Otův čeveňák
Re: Otův čeveňák
Ahoj čerpadlo je vypinatelné přez tu zubovou spojku uvnitř trubky která tvoří i domeček s ložiskama. Jednou jsem si tu spojku vyrobil ještě v nástrojárně. Je to všecno uvnitř a ven kouká jen hřídel a ovládání. Když je potom v zimě a nechal bych čerpadlo zapnuté a motor by stál a byl by ztuhlej, nenatočil bych motor. Má to velkej odpor.
Čerpadlo je z Ruského kombajnu SK 6 Kolos. Pohánělo řízení. Je to z kombajnu proto, že se nechá to čerpadlo uvnitř otočit. Většinou se čerpadla co mám doma točily na druhou stranu a tohle se přehodí a je to vpohodě. Na ramena a vyklápění to moje stačí. Chodí to celkem dobře. Ale mám to skoro malinko do rychla. Je to od klikovky, takže když sešlápnu spojku a třeba zastavím, čerpadlo se točí pořát a to je dobře. U druhého traktůrku jak sešlápnu spojku, čerpadlo se zastaví a musím vyřadit, pustit spojku a teprve to zvedá. Takhle od klikovky to je lepší.
To čerpadlo z řízení z osobáku bude dávat asi míň oleje za minutu. Bude Ti to chodit pomaleji. Tlak by mohl být asi dobrej akorát to množství oleje. Nebo sehnat něco jako je třeba z Balkancaru ještěrky. To budu dávat klukovi na traktůrek. Je na 1500 ot/min a 160 Atm. No a množství bude dobrý taky a není ani moc velké. Menší než Zetor.
Na obrázku je čerpadlo vlevo pohánějí ho ty dva řemeny. Za řemenicí je ta spojka a potom čerpadlo. Jo před tím čerpadlem je ještě domeček a v něm hřídel. To jsem musel dát kvuli tomu, že v zubové spojce je hřídel a ta má uvnitř drážkový profil a čerpadlo má jenej rozměr. Tak jsem sehnal hřídel a ta měla drážkový profil kterej šel do zubové spojky a na druhé straně díru s profilem co má čerpadlo. Takže takový mezidomeček.
Čerpadlo je z Ruského kombajnu SK 6 Kolos. Pohánělo řízení. Je to z kombajnu proto, že se nechá to čerpadlo uvnitř otočit. Většinou se čerpadla co mám doma točily na druhou stranu a tohle se přehodí a je to vpohodě. Na ramena a vyklápění to moje stačí. Chodí to celkem dobře. Ale mám to skoro malinko do rychla. Je to od klikovky, takže když sešlápnu spojku a třeba zastavím, čerpadlo se točí pořát a to je dobře. U druhého traktůrku jak sešlápnu spojku, čerpadlo se zastaví a musím vyřadit, pustit spojku a teprve to zvedá. Takhle od klikovky to je lepší.
To čerpadlo z řízení z osobáku bude dávat asi míň oleje za minutu. Bude Ti to chodit pomaleji. Tlak by mohl být asi dobrej akorát to množství oleje. Nebo sehnat něco jako je třeba z Balkancaru ještěrky. To budu dávat klukovi na traktůrek. Je na 1500 ot/min a 160 Atm. No a množství bude dobrý taky a není ani moc velké. Menší než Zetor.
Na obrázku je čerpadlo vlevo pohánějí ho ty dva řemeny. Za řemenicí je ta spojka a potom čerpadlo. Jo před tím čerpadlem je ještě domeček a v něm hřídel. To jsem musel dát kvuli tomu, že v zubové spojce je hřídel a ta má uvnitř drážkový profil a čerpadlo má jenej rozměr. Tak jsem sehnal hřídel a ta měla drážkový profil kterej šel do zubové spojky a na druhé straně díru s profilem co má čerpadlo. Takže takový mezidomeček.
Re: Otův čeveňák
Ahoj, dík za info. Včerá jsem přitáhl nápravu z Lady 2101 s převodem 1:4,1 a ještě čekám na náboje z trabanta s poloosama. A pak už jen .Na jaký rozměr ráfku jsi obul ty pneu. Psal jsi že jsi je dal na nějaký disk ze škodovky.
S těma pneu jsem se potřeboval jen ujistit že jejich průměr sedí a půjdu do nich.
S těma pneu jsem se potřeboval jen ujistit že jejich průměr sedí a půjdu do nich.
Re: Otův čeveňák
Ty disky jsou ze škodovky ze 120 ale z té starší, tam bejvaly 14" klasický, nijak nejsou uprevený. Akorát jsou ty kola možná malinko vypouklí, ten disk by to chtělo asi malinko širší, ale tohle dům dal a tak je to dobrý.
Re: Otův čeveňák
Ahoj,
můžeš mi prosím ještě jednou vysvětlit jak jsi utěsnil přední dif kolem poloos a jak a kde jsi svařil poloosy? Já jsem teď narazil na problém že když si upnu těhlici za spodní rejdový kloub do svěráku a otáčím do rejdu tak se mi poloosa za manžetou vnějšího kloubu hýbe do stran o cca 10 mm . Tohle vylučuje použít na konci diferenciálu ložisko a gufero jako to máš asi ty, jestli jsem to dobře pochopil. Těhlice a poloosy jsou taky trabant , akorát je to ten novější 12 V typ a poloosy mají už kuličky.
Dík za pomoc.
můžeš mi prosím ještě jednou vysvětlit jak jsi utěsnil přední dif kolem poloos a jak a kde jsi svařil poloosy? Já jsem teď narazil na problém že když si upnu těhlici za spodní rejdový kloub do svěráku a otáčím do rejdu tak se mi poloosa za manžetou vnějšího kloubu hýbe do stran o cca 10 mm . Tohle vylučuje použít na konci diferenciálu ložisko a gufero jako to máš asi ty, jestli jsem to dobře pochopil. Těhlice a poloosy jsou taky trabant , akorát je to ten novější 12 V typ a poloosy mají už kuličky.
Dík za pomoc.
Re: Otův čeveňák
Ahoj, já tam mám klasický poloosy z Trabíka 6 V, asi tak 30 let starýho. Tam je ten kloub uvnitř ještě takovej ten čepovanej skládanej z těch želez. Když zatáčím, nechodí to do boku. Tam právě jak to je na fotce, tam je uvnitř ložisko a před ním zvenku dvoubřitej simering. V tom ložisku to není nalisovaný, ale spíš suvně. Tak 0,02 mm vůle. To aby to šlo sesadit vpohodě. Je to takhle kvuli tomu difu, aby se poloosa nekvedlala v drážkování diferáku a aby nešlo dovnitř diferáku bordel.
Poloosy jsem si připravil sám, osoustružil a slisoval na kolíček a díru a potom mi je vařil kámoš, on to umí o kousek lepší než já. Vařili jsme je klasicky elektrodou. Potom ve slídě nechat vystydnout třeba do druhého dne. Nebo se to vrazí u kotle do popela a nechá se to tam taky vystydnout. Víc se pro to doma nedá udělat.
Jak vybruslit s těmahle kloubama, no bude to chtět přemejšlení. Tam jde o to, že to není si přesně v ose a proto to nadchází. Ty starý asi bejvaly v ose otácění a proto to maká.
Poloosy jsem si připravil sám, osoustružil a slisoval na kolíček a díru a potom mi je vařil kámoš, on to umí o kousek lepší než já. Vařili jsme je klasicky elektrodou. Potom ve slídě nechat vystydnout třeba do druhého dne. Nebo se to vrazí u kotle do popela a nechá se to tam taky vystydnout. Víc se pro to doma nedá udělat.
Jak vybruslit s těmahle kloubama, no bude to chtět přemejšlení. Tam jde o to, že to není si přesně v ose a proto to nadchází. Ty starý asi bejvaly v ose otácění a proto to maká.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
skus to vyriesit ze spojis naboj s nohavicou manzetouJH píše:Ahoj,
můžeš mi prosím ještě jednou vysvětlit jak jsi utěsnil přední dif kolem poloos a jak a kde jsi svařil poloosy? Já jsem teď narazil na problém že když si upnu těhlici za spodní rejdový kloub do svěráku a otáčím do rejdu tak se mi poloosa za manžetou vnějšího kloubu hýbe do stran o cca 10 mm . Tohle vylučuje použít na konci diferenciálu ložisko a gufero jako to máš asi ty, jestli jsem to dobře pochopil. Těhlice a poloosy jsou taky trabant , akorát je to ten novější 12 V typ a poloosy mají už kuličky.
Dík za pomoc.
Re: Otův čeveňák
To vyřeší problém s olejem a nečistotami, ale poloosa se bude dál hýbat a na na druhé straně v difu je tisícihran a tomu se to asi nebude líbit. Jiný by to bylo v difu z 1202 tam je takový čep a ten se může hýbat, ale ten diferák je z hliníku a je moc velký. Začínám být nějak rozladěý, nejprve jsem měl radost že jsem sehnal ty lepší poloosy a teď tohle.josip píše:skus to vyriesit ze spojis naboj s nohavicou manzetouJH píše:Ahoj,
můžeš mi prosím ještě jednou vysvětlit jak jsi utěsnil přední dif kolem poloos a jak a kde jsi svařil poloosy? Já jsem teď narazil na problém že když si upnu těhlici za spodní rejdový kloub do svěráku a otáčím do rejdu tak se mi poloosa za manžetou vnějšího kloubu hýbe do stran o cca 10 mm . Tohle vylučuje použít na konci diferenciálu ložisko a gufero jako to máš asi ty, jestli jsem to dobře pochopil. Těhlice a poloosy jsou taky trabant , akorát je to ten novější 12 V typ a poloosy mají už kuličky.
Dík za pomoc.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
ale ved na aute sa to tiez muselo ohybat tak by to na traktore vadit nemalo aj mne sa trochu pohybuje poloos a mam len gufero a zatial drziJH píše:To vyřeší problém s olejem a nečistotami, ale poloosa se bude dál hýbat a na na druhé straně v difu je tisícihran a tomu se to asi nebude líbit. Jiný by to bylo v difu z 1202 tam je takový čep a ten se může hýbat, ale ten diferák je z hliníku a je moc velký. Začínám být nějak rozladěý, nejprve jsem měl radost že jsem sehnal ty lepší poloosy a teď tohle.josip píše:skus to vyriesit ze spojis naboj s nohavicou manzetouJH píše:Ahoj,
můžeš mi prosím ještě jednou vysvětlit jak jsi utěsnil přední dif kolem poloos a jak a kde jsi svařil poloosy? Já jsem teď narazil na problém že když si upnu těhlici za spodní rejdový kloub do svěráku a otáčím do rejdu tak se mi poloosa za manžetou vnějšího kloubu hýbe do stran o cca 10 mm . Tohle vylučuje použít na konci diferenciálu ložisko a gufero jako to máš asi ty, jestli jsem to dobře pochopil. Těhlice a poloosy jsou taky trabant , akorát je to ten novější 12 V typ a poloosy mají už kuličky.
Dík za pomoc.
Re: Otův čeveňák
Jenomže tobě se hýbe třeba jen do jednoho mm , ale mě se za manžetou hýbé o 10 mm na jednu stranu a 10 mm na druhou.
Osa otáčení nového kuličkového kloubu je o cca 30 mm mimo osu otáčení rejdu. Nedá se nic dělat a začínám nanovo schánět starý poloosy a těhlice. Jinou možnost nevidím.
Osa otáčení nového kuličkového kloubu je o cca 30 mm mimo osu otáčení rejdu. Nedá se nic dělat a začínám nanovo schánět starý poloosy a těhlice. Jinou možnost nevidím.
Re: Otův čeveňák
Díky za chválu. Ještě máme s mladším klukem jeden traktůrek, je v kloubových traktorech a je to: klobáček od Zetora 8011. Koukni ten jsme letos sešmoulali. Dneska s ním kluk jezdil po zahradě a odvážel ještě věci po zahradě. Ještě bude vozit listí. Snad budou i nějaké nové fotky.
Re: Otův čeveňák
když já su ujeetej na zatáčecí nápravy, je pěknej a i šikovně vypadá ale prostě se mi líbí pevnej rám.
Stydím se za tuto zem
Re: Otův čeveňák
Ahoj, tak po letech dám trošku oživení k tomuto mému tematu.
Traktůrkem jezdím sem tam. Většinou převoz nějakého materiálu nebo v kárce odvoz, převoz toho co je potřeba. Dneska přijel kolega z práce a dovezl mi 650 kg matroše na obrábění. Když mi to přivezl nedávno, bylo toho jen půlka a já to tahal na rudlíku do dílny. Tak si povídám, od tuhle mám na traktůrku zdvižku co jsem vozil pražce tak jedu s tím. Natočil jsem traktůrek chytil jak fík, tuhle jsem vyndal trysku a vyčistil otvor v hlavě a seřídil na zkoušečce tlak a dneska to bylo znát. Dal jsem si paletu na vidle a jel k vratům naložit ty výpalky. Nakládám a traktůrek šl na zadní. Tak jsem čtyři kola výpalky dal na předek jako závaží a přitáhnul kurtou, abych to do kopce nepostrácel. Naložil jsem všechno a couval raději k dílně. Stejně trochu šel traktůrek na zadní. No bylo tam tak přez 500 kilo na té paletě. V pohodě jsem zajel k dílně. Ale jak jsem vjel na dvůr, čubina chtěla jet taky. Povídám ji, spadneš z palety dolů! Tak jak jsem zastavil hned stála na paletě a chtěla jet se mnou. Pak jsem výpalky nanosil do dílny na hromadu a bude se to soustružit až na to dojde řada. Prej co nejdřív. Ale tu má m tak na 3 neděle matroše a vše je třeba hned.
Pár obrázků.
Traktůrkem jezdím sem tam. Většinou převoz nějakého materiálu nebo v kárce odvoz, převoz toho co je potřeba. Dneska přijel kolega z práce a dovezl mi 650 kg matroše na obrábění. Když mi to přivezl nedávno, bylo toho jen půlka a já to tahal na rudlíku do dílny. Tak si povídám, od tuhle mám na traktůrku zdvižku co jsem vozil pražce tak jedu s tím. Natočil jsem traktůrek chytil jak fík, tuhle jsem vyndal trysku a vyčistil otvor v hlavě a seřídil na zkoušečce tlak a dneska to bylo znát. Dal jsem si paletu na vidle a jel k vratům naložit ty výpalky. Nakládám a traktůrek šl na zadní. Tak jsem čtyři kola výpalky dal na předek jako závaží a přitáhnul kurtou, abych to do kopce nepostrácel. Naložil jsem všechno a couval raději k dílně. Stejně trochu šel traktůrek na zadní. No bylo tam tak přez 500 kilo na té paletě. V pohodě jsem zajel k dílně. Ale jak jsem vjel na dvůr, čubina chtěla jet taky. Povídám ji, spadneš z palety dolů! Tak jak jsem zastavil hned stála na paletě a chtěla jet se mnou. Pak jsem výpalky nanosil do dílny na hromadu a bude se to soustružit až na to dojde řada. Prej co nejdřív. Ale tu má m tak na 3 neděle matroše a vše je třeba hned.
Pár obrázků.
Re: Otův čeveňák
...chudáček malý , takhle ho týrat . A chtěl by taky trochu péče a co ty zadní světýlka . No Oto...
- Ondras83
- Příspěvky: 10120
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otův čeveňák
no toto?!Vladimír2 píše:... No Oto...