Jak je to s řidičákem?
Jak je to s řidičákem?
Chtěl bych se zeptat, někoho kdo tomu rozumí a zná to. Dohadovali jsme se dneska v práci, kdo může jezdit s raktorem. Kolega tvrdil, že když pojedeš s traktorem, třeba 3011, nebo 4011 ta má do 3,5 tuny, stačí k řízení řidičský průkaz skupiny B. druhej kolega tvrdil, že musíš mít skupinu T. Nemohli jsme se dohodnout. První tvrdil, že to B je do 3,5 tuny a tak můžeš jezdit i s traktorem kterej má do 3,5 tuny. Nebo můžeš jezdit i s traktorem kterej má třeba 2 tuny a za ním mít vlek aby společné hmotnosti byly do 4,25 tuny. Takže by mohl táhnout valníček kterej by měl 2,25 tuny. Je to tedy 3,5 tuny +750 vlek, celková hmotnost 4,25 tuny.
No a potom ještě, že můžeš se skupinou T jet traktorem a za ním mít připojený valník jakékoli hmotnosti. Tedy třeba příklad: velký traktor a za ním třeba 12 tun valník. Jasný je, že to má traktor povolený táhnout. Jedni povídali, že stačí T a druzí povídali, že už musíš mit T a CE skupinu.
Tak jsem povídal, že to sem hodím a třeba někdo poradí. Třeba to znáte. Mi jsme se nemohli dohodnout
No a potom ještě, že můžeš se skupinou T jet traktorem a za ním mít připojený valník jakékoli hmotnosti. Tedy třeba příklad: velký traktor a za ním třeba 12 tun valník. Jasný je, že to má traktor povolený táhnout. Jedni povídali, že stačí T a druzí povídali, že už musíš mit T a CE skupinu.
Tak jsem povídal, že to sem hodím a třeba někdo poradí. Třeba to znáte. Mi jsme se nemohli dohodnout
- Robert
- Příspěvky: 926
- Registrován: stř črc 04, 2007 10:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak je to s řidičákem?
BE - do 3,5t
CE - nad 3,5t
T s vlekem kolik máš dovolenou hmotnost a do 40km/h , můžeš i s traktorem např. traktor 12t + vlek např. 25t , ale nesmí mít konstrukční rychlost vyšší než 40 KM/h pak platí CE ,
samotný B nebo C je na hovno protože nemůžeš skoro nic táhnout.
CE - nad 3,5t
T s vlekem kolik máš dovolenou hmotnost a do 40km/h , můžeš i s traktorem např. traktor 12t + vlek např. 25t , ale nesmí mít konstrukční rychlost vyšší než 40 KM/h pak platí CE ,
samotný B nebo C je na hovno protože nemůžeš skoro nic táhnout.
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4262
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Jak je to s řidičákem?
tady je znění zákona
Řidičské oprávnění - opravňuje držitele k řízení motorového vozidla zařazeného do příslušné skupiny případně podskupiny řidičského oprávnění - A, B, C, D, B+E, C+E, D+E, AM, T. Podskupinami řidičského oprávnění jsou A1, B1, C1, D1, B1+E, C1+E, D1+E. Získaná skupina řidičského oprávnění opravňuje jejího držitele i k řízení motorových vozidel zařazených do příslušné podskupiny, např. skupina řidičského oprávnění B opravňuje i k řízení podskupiny řidičského oprávnění B1.
Podmínky pro získání řidičského oprávnění
Skupiny řidičského oprávnění
Motocykly:
skupina Am - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm
skupina A1 - motocykl do obsahu 125 ccm nebo do výkonu 11kW
skupina Ao - motocykl do výkonu 25kW nebo do poměru 0,16 kW/kg
skupina An (A) - motocykl o výkonu větším než 25kW nebo o poměru vetším než 0,16 W/kg
Osobní vozidla:
skupina B1 - opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
skupina B - vozidlo do hmotnosti 3500kg s maximálně 8 místy k sezení bez místa řidiče
skupina B+E - Skupina B + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg. (doporučuji zhlédnout Stanovisko MD k rozsahu ŘO skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav)
Nákladní vozidla:
skupina C1 - Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg
skupina C - Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg
skupina C1+E -Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina C+E - Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
Autobusy:
skupina D1 - Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob do 16 míst k sezení, kromě místa řidiče
skupina D - Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče
skupina D1+E - Skupina D1 + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina D+E - Skupina D + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
Traktory:
skupina T - Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktoru a samojízdného pracovního stroje, k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo
¨
Řidičské oprávnění - opravňuje držitele k řízení motorového vozidla zařazeného do příslušné skupiny případně podskupiny řidičského oprávnění - A, B, C, D, B+E, C+E, D+E, AM, T. Podskupinami řidičského oprávnění jsou A1, B1, C1, D1, B1+E, C1+E, D1+E. Získaná skupina řidičského oprávnění opravňuje jejího držitele i k řízení motorových vozidel zařazených do příslušné podskupiny, např. skupina řidičského oprávnění B opravňuje i k řízení podskupiny řidičského oprávnění B1.
Podmínky pro získání řidičského oprávnění
Skupiny řidičského oprávnění
Motocykly:
skupina Am - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm
skupina A1 - motocykl do obsahu 125 ccm nebo do výkonu 11kW
skupina Ao - motocykl do výkonu 25kW nebo do poměru 0,16 kW/kg
skupina An (A) - motocykl o výkonu větším než 25kW nebo o poměru vetším než 0,16 W/kg
Osobní vozidla:
skupina B1 - opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
skupina B - vozidlo do hmotnosti 3500kg s maximálně 8 místy k sezení bez místa řidiče
skupina B+E - Skupina B + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg. (doporučuji zhlédnout Stanovisko MD k rozsahu ŘO skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav)
Nákladní vozidla:
skupina C1 - Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg
skupina C - Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg
skupina C1+E -Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina C+E - Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
Autobusy:
skupina D1 - Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob do 16 míst k sezení, kromě místa řidiče
skupina D - Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče
skupina D1+E - Skupina D1 + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina D+E - Skupina D + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
Traktory:
skupina T - Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktoru a samojízdného pracovního stroje, k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo
¨
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: Jak je to s řidičákem?
paneboze cti co je pravda a ne co lidi povidaj v hospode u stoluRobert píše:BE - do 3,5t
CE - nad 3,5t
T s vlekem kolik máš dovolenou hmotnost a do 40km/h , můžeš i s traktorem např. traktor 12t + vlek např. 25t , ale nesmí mít konstrukční rychlost vyšší než 40 KM/h pak platí CE ,
samotný B nebo C je na hovno protože nemůžeš skoro nic táhnout.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4262
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Jak je to s řidičákem?
BE je jináč ¨Robert píše:BE - do 3,5t
CE - nad 3,5t
T s vlekem kolik máš dovolenou hmotnost a do 40km/h , můžeš i s traktorem např. traktor 12t + vlek např. 25t , ale nesmí mít konstrukční rychlost vyšší než 40 KM/h pak platí CE ,
samotný B nebo C je na hovno protože nemůžeš skoro nic táhnout.
Martin Adámek
pick-up.cz
Tažení přívěsu – řidičský průkaz sk. B a B+E
Nacházíte se: Martin Adámek > Pick-up.cz > Právo > Tažení přívěsu (B, B+E)
Vydáno
13.6.2010 Slovníček pojmů
ŘP
řidičský průkaz
TP
technický průkaz
Celková hmotnost
nejvyšší přípustná hmotnost podle TP
Celková hmotnost soupravy
součet celkové hmotnosti tažného vozidla a celkové hmotnosti přívěsu podle jejich TP Okolo možností tažení přívěsů s řidičským průkazem B, resp. B+E se díky nešťastné formulaci zákona často vedou diskuze v souvislosti s hranicí celkové hmotnosti soupravy 3,5 tuny. Následuje tedy výklad patřičného paragrafu, včetně vyjádření Ministerstva.
U hmotností zmiňovaných níže jde o celkovou hmotnost, pokud není uvedeno jinak.
ŘP skupiny B
Zákon nabízí několik různě podmíněných možností tažení přívěsu s ŘP sk. B. Abychom se nezamotali do slov, jako je tomu v zákoně, rozhodl jsem se ty možnosti znázornit graficky. Pokud právním bludištěm někudy projdete zleva doprava a splníte všechny podmínky, na které po cestě narazíte, tak máte vyhráno a můžete s řidičákem sk. B danou soupravu řídit.
Řízení soupravy s řidičským oprávněním sk. B Start Tažné vozidlo Přívěs Souprava Cíl
Tady začínáme Tažné vozidlo má celkovou hmotnost max. 3500 kg (včetně) Motorové vozidlo do 1+8 míst k sezení (včetně), kromě motocyklu Celková hmotnost přívěsu je max. 750 kg (včetně) (hmotnost soupravy jakákoliv) Pokud jste nějakým řádkem došli až sem, stačí vám ŘP sk. B
Celková hmotnost přívěsu není větší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla Celková hmotnost soupravy je max. 3500 kg
Traktor nebo samojízdný pracovní stroj
ŘP skupiny B+E
Souprava „B+E” o celkové hmotnosti cca. 5 tun [adamek.cz]opravňuje k tažení přívěsu naprosto jakéhokoliv, pokud
to auto samotné je možné řídit s ŘP sk. B
a je možné daný přívěs za dané auto legálně připojit
Fámy, mýty, pověry
„Pokud hmotnost soupravy přesáhne 3,5 tuny, je nutně potřeba B+E (nebo dokonce C). Za dodávku o hmotnosti 3,5 t tedy řidič s pouhým béčkem nesmí nic připojit.”
– ne, i řidič s pouhým béčkem může za dodávku o hmotnosti 3,5 tuny připojit přívěs do 750 kg
„Ani B+E nestačí k tažení přívěsu, pokud hmotnost soupravy překročí 3,5 tuny. Na to už je potřeba C.”
– ne, s ŘP B+E se dá běžně řídit např. souprava dodávky 3,5 t s vlekem 2,5 t. Ta hranice 3,5 t celkové hmotnosti soupravy je jen dodatková možnost pro majitele samotného béčka, aby mohli táhnout přívěs nad 750 kg, pokud se celá souprava vejde do 3,5 t.
„Řidič s pouhým béčkem nesmí připojit přívěs o hmotnosti vyšší než 750 kg.”
– může, pokud celková hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny a celková hmotnost přívěsu není vyšší než pohotovostní hmotnost tažného vozidla (např. osobní auto a tunový obytný přívěs)
Citace zákona a výklad
Zákon č. 361/2000 Sb.,
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
(zákon o silničním provozu),
§ 81 (Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění)
Odstavec 4
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Komentář a výklad
Řidiči či provozovatelé se někdy bojí, že je vždy nutné splnit podmínku maximální hmotnosti soupravy 3,5 tuny, tedy že řidič s béčkem nesmí za dodávku o hmotnosti 3 tuny připojit přívěs o hmotnosti 750 kg. Ale tak to není. Není nutné splnit všechny 3 body a,b,c (není mezi nimi logický operátor „a zároveň”).
Z celkové povahy textu vyplývá, že mezi jednotlivými body a,b,c je logický operátor „nebo” – tedy že stačí splnit jeden z bodů a,b,c , abyste dané vozidlo nebo soupravu mohli řídit s ŘP sk. B.
Kdyby měly být splněny všechny body současně, tak by se vůbec nemohlo jezdit s osobními automobily, pokud by nebyly nazvány „traktor” nebo „samojízdný pracovní stroj” podle bodu b. Už z toho, že můžeme jezdit s auty a dodávkami, které nejsou ani traktor ani pracovní stroj, je zjevné, že nemusí být splněný všechny body. Že ty body jsou naopak výčet možností, z nichž stačí splnit jednu, a dané vozidlo/soupravu můžeme s béčkem řídit.
To podporuje i výslovně uvedená závislost bodu c na jednom z bodů a nebo b – kdyby to bylo myšleno tak, že se mají splnit všechny body, tak by přece nebylo potřeba u jednoho z bodů výslovně uvádět, že platí jen při splnění jednoho z předchozích dvou bodů.
Zkrátka, stačí splnit jeden z bodů a,b,c, aby stačil ŘP B.
Odstavec 10
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c).
Komentář
Tak zde je uvedeno, že B+E zachraňuje ty případy, kdy už hmotnost soupravy překročí 3,5 t. Takže obavy, že od hmotnosti soupravy nad 3,5 t už je potřeba C, opravdu nejsou na místě.
Úplné znění zákona 361/2000 Sb.
v platném znění naleznete na webu novapravidla.cz .
Oficiální výklad Ministerstva dopravy
Vyjádření Ministerstva dopravy ČR ( 64 KiB)
vysvětluje a ukazuje, že v extrémních případech (když se všechny parametry dobře sejdou) lze s ŘP sk.
B řídit soupravu o hmotnosti až 4,25 t
B+E řídit soupravu o hmotnosti až 8,75 t
B+E a traktorem o hmotnosti 3,5 t a konstrukční rychlosti do 40km/h řídit soupravu o hmotnosti až 12,25 t
navigační menu
Pro rozptýlení
Programátor u očného:
[Adámek, Martin. Tažení přívěsu – řidičský průkaz sk. B a B+E – Pick-up.cz – Martin Adámek http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/taze ... z174qelMAQ
]
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
- Robert
- Příspěvky: 926
- Registrován: stř črc 04, 2007 10:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak je to s řidičákem?
O tom B+E a tonáží co tady uvádíte jsem fakt nevěděl
-
- Příspěvky: 4573
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Jak je to s řidičákem?
pepo vysvetli jeste poradne ,ze se jedna vzdy o celkovou hmotnost,to je ten udaj v technicaku,a je to pohotovostni + uzitecna hmotnost a ze se pro spojovani soupravy vzdycky ridime timhle udajem CELKOVA HMOTNOST !!!! vozidla,vozejku brzdenyho a nebrzdenyho, soupravy,zavesu,kterou mate zapsanou v technicaku.než tady zacne zase nekdo motat tu svoji ,ze naka jeho OKAMZITA hmotnost predtim,nez se zasel vyprazdnit na zachod neprevysuje to a to a podobne.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4262
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Jak je to s řidičákem?
kouknu po pojmech co co znamená at je to jasnější -ono je v tom vždy nějaké slovíčkaření a pak sou zbytečné dohady
kdysy sem procházel ofroud forum a transportér forum a tam se majitelé doslova zhádali a obvinovali že s tím jezdit nemůže a druhý že může no vlastně se z toho nevymotali a téma utichlo
na školení nám učitel -školitel vysvětloval skupiny a hlavně B-E jestli je potřeba a semlela se i tam hádka a pak nás ješte dorazil otázkou a máte vážení řidiči dodávek určité skupiny s namontovaným závěsem záznamové zařízení? a byla zas mela co si na nás vymejšlej za kraviny
kdysy sem procházel ofroud forum a transportér forum a tam se majitelé doslova zhádali a obvinovali že s tím jezdit nemůže a druhý že může no vlastně se z toho nevymotali a téma utichlo
na školení nám učitel -školitel vysvětloval skupiny a hlavně B-E jestli je potřeba a semlela se i tam hádka a pak nás ješte dorazil otázkou a máte vážení řidiči dodávek určité skupiny s namontovaným závěsem záznamové zařízení? a byla zas mela co si na nás vymejšlej za kraviny
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
-
- Příspěvky: 4573
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Jak je to s řidičákem?
no o tom se jeste musim nechat poucit,kluci na firme,co jezdej s karama pouzivaj tachograv.ja jezdim zatim jenom kolem komina s bordelem do spalovny a vubec o tom nevim,ze bych ho mel pouzivat.tak budu delat blbyho .jak to teda je?firemni dodavka do 3.5 t,kara celkova myslim 1.5t.ridicak B+E.mam mit jeste ten tachograf? a kdyz si pucim firemni dodavku k soukromym ucelum,prevoz kone na kare?jak je to?
Naposledy upravil(a) sekalsemmalo dne pát pro 03, 2010 9:26 pm, celkem upraveno 1 x.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: Jak je to s řidičákem?
4 sekalsemmalo: pletes dohromady hruska a jabka
Okamzita taky rozhoduje, precti si poradne zakon.
Okamzita taky rozhoduje, precti si poradne zakon.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
-
- Příspěvky: 4573
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Jak je to s řidičákem?
je schreku,nebud zahadnej a ukaz mi kde o tom pisou
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: Jak je to s řidičákem?
neba me se opakovat.
Ale tedy naposled
Ale tedy naposled
Jinak mam nekde f mejlu vyjadreni MD pac mam ve vecech rad jasno a rad pokladam urednikum kteri jsou mnou placeni dotazy a tedy jim davam praci, odpovedet mi musej ze zakona- okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla;
- okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla;
- nebrzděná vozidla kategorie O1 (tj. přívěsy do 750 kg) mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak;
- okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla
K pochopení výše uvedených pravidel je nutno uvést definice některých výše uvedených pojmů:
- okamžitá hmotnost – hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při provozu vozidla na pozemních komunikacích
- největší povolená hmotnost – největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo užíváno v provozu na pozemních komunikacích
- provozní hmotnost – hmotnost nenaloženého vozidla s karoserií a se spojovacím zařízením (jen u tažných vozidel) v pohotovostním stavu nebo hmotnost podvozku s kabinou, pokud výrobce nemontuje karoserii nebo spojovací zařízení
A nyní budou výše uvedená pravidla vysvětlena na příkladu konkrétního vozidla. Pro názornou ukázku uveďme příklad, ve kterém má tažné vozidlo největší povolenou hmotnost podle technického průkazu 2 000 kg a v daném případě okamžitou hmotnost 1 650 kg a táhne brzděný přívěs.
Podle prvního pravidla platí, že pokud se jedná o vozidlo s vyšší konstrukční rychlostí než 40 km/h, pak okamžitá hmotnost přívěsu smí být až 2 475 kg, pokud to ovšem nebude dále omezeno.
Podle druhého pravidla platí, že pokud bude např. největší povolená hmotnost jízdní soupravy dle technického průkazu 3 500 kg, pak okamžitá hmotnost soupravy nesmí být vyšší než tato hodnota. Pokud bude okamžitá hmotnost vozidla 1 650 kg a největší povolená hmotnost soupravy 3 500 kg, pak okamžitá hmotnost přívěsu nemůže být vyšší než 1 850 kg, tedy výrazně nižší, než by se mohlo zdát z prvního pravidla.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Jak je to s řidičákem?
Snad se nebude nikdo zlobit,kdyz se na neco zeptam.V roce 93 jsem delal ridicak na malou motorku do 50 cm3,ted jsem si byl pro novy ridicak,a mam tam A1,coz je do 125 cm3 a do 11 KW.To se nejak upravoval zakon,nebo urednici udelali chybu?
Re: Jak je to s řidičákem?
No jak píšeš s tou motorkou, nemáš tam náhodou ještě vedle toho A1 v okýnku číslo 150? Je to ve sloupečku č. 12. To upřesňuje že je to jen do 50 cm3 Trošku jsem po tom dneska koukal, potom co se rozjela diskuse tady.
Re: Jak je to s řidičákem?
Jo jo to tam je,diky