MF 70 4 takt motor
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
MF 70 4 takt motor
Rozhodl jsem se pro výměnu motoru u tohoto dobrého stroje ze 2 duvodu.Za prvé menší spotřeba lepší starty a pro známou nectnost puvodního motoru a to problém se simerinky.Za druhé nevhodná pojezdová rychlost která se sice dá řešit koupí reduktoru což je ovšem 7 tisíc.Rychlost je zachována stejná ale je možnost volby na řemenici snížit na polovinu.Motor je čínský 4 takt 6,5 koní na aukru novej za 3 tisíce nebo stejnej honda ale za více peněz.
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
Ahoj, zajímavá přestavba Mohl by jsi prosím vyfotit ještě celkově tu MFku, aby bylo vidět, jak je vysoko motor? Nezměnilo se moc těžiště? Jak to ten motor zvládá? Už proběhl nějaký test? Díky za odpověď
P. S. Být tebou, tak bych požádal admina o přesunutí do fréz... Tady to moc lidí nenajde a určitě to zajímá víc lidí .
P. S. Být tebou, tak bych požádal admina o přesunutí do fréz... Tady to moc lidí nenajde a určitě to zajímá víc lidí .
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
no ten motor je asi o 20 cm výše ale vzhledem k tomu že ten 4 takt má válec ležatej nebo skoro ležatej tak celková výška je zhruba stejná.Jelikož je ale posunutej dozadu tak i když je lehčí jak puvodní těžiště se trošku změnilo.Ale nemělo by to vadit u vlečky vubec a dá li de dopředu nářadi kosa nebo pod převáží se to dopředu.Jinak ten motor je výkonově stejnej nebo i silnější ale odstanila se nectnost těch gufer a navíc je tam 2 jitá řemenice takže rychlost je bud stejná nebo na té druhé polovični a bohužel ta puvodni pracovni rychlost byls velká a kupovali se k tomu redukce ty ale stojí 7 tisíc.V provozu to zatím nebylo nemám ani nářadi uvažuji udělat k tomu pluh na sníh.Foto dodám během týdne adminovi to řeknu já to tu dal jen proto že mi psal kolega sz a já tam nemohl dát foto tak jsem to dal tu.
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
My právě máme taky ty simerinky po smrti... Tak s tím těžištěm je to v pohodě, stejně máme na řidítkách závaží, aby nebyla lišta tak těžká na zvedání. Můžeš mi prosím napsat typ a výrobce motoru a jeho parametry? A jak jsi to vyřešil se spojkou? Ta zůstala původní? Dělal jsi nějaké uložení ke spojce? Kdyžtak nafoť i tu spojku. Na fotky se budu těšit. Díky
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
no motor tam mám tento co je odkaz.Teda nemám přímo ten ale totožný výkonem i vzhledem jen je to čína na aukru bejvá za 3 tisíce.Spojku jem použil ten puvodní koš a udělal hřídel kde na jedné straně je ten koš na druhé řemenice.To vše je v přírubě s ložiskem ta je nutná také udělat.Soustruh mám doma takže to nebyl až tak velkej problém.Fotky udělám ale nebude to zítra.
http://aukro.cz/motor-honda-gx160-gx-16 ... 91829.html
Ps já tu frézu až tak nepotřebuji takže ta čína mi stačí pokud pro to má někdo hodně využití a více příslušenství tak by nebyla od věci i ta honda.Oni na to dělaj i přestavbu na 4 takt ale chtěj za to šílené peníze a nevím ale maj tam mezikus a mi ta řemenice připadne výhodnější nebot odstraní i nutnost těch redukci pro menší rychlost
http://aukro.cz/motor-honda-gx160-gx-16 ... 91829.html
Ps já tu frézu až tak nepotřebuji takže ta čína mi stačí pokud pro to má někdo hodně využití a více příslušenství tak by nebyla od věci i ta honda.Oni na to dělaj i přestavbu na 4 takt ale chtěj za to šílené peníze a nevím ale maj tam mezikus a mi ta řemenice připadne výhodnější nebot odstraní i nutnost těch redukci pro menší rychlost
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
Díky Prosím tě a převodové číslo mezi řemenicemi na převodovce a motoru na první a druhý stupeň je asi kolik? Na fotky se těším . Díky
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
no převod je asi 2 ku 1 ale popravdě zatím ten druhý ještě není na té spojce je sice dvojitá řemenice ale na motoru zatím jen jedna čekám mam ji dostat a ty fotky budou určitě během týdneZetor píše:Díky Prosím tě a převodové číslo mezi řemenicemi na převodovce a motoru na první a druhý stupeň je asi kolik? Na fotky se těším . Díky
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: pon led 11, 2010 7:17 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
Ahoj, tři roky používáme na 2 MFkách 4-takt Briggs-Stratton 7,5HP. Super starty, spotřeba necelý litr na hodinu. Cena i s přírubou byla asi 18000,-. Je to sice dost, ale na pořádné stroje od Köpplu prostě nebylo
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
je to také řešeni a je to potom super stroj ale 18000 tisíc je dost stejnej novej motor honda stojí asi 6 tisíc a otázka je co je lepší jestli s tím mezikusem nebo tou řemenici a snížení té pojezdové rychlosti.Ty MF ky jsou podle mne dobré a robustní stroje lepší než tera.Bohužel mají 2 velké nectnosti a to ten problémovej motor a pro ruzné nářadi velkou pojezdovou rychlost.jožin z bažin píše:Ahoj, tři roky používáme na 2 MFkách 4-takt Briggs-Stratton 7,5HP. Super starty, spotřeba necelý litr na hodinu. Cena i s přírubou byla asi 18000,-. Je to sice dost, ale na pořádné stroje od Köpplu prostě nebylo
Re: MF 70 4 takt motor
Podle mne se nic nezmění ,jen rychlost, v tomto případě při použití řemenic v poměru 1:2 o polovinu. Jenže já jsem si myslel, že potřebujete zachovat otáčky náhonu na nářadí a snížit pouze pojezdovou rychlost( rotavátor, sněh. fréza , lišta atd. ) No a pojezdovou rychlost lze snížit pouze reduktory v kolech, nebo portálovými reduktory. Takže mi vychází , že poměr otáček náhonu na nářadí proti otáčce pojezdového kola zůstane stále stejný a v tom případě, že mám pravdu tak nevím zda je to ku prospěchu věci. Já jsem si měnil motor u TJ -5 stejným způsobem jako je zde popsán a můžu měnit také poměr řemenic, ale při použití větší řemenice na převodovce se mi sníží také otáčky náhonu a to třeba při použití sněh. frézy, nebo rotavátoru nemohu potřebovat. Řešení výměny motoru to je dobré, ale asi jen s poměrem řemenic 1:1 . Použil jsem motor HECHT 6.5 Hp čtyřtakt asi za 4t., a samotného by mne zajímalo jak to vlastně bude chodit třeba s tím rotavátorem. Ten ale nejdřív musím dát dohromady.
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
máš pravdu to mi celkem nedošlo že se tím změní i otáčky náhonu ale v mém případě i tohle neřeším poněvadž nemám nářadi ale chci zmastit rotavátor a tudíž otáčky si zvolím sám a v případě rotavátoru není ani na závadu jsou li menší u bubnové sekačky to už je jiná ale i tam se do dá asi upravit a jak říkám mám volbu výměny řemenu menší nebo puvodní rychlost
Naposledy upravil(a) aumirek dne pon kvě 09, 2011 1:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: MF 70 4 takt motor
Take se chystame u mf menit, motor je doma mam pocit ze 4 takt honda. Ty remenice jsou pravda otacky nahonu pujdou take dolu coz napr. u rotacky a snezne frezi problem, reduktory nevlastnime a mimo bazar se ani nedaji sehnat.
Spis me zajima resil nekdo zapinani nahonu presuvna spojka me porad hori ten kamen uz uvazuji ze na presuvnou spojku dam lozisko a budu ovladat pres nej. Jak je reseno zapinani nahonove spojky u novejsich a vasich MF.
Spis me zajima resil nekdo zapinani nahonu presuvna spojka me porad hori ten kamen uz uvazuji ze na presuvnou spojku dam lozisko a budu ovladat pres nej. Jak je reseno zapinani nahonove spojky u novejsich a vasich MF.
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
Díkyaumirek píše:no převod je asi 2 ku 1 ale popravdě zatím ten druhý ještě není na té spojce je sice dvojitá řemenice ale na motoru zatím jen jedna čekám mam ji dostat a ty fotky budou určitě během týdne
Ahoj, prosím mohl by jsi přidat nějaké fotky MFky s tímto motorem? Co je to za přesný typ motoru? Díkyjožin z bažin píše:Ahoj, tři roky používáme na 2 MFkách 4-takt Briggs-Stratton 7,5HP. Super starty, spotřeba necelý litr na hodinu. Cena i s přírubou byla asi 18000,-. Je to sice dost, ale na pořádné stroje od Köpplu prostě nebylo
Máte pravdu, sníží se samozřejmě i otáčky vývodu. Já jsem měl v plánu dát tam jen jednostupňový převod, tak 1:0.9. To znamená dopomala asi o desetinu otáček, abych zvýšil kroutící moment. Ty motory mají maximálku asi 3600 ot/min, origo dvoutakt má 3500 ot/min. Stejně když s ní seču, tak nemám plný plyn. Podle mě by mohlo být i 1:1, ale mám strach, že ten motor by to neutáhl... Když vidím, co zvládne ten dvoutakt třeba na půl plynu, aniž by nějak zásadně snížil otáčky, tak si myslím že čtyřtakt nebude mít takový kroutící moment, jako ten dvoutakt. Já mám jen lištu, takže by mě to nějak zásadně nevadilo, že by se snížily otáčky na vývodu, ale co kdybych někdy chtěl nějaké další příslušenství. Prosím, mohl by jsi napsat typ toho Hechtu? Díkypionier píše:Podle mne se nic nezmění ,jen rychlost, v tomto případě při použití řemenic v poměru 1:2 o polovinu. Jenže já jsem si myslel, že potřebujete zachovat otáčky náhonu na nářadí a snížit pouze pojezdovou rychlost( rotavátor, sněh. fréza , lišta atd. ) No a pojezdovou rychlost lze snížit pouze reduktory v kolech, nebo portálovými reduktory. Takže mi vychází , že poměr otáček náhonu na nářadí proti otáčce pojezdového kola zůstane stále stejný a v tom případě, že mám pravdu tak nevím zda je to ku prospěchu věci. Já jsem si měnil motor u TJ -5 stejným způsobem jako je zde popsán a můžu měnit také poměr řemenic, ale při použití větší řemenice na převodovce se mi sníží také otáčky náhonu a to třeba při použití sněh. frézy, nebo rotavátoru nemohu potřebovat. Řešení výměny motoru to je dobré, ale asi jen s poměrem řemenic 1:1 . Použil jsem motor HECHT 6.5 Hp čtyřtakt asi za 4t., a samotného by mne zajímalo jak to vlastně bude chodit třeba s tím rotavátorem. Ten ale nejdřív musím dát dohromady.
Jaký typ máš připravený? Díkypetr laz píše:Take se chystame u mf menit, motor je doma mam pocit ze 4 takt honda. Ty remenice jsou pravda otacky nahonu pujdou take dolu coz napr. u rotacky a snezne frezy problem, reduktory nevlastnime a mimo bazar se ani nedaji sehnat.
Spis me zajima resil nekdo zapinani nahonu presuvna spojka me porad hori ten kamen uz uvazuji ze na presuvnou spojku dam lozisko a budu ovladat pres nej. Jak je reseno zapinani nahonove spojky u novejsich a vasich MF.
Dneska jsem narazil na zajímavý článek na foru Zahrada.cz. Viz. tady. Cituji ,,Na MF jsem namontoval motor KAMA KG 270 pruměr hřídele je 25 mm, takže tam sedí spojkový koš.Mezi motor a převodovku jsem nechal vytočit mezikus.je to úplně jiná práce, motor má 8 k a zvládáhravě i dvou bubnovku. Musel jsem zvednout i kleče.,,
Tento článek mě hodně zaujal... Pokud by stačila opravdu jen příruba, bez nějakých jiných úprav, tak použít silnější motor, moje představa je něco takového. Co si o tom myslíte? Pokud má tedy průměr hřídele 25, stačil by výkonem? Má asi o půl koně jmenovitého výkonu víc než originál.
Re: MF 70 4 takt motor
Tak sem se u rodicu dival Honda 11 hp skoro lezaty 4 takt. Bilo me receno ze staci udelat mezi kus, spojka z motoru mf na motor mezi kus (kryti spojky) na prevodovku.
Jak ta nahonova presuvka.
Jak ta nahonova presuvka.
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF 70 4 takt motor
no ono jsou 2 řešeni bud ten mezikus což je stejná práce vyrobit jako ten domeček s ložiskem mi vyhovuje to řešeni s řemenici poněvadž žádné příslušenství nemám a kupovat ani nemíním zvažuji radlici na sníh a rotavátor tudíž i ty otáčky si přizpusobím.A vzhledem k ceně přestavby v servisu bych raděj koupil novej motor a udělal si to sám