Robi Rekord 151

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
jofi
Příspěvky: 25
Registrován: sob led 07, 2012 4:00 pm
Bydliště: slovensko

Re: Robi Rekord 151

#16 Nový příspěvek od jofi »

DYK píše:
jofi píše:
Tom píše:V poslední době mě tyto mašinky začaly trošku zajímat... Třeba co jsem vypozoroval, tak Agzaty mají "lepší" převodovky než Variny, tak by mě zajímalo, jak je na tom třeba ten Robi... :)
Tá prevodovka čo máš na obrázkoch má závitovkový /šnekový/ prevod a je dosť podobná prevodovke TERRA T20.Podľa mňa je bezkonkurenčne najlepšia prevodovka AGZAT ,preto že pod robustným obalom sa skrýva čelný prevod kalených ozubených kolies.Jej nevýhodou je pre niekoho váha cca.250kg
Ta převodovka má dole šnekový převod, ale je to spíše podobné jednorychlostní převodovce AKY, která se lila v Prakovcích, na ni je posazena asi Maďarská vícerychlostní převodovka s řadící pákou v levo a "vstup do ní tvoří 80 mm bubínek odstředivé spojky. A teď Tome posuď sám. Mělo by jít zhruba o převodovku co je na fotce, gutbrod ji vedl pod označením T6.
Prvně jsem si myslel, že by mohlo jít o převodovku Gutbrod T 45 nebo 46. U nich ale nebyla zakoupena licence, řazení měla na pravo a v sobě ozubené soukolí i dole šikmé hruška-talíř.
Jofi plně souhlasím, že převodovka agzat je konstrukčně nejlepší a co jsi napsal. Jen se zeptám, kde vlastně tato převodovka vznikla? Kdo ji kde navrhl a vyrobil?
Kto kde čo navrhol a vyrobil je na dlhé lakte ,tak ako tvoja odpoveď na prevodovku na obrázku: "Ta převodovka má dole šnekový převod, ale je to spíše podobné jednorychlostní převodovce AKY, která se lila v Prakovcích, na ni je posazena asi Maďarská vícerychlostní převodovka s řadící pákou v levo a "vstup do ní tvoří 80 mm bubínek odstředivé spojky."
Takže nech máš pravdu :typek:
Na T20 sa to podľa teba vôbec nepodobá he he he.... :smich:
Poopravím ťa prevodovky na Robixa sa vyrábali aj s 120 mm odstredivou spojkou.

Prevodovku AGZAT dodnes vyrábajú v Považskej Bystrici ,len majitelia od začiatku sa postupne menili ...Poľnotech... ...Manet... ...VVED...

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Robi Rekord 151

#17 Nový příspěvek od DYK »

jofi píše:
DYK píše:Já profesionál nejsem všichni to zde o mě vědí a průběžně to i píšu. Jenže i při své laické blbosti základní věci vím. Ty jsi tady 14 dní i s cestou, napadání ti jde na výbornou, porušování pravidel také. Co ty odkazy na firmu Josefa Filipa? Nevíš o tom nic? No nic, běž si číst, ať máš zase nějakou vyčtenou radu. Já žádnou takovou radu nemám a nedávám, těřím jen z toho co mi prošlo rukama a na co jsem si sáhl. Lišák1 měl pravdu. Marný boj. Lišáku promiň, že jsem tě neposlechl.
PS: Josef, jedna ze slušností je, se aspoň omluvit, když tě někdo upozorní na porušení pravidel a dělá po tobě pořádek. Rád čteš, tak doufám, že jsi je aspoň jednou četl.
Ani ma to nenapadlo čítať nejaké pravidlá keď vidím odkazy na osobné stránky.
Takže tak.
Ja netvrdím ,že nedávaš dobré rady ,ale nie vždy sú to ako vo väčšine prípadov tvrdíš :"gufera na klikovce" -tvoja obľúbená fráza.
Toto fórum som našiel vďaka mojim klientom ,ktorý mi prišli nabitý informáciami s fóra a nakoniec realita bola aj tak iná.
Já ti něco poradím. Přečti si problém joso FSI a přečti si co jsi mu radil. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120 Na další staně je od tazatele text, jak to opravil a co tomu bylo. A přečti si to dobře! Tak tady neblábol něco o tom, že k tobě přijde zákazník se závadou nabitý informacema a na stole se ukáže, že je to jinak. To já dobře vím a stokrát jsem to zde taky psal, přes internet se strašně špatně opravuje. To se to pak dělá machra, když to má někdo na stole,že?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Robi Rekord 151

#18 Nový příspěvek od DYK »

jofi píše:
DYK píše:
jofi píše:
Tom píše:V poslední době mě tyto mašinky začaly trošku zajímat... Třeba co jsem vypozoroval, tak Agzaty mají "lepší" převodovky než Variny, tak by mě zajímalo, jak je na tom třeba ten Robi... :)
Tá prevodovka čo máš na obrázkoch má závitovkový /šnekový/ prevod a je dosť podobná prevodovke TERRA T20.Podľa mňa je bezkonkurenčne najlepšia prevodovka AGZAT ,preto že pod robustným obalom sa skrýva čelný prevod kalených ozubených kolies.Jej nevýhodou je pre niekoho váha cca.250kg
Ta převodovka má dole šnekový převod, ale je to spíše podobné jednorychlostní převodovce AKY, která se lila v Prakovcích, na ni je posazena asi Maďarská vícerychlostní převodovka s řadící pákou v levo a "vstup do ní tvoří 80 mm bubínek odstředivé spojky. A teď Tome posuď sám. Mělo by jít zhruba o převodovku co je na fotce, gutbrod ji vedl pod označením T6.
Prvně jsem si myslel, že by mohlo jít o převodovku Gutbrod T 45 nebo 46. U nich ale nebyla zakoupena licence, řazení měla na pravo a v sobě ozubené soukolí i dole šikmé hruška-talíř.
Jofi plně souhlasím, že převodovka agzat je konstrukčně nejlepší a co jsi napsal. Jen se zeptám, kde vlastně tato převodovka vznikla? Kdo ji kde navrhl a vyrobil?
Kto kde čo navrhol a vyrobil je na dlhé lakte ,tak ako tvoja odpoveď na prevodovku na obrázku: "Ta převodovka má dole šnekový převod, ale je to spíše podobné jednorychlostní převodovce AKY, která se lila v Prakovcích, na ni je posazena asi Maďarská vícerychlostní převodovka s řadící pákou v levo a "vstup do ní tvoří 80 mm bubínek odstředivé spojky."
Takže nech máš pravdu :typek:
Na T20 sa to podľa teba vôbec nepodobá he he he.... :smich:
Poopravím ťa prevodovky na Robixa sa vyrábali aj s 120 mm odstredivou spojkou.

Prevodovku AGZAT dodnes vyrábajú v Považskej Bystrici ,len majitelia od začiatku sa postupne menili ...Poľnotech... ...Manet... ...VVED...
1. Kto kde čo navrhol a vyrobil nieje na dlhé lakte! Když to člověk ví obsáhne to jedna věta rozvitá.
2. Já nepotřebuju mít za každou cenu pravdu. Já se dokonce i spletu, ale nedělá mi problém se omluvit a činím tak.
3. Na převodovku T20 se to podobá míň proto, že ta převodovka má delší "nohu". Tato se zdá nižší. A po demontáži vrchního dílu, kde jsou převody zůstane dlouhá šneková hřídel a ta přídaná převodovka na fotce není tak vysoká.
4. Nikde jsem nezpochybnil, že se na Robixa dělají i 120 mm spojky. Motor Jikov a.s. svoje motory temato spojkama normálně osazoval. Vlastně dle požadavků odběratele.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Robi Rekord 151

#19 Nový příspěvek od Tom »

Pánové, děkuji vám za objasnění situace... Zjišťuju, že tento stabebnicový systém vyrábělo více výrobců, než jsem tušil, proto bych alespoň diametrálně rád znal ty rozdíly... :)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
peťo TK
Příspěvky: 628
Registrován: stř říj 17, 2007 2:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Robi Rekord 151

#20 Nový příspěvek od peťo TK »

...no ja by som nepovedal, že tá prevodovka je moc masívna.
Prevodovka má 3+1 prevodové stupne. Má výstupný hriadel na pohon bubnovky s vypínaním.
Toto bol ten prví robik, ktorý som používaljednu sezónu.Kúpil som ho do zahrady na čas potrebný k totálnej GO/TK20
Priemer spojky 120mm
Přílohy
P1010004.JPG
P1010005.JPG
P1010006.JPG
P1010007.JPG
P7050008.JPG
P7050009.JPG
P7050010.JPG
P7050011.JPG
P7050012.JPG
P7050013.JPG
P7050014.JPG
P7050015.JPG
P7050016.JPG
SSA54314[1].jpg
Ujo, odveziete ma na traktore?

Uživatelský avatar
peťo TK
Příspěvky: 628
Registrován: stř říj 17, 2007 2:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Robi Rekord 151

#21 Nový příspěvek od peťo TK »

no a toto je ten, ktorý mám teraz, náhradné diely sa dajú ešte zohnať, v rámci maďarska kdekoľvek na dobierku, ale ja som vycestoval do Veszprému osobne, potreboval som šnekovú hriadeľ a jedno ozubené kolečko.
Přílohy
P7180641.JPG
Ujo, odveziete ma na traktore?

Uživatelský avatar
čudla
Příspěvky: 76
Registrován: úte lis 17, 2009 7:20 pm
Bydliště: Traplice, UH

Re: Robi Rekord 151

#22 Nový příspěvek od čudla »

Zdar chlapi,

ta převodovka na fotkách je přesně to co mám já. Mě ta převodovka a konstrukce všeobecně připadá masivní a dobře řešená, protože moje prvotina byl Robix 50ccm, což bylo prdítko pak jsem měl Fortschritta to už bylo lepší + otec má moudfielda což se nedá vůbec srovnat... Proto mi to připadá jako zatím nejlepší a nejtěžší stroj co jsem měl (mimo otcovo TKčko na ketré nedám dopustit). Líbí se mi ta převodovka, vypínatelný vývod atd. Z toho motoru mám radost - náhradní díly bez problému, mám ktomu velkou bubnovou sekačku atd... Náhradní díly jsem viděl prodávat na slovenských e-schopech a co mě zaskočilo úplně, hodně náhradních dílů mají i v opravně zahradní techniky nedaleko mého byldiště(schválně nejmenuju...)

Spojku mám 120tku. Spojka je asi hliníková, ale dá se koupit i kovová.

Mě hlavně utěšuje to že ten stroj co jsem koupil je skoro nejetý. Obložení spojky je jen trochu opotřebované, snad si ještě ani nestihlo sednout. Příslušenství je jen rezavé párkrát použité. Když jsem rozdělal motor tak jsem se hodně zhrozil. Válec s kroužkama rezavý jak liška + ložiska skoro nešly protočit. Nádrž zrezlá, karbec jen hrouda bordelu atd. Teď už mám doma výbrus, těsnění, vyvařenou nádrž + karbec atd... Jen musím skočit ještě pro ložiska a můžu skládat...

O co bych vás chtěl ale ještě poprosit, nevíte jak nastavit předstih na tom variňáckém motoru? Už jsem pár motorů dělal a všude byla ryska na desce s cívkama + ryska na bloku motoru nebo někde. Tady jsem ale našel jen rysku na desce s cívkama(červená tečka), ale nikde jinde tu druhou. Nevíte podle čeho se to nastavuje? Tady na foru jsem hledal, ale o nastavení bezkonatku se mi nic nepodařilo najít :vztek: Ani na netu se mi to nedaří najít :'(

Jak budu mít chvilku, postupně budu dávat fotky. Zatím jsem našený, ale budu ještě víc pokud se dozvím že tento stroj měl povolení pro pohyb na silnicích - čekám na vyjádření zkušebny...

jofi
Příspěvky: 25
Registrován: sob led 07, 2012 4:00 pm
Bydliště: slovensko

Re: Robi Rekord 151

#23 Nový příspěvek od jofi »

čudla píše:Zdar chlapi,

ta převodovka na fotkách je přesně to co mám já. Mě ta převodovka a konstrukce všeobecně připadá masivní a dobře řešená, protože moje prvotina byl Robix 50ccm, což bylo prdítko pak jsem měl Fortschritta to už bylo lepší + otec má moudfielda což se nedá vůbec srovnat... Proto mi to připadá jako zatím nejlepší a nejtěžší stroj co jsem měl (mimo otcovo TKčko na ketré nedám dopustit). Líbí se mi ta převodovka, vypínatelný vývod atd. Z toho motoru mám radost - náhradní díly bez problému, mám ktomu velkou bubnovou sekačku atd... Náhradní díly jsem viděl prodávat na slovenských e-schopech a co mě zaskočilo úplně, hodně náhradních dílů mají i v opravně zahradní techniky nedaleko mého byldiště(schválně nejmenuju...)

Spojku mám 120tku. Spojka je asi hliníková, ale dá se koupit i kovová.

Mě hlavně utěšuje to že ten stroj co jsem koupil je skoro nejetý. Obložení spojky je jen trochu opotřebované, snad si ještě ani nestihlo sednout. Příslušenství je jen rezavé párkrát použité. Když jsem rozdělal motor tak jsem se hodně zhrozil. Válec s kroužkama rezavý jak liška + ložiska skoro nešly protočit. Nádrž zrezlá, karbec jen hrouda bordelu atd. Teď už mám doma výbrus, těsnění, vyvařenou nádrž + karbec atd... Jen musím skočit ještě pro ložiska a můžu skládat...

O co bych vás chtěl ale ještě poprosit, nevíte jak nastavit předstih na tom variňáckém motoru? Už jsem pár motorů dělal a všude byla ryska na desce s cívkama + ryska na bloku motoru nebo někde. Tady jsem ale našel jen rysku na desce s cívkama(červená tečka), ale nikde jinde tu druhou. Nevíte podle čeho se to nastavuje? Tady na foru jsem hledal, ale o nastavení bezkonatku se mi nic nepodařilo najít :vztek: Ani na netu se mi to nedaří najít :'(

Jak budu mít chvilku, postupně budu dávat fotky. Zatím jsem našený, ale budu ještě víc pokud se dozvím že tento stroj měl povolení pro pohyb na silnicích - čekám na vyjádření zkušebny...

Zajtra ak sa DYK nepodujme tak ti postup presne napíšem ako sa nastavuje predstih na motore VARI.

Uživatelský avatar
peťo TK
Příspěvky: 628
Registrován: stř říj 17, 2007 2:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Robi Rekord 151

#24 Nový příspěvek od peťo TK »

...sorry, na ulozto som este nic nedával, dúfam že teraz to už bude dostupné. Nový link pre ROBI-151- Manual
http://www.uloz.to/12485879/robi-151-manual-pdf
Ujo, odveziete ma na traktore?

Uživatelský avatar
čudla
Příspěvky: 76
Registrován: úte lis 17, 2009 7:20 pm
Bydliště: Traplice, UH

Re: Robi Rekord 151

#25 Nový příspěvek od čudla »

Takže na ten předstih jsem došel sám 8) Viděl jsem značku na desce s cívkama a už nekde jinde. Hledal jsem totiž na bloku motoru atd... Ale neštěstí jsem si dnes všiml druhé značky na rotoru magneta. Takže jestli je má úvaha správná, tak se musí ty dvě značky potkat když bude píst tak 3mm před HÚ. Je tak ???

Možná Vám, kteří to věděli, to připadá jako prkotina ale opravdu mi trvalo než jsem na to došel. :nene: Na všech motorech co jsem doteď dělal jsem značky objevil hned... Navíc na netu jsem opravdu návod jak seštelovat bezkontakt na teru vari opravdu nenašel. :zly: Kontaktní zapalování jsem našel, ale bezkontakt ne...Asi špatně hledám :'(

Prosím o potvrzení že jsem to vydedukoval správně :jazyk:

Díky

jofi
Příspěvky: 25
Registrován: sob led 07, 2012 4:00 pm
Bydliště: slovensko

Re: Robi Rekord 151

#26 Nový příspěvek od jofi »

čudla píše:Takže na ten předstih jsem došel sám 8) Viděl jsem značku na desce s cívkama a už nekde jinde. Hledal jsem totiž na bloku motoru atd... Ale neštěstí jsem si dnes všiml druhé značky na rotoru magneta. Takže jestli je má úvaha správná, tak se musí ty dvě značky potkat když bude píst tak 3mm před HÚ. Je tak ???

Možná Vám, kteří to věděli, to připadá jako prkotina ale opravdu mi trvalo než jsem na to došel. :nene: Na všech motorech co jsem doteď dělal jsem značky objevil hned... Navíc na netu jsem opravdu návod jak seštelovat bezkontakt na teru vari opravdu nenašel. :zly: Kontaktní zapalování jsem našel, ale bezkontakt ne...Asi špatně hledám :'(

Prosím o potvrzení že jsem to vydedukoval správně :jazyk:

Díky

Takže si to nastavil veľmi správne a poradil si si aj bez nás.V bezkontaktnom zapalovaní sa nemôžeš prakticky pomýliť./skrutky a rysky ťa nepustia/

Uživatelský avatar
čudla
Příspěvky: 76
Registrován: úte lis 17, 2009 7:20 pm
Bydliště: Traplice, UH

Re: Robi Rekord 151

#27 Nový příspěvek od čudla »

A další dotaz ohledně světelných cívek ve výše zmíněném bezkontakt. zapalování. Jsou tam dvě spojenné do sebe + jedna startovací. Tu neřeším, funguje a údaje o jejím odporu se mi podařilo najít. Bohužel ale řeším ty dvě světelné. Když jsem orientačně měřil jejich odpor(vím že u cívky by se měla měřit impedance) abych zkusil zda jsou spálené,či ne,tak jsem naměřil 0,4 ohmu z čehož 0,1 byl ještě odpor měř. hrotů. Zdálo se mi to nějak málo. Čekal jsem tak 0,8 nebo 1 ohm. Tak jsem to složil a zkusil motor protočit vrtačkou a sotva bylo vidět že se trošku rozžhavilo vlákno 6V žárovky 5W. To mě celkem zaskočilo. Je to u Varin normální? Třeba u Simsona to svítilo jak blbé... Nevíte jaký by měl orientačně odpor těch cívek? Mám pocit že jsou někde proražené... Ale obě mají na chlup stejný odpor(měřeno odděleně a vymontované ze zápalka)

Díky za rady

vydrncanezada
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 25, 2012 6:49 pm
Bydliště: zlin

Robi 151

#28 Nový příspěvek od vydrncanezada »

Vzhledem ke stáří stroje ubývá náhradních dílů a proto mne zajímá kde je možné na tento traktorek dokoupit příslušenství a díly jako startování, karbec apod.co mi na traktorku chybí. Já jsem na žádný e-shop v ČR nenarazil.
Dále mne zajímá jak tento stroj dostat legálně na cestu.
Takže pokud máte informace, tak předem dík za radu.

jofi
Příspěvky: 25
Registrován: sob led 07, 2012 4:00 pm
Bydliště: slovensko

Re: Robi 151

#29 Nový příspěvek od jofi »

Náhradné diely Vám zabezpečím ,len mi musíte napísať konkrétne o ktoré máte záujem.
e-mail jofi.jofi@zoznam.sk

Uživatelský avatar
čudla
Příspěvky: 76
Registrován: úte lis 17, 2009 7:20 pm
Bydliště: Traplice, UH

Re: Robi Rekord 151

#30 Nový příspěvek od čudla »

Zdar,

co se týče náhradních dílů - buď ze slovenska(na sk e-shopech se to dá sehnat) nebo v servisech zahradní techniky. V UH Hradišti je jeden takový obchod a dokonce věděli co je to za stroj a že ho kdysi i opravovali, ale jaké háhradní díly k tomu mají jsem se neptal. Já mám výhodu, že mám motor Jikov(vari) takže pokud nepokazím spodní karter, tak bych měl všechno bez problémů sehnat.

Co se týče legálně na silnici - musíš zažádat na zkušebnu lesnických a zemědělských strojů zda dovozce tohoto stroje měl povolení na provoz po pozemnívh komunikacích. Pokud ano, tak ti pošlou(za prachy) kopii výpisu z technického osvědčení tohoto stroje. Ty pak musíš s touto kopií na dopravní inspektorát kde ti vystaví nové technické osvědčení. Pak si to jen necháš pojistit a můžeš se legálně prohánět po silnicích(3 a 4 třídy). Podmínkou u tohoto stroje je tehdy origo dodávaný vozík(mám pocit P401 nebo jak...). Osvědčení se totiž vztahuje na soupravu s tímto origo vozíkem.

Já jsem už v polovině, tento týden mi přišly dokumenty ze skušebny(1200Kč) a příští týden jdu na policajty. Takže jsem zvědavý jak dopadnu. Už jsem to podstupoval s Fortschrichtem a tehdy to bylo v pohodě. Pak to jen pojistím a můžu vyrazit.

Ještě bych se vrátil k náhradním dílům. Shánim VN(startovací) cívku na bezkontaktní zapalování na Vari. Prej se už nevyrábí...Nechce se mi jít do kontaktního zapalování :'( nemáte někdo doma? Klidně i celé zápalko...

Díky Čudla

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“