Zetor forterra
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor forterra
taky přispěju svojí troškou, jedná se o 96 z roku 2008, traktor to neni špatnej, ale pár věcí bych tam řešil trochu jinak.
klady: dvě želvy, vývoďák na tlačítko, reverz, pojezdovej náhon, přehledný ovládání hydrauliky, slušný zimní starty, solidně to svítí, uzávěrka drží sama, brzdy, elektromagneticky řazenej násobič ( ne jak u starší 114 co má vzduchem a je to furt vysypaný) a to je asi tak všecko
zápory: synchrony převodovky ( nejde pořádně řadit i s meziplynem), topení, buďto je horko a nebo zima, neodpružená přední náprava, dveře (nechápu jak tohle někdo moh dát do traktoru), na 4ku nejde couvat, dost vysoká spotřeba, jakýsi ekonomický otáčky vývoďáku, druhá želva vyskočí za obrovskýho trhnutí traktorem, výborný "bezodkapový" euro spojky a cena, přece jen 850tis, je celkem dost
a teď poruchy: při 30mth prasknul šteft kterej drží vstřikovač, 150mth ztrácí se olej ze zadku, 230mth traktor u agrozeťáků, měněj gufera ve spojce, 270mth spínač tlaku oleje nefunguje, 310mth nefunguje topení, vypálené relé, a teď při 350mth nejak skřípe v řízení a moc nefunguje, při hodně ohřátem oleji prosvicuje kontrolka řízení
když to přivezli nový, tak sem si myslel že si dělaj srandu, protože po vyzkoušení sem konstatoval že je to crystal kterej má páčky schovaný pod kabinou
klady: dvě želvy, vývoďák na tlačítko, reverz, pojezdovej náhon, přehledný ovládání hydrauliky, slušný zimní starty, solidně to svítí, uzávěrka drží sama, brzdy, elektromagneticky řazenej násobič ( ne jak u starší 114 co má vzduchem a je to furt vysypaný) a to je asi tak všecko
zápory: synchrony převodovky ( nejde pořádně řadit i s meziplynem), topení, buďto je horko a nebo zima, neodpružená přední náprava, dveře (nechápu jak tohle někdo moh dát do traktoru), na 4ku nejde couvat, dost vysoká spotřeba, jakýsi ekonomický otáčky vývoďáku, druhá želva vyskočí za obrovskýho trhnutí traktorem, výborný "bezodkapový" euro spojky a cena, přece jen 850tis, je celkem dost
a teď poruchy: při 30mth prasknul šteft kterej drží vstřikovač, 150mth ztrácí se olej ze zadku, 230mth traktor u agrozeťáků, měněj gufera ve spojce, 270mth spínač tlaku oleje nefunguje, 310mth nefunguje topení, vypálené relé, a teď při 350mth nejak skřípe v řízení a moc nefunguje, při hodně ohřátem oleji prosvicuje kontrolka řízení
když to přivezli nový, tak sem si myslel že si dělaj srandu, protože po vyzkoušení sem konstatoval že je to crystal kterej má páčky schovaný pod kabinou
Re: Zetor forterra
jak to tak čtu, tak bych řekl, že ten traktor více stojí jak dělá Je to smutná vizitka zetoru, že prodává takovéto poruchové stoje což je zdřejmě výsledkem snahy úspory ve výrobě a tím snížením nákladů, ale výsledkem je nekvalitní stroj, který má pouze zančku Zetor, což spousta lidí má zažito, že zetor byl vždy kvalitně udělaný a relativně spolehlivý stroj, bohužel dnes už tomu asi tak není cena nového stroje je pro zetoráky asi rozhodující jak kvalita i když už ani ne ta cena, spíše ta obchodní marže.technic píše:taky přispěju svojí troškou, jedná se o 96 z roku 2008, traktor to neni špatnej, ale pár věcí bych tam řešil trochu jinak.
klady: dvě želvy, vývoďák na tlačítko, reverz, pojezdovej náhon, přehledný ovládání hydrauliky, slušný zimní starty, solidně to svítí, uzávěrka drží sama, brzdy, elektromagneticky řazenej násobič ( ne jak u starší 114 co má vzduchem a je to furt vysypaný) a to je asi tak všecko
zápory: synchrony převodovky ( nejde pořádně řadit i s meziplynem), topení, buďto je horko a nebo zima, neodpružená přední náprava, dveře (nechápu jak tohle někdo moh dát do traktoru), na 4ku nejde couvat, dost vysoká spotřeba, jakýsi ekonomický otáčky vývoďáku, druhá želva vyskočí za obrovskýho trhnutí traktorem, výborný "bezodkapový" euro spojky a cena, přece jen 850tis, je celkem dost
a teď poruchy: při 30mth prasknul šteft kterej drží vstřikovač, 150mth ztrácí se olej ze zadku, 230mth traktor u agrozeťáků, měněj gufera ve spojce, 270mth spínač tlaku oleje nefunguje, 310mth nefunguje topení, vypálené relé, a teď při 350mth nejak skřípe v řízení a moc nefunguje, při hodně ohřátem oleji prosvicuje kontrolka řízení
když to přivezli nový, tak sem si myslel že si dělaj srandu, protože po vyzkoušení sem konstatoval že je to crystal kterej má páčky schovaný pod kabinou
Re: Zetor forterra
Ono to už asi lidem konečně dochází. Důkazem je několikaměsíční přerušení výroby. Že prý plánovaná celozávodní dovolená. To jistě , ke konci roku. A v létě pojedou lidi do prdele a ne k moři, protože nebudou mít ŘD.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zetor forterra
Dobře jim tak, lidi to sice obserou ale raději ať nic nevyrábí ,když prodávají takové stroje co mají neustále jen samé poruchy. Značka Zetor byla 50let značkou kvality a tihle novodobý manažeři zničili renomé této značky během jednoho desetiletíDYK píše:Ono to už asi lidem konečně dochází. Důkazem je několikaměsíční přerušení výroby. Že prý plánovaná celozávodní dovolená. To jistě , ke konci roku. A v létě pojedou lidi do prdele a ne k moři, protože nebudou mít ŘD.
Re: Zetor forterra
Prý kvalita je to, když se vrátí zákazník a ne když se vrátí výrobek.
Bohužel, zákazníci se už k této značce nevrací a spíše jak to tak vidím, tak se jim jen vrací jejich výrobky v podobě reklamací nejen po záruční době.
Bohužel, zákazníci se už k této značce nevrací a spíše jak to tak vidím, tak se jim jen vrací jejich výrobky v podobě reklamací nejen po záruční době.
Re: Zetor forterra
Jinde a jinejma slovama jsem toto už naznačoval. Byl jsem označen za příznivce rozpadu republiky a za dutého. Jen ať si poslouží komu libo jest, ale se Zetoru zbylo jen a pouze jméno. Technicky je to neprověřená slátanina made in EU a okolí. Nebo prověřená a o to hůř, protože se ví, že použité komponenty nejsou tím nejlepším, co by tam mělo být. Vlastně není co řešit, vždyť oni už šetří i na slévárně. (kvalita odlitků).
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zetor forterra
Bohužel, právě spousta lidí si není schopna připustit, že Zetor už není to co byl traktor je jen strojírenský výrobek, nic jiného, jako letitý strojař vím jak se dělali poctivě věci před 20 lety a vím jak je to dnes s tou kvalitou, hlavně co nejvíce snížit výrobní náklady.DYK píše:Jinde a jinejma slovama jsem toto už naznačoval. Byl jsem označen za příznivce rozpadu republiky a za dutého. Jen ať si poslouží komu libo jest, ale se Zetoru zbylo jen a pouze jméno. Technicky je to neprověřená slátanina made in EU a okolí. Nebo prověřená a o to hůř, protože se ví, že použité komponenty nejsou tím nejlepším, co by tam mělo být. Vlastně není co řešit, vždyť oni už šetří i na slévárně. (kvalita odlitků).
Západ to řešil přesunem výroby na východ( levnější pracovní síla) a hlídá si kvalitu. U nás se to řeší, snížením kvality a tím snížíme náklady.
Re: Zetor forterra
A zachvilku přijde doba, kdy nám zruší i ty starý zetory, protože nebude k mání kvalitní ND. Znáš to nakonec sám.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zetor forterra
si je vyrobíme sami Namalujeme výkresy a seženeme výrobce a pohlídáme kvalitu
jak nemám rád John Deera, tak jsem dělali pro tuto značku nějaké komponenty a musím uznat, že si opravdu tu kvalitu hlídali a měli pěkně přitažené tolerance i volné míry chtěli do 0,05mm.
Pak se ani nedivím, že někdo říká, že je to zeleno - žluté a stále to jezdí- John Deere
jak nemám rád John Deera, tak jsem dělali pro tuto značku nějaké komponenty a musím uznat, že si opravdu tu kvalitu hlídali a měli pěkně přitažené tolerance i volné míry chtěli do 0,05mm.
Pak se ani nedivím, že někdo říká, že je to zeleno - žluté a stále to jezdí- John Deere
Re: Zetor forterra
ale zas na druhou stranu sem rád že koupili forterru a ne třeba CASE nebo jim podobný, třeba johny ve stejný kategorii je mnohem dražší jak cenou traktoru tak různejch servisů, a hlavně u toho upadne jeden drátek a už je problém
Re: Zetor forterra
Tohle je relativní... Když si vezmeš, že by jsi byl například živnostník v lese a každým dnem prostoje by jsi přišel třeba o 4tis, tak se ti kvalitní značka pomalu do roka zaplatí, nehledě na to, co to umí proti zetoru. Ty klady který jsi vyjmenoval, ty měli ostatní před deseti lety minimálně.technic píše:ale zas na druhou stranu sem rád že koupili forterru a ne třeba CASE nebo jim podobný, třeba johny ve stejný kategorii je mnohem dražší jak cenou traktoru tak různejch servisů, a hlavně u toho upadne jeden drátek a už je problém
jak už jsem tu psal. prodejce od kterého mám valtru prodává i zetora a case. traktorů case prodali o čtvrtinu víc jak zetorů a u zetorů mají 3x víc reklamací. Tak si to přeberme. Mají před prodejnou stát 2 proximy a 1 forteru. ty proximy tam jsou přes rok. proxima 65 a 85, jedna asi 700 a druhá 820tis a nikdo to nechce. Proč???
Když jsem měl valtru na servisce, byli tam chlapi od povodí labe. mají proximu 105 power. 150mth jako já. Hydraulika která má zvedat asi 4,5 tuny nezvedne ani tuny 3. Dva dny to bylo na dílně na překalibrování, vyměnění redukčáků atd. Třetí den dojel nějakej borec z Brna, 4. den jel do Brna traktor. nevím jak to dopadlo, ale pán prodejce říkal, že by se ani nedivil kdyby tam dali menší pístnici s tím, že to "stačí". prodejce tvrdí, že radši půjde s marží za case na polovinu, než aby řešil věčné nesmyslné reklamace u zetoru. i prodejcům to dělá špatné jméno. nejen firmě zetor.
Pole je jen slabej odvárek lesa a tam vládne VALTRA
Re: Zetor forterra
Je paradoxem, že Škodovka za socializmu bylo prý nejhorší auto, tak to tvrdili např. v Anglii a traktory Zetor si chválili uživatelé v několika desítkách zemí.Peetan píše:Tohle je relativní... Když si vezmeš, že by jsi byl například živnostník v lese a každým dnem prostoje by jsi přišel třeba o 4tis, tak se ti kvalitní značka pomalu do roka zaplatí, nehledě na to, co to umí proti zetoru. Ty klady který jsi vyjmenoval, ty měli ostatní před deseti lety minimálně.technic píše:ale zas na druhou stranu sem rád že koupili forterru a ne třeba CASE nebo jim podobný, třeba johny ve stejný kategorii je mnohem dražší jak cenou traktoru tak různejch servisů, a hlavně u toho upadne jeden drátek a už je problém
jak už jsem tu psal. prodejce od kterého mám valtru prodává i zetora a case. traktorů case prodali o čtvrtinu víc jak zetorů a u zetorů mají 3x víc reklamací. Tak si to přeberme. Mají před prodejnou stát 2 proximy a 1 forteru. ty proximy tam jsou přes rok. proxima 65 a 85, jedna asi 700 a druhá 820tis a nikdo to nechce. Proč???
Když jsem měl valtru na servisce, byli tam chlapi od povodí labe. mají proximu 105 power. 150mth jako já. Hydraulika která má zvedat asi 4,5 tuny nezvedne ani tuny 3. Dva dny to bylo na dílně na překalibrování, vyměnění redukčáků atd. Třetí den dojel nějakej borec z Brna, 4. den jel do Brna traktor. nevím jak to dopadlo, ale pán prodejce říkal, že by se ani nedivil kdyby tam dali menší pístnici s tím, že to "stačí". prodejce tvrdí, že radši půjde s marží za case na polovinu, než aby řešil věčné nesmyslné reklamace u zetoru. i prodejcům to dělá špatné jméno. nejen firmě zetor.
Dnes je Škoda jedno z nejprodávanějších aut a to díky své kavlitě a spolehlivosti ( a možná díky německému vedení podniku) a Zetor pokud se nevzpomatuje tak se stávající kvalitou to už nikdo dále kupovat nebude a můžou tu fabriku zavřít. Jak zákazníci ztratí důvěru v tuto značku, tak můžou dělat co chtějí a stejně si to nikdo nekoupí.
Nakonec to co píše Peetan už o ledasčem vypovídá, že zákazníci už těmto strojům nevěří.
Re: Zetor forterra
A prodejci se poohlédnou po jiné značce, kterou by mohli zastupovat a prodávat. Proč si ničit nervy s něčím, co se kazí a chce čím dál míň lidí. Ty ceny jsou dnes už fakt tak nějak + - stejný
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zetor forterra
Nebo to dopadne tak, že se zhomologuje výrobek z linky v Iraku či indii a bude se prodávat jako farmářský lehký traktor a lidi co jsme je učili dělat traktory nás budou školit.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zetor forterra
To máš pravdu, pro mě skončil zetor v roce 1997 a ty další s plastovou kulatou kapotou jsou jen odfušované slátaniny.DYK píše:A prodejci se poohlédnou po jiné značce, kterou by mohli zastupovat a prodávat. Proč si ničit nervy s něčím, co se kazí a chce čím dál míň lidí. Ty ceny jsou dnes už fakt tak nějak + - stejný
Mám záznamy jak v roce 1962-1966 dělali zkoušky na prototypech Z8011, které byly vyráběny v Česko-Polské kooperaci.
Zetor píše- díky špatné kvalitě vyraběných dílů v Polsku se větčina výroby dílů na Z8011 přesunula do Československé republiky.
Jo kde je těm časům konec?