Tatra
- tatra
- Příspěvky: 289
- Registrován: sob úno 12, 2011 8:57 pm
- Bydliště: Jablonica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra
Zdravím,
ja doma tiež opatrujem jednu Tatru. Je to ročník 73, plne funkčná s STK a emiskou.
ja doma tiež opatrujem jednu Tatru. Je to ročník 73, plne funkčná s STK a emiskou.
http://tatrafanclub.estranky.sk/
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
- adam
- Příspěvky: 1959
- Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Tatra
Však zatím jo v ternech svoje motory maj, ale do budoucna to prej nepujde.dejva105 píše:Nesplňují EURO 6. Ale teď platí EURO 5 !!! Jen málo motorů už splňuje EURO 6, ještě to není povinný !
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741
- fabikmiroslav
- Příspěvky: 4585
- Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Tatra
Neviem či je tatra vzduchač lepši mal som ho v stroji a do roka odišiel po prestavbe stroja na lepšiu verziu nam dali motor Liaz 637 a ten tam šlape do dnes 17 rokov ku tej Tatre kolegovci ju mali v stroji ASP-400 tam bol osem valec poikial si neprehriel tak bolo dobre ale v lete mal behom hodiny 120 na teplomeri potom im dali Liaz 637 a mali pokoj nevedeli si ju vynachvalit ja tieždejva105 píše:Dodnes jsem nenašel jedinej důvod, v čem je PACCAR lepší než vzducháč TATRA. V ničem podle mě ....naopak, vzducháče jsou lepší, pořád to nemůžu pochopit ...
Dobre už bolo
Re: Tatra
vzduchač se dost blbe chladí, takže pokud je potřeba vyšší výkon, nebo udržet emise na úrovni splnující předpisy, je potřeba vodní chlazeni. Ze stejného důvodu ukončilo Porsche vývoj vzduchem chlazeného motoru.
a když si všimnete jak to chodí v automotive jak se automobilky spojují nebo společně vyvíjejí komponenty, tak tohle je pro Tatru asi nejlepší řešení, prostě globalizace teĎ frčí,
a jsem zvědavej jak topadne souboj Tater a Dafu na Dakaru :-)
a když si všimnete jak to chodí v automotive jak se automobilky spojují nebo společně vyvíjejí komponenty, tak tohle je pro Tatru asi nejlepší řešení, prostě globalizace teĎ frčí,
a jsem zvědavej jak topadne souboj Tater a Dafu na Dakaru :-)
- tatra
- Příspěvky: 289
- Registrován: sob úno 12, 2011 8:57 pm
- Bydliště: Jablonica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra
pre vitex
Kasňa je vyvarená. Všetky čapy, ramená, tlmiče a brzdy sú nové. prevodovka a motor po GO. Obuté je to na Micheliách sedí ako pribitá. Jazdí perfektne spotreba 12,1 l/100. Som s ňou spokojný. V lete dostane ešte nový kabát a tapacír.
Kasňa je vyvarená. Všetky čapy, ramená, tlmiče a brzdy sú nové. prevodovka a motor po GO. Obuté je to na Micheliách sedí ako pribitá. Jazdí perfektne spotreba 12,1 l/100. Som s ňou spokojný. V lete dostane ešte nový kabát a tapacír.
http://tatrafanclub.estranky.sk/
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
Re: Tatra
S výkonem Tatráckých motorů ve vozidlech jsem neslyšel nikdy nic špatného. Silný jsou dost. A není nad jejich vzduchové chlazení. Ten vzducháč Tatra je jedinej, co se natočí v mrazech, který u nás jsou... V kolchoze to mají venku a je to fakticky jedinej stroj, kterej nakopnete na brnk Proto jsou podle mě vzducháče daleko lepší než kapalinou chlazený motory. Ale ne všechny vzduchový jsou dobrý ... A ty emise už taky nechápu, proto aby to nedělalo nějakej dým a tak stačí klidně EURO 4. A ne že už teďka blbnou pomalu s 6 ..
Samohyb Sršeň http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10450
- lukas258
- Příspěvky: 617
- Registrován: pon črc 05, 2010 1:21 pm
- Bydliště: mrákotín-telečsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra
každý hasičský auto musí jednou za čas na přeskoušení z jihlavy tam jela vzduhcem chlazená tatra a zevšech nej lepší jat start v mrazu tak ovladatelnost a oni koupí many
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...
Re: Tatra
Neviem, či je to iba môj skeptický názor, ale myslím, že sa chcú zbaviť konkurencie.dejva105 píše:S výkonem Tatráckých motorů ve vozidlech jsem neslyšel nikdy nic špatného. Silný jsou dost. A není nad jejich vzduchové chlazení. Ten vzducháč Tatra je jedinej, co se natočí v mrazech, který u nás jsou... V kolchoze to mají venku a je to fakticky jedinej stroj, kterej nakopnete na brnk Proto jsou podle mě vzducháče daleko lepší než kapalinou chlazený motory. Ale ne všechny vzduchový jsou dobrý ... A ty emise už taky nechápu, proto aby to nedělalo nějakej dým a tak stačí klidně EURO 4. A ne že už teďka blbnou pomalu s 6 ..
Asi o tom rozhodoval niekto, kto s tým nejazdí a nebolo to bez provízie.každý hasičský auto musí jednou za čas na přeskoušení z jihlavy tam jela vzduhcem chlazená tatra a zevšech nej lepší jat start v mrazu tak ovladatelnost a oni koupí many
- lukas258
- Příspěvky: 617
- Registrován: pon črc 05, 2010 1:21 pm
- Bydliště: mrákotín-telečsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra
přesně tak rozhouduji o tom páni v oblecích kteří vyděli nákladák leda na fotce nebo na videu a ví o tom úplný kulový
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...
Re: Tatra
MANY jako hasičský vozy podle mě nejsou vhodný. Z těch hasičáků jsou podle mě nejlepší Tatry, protože je s nima výborná prostupnost terénem, což je u hasičů využívaný. Zase je ale k MANu možná táhly komfortnější kabiny...o Tatráckých víme svý
Samohyb Sršeň http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10450
Re: Tatra
myslím, že kdyby se někdo, kdo má peníze vrhl do vývoje vzducháčů, tak je to dobře. Je to podle mě hudba budoucnosti. chlazení vzduchem není vůbec špatný! Jeden důvod je i en, že nemusíš řešit vodu, fridex a pod.miloslal píše:vzduchač se dost blbe chladí, takže pokud je potřeba vyšší výkon, nebo udržet emise na úrovni splnující předpisy, je potřeba vodní chlazeni. Ze stejného důvodu ukončilo Porsche vývoj vzduchem chlazeného motoru.
a když si všimnete jak to chodí v automotive jak se automobilky spojují nebo společně vyvíjejí komponenty, tak tohle je pro Tatru asi nejlepší řešení, prostě globalizace teĎ frčí,
a jsem zvědavej jak topadne souboj Tater a Dafu na Dakaru :-)
Samohyb Sršeň http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10450
Re: Tatra
Tak Tatru mam rád jako patriot, ale vzduchem chlazený motory mě teda moc k srdci nepřirostly. To především z důvodu problematiky chlazení. Ať už nerovnoměrnost chlazení, tak marný výkon ventilátoru - u nákladních tater nějakých 10 - 15 koní, hlučnost, ...... Jak už bylo zmíněno, ke splnění limitů E6, které určitě vejdou v platnost, se se vzducháčem těžko dostanou. K pochopení proč, by bylo potřeba něco vědět o konstrukci motorů, jak probíhá spalování, ...... jednoduše řečeno, příliš vysoká teplota spalování je problém. Nejde tu o "čoud", ale i o chemické složení výfukových plynů. Čoud jsou v podstatě jenom saze - uhlík, které defacto nejsou pro přírodu až tak škodlivý, jak se někteří neznabozi mylně domnívají, ale oxidy síry, dusíku,.. atd. které vznikají právě při spalování za vysokých teplot. Co se týká studených startů, pánové, v rusku dělaj především vodníky a hle, jezdí tam s nima i na sibiři. Pokud je vše v pořádku, tak studený motor jde nastartovat. Moje bývalý služební Iveco, co mělo namotáno taky stokrát kolem země, chytalo v mrazech na brnk. O tom, proč je Tatra v takových sračkách, jakých je, je věcí spíše politických, obchodních (kam amík šlápne, sto let tráva neroste ).
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)
Re: Tatra
myslím, že kdyby se někdo, kdo má peníze vrhl do vývoje vzducháčů, tak je to dobře. Je to podle mě hudba budoucnosti. chlazení vzduchem není vůbec špatný! Jeden důvod je i en, že nemusíš řešit vodu, fridex a pod.[/quote]
Tenhle názor nesdílím a možná Tě zklamu, ale vzducháče maj příliš mnoho negativ než pozitiv, aby se s nima dál experimentovalo. Názor "nemusí se řešit fridex" atd. je dětinský. Motor pak musí mít hafo žeber, termostatické klapky usměrňující tok chladícího vzduchu, obrovský zmařený výkon pro pohon vrtule, chlazení motoru jako celku je strašně nerovnoměrné, dochází k rozdílnému opotřebování pístů a válců, snadno náchylný k zapečení - máme bohaté zkušenosti!!! při blbnutí v terénu a především bahně. Tam pohřbíš motor za několik km. A to doslova natvrdo. Dále jsou hlučnější, díky spoustě olejových trubiček a deklíků je to olejnička, no a v neposlední řadě je právě problém se splněním emisních limitů Osobně je sice považuju za nesmyslně přísné, vezmeme-li v potaz kvantum znečištění třeba v číně, takže i kdybychom tu s autama nejezdili vůbec, vliv na globální emise je téměř nicotný, je to opět byznys s emisníma povolenkama. Nic víc. A fridex, co na něm řešit? Dneska má životnost 10 let, což je přes předpokládanou životnost 7-8 let auta. Pokud se nevysere vodní pumpa, nebo nenabouráš, tak ani nevíš, že tam někde koluje. A to nemluvě o topení.
Zkrátka vzducháče jsou pro budoucí vývoj nepoužitelný.
Tenhle názor nesdílím a možná Tě zklamu, ale vzducháče maj příliš mnoho negativ než pozitiv, aby se s nima dál experimentovalo. Názor "nemusí se řešit fridex" atd. je dětinský. Motor pak musí mít hafo žeber, termostatické klapky usměrňující tok chladícího vzduchu, obrovský zmařený výkon pro pohon vrtule, chlazení motoru jako celku je strašně nerovnoměrné, dochází k rozdílnému opotřebování pístů a válců, snadno náchylný k zapečení - máme bohaté zkušenosti!!! při blbnutí v terénu a především bahně. Tam pohřbíš motor za několik km. A to doslova natvrdo. Dále jsou hlučnější, díky spoustě olejových trubiček a deklíků je to olejnička, no a v neposlední řadě je právě problém se splněním emisních limitů Osobně je sice považuju za nesmyslně přísné, vezmeme-li v potaz kvantum znečištění třeba v číně, takže i kdybychom tu s autama nejezdili vůbec, vliv na globální emise je téměř nicotný, je to opět byznys s emisníma povolenkama. Nic víc. A fridex, co na něm řešit? Dneska má životnost 10 let, což je přes předpokládanou životnost 7-8 let auta. Pokud se nevysere vodní pumpa, nebo nenabouráš, tak ani nevíš, že tam někde koluje. A to nemluvě o topení.
Zkrátka vzducháče jsou pro budoucí vývoj nepoužitelný.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)