fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1501 Nový příspěvek od CBS »

hotday píše:
Zelenej píše:Ahoj chlapy tak jsem to řízení zkoušel ale celkem bez úspěchu. Pokud zvednu přední nápravu do vzduchu tak zatáčí a dostanuji do krajních poloh bez problému za jízdy též není problém a dostanu jí do krajních poloh ale jakmile stojí na místě nepohnu sní. Takže jdu pátrat co by mohlo být příčinou...
no, tak potom by som este raz vybral poistak a rozobrat a poriadne vycistit...lebo moze byt zaseknuty...lebo ked odlahcis napravu, tak ti tlak ide ale ako nahle ju zatazis, tak nic...takze skus ten poistak a uz fakt neviem...
To poisťovák nebude, riadenie by malo ísť aj bez čerpadla, no nesmie to byť zavzdušnené. Podla mňa máš v orste stále vzduch, len mi je divné, prečo ho nepretlačí.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1502 Nový příspěvek od poulm »

Předpokládám,že máš toto řízení:
Obrázek

Tam by mohl být problém se vzduchem, protože přes orstu volně neprotíká tlakový olej od čerpadla,ale je jakoby paralelně připojená k okruhu a tlakovaná regulačním ventilem.Záleží,co vše jsi měl rozebrané a kam s evšude dostal vzduch.

to Zelenej:
Jak se ti to chová,když chceš na místě zatočit, tak orsta vyvíjí velký odpor a volantem nejde hnout,nebo volantem pomalu protáčíš a kola stojí?
Mně jde i na místě točit s koly malíčkem, prostě úplně lehounko,díky tomu jsem si i vyměnil volant za malý z osobního auta. To co popisuješ vypadá,jako by ti čerpadlo vůbec netlačilo,nebo regulační vetil netlakoval orstu a s koly točíš jen silou,kterou vyvineš rukama.
Kde máš umístěné čerpadlo pro řízení? Bývá více míst,buď je přímo na hlavní řemenici motoru,nebo bývá pod alternátorem poháněné řemeny,nebo je přímo na převodovce vedle hlavního hydraulického čerpadla. Zkontroluj,jestli se ti čerpadlo vůbec točí,zda dobře nasává olej a zda ho i tlačí, protože evidentně řídíš pouze manuálně a čerpadlo ti vůbec nepomáhá..
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zelenej
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 20, 2009 10:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: fortschritt ZT 303

#1503 Nový příspěvek od Zelenej »

tak jsem vypustil nádrž vyčistil filtr a vyměnil regulační ventil. ale už nezkoušel to až zítra... zkusím ještě na potrubý od čerpadla vložit T kus a změřit jaký dává čerpadlo tlak. Otázka kolik má být ten tlak. Jinak mám přesně ten systém co poslal Poulm obrázek.
Dále když byla náprava zvednutá a motor vypnutý tak a točil jsem volantem tak se náprava hýbala a zatáčela. Ale je pravda že jinak jde orsta šla poměrně těžko. čerpadlo je umístěné přímo na klikové hřídeli.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1504 Nový příspěvek od poulm »

Každopádně,jestli ti to před opravou šlapalo normálně,tak by mělo i teď, jen přijít na to proč to nejde.Z ničeho nic najednou se ti čerpadlo nepokazí,problém může být v sání nebo ve výtlaku atp.

Nicméně,když už se tu bavíme o hydraulice, zkoušel už někdo přetěsňovat jako komplet hydraulický rozvaděč? Celkem mi už dost uchcává ze všech možných spojů,mnohé jsem jakš takš utěsnil,ale pořád mi toho hodně zůstává. :(

Pořád mám velký únik zespod matice toho hrubého válečku co je hned vedle napravo regulačního ventilu,co je na obrázku označený jako VD3:
Obrázek

Už jsem tam zkoušel dát nejrůznější těsnění,hliníkové,měděné,fíbrové,vždy jsem to dorval na krev a za chvilinku mi to zase začlo chcát.Nevíte si s tím někdo rady?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1505 Nový příspěvek od hotday »

no, to je dost divne, ze ti to stade pusta, to by mal byt poistak...taky ten hlavny...ja som to este nikde nevidel tiect...nemas tu slepu matku puknutu, alebo nieco tak??? to nejak nedava zmysel...skus to tam riadne vycistit, myslim vystriekat nejakym odmastovacim sprejom a najst presne, ze skade to tecie...lebo je to fakt nejake divne...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1506 Nový příspěvek od poulm »

Tak jsem si udělal dvoudenní výlet po čechách a dovezl jsem si domů dva kompletní motory z Ify.
Jsou sice funkční,ale jednomu teče voda do oleje a druhému olej do vody,ale stejně půjdou na rozborku a bude se dělat GO.Jeden motor mám od "karbuse8045" a druhý od Jirky Nováka,kterého tu znáte jako "IfaTurbo":
Přílohy
P6180221b.jpg
P6180220b.jpg
P6180219b.jpg
P6180218b.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: fortschritt ZT 303

#1507 Nový příspěvek od karbus8045 »

no koukám že ti to pěkně sedělo ,co spotřeba PHM

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22245
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: fortschritt ZT 303

#1508 Nový příspěvek od ota »

Koukám, že to máš pěkně využité. Když už, tak najednou! 8) Připomělo mi to, když nedávno vezl kámoš motor do opravy. V jedné firmě ho rozebrali a nevěděli si s ním rady. No hlavně finančně, chtěli za to ranec. Tak ho kámoš odvezl k jednomu pánovi rozebranej a on mu ho opraví za podstatně jiné peníze. Ale to hlavní, motor je to z kolového bagru JVC čtyřválec diesel a to hlavní, vezl ho v Octavii kombi. Když tam dávali ještěrkou ten blok, Octávka pořát sedala a sedala měli srach, že si sedne až na zem. Ale nesedla a vydržela to. Potom tam naskládal i všechny díly a tradááá.
Tak tedy uděláš ze dvou jeden po go a nadupanej?

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1509 Nový příspěvek od poulm »

karbus8045 píše:no koukám že ti to pěkně sedělo ,co spotřeba PHM
V podstatě už od tebe jsem jel stylem nohou s plynem pořád na podlaze,jinak bych byl ještě teď někde na cestě. Jinak spotřeba přibližně okolo 10l/100km,což si myslím,že je ještě dobré,když vezmu v úvahu,že jsem měl celkovou hmotnost okolo 3,5t.Každopádně se z motoru vymetly všechny pavučiny a byl využitý každý koník a i ti zdechlí se museli probudit :smich:
Ale přiznávám,že na vození takových nákladů z takových vzdáleností to chce silnější motor,ta 1,9D je perfektní na crncání po městě,tam je to bezkonkurenční na spotřebu,ale do takového transportu je to k pláči,pořád za mnou byla kilometrová kolona nervozních kamionů a osobáků,uhýbal jsem jim všude kde to šlo.
Začnu se poohlýžet po nějakém 2,5TD, s tím by už to mělo být svižnější.
Ta dodávka mi tak čapí proto,protože je to mikrobus a ten má slabší péra,chtělo by to sehnat ty silnější péra z maxika,ten má o několik listů navíc,pak už to unese i 1500kg 8)

Jinak výlet to byl pěkný a zajímavý,ale musím přiznat,že už jsem takovému drncání odvykl a únava a rekace už braly za své a už jsem měl co dělat udržet auto ve svém jízdním pruhu. Ale i tak to byl celkem úctyhodný výkon,ve čtvrtek večer v 22h jsem vyjel a v pátek večer opět ve 22h jsem byl doma jak na koni,mezi tím byly dvě nakládky cca po 2hodinách,takže za volantem jsem byl 20hodin.

Jinak přemýšlím,že ten motor od Jirky nechám v kupě,ať je zatím aspoň něco do náhrady,říkal,že tahal dobře,akorát mu jde voda do oleje,tak sundám vanu a zkusím udělat tlakovou zkoužku a pokud to bude prkotina,tak to přetěsním a nechám ho zatím tak.Ten druhý rozeberu a začnu stavět nový motor dle svých představ, ten "nadupanej" 8) :rally:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1510 Nový příspěvek od CBS »

Keď ide voda do oleja, môže to byť iba výmenník, pri najhoršom tvrdé manžety na valcoch.
Dnes som konečne dal dokopy nápravu, boly trocha broblémy s materiálom na púzdra, nakoniec sme porobili bymetal - oceľový obal a bronzová vložka. Čím dalej, tým viac sa mi pozdáva táto náprava, popoosy vydržia oveľa dlhšie - prach urobí svoje, len ma trochu hnevá jedna centrálna maznica. Keď nie pre pomoc, aspoň pre oživenie pár OBRÁZKOV

Podla katalógu novšia náprava má dolný zvislý čap na kuželíkovom ložisku, ale hore je nejaké divné púzdro a hromada "o"- krúžkov - na Ife možno budeme niečo s tým riešiť, vyzerá to byť celkom tuhé (bez vôle), ale na pravej pneumatike hrozne derie vonkajšok, ľavá je celkom v norme, nepomohlo ani nastaviť zviehavsť, bolo by zmerať odklon kolies.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1511 Nový příspěvek od poulm »

Těžko říct,ta voda může jít z mnoha míst, není vyloučené vyhnilé těsnění pod hlavou,nebo i prasklá hlava.
Až se to natlakuje, tak budu chytřejší 8)

Ty přední hnané nápravy vydrží hodně,řekl bych že snesou min. o 50% víc než nápravy na Krystalech.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1512 Nový příspěvek od hotday »

no, ja by som tiez hadal na vodu okolo vloziek, alebo cez vymennik...pod hlavou som este nevidel pustit tesnenie...
no, ja mam taky pocit, ze predna hnana na crystale je proti tejto ifackej nic...poruchovejsia, drahe diely, stredovy cap, atd...tu taketo problemy nepozna ani jeden z nas...
to poulm: mam doma 2,5TDI fiat ducato motor, komplet po GO, nova kluka, vybrus na valce, skratka vsetko porobene. dakedy sme mali ducato a otec to chcel prekladat, ale skor predal auto, ako prelozil motor. okrem toho, otec tam chcel hodit prevodovku z cromy, 2,5tdi, aj take dve prevodovky mam, je tam rychlejsi staly prevod, a nemusis prekladat 16" kolesa na ducato a stacia ti tie original 14"

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: fortschritt ZT 303

#1513 Nový příspěvek od karbus8045 »

o těch nápravách bych se hádal protože IFA má na svislákách jedno malý ložisko a jedno bronz pouzdro a Krystal nahoře i dole ložiska

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1514 Nový příspěvek od hotday »

karbus8045 píše:o těch nápravách bych se hádal protože IFA má na svislákách jedno malý ložisko a jedno bronz pouzdro a Krystal nahoře i dole ložiska
ale ja tu nevravim len o zvislych...ja tu vravim o celej naprave...reduktory, atd...ked by som chcel urobit go na napravu na ifu, tak zaplatim 500€, kdezto na crystal potrebujem daleko viac...takze kludne sa hadaj, poruchovost ify je nulova...

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1515 Nový příspěvek od CBS »

Ja som mal namysli hlavne poloosy, na staršej náprave sú ako tak chránené pred prachom, a keď som videl ako sproste sa to maže - spredu je asi 40mm diera zo zátkou, z ktorej sa pri plnom rajde triafaš na maznicu. A pri mazaní ti vytlačí tuk z jedného, maximálne dvoch ložísk z 8. Bál som sa, že to bude vymlátené, na novších nápravách (2 traktory + Ifa) vidieť minimálne na jednom ložisku malú vôľu, tu nič.
Crystalácku nápravu asi nemá cenu spomínať, životnosť moc neviem porovnať, naša je zatiel bez zásahu, ale čo sa týka unikajúceho oleja to je bieda, skúšali to vyvárať, sústružili sa krúžky, blbosti no viacmenej zbytočne.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“