Vari a brzdy
Moderátor: DYK
Vari a brzdy
Pokus o doplnění brzd na Vari. Zatím vše funguje a pohoda tak prudké kopce nebudou problém.Důvod byl ,že na vozíku nejsou moc účinné brzdy a spoléhat se na jednu brzdu není příjemné.
Re: Vari a brzdy
Pěkná práce...
Re: Vari a brzdy
velmi pekné!
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Vari a brzdy
Pěkné řešení, které (pokud dobře vidím) řeší i brzdění při zapnutých volnoběžkách v kolech
Re: Vari a brzdy
Velmi dobrý nápad
Re: Vari a brzdy
Ano funkce kol je stejná jako před úpravou.Nová hřídel s kotouči je osazená na ložiskách a je zapřená o vnitřní závaží kol.Vše se dá rozebrat a nasadit rotavátor nebo další příslušenství.Jozka píše:Pěkné řešení, které (pokud dobře vidím) řeší i brzdění při zapnutých volnoběžkách v kolech
Re: Vari a brzdy
A pro takové ty pomalejší jako já, zkráceně blbce, nemohl by jsi aspoň jednu stranu rozdělat a vyfotit, abych to pochopil zcela?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari a brzdy
to je tam kvapalinova brzda ?? a tiez poprosim o foto alebo nejaky nakres .
Re: Vari a brzdy
No něco rozebrat pujde a nafotit .DYK píše:A pro takové ty pomalejší jako já, zkráceně blbce, nemohl by jsi aspoň jednu stranu rozdělat a vyfotit, abych to pochopil zcela?
Jen ve stručnosti na originál ose jsou dvě ložiska na které je soustružený náboj který nese kotouč a je zapřen s malou vůli mezi vnitřní závaží kol.Když odjistim obě kola na volnoběžky zařadím rychlost a rozjedu se tak se originál osa otáčí a kola s kotouči stojí.Náboj je jen prodloužení aby kotouče byly blíže k převodovce a třmeny tím měly co nejkratší upevnění k rámu vari.Třmeny i kotouče jsou plovouci.
Re: Vari a brzdy
Ano brzdy jsou hydraulické z motorky.Třmeny jsou dvoupístkové a kotouče mají průměr 190 mmzde píše:to je tam kvapalinova brzda ?? a tiez poprosim o foto alebo nejaky nakres .
Re: Vari a brzdy
Než jsem to všechno napsal, tak je to zde. No a nestačil by, čistě technicky jen jeden kotouč a jeden třmen?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari a brzdy
Jde oto že jeden kotouč by při brždění zatáčel strojem na stranu .Není to namontované napevno na hlavní osu vari ,ale každý kotouč je unášen kolem.Stroj má stejné vlastnosti jako před úpravou dá se libovolně zajištovat jaké kolo chci .Výhodu to má hlavně při jízdě z kopce na volnoběžku .Nespoléhám se jen na brzdy vozíka.DYK píše:Než jsem to všechno napsal, tak je to zde. No a nestačil by, čistě technicky jen jeden kotouč a jeden třmen?
Re: Vari a brzdy
moc pěkné! to jak se zahryzne, tak musíš líbat řidítka, ne?
Když jsem byl malý kluk, jezdili s tátou s Varim a přívěsem za OA bez brzd. Jeden řídil druhý házel klíny pod kola, ale to jen v krizovce, Vari brzdil dobře motorem. Když jsem dostal brzděný vozík, dovolil jsem si více. Brzdy jsou jistota
Když jsem byl malý kluk, jezdili s tátou s Varim a přívěsem za OA bez brzd. Jeden řídil druhý házel klíny pod kola, ale to jen v krizovce, Vari brzdil dobře motorem. Když jsem dostal brzděný vozík, dovolil jsem si více. Brzdy jsou jistota
Re: Vari a brzdy
Aha, no proto jsem chtěl nějaké to foto navíc. To pak nejde na jednu brzdu, to by tě vystřelilo ze sedačky. Ten vozík ty brzdy nemá kdo ví jaké, ale zase je na 350kg. No a volnoběžky při jízdě z toho kopce normálně klapou?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod