Pokud máš jenom jedno nářadí (nebo ho málo měníš) montuje se přímo na stroj dvěma šrouby (moc to nedoporučují a moc se mi to nelíbilo). Pokud je více nářadí, namontuješ na nosič jednu polovinu rychlozávěsu (A) a na všechny adaptéry druhou polovinu rychlozávěsu (díl B) - každý se dá koupit samostatně. Potom to spojuješ metodou samice - samec a jenom zaklapneš západku.DYK píše:Kubo, mě by ještě zajímala ta "spojka" mezi převodovkou a rotavátorem. Co trčí ze skříně a co je na toravátoru? Při použití něčeho podobného by se totiž ten rotavátor dal použít i na jiný stroj než BCS, třeba na Goldoni, jen by tam musel být ten správný mezikus. Jinak jsem se díval to má páček na těch řidítkách až hamba.
BCS
Moderátor: DYK
Re: BCS
Naposledy upravil(a) Kuba dne čtv bře 31, 2011 9:22 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: BCS
Ještě popis těch páček. Co se týká toho rychlozávěsu zkusím ještě něco nafotit. On musí samozřejmě pasovat do sebe, ale na druhých koncích musí pasovat do nosiče a do adaptéru.DYK píše:Kubo, mě by ještě zajímala ta "spojka" mezi převodovkou a rotavátorem. Co trčí ze skříně a co je na toravátoru? Při použití něčeho podobného by se totiž ten rotavátor dal použít i na jiný stroj než BCS, třeba na Goldoni, jen by tam musel být ten správný mezikus. Jinak jsem se díval to má páček na těch řidítkách až hamba.
Re: BCS
Ono to do sebe pasuje, to jo, dělá se to nějak typyzovaný a když si koupím nějaký aktivní adaptér a fyrmy Franta Sádra (právě tvrdne) zeptá se mě na jaký stroj, já řeknu na BCS a na stroji už bude ta část pro BCS. Já jen nevím, jak to na tom BCS vypadá kam se to točí a kolik no a to stejný ten protikus.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: BCS
Jak je to s těma stranovýma brzdama? PFD-63 má kolmo osu brzdové páčky takový plech, který po zabrždění vlastní vahou spadne mezi páčku a opěru a zůstane zabržděno. Jak je tu řešené ovládání spojky, když chci brzdit levé kolo? (a to ještě předpokládám, že se musí držet ten červený bazmeg, jinak to nejede)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: BCS
Při brzdění levého kola se spojka ovládá pravou rukouchobotek píše:Jak je to s těma stranovýma brzdama? PFD-63 má kolmo osu brzdové páčky takový plech, který po zabrždění vlastní vahou spadne mezi páčku a opěru a zůstane zabržděno. Jak je tu řešené ovládání spojky, když chci brzdit levé kolo? (a to ještě předpokládám, že se musí držet ten červený bazmeg, jinak to nejede)
Re: BCS
No to mě taky ne. Jen mi to přijde vzhledem k poloze těch pák neuvěřitelné. PFD to má vymyšlené ergonomicky líp. Že by byl takový problém opajcovat půl století starou konstrukci?
Zabrzdím kolo, západka podrží brzdu, ukazovákem vyhodím západku, pustím brzdu. Možná by se tam dalo přidat vahadlo, aby se dala západka vyhodit palcem.
Zabrzdím kolo, západka podrží brzdu, ukazovákem vyhodím západku, pustím brzdu. Možná by se tam dalo přidat vahadlo, aby se dala západka vyhodit palcem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: BCS
Přiznám se, že jsem trochu zažertoval v rámci prvního dubna.chobotek píše:No to mě taky ne. Jen mi to přijde vzhledem k poloze těch pák neuvěřitelné. PFD to má vymyšlené ergonomicky líp. Že by byl takový problém opajcovat půl století starou konstrukci?
Zabrzdím kolo, západka podrží brzdu, ukazovákem vyhodím západku, pustím brzdu. Možná by se tam dalo přidat vahadlo, aby se dala západka vyhodit palcem.
Nic méně tu směrovou brzdu má smysl používat pouze když traktor jede a nenapadá mě důvod, proč ji opatřovat západkou.
Re: BCS
On ten stroj je asi k něčemu jinému. Já používám směrové brzdy na souvrati při otáčení stroje, abych to nemusel tahat rukama. Tam se pak otočím okolo stojícího kola. S rotavátorem je možné zatočit za jízdy obloukem, s pluhem je to horší.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: BCS
I na to co popisuješ určitě ty brzdy jsou jen je třeba si uvědomit, že PFD ve "své" dodobě by byla dnes označena za nebezpečný stroj a nesměla by se ani vyrábět. Ono se těžko posuzuje co je jak prakticé a že před padesáti lety to bylo takové či makové, když do toho zasáhne EN ČSN je poboji.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: BCS
Napsal jsi to úpně přesně; směrové brzdy se používají hlavně s maximálními koly (což můžou být až 15 a s max závažím což může být 38 kg na jedno kolo) na konci pole při otáčení s těžkým adaptérem (pluh, rotavátor, rotační brány). Potom tu směrovou brzdu zmáčkneš na pár vteřin, aby se traktor otočil a pokračuješ v jízdě. Myslím, že zajišťování je zbytečné. To je jako kdybys se čtyřkolovým traktorem otočil volantem a chtěl si tuto polohu zaaretovat.chobotek píše:On ten stroj je asi k něčemu jinému. Já používám směrové brzdy na souvrati při otáčení stroje, abych to nemusel tahat rukama. Tam se pak otočím okolo stojícího kola. S rotavátorem je možné zatočit za jízdy obloukem, s pluhem je to horší.