Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
J.Pucera
Příspěvky: 524
Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
Bydliště: Hořešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#316 Nový příspěvek od J.Pucera »

Zdravím! Nemáte někdo sekačku LTZ 48? Potřeboval bych vědět (raději vidět ;-) ) jak je zajištěná pojezdová převodovka. Na jedný straně je pružina a na druhý straně by mělo být nějak taký kus drátu, ale nevím jak :'( .
Díky za ochotu!

falken
Příspěvky: 52
Registrován: pát říj 14, 2011 8:52 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Vari System

#317 Nový příspěvek od falken »

Dobrý den. Jsem tu nový a poprvé. Tohle forum pročítám už delší dobu. Vlastnim Vari 2t s dsk-317 + vozík. nikdy jsem to nijak moc nepoužíval a neřešil. V létě jsem se s tim snažil jezdit do lesejka a přivézt si nějaké dřevo jenže jsem zjistil že nic moc nepřivezu protože to prd vyjede. Bud to hrabe nebo se to zahrabe. Napadla mě dvojmontáž plus nějaké závaží. Viděl jsem způsob jak přiděláváte dvojmontáž pomocí nějak upravených hřídelí. Nemám možnost to takhle vyřešit a tak mě napadlo: Co kdybych ty vnější kola přišrouboval šroubama přes třeba rozpěrné trubky do děr které ted drží závaží v kolech? Nevíte jestli by to tak nějak šlo a fungovalo to? Chci je tam mít na pořád bez sundavání. Zrovnatak mám uzávěrku zaplou napořád a nikdy to nijak nepřendavám.

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#318 Nový příspěvek od mazhor »

My mame Vari system (prevodovka DSK-316, motor GCV160) asi 5 let. Mame k nemu jak mulcovac Tajfun, tak bubnovku Samson. Delam s tim vcelku casto a z provozu mam trosku rozpacitej pocit. Praci to nedela spatnou, ale jsou tam nektery zbytecny detsky nemoci, ktery cloveka vylozene vytaci. Uvedu par zkusenosti z provozu:
1) Secu prevazne v kopcovitym terenu a jelikoz jsou na prevodovce hrozne maly kolecka s malym rozchodem, sict po vrstevnici se prakticky neda, porad se to prevraci. Proc nenechali puvodni system tech vetsich kol?
2) musim tedy sict horizontalne navrch a dolu, coz neni problem dokud je sucho. Jakmile je mokro, varik se diky malejm kolum a silene malymu vzorku hned zahrabe. Proc sakra nedelaji (resp. nenechaji si delat) ten vzorek o neco vyssi?
3)mulcovac je vcelku v pohode, ale jakmile si clovek nepohlida travu a ona preroste, stosedesatkovej motor je na to slabej. Takze se musi jezdit o mensim zaberu a pak je to hroznej porod a prace vubec neubejva. I pri plnym zaberu neni pulmetr kdovijakej zazrak. Dnes uz bych koupil 190-tku.
4) prvni co jsem z mulcovace oddelal byla ta brzda
5) kdyz jsme varika koupili jako novyho, mel bejt po servisni prohlidce. Stav tomu ale neodpovidal - v motoru podle merky sotva pulka oleje, to samy v prevodovce a i v obou sekacich masinach. Jeden napinak co drzi motor na prevodovce jen tak plandal, lanka neserizeny... Pri prvnim pouziti mulcovace zacal vytikat olej skrz gufero na hridely noze, po vymene se to asi 2x opakovalo. Nakonec v ramci zaruky vymenena hridel a ted uz je po problemu.
6)Olej v mulcovaci i v sekacce se kontroluje a doplnuje v pohode. Mozna mam trosicku jinej typ bubnovky, pac me jeji prevodovka pripadne uplne stejna jak u mulcovace. (Mame trinozovou verzi, ted se dela ctyrnozova) Jen je opruz, ze pro kontrolu se musi odmontovat vrchni zavazi, plastovej kryt a drzak s bocni plachtickou.
7) hrozna me pripadne vymena oleje v prevodovce, kdy pro vyliti se musi odmontovat motor a cela prevodovka otocit vzhuru nohama. Proc sakra neudelali zespodu vypustnej sroub? :vztek: Pak by se vymena dala udelat za polovicni cas a namahu.
8) uplne nejsilenejsi je povrchova uprava jak varika, tak naradi. Vrchni barva je nastrikana bez zakladu a uz po prvni sezone se loupala uplne vsude v celejch supinach. A pod ni holej plech hnedka orezl. Sakra u masiny za cca 60tis. nejsou schopni udelat trochu kloudnej lak? :zly:
9) musim pochvalit motor. Je naprosto bezproblemovej, krasne chyta jak teplej i studenej, absolutne bezudrzbovej. Kazdej rok pred sezonou vymenim olej a pak uz jen liju benzin. Jen trosku sily navic by se hodilo - hlavne pri mulcovani. Jediny, co bych uvital,je vetsi nadrzka na benzin, ale to je detail.
10) razeni nahonu do naradi musi bejt hlucny uz ze samyho principu - drazkovana hridel v otackach musi zajet do trubky,ktera stoji.

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#319 Nový příspěvek od mazhor »

Jinak prvni rok jsme mulcovali 2ha sad a sekli 1/2ha travy. Ted mulcuju sad o rozloze 1/4ha a secu lucerku o cca 1/3ha.

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1171
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#320 Nový příspěvek od Lišák1 »

Kup si místo Samsona lištovku, posečíno budeš mít za poloviční čas a nic se ti nebude převracet. Je to sice krok zpět, ale kvalitou posečení, rychlostí a výkonem to zatím malé bubnovky nepřekonaly. A nebudeš se ani zahrabávat.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#321 Nový příspěvek od mazhor »

Lišák1 píše:Kup si místo Samsona lištovku, posečíno budeš mít za poloviční čas a nic se ti nebude převracet. Je to sice krok zpět, ale kvalitou posečení, rychlostí a výkonem to zatím malé bubnovky nepřekonaly. A nebudeš se ani zahrabávat.
Listovku kupovat nebudu - mame ji doma na jine freze. Je pravda ze je rychlejsi a ma i vetsi stabilitu. Ale je vic narocna na udrzbu, hodne vibruje, rychle se tupi a hlavne nesklada pekne do radku jako bubnovka. Tomu ze se do kopce nebude zahrabavat neverim. Za to muzou maly kolecka s silene nizkym vzorkem.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#322 Nový příspěvek od DYK »

Mazhor, mám vyzkoušený, že Samson je rychlejší, nebo lépe řečeno poseče za stejný čas víc, než prstová lištovka AZS. Ale lištovka ESM co k Vari dnes je, nemá chybu a ani není potřeba druhý na odhrnování. Já si myslím, že většina lidí žije ze zkušeností s tou starou. Jakmile by si mohli vyzkoušet to nové, určitě by se poškrábali za uchem. Kór na udržované louky. Jinak jsem si přečetl tvoje zkušenosti s Vari a jejich adaptéry. Předně musím napsat, že o těch tvých zkušenostech nepochybuju, avšak musím také podotknout, že některé výtky jsou neorávněné, protože po stroji chceš práci nad rámec jak určení a hlavně nad rámec konstrukční. Myslím tím hlavně práci ve svahu. Vari v povolených náklonech pracuje celkem bez vedlejších projevů ujíždění ap. Co je nad výrobcem stanové hodnoty je bohu žel majitelův problém. Jízdu po vrstevnici přes míru lze řešit svahovýma nastavcema, ale zase jen u lišty, ta má větší záběr a kola neujíždí ještě neposečené. Taky to lze řešít vychýlením řidítek proti svahu. Líp se udrží proti převrácení i když celý stroj asi začne smykem ujíždět dolů. Ber toto všechno jako rady pokud by se ti to hodilo. V žádném případě to nemyslím jinak. S povrchovou úpravou taky souhlasím, jen dodám, že u částí, které přijdou do styku s čerstvě posečenou trávou a hlavně zmulčovanou trávou neobstojí žádná barva a opravdu se to loupe tak jak popisuješ. Věřím ale, že to takto může být i na jiných místech. A že je to stroj za 60 tisíc, nebo kolik jsi napsal? Tak to tě uklidním, že tento problém najdeš i u stroje třeba za 120. Vari se nijak nevymyká dnešní "kvalitě" a je plně srovnatelná. Že je v tom případě někde něco špatně? To asi jo, ale to mi dva nevyřešíme. Bohu žel. Když se na to podíváš trošku z odstupem, možná že bys aji uznal, že Vari za ty peníze v takovém to konstrukčním provedení není zase až tak drahá. Při té dnešní cenové politice. Šneky, převodovky, to všechno se i záměrně ponechává jak to bylo dříve, aby i třeba po třiceti letech byla zaručena VARIabilita domponentů. Mění se jen částečně konstrukčí žešení, aby se odstranili dřívější "mouchy" Viz T20. Ono to napovrch není vidět, ale změny jsou. Nebo vchní díl převodovky DSK 317.Už není hliníkový, už je to nějaká ocelolitina nebo co. A je po problémech se strženýma závitama na zátce oleje a skříň dostala končně i odvětrání. Ať se daří.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#323 Nový příspěvek od mazhor »

DYK: V zásade s tebou souhlasim. A je docela mozny, ze svah, co secu, je nad ramec povoleni od vyrobce, ja ho nemeril. :) Ale proste posict ho musim. Tecka :) Ovsem na me vytce, ze na pneumatikach by mohl hrubsi vzorek to nic nemeni. Dokonce jsem premejslel nad tim sehnat jeste jedny stejny kola a udelat va Varikovi dvojmontaz :) Ale zatim jsem se k tomu nedostal a kdo vi, kolik by si za ty kola rekli. S listovkou ESM zkusenosti nemam, ale verim tomu, ze muze bejt dobra. Ovsem kdyz uz mam Samsona, dalsi kosu kupovat nebudu :) Kvalitou povrchove upravy jsem byl velmi neprijemne prekvapenej. Napr. na mulcovaci se barva loupe uplne vsude v celejch obrovskejch supinach. Tak jsem se nastval, celej vnitrni prostor oskrabal, prebrousil, natrel zakladovkou a na to obycejnou syntetiku, co jsem nasel zbytek v plechovce v dilne. A svete div se, po dvou letech pouzivani se nikde nic neloupe, nerezne a pekne drzi. Takhle se me loupe i barva na bubnovce, na prevodovce i na discich kol. To ze na jinejch frezach se to loupe taky, je sice smutny, ale neni to pro Vari zadna omluva. Reci typu "sice to delame blbe ale ostatni taky, tak co resite?" uplne nesnasim. Nikde jsem nepsal, ze je Vari sunt. To si opravdu nemyslim. Jen ma par zbytecnejch detskejch nemoci, ktery se mohli za ty leta vyvoje vychytat. Za co Vari tleskam je zachovani variability, jak jsi psal. Je perfektni, ze k novymu Varikovi muzes v klidu pripojit starsi naradi, nebo ze na starou prevodovku pasuje novej motor.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#324 Nový příspěvek od DYK »

Jsem rád, že jsi můj příspěvek vzal tak, jak jsi ho vzal. Nebyl míněn nijak arogantně. Já si nedělám iluze při používání Vari, že by někdo řešil, kdy sní pracuje v rámci povoléném výrobcem a kdy jde přes. Sám to nedělám jinak. Zkrátka je třeba to udělat, tak se to musí nějak udělat aby to bylo. K té povrchové úpravě. Já si nedělám žádné iluze o dnešní kdovíjaké kvalitě. Snad je to dáno i možností použití druhů barev. Když se k tomu připojí lajdácké přípravy "na lak"pak to dopadá jak to dopadá. Já být tebou napíšu dotaz jak řešit kvalitu povrchové úpravy třeba těch disků na stránky výrobce do sekce "zeptejte se" a dostaneš odpověď přímo od zdroje. Je to i způsob jak jim zdělit tento problém a když se někdo přidá, budou se tím trošku vážněji zabívat. Nebudou troubit do světa co udělali ap., ale minimálně si to prověří. O barvě na mulčovači bych vůbec nepsal, protože si naběhneš s tím co jsem psal víše. Rozemletá tráva, šťávy z ní a kvalita barvy to by ti hned vmetli. Ostatně tento konkrétní problém mají sekačky a spousta jiných, trávu zpracující stroje. Na starších adaptérech je vidět, že jak takž odolávají, ale to bude asi tou změnou druhu barvy a moc bych za to nedal, že v tom hraje roli i ekoogie, normy EU a jiné neodbornosti. Fakt tam napiš, uvidíme co povolaní vymyslí. Určitě ti nebudou chtít přestříkávat díly a ani ty to určitě nečekáš, ale zase na druhou stranu by tě zajímalo co na to u výrobce, ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Vari System

#325 Nový příspěvek od mazhor »

Mozna tam casem napisu. Ted se me do toho nejak moc nechce :) Ja jsem se jen chtel podelit o my zkusenosti s varikem. Ze na to muze mit nekdo trochu jinej nazor, nebo ze mu nektery my vytky muzou pripadat nepodstatny plne respektuju :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#326 Nový příspěvek od DYK »

Ne ne, tvoje výtky plně respektuju. Konečně jsou tvojí zkušeností. Mě a nejen mě by se taky moc nelíbilo, kdyby mi lezla barva dolů i z disků. Psaní výrobci není samozřejmě nějaká povinnost. To byl jen návrh, jak na to aby to padlo na aspoň prochu úrodnou půdu.


No a co dvk? Jak mulčovač?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#327 Nový příspěvek od dvk »

DYK píše:No a co dvk? Jak mulčovač?
Děkuju za optání, musím zaklepat, zatím běhá. Po první výměně oleje se trochu ztišil a už v něm tolik netříská, práci zvládá a je to opravdu velký pomocník. Teď po sezóně jsem vyměnil olej podruhé a už vypadal vpohodě. Takže zatím velká spokojenost.

Brzdu jak píšou jiní jsem zatím nedemontoval, ale dost o tom uvažuju - občas se mi stávalo, že jsem se rozjel i s brzdou a všiml si toho až za pár metrů. Jinak co se týče laku, taky se začíná na spodní straně loupat a taky to vypadá, že je přímo na plech vrchní barva bez základovky.

Momentálně je vyčistěný s vyměněným olejem a nastříkaný konkorem odpočívá v suchu a čeká na jaro :)

O čem dost uvažuju je rozšíření originálních kol, takových těch starých úzkých plechových s navulkanizovanou tvrdou gumou. V kopci neseču, ale s tím mulčovačem je to strašně úzké a na kraji pozemku jsou menší brázdy, na kterých se vždycky celý stroj strašně rozkolíbá - zvlášť když je ve vysoké trávě člověk špatně odhaduje. Uřezat ze starého bojleru třeba 10cm prstýnky a přibodovat je ke kolům by nebyl problém, čeho se ale bojím je oska. Je to snad tuším jen kulatina 10 a bojím se, že rozšířením by osa praskala jak na běžícím pásu.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#328 Nový příspěvek od DYK »

Nové převodovky DSK 316 PSVN už mají větší rozchod, ale jen tak, aby kola jela vždy po posečeném, nebo jinak zpracovaném. O osku - svorník bych se nebál. Když je zavedena ze správného směru a dotažena působí na ni jen ten tah dotažené matice. Jiný vliv by neměl na osku působit. Takže máš-li na mysli nějaké páčení kola při přejezdu těch nerovností jdou přes kolo do šestihranu opřeného a dotaženého k převodovce. Oska o tom neví. (By neměla).
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#329 Nový příspěvek od dvk »

DYK píše:Nové převodovky DSK 316 PSVN už mají větší rozchod, ale jen tak, aby kola jela vždy po posečeném, nebo jinak zpracovaném.
To je pravda, už jsem uvažoval i o pořízení těch novějších kol. Když jsem ale poptával cenu, tak to spíš vidím na kovošrot a hezký večer v dílně. S tou oskou máš pravdu, mě jenom zaráží, že předchozí majitel mě varoval, že prý je měnil běžně, že pořád praskaly. Je ale otázka, jestli byl problém v oskách ;-) protože co jsem si udělal svoji novou, už dva roky drží.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#330 Nový příspěvek od DYK »

Jestli máš ty kola co jsi popisoval, tak jen nová kola nestačí. Je tam i jiná délka konců. Na vyzkoušení ten hezký večer v dílně bude asi nejlepší. Praskání svorníků jsem teda fakt nikdy nějak nezaznamenal. Je tady jedna převodovka 316 která se jako nová složila někdy vroce 93 nebo kdy, a do dnes jezdí bez "svorníkových" problémů.
No a takže ten tvůj mulčovač dobrý, jo? To vypadá, že se ojely bídně oracované zuby a tak a bude pokoj. Hlavně, že se udělala údržba, kterou to potřebuje jakokaždý podobný strojek. S tou loupající se barvou fakt je "bombardujte" ať ví a třeba si došlápnou na sub dodavatele.Na druhé straně v těch travních štávách neobstojí žádná barva, ale aby to šlo zase "na plech" a bylo janěvydět, že tomu chybý základ to je bordel. Je fakt, že ty ceny nejsou nijak lidové, přitom určení stroje není vyloženě do profi. Konstrukčně určitě "farma" ne-li líp, ale zase kdo bude komerčně cekat s tím bídným záběrem. To by si asi moc nevydělal. Navíc tu jejich politiku taky moc nechápu. Vem si rotačníplečku, letošní novinku vrácenou znovu na trh, která stojíteď nevím přesně 6 990. Řekl jsem si dobrý, je tam převodovka kryty a nože, tak to asi dnes levněj nejde. Jenomžeshrnovací radlice stojí to stejný! Tak si říkám jak pracná a "energetická"je ta radlice proti celé sestavě té rotační plečky? Nakonec to dopadne tak, až si toho někdo všimne, že zdraží plečku, nezlevní radlici a bude.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“