KROMĚ DVOUTAKTNÍHO MOTORU LZE PŘEDĚLAT JAKÝKOLIV MOTOR NA GEN. PLYN AŤ UŽ ZE DŘEVA NEBO Z JINÉHO PALIVA (DŘEVĚNÉ UHLÍ, ČERNÉ UHLÍ, ANTRACIT, POLOKOKS, KOKS, PELETKY, ŠTĚPKA, SLÁMA, POUŽITÝ OLEJ - PRAKTICKY VŠECHNO CO HOŘÍ). U NAFTOVÝCH MOTORU SE ŮPRAVA ŘEŠÍ DVĚMA ZPŮSOBY.Baťa1 píše:Ten tvuj stroj se mě moc líbí, to prostě nemá chybu .. já ten traktorek s tim oktáváckym motorem co je v příspěvku výše už několik let nemám, je prodané u nás ve vesnici, ale mám ještě jeden skoro stejné konstrukce co stojí nedodělaný pod plechem na dvoře takže by nebyl problém to zkusit, a taky by mě zajímalo jestli by nebylo možny, předělat naftový motor v Zetoru 50 super na pohon generátorovym plynem, jak by pasoval spalovací prostor, komprese a další parametry motoru, osobně si myslím že by to mělo šlapat, když můžou jezdit autobusy s naftovým motorem na zemní plyn tak proč ne staré nafťák na dřevoplyn jinak jak jsi psal že oktávka není dobrá z důvodu ohřívání sání...to pro mě není problém udělat novy potrubí..a kvůli výkonu mě to taky nevádí, já jezdím pomalu, stejně ten supr 50-ka je na mě moc silné, mě by stačila 25-ka, možná i 15-ctka... myslim si že by na dřevoplyn nemusel byt špatné motor s moskviča typ 408 sání z jedné strany, výfuk z druhé, maximální točky 4500 výkon na benzin myslim 50koní, akorád převodovka stoji za prd..nebo jestli není lepší předělané nafťák..nevim, já z důvodů nedostatku literatury, poznatků a vůbec všeho kolem jsem nápad na dřevoplyn zahodil, traktorek na benzin jsem nedodělal a musím jezdit na drahou naftu, obdivuju taky to že jsi to nevzdal po několika nezdarech a nezahodil jsi nápad tak jako já..přeju timto mnoho zdaru
1. MOTOR ZŮSTÁVÁ NEZMĚNĚN . NA SACÍM POTRUBÍ JE NAMONTOVÁN SMĚŠOVAČ JAKO ZÁŽEHOVÉHO MOTORU,
MOTOR SE STARTUJE NA NAFTU. MNOŽSTVÍ VSTŘIKOVANÉ NAFTY SE NASTAVÍ NA MINIMUM. NAFTA TEDY PŮSOBÍ JAKO
SVÍČKA JINAK JDE MOTOR NA DŘEVO. U MOTORU S PŘÍMÍM VSTŘIKEM SE KOMP. POMĚR MĚNIT NEMUSÍ ALE JE LEPŠÍ HO SNÍŽIT O DVA STUPNĚ. VÝHODOU JE ŽE MŮŽES KDYKOLIV JET NA NAFTU A POKUD JEDEŠ NA DŘEVOPLYN SPOTŘEBA NAFTY JE NEPATRNÁ.
2. MOTOR SE PŘEDĚLÁ NA ZÁŽEHOVÝ TZN. VSTŘIKY PRYČ, CĚRPADLO PRYČ MÍSTO VSTŘÍKŮ SVÍČKY , MÍSTO ČERPADLA ROZDĚLOVAČ (JAKO DESTA) KOMPRESNÍ POMER SNÍŽIT