Karburátor VARI
Moderátor: DYK
Re: Karburátor VARI
Ta plastová komůrka je vyrobená z materiálu polyamid 6 s 30-ti% skelných vláken tusím...
no a ten matros je hygroskopický a tím jak nasaje do molekulární struktury vodu ci benzín tak se ty vazby roztáhnou no prostě to nakyne... no a v momentě kdy někdo poprvé sundá tu komůrku tak to vyskočí ven a už to tam nezapadne správně...je to vpodstatě konstrukčmí vada mělo to byt s polyoximethylenu a byl by pokoj...myslím že by to šlo opatrně ten vnější průměr obrousit a vyzkoušet jestli to tam zapadne.
tady máš ventil:
http://www.lednice-trzil.cz/product/49- ... etni-1391/
pokud máš v blízkosti prodejnu s díly na vari a nebo servis tak ti to prodají tam.
Výměna je jednoduchá:
sundáš tu komůrku pak vytáhneš maličký čep /nestratit/ a sundáš plovák no a pak už máš přístup k tomu ventilu a můžeš ho vyšrubovat a vyfouka a nebo tam dát nový...mě to kapalao a zalapoval jsem ho a drží..je to sice pracné ale když nebyl zrovna poruce náhradní tak jsem to udělal tak
no a ten matros je hygroskopický a tím jak nasaje do molekulární struktury vodu ci benzín tak se ty vazby roztáhnou no prostě to nakyne... no a v momentě kdy někdo poprvé sundá tu komůrku tak to vyskočí ven a už to tam nezapadne správně...je to vpodstatě konstrukčmí vada mělo to byt s polyoximethylenu a byl by pokoj...myslím že by to šlo opatrně ten vnější průměr obrousit a vyzkoušet jestli to tam zapadne.
tady máš ventil:
http://www.lednice-trzil.cz/product/49- ... etni-1391/
pokud máš v blízkosti prodejnu s díly na vari a nebo servis tak ti to prodají tam.
Výměna je jednoduchá:
sundáš tu komůrku pak vytáhneš maličký čep /nestratit/ a sundáš plovák no a pak už máš přístup k tomu ventilu a můžeš ho vyšrubovat a vyfouka a nebo tam dát nový...mě to kapalao a zalapoval jsem ho a drží..je to sice pracné ale když nebyl zrovna poruce náhradní tak jsem to udělal tak
Re: Karburátor VARI
preco myslis? normalne rozoberiem karbec, zhodim plavak aby som sa k nemu dostal. ci? su tam nejake problemy?Lišák1 píše:Jehlový ventil je docela běžný náhradní díl. Spíš budeš mít problém ho vyměnit.
Re: Karburátor VARI
Přečti si pozorně, co napsal kenybz výše.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Karburátor VARI
ja som si to precital , len som myslel ze vie o niecom o com ja neviem.. nikto sa mudry nenarodil:-)
Re: Karburátor VARI
Tento rok mě opět utvrdil žě koupě motoru jikov před 15 lety nebyla vůbec dobrá volba.
Mám ho 1 budnovce.
První problémy byly s kovovou fajfkou -dobrý - ale ten čas než na to člověk přišel.
Věčně se uklepává vzducový filtr.
Výfuk několik let povařovaný a vloni nový cena 1700,-
Palivový kohout se sám zavíral.
plováková jehla měněna.
páčka sitiče upadlá
Ustřižený klínek na magnetu.
Před 3 dni výbrus motoru 980,-
Motor chytí ale neudrží volnoběh.
Příšerně se přehřívá ---nemá dostatečný výkon.
Fakt nevim co mě stímto debilním motorem ještě čeká.
budu muset koupit nový karbec zase 1500,-
Mám ho 1 budnovce.
První problémy byly s kovovou fajfkou -dobrý - ale ten čas než na to člověk přišel.
Věčně se uklepává vzducový filtr.
Výfuk několik let povařovaný a vloni nový cena 1700,-
Palivový kohout se sám zavíral.
plováková jehla měněna.
páčka sitiče upadlá
Ustřižený klínek na magnetu.
Před 3 dni výbrus motoru 980,-
Motor chytí ale neudrží volnoběh.
Příšerně se přehřívá ---nemá dostatečný výkon.
Fakt nevim co mě stímto debilním motorem ještě čeká.
budu muset koupit nový karbec zase 1500,-
Naposledy upravil(a) bibos dne ned črc 10, 2011 3:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Vyrábím stěpkovače,štípačky,navijáky a štípací kužele
Vyrobím na soustruhu,fézce cokoliv -dodám materiál
Vyrábím drážkové hřídele zemědělské -výrábím je tvarovou frézou.
https://www.kovovyroba-bibos.cz/
Vyrobím na soustruhu,fézce cokoliv -dodám materiál
Vyrábím drážkové hřídele zemědělské -výrábím je tvarovou frézou.
https://www.kovovyroba-bibos.cz/
Re: Karburátor VARI
Měl jsem tu čest s celkem 4 motory různého stavu a datu výroby. Z toho, co píšeš jsem zažil jen kohout, co byl tak vyběhaný, že se vibracemi sám zavíral.bibos píše:Tento rok mě opět utvrdil žě koupě motoru jikov před 15 lety nebyla vůbec dobrá volba.
Mám ho 1 budnovce.
První problémy byly s kovovou fajfkou -dobrý - ale ten čas než na to člověk přišel.
Věčně se uklepává vzducový filtr.
Výfuk několik let povařovaný a vloni nový cena 1700,-
Palivový kohout se sám zavíral.
plováková jehla měněna.
páčka sitiče upadlá
Ustřižený klínek na magnetu.
Před 3 dni výbrus motoru 980,-
Motor chytí ale neudrží volnoběh.
Příšerně se přehřívá ---nemá dostatečný výkon.
Fakt nevim co mě stímto debilním motorem ještě čeká.
budu muset koupit nový karbec zase 1500,-
Ve vzduchovém filtru jsem jen měnil olej.
Kovové fajfky se ví, že jsou pro zlost, už dávno a tak se v domě žádná vyskytuje.
Z výfuku se mi jen uklepala ta krycí mřížka, jinak nic. Náhradní je stále v bedně.
Plováková jehla se mi asi dvakrát ucpala a zůstávala viset. Vyměněno.
Nedržel volnoběh - výměna gufer - šlape zase jako hodinky.
Přehřívání - směsí mastnoty a prachu se zalepí žebra, pak se přehřívá až se přidře. Stačí občas sundat nádrž a umýt Arvou. Kdo by to ale dělal, že?
Ten motor má mouchy, některé díly jsou drahé jako čert, ale po 16 letech soužití s touto technikou si nestěžuju.
Namátkou další věci, které mě potkaly:
- vymačkaná hřídelka karburátoru - dá se koupit zvlášť jako náhradní díl
- plynová lanka
- ucpaný karburátor (vymontovat, profouknout kompresorem)
- startování opravováno, nakonec zcela nahrazeno provázkem s uzlíkem a kouskem násady na konci. Na misku startování se to krásně namotá, uzlík to v zářezu podrží.
- nasátá tráva zablokuje omezovač otáček
- tekoucí nádrž, rezavá - vyměněno za plastovou, filtry už nepoužívám
- špinavý motor jsme přehřáli a přidřeli. Protože šlo o "druhý-záložní" motor, stačilo vyleštit válec od hliníku z pístu, koupen nový píst a kroužky. Běží dodnes.
-
- Příspěvky: 232
- Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Vari
Vážení kolegové,
po pěti letech jsem se pokusil znovuzprovoznit Vari, které stálo celou dobu ve stodole. Částečně se mi to zdařilo, ale při jízdě s vlekem se mi stává, že motor "chcípne" . Musím ho znovu nastartovat a jet zase kus dál.
Při zprovoznění jsem musel pročistit palivovou soustavu, protože byla úplně zalepená a vyměnit gumovou hadici od olejového filtru ke karburátoru, protože byla prodřená a přisávalo mi to vzduch. Jestli někoho napadá co bych měl ještě zkontrolovat, tak budu jenom rád a budu vděčen za jakoukoliv informaci.
po pěti letech jsem se pokusil znovuzprovoznit Vari, které stálo celou dobu ve stodole. Částečně se mi to zdařilo, ale při jízdě s vlekem se mi stává, že motor "chcípne" . Musím ho znovu nastartovat a jet zase kus dál.
Při zprovoznění jsem musel pročistit palivovou soustavu, protože byla úplně zalepená a vyměnit gumovou hadici od olejového filtru ke karburátoru, protože byla prodřená a přisávalo mi to vzduch. Jestli někoho napadá co bych měl ještě zkontrolovat, tak budu jenom rád a budu vděčen za jakoukoliv informaci.
Re: Vari
Chtělo by to trošku lepší popis toho zhášení. Jestli je to jako když vypneš vypínačem, nebo si to pokucká a zhasne má vliv na to, čím by to mohlo být. Přesto si myslím, že jde o nedostatečné zásobování palivem, protože než slezeš a znovu nastartuješ stihne dotéct a zase chvíli jede. Aji bych si typnul, že na volnoběh to jede bez problémů.
Dále si myslím,že kromě kolena vzuchového filtru by pozornost zasloužil i samotný filtr a olej v něm. Po těch letech určitě vyčištění a výměna. V neposlední řadě si také nejsem jist, zda-li toto celé je na nové téma.
Dále si myslím,že kromě kolena vzuchového filtru by pozornost zasloužil i samotný filtr a olej v něm. Po těch letech určitě vyčištění a výměna. V neposlední řadě si také nejsem jist, zda-li toto celé je na nové téma.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 232
- Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vari
Motor zháší někdy i na volnoběh . Pokucká a zhasne a to i při jízdě. Olej ve filtru jsem před spuštěním vyměnil. Včera jsem ještě znovu rozdělal karburátor a zjistil jsem, že mám prasklé těsnění mezi nádobkou karburátoru a tělem . Myslíte si, že by to mohlo přisávat vzduch?
Ohledně příspěvku - prosím moderátora ať mě klidně někam přiřadí.
Ohledně příspěvku - prosím moderátora ať mě klidně někam přiřadí.
Re: Vari
Jestli myslíš těsnění plovákové komory pak ti tudy může téct benzín. Falešný vzduch to tama nesaje. Jestli ale prasklo těsnění na přírubě k válci pak to přisávat může. Stále si podle popisů myslím, že je problém s řádnou dodávkou paliva. Mě jednou potrápilo těsnění pod ventilem plovákové komory. Jaksi nabotnalo nebo co a natolik omezovalo přítok paliva, že to chvíli jelo norálně, pak se to chovalo ala chudá směs (houpající se chd motoru) až to zdechlo úplně. Po chvíli palivo doteklo a motor byl jak nový. Bylo zřejmé, že to "nemá benzín", ale kde to je? Prostě čím větší blbost, tím huř se hledá. Jo a doufám, že fitry paliva jsou bezvadné a plně průchozí. Nezalepené - nezasoplené.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Karburátor VARI
Dobry den,
konecne sa mi podarilo celu Terru poskladat a vyzera OK, ale zacal mi tiec karburator.
A teraz miesto, z ktoreho tecie:
Ani v jednom nakrese som nenasiel tuto tycku/srob oznaceny.
Je to zvisla tycka nedaleko regulacneho srobu. Ked sa na nu zatlaci, tak v karburatore pritlaci plavak ku dnu.
1. Priznam sa, ze neviem na co sluzi?
2. Cez vrchnu cast tejto tycky vyteka benzin. Chyba tam nejake tesnenie?
konecne sa mi podarilo celu Terru poskladat a vyzera OK, ale zacal mi tiec karburator.
A teraz miesto, z ktoreho tecie:
Ani v jednom nakrese som nenasiel tuto tycku/srob oznaceny.
Je to zvisla tycka nedaleko regulacneho srobu. Ked sa na nu zatlaci, tak v karburatore pritlaci plavak ku dnu.
1. Priznam sa, ze neviem na co sluzi?
2. Cez vrchnu cast tejto tycky vyteka benzin. Chyba tam nejake tesnenie?
-
- Příspěvky: 239
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 4:50 pm
- Bydliště: kus od Hustopeč
Re: Terra Vari - tecie karburator
je to jako na jawa pionýr na přeplavení karburátoru když startuješ studenej motor třeba ..... pokud přezto sere benzín maš nefunkční jehlovej ventilek nebo je zablokovanej nečistotou ... vyndej ho ven vyčisti a uvidíš
TONIC
Re: Karburátor VARI
Ta ihla ma pod hlavickou zavit? Ci inak sa to rozobera?
-
- Příspěvky: 239
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 4:50 pm
- Bydliště: kus od Hustopeč
Re: Karburátor VARI
bud je ten ventil v kupě a trčí z toho jen čípek jehly a nebo z toho ta jehla de celá vydelat jsou toho dva druhy .... tak či tak to mosazný puzdýrko toho ventilu je našroubovaný v karbecu ,,,,,,,, musíš sundat plovák aby ses tam dostal gola oříškem myslím velikost 7 nebo 8
TONIC