Desta MV1203 pění olej
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Desta MV1203 pění olej
Zdravím odborníky a prosím o radu. Moje Desta MV 1203 si při jízdě začala dělat co chce. Abych jel rovně, musím točit volantem neustále do prava a vůbec ji neudržím v přímém směru. Při vypnutém motoru jde volantem poměrně lehce otáčet, což by nemělo jít. Vyměnili jsme i olej (bylo ho pod rysku a byl stoletý a pěnil) a nepatrně se to zlepšilo. Ale pořád se s tím nedá jezdit rovně. Po odšroubování měrky vytryskl opět napěněný olej, takže to může být příčina. Je to čerpadlo , nebo Orsta 80?
Ještě zajímavost-počet otáček volantu na plný rejd zleva doprava je pět, zpátky deset a volant se dá stále pootáčet dokola.
Díky za rady.
Lak
Ještě zajímavost-počet otáček volantu na plný rejd zleva doprava je pět, zpátky deset a volant se dá stále pootáčet dokola.
Díky za rady.
Lak
Re: Desta MV1203 pění olej
Čerpadlo přisává vzduch a tím olej pění.Jsou dvě možnosti,na čerpadle vyměnit gufero,nebo celé čerpadlo.Jedná se asi o VZV typ:MV12B mělo by být na štítku.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát srp 26, 2011 10:17 am
- Bydliště: roudnice nad labem
Re: Desta MV1203 pění olej
to,že pění olej je pouze vina čerpadla.zkontroluj.sací hadici,od nádrže k čerpadlu a rozhodně dát nové filtry.pokud se to nezlepší.může to být už jenom gufero na čerpadle.pak se určitě zlepší,i to řízení,protože to může dělat jen ten vzduch...
Re: Desta MV1203 pění olej
Souhlas pro petrsvejda:ty filtry jsem tam nenapsal protože si myslím,že základ každý by měl znát.Ale zase kdyby byly ty filtry ucpané a čerpadlo OK tak se bude deformovat sací hadice(bude z ní trochu plochá nebo v ní někde prasklina kterou to také může sát vzduch).Při ucpaných filtrech si to čerpadlo najde cestu s menším odporem.
Re: Desta MV1203 pění olej
Pánové,děkuji za vaše odpovědi. Jsem rovněž přesvědčen, že pěnění oleje je opravdovou příčinou špatné funkce řízení. Desta několik let stála v koutě a tak to může být i ten filtr, každopádně se na to podívám a podám zprávu.
Ještě jednou díky, traktoristi Vaše fórum se mi líbí.
LAK
Ještě jednou díky, traktoristi Vaše fórum se mi líbí.
LAK
Re: Desta MV1203 pění olej
Zdravím po delší době a znovu otevírám diskuzi na toto téma
Destu MV12 jsem tenkrát odstavil zase do kouta a problém s pěněním oleje jsem začal řešit až tento týden, kdy ji potřebuji už opravit.
Dal jsem nový filtr, vyměnil starou opletenou hadici za novou, odmontoval čerpadlo a vyměnil i gufero. První natlakování systému nádherné, volant reagoval na milimetr přesně, ale jen minutu. Zase pěna v olejové nádrži a neovladatelný stroj...
Před dvěma lety, kdy jsem ji odstavil, jezdila normálně. Po těch dvou letech jsme vyměnili jen olej a začal tento problém.Dali jsme tam kvalitní hydraulický olej a tak mě napadlo, zda tam předtím nebyl nějaký hustější, třeba motorový. Pomohla by výměna za motorový?
Může vychozené čerpadlo napěnit olej, aniž by si přisávalo vzduch?
Díky za tipy.
Destu MV12 jsem tenkrát odstavil zase do kouta a problém s pěněním oleje jsem začal řešit až tento týden, kdy ji potřebuji už opravit.
Dal jsem nový filtr, vyměnil starou opletenou hadici za novou, odmontoval čerpadlo a vyměnil i gufero. První natlakování systému nádherné, volant reagoval na milimetr přesně, ale jen minutu. Zase pěna v olejové nádrži a neovladatelný stroj...
Před dvěma lety, kdy jsem ji odstavil, jezdila normálně. Po těch dvou letech jsme vyměnili jen olej a začal tento problém.Dali jsme tam kvalitní hydraulický olej a tak mě napadlo, zda tam předtím nebyl nějaký hustější, třeba motorový. Pomohla by výměna za motorový?
Může vychozené čerpadlo napěnit olej, aniž by si přisávalo vzduch?
Díky za tipy.
Re: Desta MV1203 pění olej
Motorák je moc hustý. Vyměň hadici z olejové nádrže k čerpadlu, případně gufero na čerpadle.
Re: Desta MV1203 pění olej
Hadici jsem vyměnil, gufero také, přetěsnil "o"kroužek v sítku, což je vývod z nádrže na hadici....Ještě znovu vyndám čerpadlo a podívám se na ložisko v bloku nádrže, jestli nemá vůli a tím by to gufero nemuselo zvládat těsnit. Ale to už je zoufalství
Re: Desta MV1203 pění olej
I já se přidám:
Pěna vznikne jen se vzduchem.
Dost podobné pěně by mohlo být našlehání vody - nevím, jestli je tam vodní chladič.
Je málo pravděpodobné, že čerpadlo nasává vzduch okolo hřídele.
Nevím, jestli by to byla schopna udělat orsta - to si nejsem jistý.
Pro jistotu bych znova prohlédl přívod k čerpadlu. Jestli je spád z nádrže k čerpadlu, pak to vzduch nasaje jen obtížně. Pokud je to do kopce ( třeba jen vrchní sání přes filtr z nádrže), pak stačí trhlina, kterou najdeš jen velmi pečlivým prohlédáním místečko po místečku - třeba prasklinka u vstupu do čerpadla (v závitech), nebo prasklinka na výstupu z nádrže. Opravdu jen malá, nehledej díru jak do kanálu.
Už jsem to tu jednou psal - našel jsem prasklinu v plastové hlavici filtru až po totálním rozšroubování všeho. A naštěstí byla již začernalá a tím byla vidět. V duralu ( třeba hrdlo na čerpadle ) se bude hledat špatně.
Pokud tady někdo místopřísežně nepotvrdí, že to orsta dělat nemůže, pak je nejlepší metoda odpojit hadici - třeba vstup do rozvaděče zdvihů - ničím nehýbat, hadici do kýble pod hadru a zavrčet motorem. Pěna je vidět okamžitě - pokud ji dělá čerpadlo.
Pěna vznikne jen se vzduchem.
Dost podobné pěně by mohlo být našlehání vody - nevím, jestli je tam vodní chladič.
Je málo pravděpodobné, že čerpadlo nasává vzduch okolo hřídele.
Nevím, jestli by to byla schopna udělat orsta - to si nejsem jistý.
Pro jistotu bych znova prohlédl přívod k čerpadlu. Jestli je spád z nádrže k čerpadlu, pak to vzduch nasaje jen obtížně. Pokud je to do kopce ( třeba jen vrchní sání přes filtr z nádrže), pak stačí trhlina, kterou najdeš jen velmi pečlivým prohlédáním místečko po místečku - třeba prasklinka u vstupu do čerpadla (v závitech), nebo prasklinka na výstupu z nádrže. Opravdu jen malá, nehledej díru jak do kanálu.
Už jsem to tu jednou psal - našel jsem prasklinu v plastové hlavici filtru až po totálním rozšroubování všeho. A naštěstí byla již začernalá a tím byla vidět. V duralu ( třeba hrdlo na čerpadle ) se bude hledat špatně.
Pokud tady někdo místopřísežně nepotvrdí, že to orsta dělat nemůže, pak je nejlepší metoda odpojit hadici - třeba vstup do rozvaděče zdvihů - ničím nehýbat, hadici do kýble pod hadru a zavrčet motorem. Pěna je vidět okamžitě - pokud ji dělá čerpadlo.
Re: Desta MV1203 pění olej
Ještě to jednou všechno rozeberu a projdu od sací trubičky, co je přímo v nádrži (to je špatně přístupné místo a mohl jsem tam něco přehlédnout),až po čerpadlo.To jsem před chvílí rozdělal ze zadní strany, kde je gufero, a zjistil jsem hodně vymačkané gumové těsnění, co má vyfrézované drážku ve víku čerpadla. Je možné, že si to sálo vzduch kolem víka?
Každopádně to přetěsním a uvidíme.
Pokud by byl problém s těsností kolem filtru, který je na vratce, tak by měl být olej vytlačován ven, jestli se nemýlím.
Díky za rady
Každopádně to přetěsním a uvidíme.
Pokud by byl problém s těsností kolem filtru, který je na vratce, tak by měl být olej vytlačován ven, jestli se nemýlím.
Díky za rady
Re: Desta MV1203 pění olej
Dnes jsem přetěsnil obě víka čerpadla ( někdo se v tom už kdysi hrabal,byly tam slabounké a vymačkané O kroužky), tak jsem startoval na jistotu a opět pěna...
Všiml jsem si, že když je motor vypnutý, tak je hladina oleje mezi ryskami, ale po nastartování poklesne o pět cm pod rysku. Není v tomto problém? Sání se sítkem je těsněno O kroužkem na vršku nádrže a zasunuté do trubky, která vede ke dnu nádrže. Trošku komplikované.
Podle mně by se okruh po naplnění olejem a vypnutím motoru neměl samovolně vypouštět přes čerpadlo zpátky do nádrže, je to tak?
Všiml jsem si, že když je motor vypnutý, tak je hladina oleje mezi ryskami, ale po nastartování poklesne o pět cm pod rysku. Není v tomto problém? Sání se sítkem je těsněno O kroužkem na vršku nádrže a zasunuté do trubky, která vede ke dnu nádrže. Trošku komplikované.
Podle mně by se okruh po naplnění olejem a vypnutím motoru neměl samovolně vypouštět přes čerpadlo zpátky do nádrže, je to tak?
Re: Desta MV1203 pění olej
Ten popis, jak je to do té nádrže, se sítkem a tak dále...... Natáhni hadici od čerpadla a strč ji do nádrže víčkem jak do demižónu a zkus to tak. Může to být zahradní hadice ( nepopraskaná nová, tvrdší ) a na čerpadlo ji namontuj také jako na zálévání. Udělej to pečlivě a na tu zkoušku to postačí. Vyloučíš tím všechno sání vzduchu před čerpadlem.
Re: Desta MV1203 pění olej
Sání jsem zrovna včera takto nastrčil až do nádrže,prvotní dojem nádherný, v průhledné hadici ani bublinka.Jel jsem to v této úpravě projet a za chvíli opět neříditelná střela V nádrži pěna i v hadici pěna. Tak ještě zkusím cirkulaci jen do nádrže, abych vyloučil i čerpadlo. Na tu sací hadici jsem dal pro jistotu silonovou punčochu, do které se mi během chvíle nachytala hromádka nějaké rozemleté tvrdé černé gumy (zrnka velikosti jako písek). Ovšem mohou to být i staré nečistoty z minulých let, které tam i po výměně oleje zůstaly (což pochybuji). Co by se mohlo takto rozdrtit na trase?
Re: Desta MV1203 pění olej
Tak olej pění stále, i přes krátký okruh - sání hadicí přímo z nádrže, výtlak do kbelíku po jeho stěně. Čerpadlo jsem celé přetěsnil novými O kroužky, lupou prohlédl povrch, zda tam není prasklina.... Nemůže to být špatným olejem?
Když jsem ho před rokem měnil, něco málo možná v okruhu zbylo a jestli to teď nedělá paseku. Někde na tomto fóru jsem o možném pěnění hydraulického oleje po smíchání četl. Jaký olej je osvědčený?
Díky za rady.
Když jsem ho před rokem měnil, něco málo možná v okruhu zbylo a jestli to teď nedělá paseku. Někde na tomto fóru jsem o možném pěnění hydraulického oleje po smíchání četl. Jaký olej je osvědčený?
Díky za rady.
Re: Desta MV1203 pění olej
Nejdostupnější je OTHP 3. Ale moc bych tomu pěnění po výměně oleje nevěřil. Problém bude někde jinde. Ale takhle na dálku se opravovat nedá.