Podle mě je to jediný správný postup.malotraktor píše:Horní oka v ojnicích nechám projet nožem na stroji tak aby byly díry kulaté, protože mám dojem že u jedné je ta díra trochu oválná. Zalisuju pouzdra která nechám udělat s přesahem 0.03 na horním průměru. Díry nechám udělat hotově H7. Po zalisování se to asi stáhne tak to znova vystružím H7 a namontuju.
Stejně nevím, proč se pořád u téměř všech motorů otáčí pístní čep v ojnici a ne v pístu, kde by měl 2 x větší plochu pro přenos radiálních sil a z toho plynoucí menší opotřebení (zatížení) kluzných ploch.
Přesně tak to totiž v roce 1964 udělal Fiat u motoru 850, pístní čep byl nalisován s velkým přesahem (výr. tolerance byla 0,03 -0,04 mm) v ojnici a kluzně byl uložen v pístu, navíc bez jakéhokoliv axiálního zajištění (pojistného kroužku). Toto řešení sice kladlo vyšší nároky na demontáž a potažmo montáž - ojnice se musela nahřát na 250 st. C a pístní čep zchladit, ale z mého pohledu to bylo velice brilantní řešení.
Setkali jste se i u jiných motorů s takovýmto řešením?