Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned led 18, 2009 8:59 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
ahoj,
vy, co přemýšlíte, že přestavíte rozmetadlo, sběrák, atd. na traktorový přívěs je zde zásadní problém. Dle zkušebny zemědělských, lesnických a potravinářských strojů v tom, že tyto stroje byly z důvodů údajně snažších (a snad i levnějších ?) homologací schvalovány jako pracovní stroje. A v tom je zakopanej pes. U kategorie "pracovní stroj" oproti kategorii "přívěs", byť traktorový jsou přísnější požadavky. Přestavba je možná, ale musí to splňovat požadavky dané skupiny nově schvalovaného vozidla. Např. u přívěsů s hmotností 6000 kg a výše už musí být vybaveny brzdovým systémem s 2 hadicovým vedením, atd.
Když vezmu v potaz přestavbu ze sběracího vozu, který má pohot. hm 2,5 - 3t, užit. hmot. 4 - 5 t těžko z toho půjde udělat přívěs s celk. hmot. cca 3t.
Myslím, že jediná možnost jak to vyřešit, je předělat na přívěs, mít tu kartičku prac. stroje, příslušné povinné ruč. a k přívěsu přidělat např. nějaké nakládací zařízení a vydávat to za prac. stroj.
Vyráběli se cca 3t rozmetadla, které měli výměnný systém nástaveb a dala se použít továrně vyrobená korba, tam je možná cesta že to bylo schválené jako přívěs a šla by tomu přidělit SPZ. Typové označení nevím.
vy, co přemýšlíte, že přestavíte rozmetadlo, sběrák, atd. na traktorový přívěs je zde zásadní problém. Dle zkušebny zemědělských, lesnických a potravinářských strojů v tom, že tyto stroje byly z důvodů údajně snažších (a snad i levnějších ?) homologací schvalovány jako pracovní stroje. A v tom je zakopanej pes. U kategorie "pracovní stroj" oproti kategorii "přívěs", byť traktorový jsou přísnější požadavky. Přestavba je možná, ale musí to splňovat požadavky dané skupiny nově schvalovaného vozidla. Např. u přívěsů s hmotností 6000 kg a výše už musí být vybaveny brzdovým systémem s 2 hadicovým vedením, atd.
Když vezmu v potaz přestavbu ze sběracího vozu, který má pohot. hm 2,5 - 3t, užit. hmot. 4 - 5 t těžko z toho půjde udělat přívěs s celk. hmot. cca 3t.
Myslím, že jediná možnost jak to vyřešit, je předělat na přívěs, mít tu kartičku prac. stroje, příslušné povinné ruč. a k přívěsu přidělat např. nějaké nakládací zařízení a vydávat to za prac. stroj.
Vyráběli se cca 3t rozmetadla, které měli výměnný systém nástaveb a dala se použít továrně vyrobená korba, tam je možná cesta že to bylo schválené jako přívěs a šla by tomu přidělit SPZ. Typové označení nevím.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
A co ns2 ze ZDT na první pohled celkem dobrá.Nemáte někdo zkušenost a hlavně cenu?Krcaka1 píše:Tohle je Polský Pronar a co do konstrukce, kvality zpracování může ZDT strčit do kapse a conově je i o něco málo levnější.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Tak jsem se koukal na tu novinku ze ZDT s označením NS2 a opět jdu hanit. Nevim jak je to cenově, ale co do rozměrů, hmotnosti a brzd.
Píšou vtech.datech, že velikost korby je 3,3x1,6m , nosnost 2500kg a hmotnost vleku je 675kg. Opět někde šetřili na materiálu S porovnáním návěsu Pronar T655 kde nosnost je 2000kg (2500kg konstrukční) velikost korby je 1,41x2,94 je hmotnost 910kg. Pronar má stejnou nápravu a dokonce bržděnou vzduchotlakou brzdou (já jsem měl 2 okruhovou, ale po dohodě mi povolili předělání na 1okruhovou) což ZDT má pouze nájezdovou Určitě to bude mít couvací mechaniku, ale účinnost nájezdové brzdy s vzduchovou se nedá srovnávat a pak při couvání z kopce to nebrzdí vůbec při nájezdové. Nájezdová brzda je laciné řešení pro výrobce a pak tažné oko je uchyceno v pouzdrech a pochybuji, že budou bronzová.
My jsme koupili Pronara T655 a maaax. spokojenost (myslím si, že ,jako strojař s 15letou praxí dokáži posoudit co je konstrukčně vhodné a co ne).Dokonce Pronar má i ISO certifikát kvality. Nevim jak s ostatní stroje od tohoto výrobce ale s návěsem jsme spokojeni.
Mimochodem, byl jsem se podívat na strojírenském veletrhu a narazil jsem tam opět na jednonápravový vlek za traktor. Velikost korby 3x1,4, náprava ATW ? a cena 70.000kč bez DPH, ale jak to vypadalo a to zpracování to se mi chtělo vše tak z 2mm plechu, sváry jak po učni, nájezdová brzda. atd.Opět foto Pronaru T655, ať je vidět z jakých tlouštěk mat. vyrábí návěsy na 2.000kg.
Píšou vtech.datech, že velikost korby je 3,3x1,6m , nosnost 2500kg a hmotnost vleku je 675kg. Opět někde šetřili na materiálu S porovnáním návěsu Pronar T655 kde nosnost je 2000kg (2500kg konstrukční) velikost korby je 1,41x2,94 je hmotnost 910kg. Pronar má stejnou nápravu a dokonce bržděnou vzduchotlakou brzdou (já jsem měl 2 okruhovou, ale po dohodě mi povolili předělání na 1okruhovou) což ZDT má pouze nájezdovou Určitě to bude mít couvací mechaniku, ale účinnost nájezdové brzdy s vzduchovou se nedá srovnávat a pak při couvání z kopce to nebrzdí vůbec při nájezdové. Nájezdová brzda je laciné řešení pro výrobce a pak tažné oko je uchyceno v pouzdrech a pochybuji, že budou bronzová.
My jsme koupili Pronara T655 a maaax. spokojenost (myslím si, že ,jako strojař s 15letou praxí dokáži posoudit co je konstrukčně vhodné a co ne).Dokonce Pronar má i ISO certifikát kvality. Nevim jak s ostatní stroje od tohoto výrobce ale s návěsem jsme spokojeni.
Mimochodem, byl jsem se podívat na strojírenském veletrhu a narazil jsem tam opět na jednonápravový vlek za traktor. Velikost korby 3x1,4, náprava ATW ? a cena 70.000kč bez DPH, ale jak to vypadalo a to zpracování to se mi chtělo vše tak z 2mm plechu, sváry jak po učni, nájezdová brzda. atd.Opět foto Pronaru T655, ať je vidět z jakých tlouštěk mat. vyrábí návěsy na 2.000kg.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Ještě k Pronaru T655 podvozek je z U-čka 160mm a tažné oko má štítek s údajem max.zatížení 14.000kg a je uchycené na 20mm silné desce. Vše je řádně předimenzované. Provozní rychlost je 30km/h, ale v techničáku mám 40km/h.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
ještě by snad šel výrobce Molčík, ale opět u vleků s menčí tonáží jsou nájezdové brzdy Což v lese na bahnu z kopce s plnou vlečkou nejsou zrovna nejvhodnější brzdy.
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Kde se dá taková nebo podobná vlečka za dobrý peníz pořídit? Je nějaký přímý prodejce co nabízí dvoukolové návěsy cca 2-5T za příznivé ceny? Víte o někom takovém? Dík za odpověď.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Záleží čemu říkáš -dobrý peníz. Když jsme tu vlečku pořizovali, tak jsme projížděli snad všechny výrobce v okolních státech. Ceny u zahraničních výrobců jsou na stejné úrovni jak např u ZDT. Lze najít pár návěsů v zahraniční izerci, ale ceny se pohybují okolo 4000 eček. Problém byl v tom, že my jsme v žádném případě nechtěli nájezdovou brzdu.(snad všechny návěsy do 3000kg v Rakousku či Německu, měli nájezdové brzdy)
Občas se něco najde i naší izerci (NS-3 od ZDT), ale cena je kolem 100.000kč, aby taky ne když nový stojí 130.000kč. Pak lze pořídit i levnější za 50.000kč, ale to drtivá větčina z nás, co jsme na fóru, posvařuje doma v dílně podstatně lepší návěs.Jenom že, ten návěs za 50.000kč má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích
Občas se něco najde i naší izerci (NS-3 od ZDT), ale cena je kolem 100.000kč, aby taky ne když nový stojí 130.000kč. Pak lze pořídit i levnější za 50.000kč, ale to drtivá větčina z nás, co jsme na fóru, posvařuje doma v dílně podstatně lepší návěs.Jenom že, ten návěs za 50.000kč má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Jinak můžete kouknout co vše Pronar vyrábí. www.pronar.pl
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
No a o to právě jde,že to má homologaci sice jako z papíru,jinak bych jezdil v klidu s károu co máme doma kvalitní robustní,ale bohužel bez osvědčení.
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
No a o to právě jde, o tu homologaci a nebo to napasovat na nějaký papíry z podobnýho vleku. Jen kde je sehnat.
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Krcaka1: Ty jsi tu vlečku koupil tady nebo v Polsku?
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Ceny mají stejné. V Polsku to vycházelo o nějakých 1.500kč levněji a to jen díky kurzu. Nejbližšší prodejnu měli myslím někde u Krakowa coz bylo 200km tam a 200zpět. Naši prodejci to dovezli zdarma a jěště jsem dostal za základní cenu věci za příplatek.
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Bylo by možno mi poslat kontakt na toho prodejce co jsi to měl od něj Ty? Klidně na SZ. Dík
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Nekoukal jste někdo náhodou po káře s papírama v zahraničí? Třeba v německu, nebo Rakousku na kolik by starší vyšla ( pokud by se to tady teda dalo přihlásit když se to sem třeba oficiálně nedovželo.
kdo si hraje nezlobí
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
O pár příspěvků výše jsem o tom psal, jak to je v zahraniční inzerci.