MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Máš na mysli kardan? No do teď jsem si myslel, že tak jak je popsáno v návodu..... ale zítra se na to podívám. Ale když jsem dělal přestavbu motoru a zvažoval použitelnost wanguardu tak jsem z autorizovaného servisu obdržel dobrozdání o shodném smyslu otáčení klikovky jako na původním motoru.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon lis 15, 2010 8:35 am
Re: MINI 070, 075
CAUTE VŠETCI,
POTREBOVAL BY SOM NOVÚ HLAVU VALCA NA MINI 070, ORIGINÁLNY MOTOR JIKOV, GH1511.
VĎAKA.
ondrej.dobos@shpgroup.eu
POTREBOVAL BY SOM NOVÚ HLAVU VALCA NA MINI 070, ORIGINÁLNY MOTOR JIKOV, GH1511.
VĎAKA.
ondrej.dobos@shpgroup.eu
andi
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: úte říj 26, 2010 3:55 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Právě to mě zajímá... u wiltecu 190F Q1 je taková vtipná poznámka "Drehrichtung gegen den Uhrzeigersinn (anticlockwise)". Ale už neříkají, odkud se na motor dívají. Proto se ptám. Snad to bude pasovat...strafnik píše:Máš na mysli kardan? No do teď jsem si myslel, že tak jak je popsáno v návodu..... ale zítra se na to podívám. Ale když jsem dělal přestavbu motoru a zvažoval použitelnost wanguardu tak jsem z autorizovaného servisu obdržel dobrozdání o shodném smyslu otáčení klikovky jako na původním motoru.
- zdenekr
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát říj 15, 2010 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Zdravím všechny Minikáře. Já jsem před několika dny taktéž zakoupil tento stroj a po několika jízdách jsem se rozhodl "originál" motor, který není v nejlepší kondici nahradit novým. K mému zděšení chtějí za nového 13Hp Honďáka 30 litrů. Jelikož nejsem milionář prověřil jsem odkazy zde diskutované a dnes jsem objednal 190F Q1 z Wiltecu z Německa. S dopravným by to mělo činit 315 eur, tak uvidíme až dorazí. A ještě můj komentář ke smyslu otáček hřídele, jelikož nejsem strojař tak jsem se chytil poučky platící u futer/dveří tzn. posuzuji smysl otáčení, když se dívám na hřídel a v tom případě se původní i nový motor točí doleva tzn. proti směru hodinových ručiček (anglicky=anticlockwise). Kdyby někdo z Minikářů zamýšlel prodat originální příves za tento stroj tak sem s nabídkami :-)Soptikgsx píše:Právě to mě zajímá... u wiltecu 190F Q1 je taková vtipná poznámka "Drehrichtung gegen den Uhrzeigersinn (anticlockwise)". Ale už neříkají, odkud se na motor dívají. Proto se ptám. Snad to bude pasovat...strafnik píše:Máš na mysli kardan? No do teď jsem si myslel, že tak jak je popsáno v návodu..... ale zítra se na to podívám. Ale když jsem dělal přestavbu motoru a zvažoval použitelnost wanguardu tak jsem z autorizovaného servisu obdržel dobrozdání o shodném smyslu otáčení klikovky jako na původním motoru.
Re: MINI 070, 075
Ahoj, 99% motorů se točí do prava, jsou tak konstruovaný a musíš koukat zepředu.
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Zdenekr, zdravím Tě mezi námi!
Ten původní motor vypadá dost zachovale, samozřejmě záleží, jak běhá. Pokud by jsi chtěl se ho zbavit, měl bych zájem.
Ten původní motor vypadá dost zachovale, samozřejmě záleží, jak běhá. Pokud by jsi chtěl se ho zbavit, měl bych zájem.
- zdenekr
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát říj 15, 2010 8:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj Pepo11 , jsem si toho vědom proto jsem ho včera večer nasadil na http://dum.bazos.cz/inzerat/7878918/Mot ... i-11HP.php a už se mi pár lidí ozvalo. Počkám cca týden na nejvyšší nabídku a pustím ho do světa. Pokud chceš tak se přidej tam, zde bych to raději neřešil. Díky. ZRpepa_11 píše:Zdenekr, zdravím Tě mezi námi!
Ten původní motor vypadá dost zachovale, samozřejmě záleží, jak běhá. Pokud by jsi chtěl se ho zbavit, měl bych zájem.
Re: MINI 070, 075
drtikol píše:Ahoj, 99% motorů se točí do prava, jsou tak konstruovaný a musíš koukat zepředu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: MINI 070, 075
Měl bych prosbu, před časem zde plynula diskuse ohledně "přední hydrauliky" poháněné tou zadní. Podle návodu k origo přednímu závěsu nářadí (pro lištovou kosu) se říká, že konec lanka vedeného kladkou na rameni TBZ je uchycen na šroub brzdy. Zde byla řeč o uchycení na hydraulický válec. Ani jedno mi není jasné, na brzdě žádný vhodný šroub není, snad jedině na konzole ruční brzdy a na hydraulice jsou vskutku dva volné závitové šrouby s maticí, jenže v té oblasti všemožně překážejí táhla pedálu brzdy a ruční brzdy. Drtikole, neudělal bys foto toho uchycení, případně kdokoliv kdo to máte ukončené na té hydrojednotce. Možná mi zas chybí nějaký kus plechu co je na ty šrouby hydrauliky upevněný a vykličkuje bokem těch táhel..... Díky.
Re: MINI 070, 075
Ahoj, mrkni na str.20-22, snad z toho něco vyčteš, ale na ruční brzdě nic nemám, protože jí nemám vůbec.
Re: MINI 070, 075
No právě že po prozkoumání těch příspěvků by mě zajímala přesná lokace ukotvení lanka.
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Zdravím!
Podařilo se mi vyštrachat fotku, není to moc dobře vidět, bylo foceno pro jiný účel. Původní držák je tvořen půlkou článku (očkem) spínkového řetězu přivařeného na konec držáku páky ruční brzdy. Lano vedené z předního závěsu prochází otvorem v držáku stupačky a pokračuje na kladku na páce ramen hydrauliky. Obtáčí kladku a vrací se dopředu právě do toho očka, kde je zahnuto a spojeno lanovou svorkou.
Moje provedení spočívá v přivaření dvou šroubů M10 (přivařeny hlavy šroubů) na držák páky z boku tak, že matky se dají šroubovat Golou s nástavcem mezi zadním kolem a blatníkem. Na tyto šrouby je nasunuta elektrikářská lanová svorka ze dvou dílů a je stažená maticemi. Lano z kladky prochází tím původním očkem a pokračuje do svorky, kde je staženo. Lano se neohýbá, konec je natvrdo zaletován a lehce se protahuje při montáži a demontáži.
Toto provedení je u 070tky, u svého oře budeš muset asi experimentovat. Pravidlem je, aby lano na kladku nabíhalo v co nejpřímějšim směru a podle toho zvolit upevnění. Umístění kladky na páce ramen je zřejmé z fotek na výše uvedených stranách.
Pepa
Podařilo se mi vyštrachat fotku, není to moc dobře vidět, bylo foceno pro jiný účel. Původní držák je tvořen půlkou článku (očkem) spínkového řetězu přivařeného na konec držáku páky ruční brzdy. Lano vedené z předního závěsu prochází otvorem v držáku stupačky a pokračuje na kladku na páce ramen hydrauliky. Obtáčí kladku a vrací se dopředu právě do toho očka, kde je zahnuto a spojeno lanovou svorkou.
Moje provedení spočívá v přivaření dvou šroubů M10 (přivařeny hlavy šroubů) na držák páky z boku tak, že matky se dají šroubovat Golou s nástavcem mezi zadním kolem a blatníkem. Na tyto šrouby je nasunuta elektrikářská lanová svorka ze dvou dílů a je stažená maticemi. Lano z kladky prochází tím původním očkem a pokračuje do svorky, kde je staženo. Lano se neohýbá, konec je natvrdo zaletován a lehce se protahuje při montáži a demontáži.
Toto provedení je u 070tky, u svého oře budeš muset asi experimentovat. Pravidlem je, aby lano na kladku nabíhalo v co nejpřímějšim směru a podle toho zvolit upevnění. Umístění kladky na páce ramen je zřejmé z fotek na výše uvedených stranách.
Pepa
Re: MINI 070, 075
Díky za info. Takže jestli to správně chápu, (jen pro jistotu) protože já tam žádné očko nemám, tam na šroub ukotvení páky ruční brzdy by mělo být lanko připevněno. Přijde mi to takové chatrné místo (použil jsem trojku lanko, origo je myslím 5, ale odpovídalo by to zas popisu v návodu pro přední origo závěs. Ještě jednou díky.
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Ano, chápeš to správně. To očko tam mám od výrobce, přivářel jsem jen tu svorku. Já jsem původní lanko vyměnil za lanko o průměru 7 mm. Žací lištu mám 140 cm, je hodně předsunuta před traktor a její zvednutí jde ztuha. Ta 5ka lanko se dost šponovalo a nedokázalo připojenou lištu úplně zvednout. Silnější lanko se také lépe zachytí v té mé svorce aniž bych ho musel ohýbat do smyčky.
Re: MINI 070, 075
Tak jsem to hned prubnul, bohužel na ten šroub brzdy to nejde, je to příliš na těsno u pneumatiky. Ten šroub na brzdě z vnitřní strany u rámu byl vhodnější, musel jsem na něj dát ale ohnutý plech abych obešel ty táhla brzdy. I tak je to na kontakt, budu to muset ještě prokoumat, taky mi to vyjíždí ze svorek Budu muset najít nějaké jiné. Rovněž mi to drhne o trubku pedálu brzdy Ani ze spoda ani zhora se tomu nedá vyhnout...... také čudné to je. Kdyby tam bylo tlustší lanko tak nevím, to by bylo ještě horší. Uvidím jaké zkušenosti udělám s úklidem sněhu