakého elektrikára, nemalo by to byt nič komplikované,otázka je samotná demontá alternátora, demontáž regulátora a spätná montáž - to môže skomplikovat opravu ak je to na nejakom super prístupnom mieste !! :smich:
Americkým geológom sa nedávno podaril veľmi zvláštny, mimoriadne nezvyčajný objav :
nad obrovskými zásobami americkej ropy objavili akúsi neznámu arabskú krajinu.

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“