To jsme na tom podobně, jen mám pojistku.PULDrapalik píše:Mám vlečku za Pf,tovární vyroba 1958,papíry nejsou,číslo to nemá pojistit se to nedá a les mám 5 km,a 80 000 kč na novou nemám. Tak co s tím?
Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
- vasek775
- Příspěvky: 1113
- Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
no nejlepsi je jezdit tedy po poly jak to tak ctu a co nesene veci za traktorL?
Mám Zetor 6211,6718 ,nakladač Mikrus, vlek 8tuna,Fabia 1,2tsi a ted Oktavia III DSG kolka gladiator X450L a dalsi bordel co překáží u baráku
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
No jo , jenže např. stavebniny nejsou za barákem upostřed pole.
- vasek775
- Příspěvky: 1113
- Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
no jo ale kdyz me stavili s kombajnem loni tak jim stacilo pov. rucení a řidicak a nic víc nechteliu byly radi ze to mam a ze mi to sviti a blika tak nevím no
Mám Zetor 6211,6718 ,nakladač Mikrus, vlek 8tuna,Fabia 1,2tsi a ted Oktavia III DSG kolka gladiator X450L a dalsi bordel co překáží u baráku
- vasek775
- Příspěvky: 1113
- Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
ja myslel kdyz jedes treba do lesa vys?Krcaka1 píše:No jo , jenže např. stavebniny nejsou za barákem upostřed pole.
Mám Zetor 6211,6718 ,nakladač Mikrus, vlek 8tuna,Fabia 1,2tsi a ted Oktavia III DSG kolka gladiator X450L a dalsi bordel co překáží u baráku
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
No jo, ale když ten les máš cca 5km od baráku po 3kových cestách. je to jen otázka času kdy tě znovu chytnou a pak už to nebude řešeno domluvou.
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
No vždyť jo. Říkám, že pokud je cesta v katastrální mapě, jedná se o dopravní nehodu a řešit musí. Pokud není zanesená, nejedná se o DN dle zákona 361/2000 Sb. ale o škodní událost. I v druhém případě bude škoda hrazena ze strany viníka. Mapy mám k dispozici při řešení nehody z katasrálního úřadu. Turistické mapy mě nezajímají . Jinak pro tvé info- jednali dle zákona.hajney píše:No není to zcela přesné. Z osobní zkušenosti (naštěstí ne na mém autě): nehoda na lesní cestě. Viník nehody měl řidičák v čistírně a neměl ani povinné ručení. Přijeli s majáčkem a že prý ta cesta není zapsaná jako cesta a je to jen škodní událost. Jemu nic neudělali, doslova řekl jeden z nich že je to úplně jedno že nemá papíry, protože tam neplatí silniční zákon.
jedna věc je jestli policajti jednali zcela podle zákona, druhá věc je oni (prý) mají mapy kde jsou zakreslené cesty a je rozhodující zda je tam ta cesta zapsaná. A je jedno jak je to na katastru.
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Aktualizované zněníkucmar píše:Výňatek ze z.č.13/1997 Sb. Zejména § 7.
§ 5 Silnice
(1) Silnice je veřejně přístupná pozemní komunikace určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci. Silnice tvoří silniční síť.
(2) Silnice se podle svého určení a dopravního významu rozdělují do těchto tříd:
a) silnice I. třídy, která je určena zejména pro dálkovou a mezistátní dopravu,
b) silnice II. třídy, která je určena pro dopravu mezi okresy,
c) silnice III. třídy, která je určena k vzájemnému spojení obcí nebo jejich napojení na ostatní pozemní komunikace.
(3) Silnice I. třídy vystavěná jako rychlostní silnice je určena pro rychlou dopravu a je přístupná pouze silničním motorovým vozidlům, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší, než stanoví zvláštní předpis.2) Rychlostní silnice má obdobné stavebně technické vybavení jako dálnice.
§ 6 Místní komunikace
(1) Místní komunikace je veřejně přístupná pozemní komunikace, která slouží převážně místní dopravě na území obce.
(2) Místní komunikace může být vystavěna jako rychlostní místní komunikace, která je určena pro rychlou dopravu a přístupná pouze silničním motorovým vozidlům, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší, než stanoví zvláštní předpis.2) Rychlostní místní komunikace má obdobné stavebně technické vybavení jako dálnice.
(3) Místní komunikace se rozdělují podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení do těchto tříd:
a) místní komunikace I. třídy, kterou je zejména rychlostní místní komunikace,
b) místní komunikace II. třídy, kterou je dopravně významná sběrná komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí,
c) místní komunikace III. třídy, kterou je obslužná komunikace,
d) místní komunikace IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná provozu silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený provoz.
(4) Prováděcí předpis blíže vymezí znaky pro rozdělení místních komunikací do jednotlivých tříd.
§ 7 Účelová komunikace
(1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. Příslušný silniční správní úřad může na návrh vlastníka účelové komunikace a po projednání s příslušným orgánem Policie České republiky upravit nebo omezit veřejný přístup na účelovou komunikaci, pokud je to nezbytně nutné k ochraně oprávněných zájmů tohoto vlastníka.
(2) Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu. V pochybnostech, zda z hlediska pozemní komunikace jde o uzavřený prostor nebo objekt, rozhoduje příslušný silniční správní úřad.
289/1995 Sb.
ZÁKON
ze dne 3. listopadu 1995
o lesích a o změně a doplnění některých zákonů
§ 3
Pozemky určené k plnění funkcí lesa
(1) Pozemky určené k plnění funkcí lesa jsou
a) pozemky s lesními porosty a plochy, na nichž byly lesní porosty odstraněny za účelem obnovy, lesní průseky a nezpevněné lesní cesty, nejsou-li širší než 4 m, a pozemky, na nichž byly lesní porosty dočasně odstraněny na základě rozhodnutí orgánu státní správy lesů podle § 13 odst. 1 tohoto zákona (dále jen "lesní pozemky"),
b) zpevněné lesní cesty, drobné vodní plochy, ostatní plochy, pozemky nad horní hranicí dřevinné vegetace (hole), s výjimkou pozemků zastavěných a jejich příjezdních komunikací, a lesní pastviny a políčka pro zvěř, pokud nejsou součástí zemědělského půdního fondu1) a jestliže s lesem souvisejí nebo slouží lesnímu hospodářství (dále jen "jiné pozemky"). U těchto pozemků může orgán státní správy lesů nařídit označení jejich příslušnosti k pozemkům určeným k plnění funkcí lesa.
§ 20
Zákaz některých činností v lesích
(1) V lesích je zakázáno
a) rušit klid a ticho,
b) provádět terénní úpravy, narušovat půdní kryt, budovat chodníky, stavět oplocení a jiné objekty,
c) vyzvedávat semenáčky a sazenice stromů a keřů lesních dřevin,
d) těžit stromy a keře nebo je poškozovat,
e) sbírat semena lesních dřevin, jmelí a ochmet,
f) sbírat lesní plody způsobem, který poškozuje les,
g) jezdit a stát s motorovými vozidly,
h) vstupovat do míst oplocených nebo označených zákazem vstupu,
i) vstupovat do porostů, kde se provádí těžba, manipulace nebo doprava dříví,
j) mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních,
k) kouřit, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně a tábořit mimo vyhrazená místa,
l) odhazovat hořící nebo doutnající předměty,
m) narušovat vodní režim a hrabat stelivo,
n) pást dobytek, umožňovat výběh hospodářským zvířatům a průhon dobytka lesními porosty,
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Tak to jsi mě nepotěšil.Krcaka1 píše:Před časem se tu řešilo téma vlekem bez SPZ legálně po silnici. Dospělo se k závěru, že pokud je jednonápravový vlek provozován po veřejných komunikacích, tak stačí ho mít vybavený dle předpisů a mít vyražené číslo na rámu a uzavřené povinné ručení a může se vesele jezdit.
Omyl!!! Mimo jiné musíte mít i u sebe doklad z odboru dopravy, že vlek je tovární výroby a je schopen provozu na pozemních komunikacích.Pokud tento doklad s sebou nemáte, tak jste půl roku bez řidičáku a 15.000kč pokuta!!!
Tento doklad musíte mít vystavený i na sběrací vozy, rozmetadla, nakladače a podobně.
(Tak mi to bylo řečeno silniční kontrolou, po dlouhém dohadování vše bylo řešeno dohodou a mám si vyřídit tento doklad na odboru dopravy , jinak jsem prý příště bez řidičáku)
Moje stroje:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Já myslím,že jich bude více co jsem je nepotěšil
- kysmen
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
našel jsem tento text
ZVLÁŠTNÍ UŽÍVÁNÍ SILNIC
Návod od Wasila, jak dostat Multicar 22 na silnici, aniž by měla technický průkaz nebo osvědčení:
1/ Stačí pouze vyplnit žádost, tzn. zažádat příslušný městský úřad o povolení ke zvláštnímu užití silnice dle ust. § 25/6g) z.č. 13/1997 Sb.
- Schválením této žádosti můžete pak užít Multicar na silnicích II. a III. v okruhu schválených kilometrů z místa bydliště žadatele v daném okrese. Např. na MěÚ Louny je nepsané pravidlo, že okruh km je max. do 20 km od místa bydliště (záleží to ale na konkrétní domluvě s daným úředníkem). Je to dostačují s ohledem na rychlost vozíku a účel využití.
- V dobu 2) uvedené žádosti vyplníte důvod zvláštního užití – já osobně uvádím tento univerzální, na vozidlo PV3S jsme uváděli např. těžba a odvoz dřeva z lesa
- V bodu 3) se vyplní doba povolení, ta je max. na rok a poté se stejným způsobem musí obnovit, počet obnovení je neomezený.
- Do poznámky píši odkaz na technickou dokumentaci, kterou přikládám s fotografií daného vozidla k této žádosti. Technický popis není problém neboť je bezvadně uveden např. v dílenských příručkách. V tech. popisu je třeba uvést nějaký identifikační znak tzn. číslo karoserie, motoru.
2/ Poté je třeba zajít na Dopravní inspektorát PČR a zde předložit tuto žádost policistovi – (s funkcí dopravního inženýra) k vyjádření. Vyjádření stačí pouze jednou větou, např. souhlasíme s využitím silnic II. A III. třídy jak je uvedeno v této žádosti + razítko a podpis.
3/ Poté je třeba vozík pojistit pro provoz na pozemních komunikacích. POZOR na pojišťovny, některé mají přímo kategorii multicar, některé Vás chtějí zařadit mezí nákladní vozidla – vše je tedy ve finále o penězích. My máme Multicar pojištěnou u České podnikatelské pojišťovny jako motorový samohybný vozík a pojistka je cca 400,- Kč ročně. Opět jako identifikační znak vozidla uvádím číslo karoserie a motoru.
4/ Pak již stačí zajít na příslušný MěÚ, u nás tyto žádosti vyřizuje odbor místního hospodářství, zaplatit poplatek 1000,- Kč a úřad vydá povolení (buď na počkání nebo cca do 14-ti dnů), které je nutno vozit s sebou ve vozidle a tím se prokazujete policii při kontrole společně s pojistkou a řidičákem. Žádná STK se nedělá, technický stav vozidla si musíte hlídat sami.
doplnění / Zda vozidlo mělo či nemělo TP a OTP tedy SPZ nehraje při žádosti o zvláštní užití silnic II. a III. tříd žádnou roli. Uvedený postup stále platí i po všech dosavadních novelizacích a pokud někdo tvrdí, že nikoli, ať se na mě obrátí mailem (Multicar.Joe@centrum.cz RomanWasserbauer@seznam.cz - Louny) - prozatím u všech co dosud tvrdili, že jim jejich žádosti úředníci zamítli, se ukázalo, že byla pouze chyba v intepretaci... Wasil
vyplněná žádost
příklad rozhodnutí
ZVLÁŠTNÍ UŽÍVÁNÍ SILNIC
Návod od Wasila, jak dostat Multicar 22 na silnici, aniž by měla technický průkaz nebo osvědčení:
1/ Stačí pouze vyplnit žádost, tzn. zažádat příslušný městský úřad o povolení ke zvláštnímu užití silnice dle ust. § 25/6g) z.č. 13/1997 Sb.
- Schválením této žádosti můžete pak užít Multicar na silnicích II. a III. v okruhu schválených kilometrů z místa bydliště žadatele v daném okrese. Např. na MěÚ Louny je nepsané pravidlo, že okruh km je max. do 20 km od místa bydliště (záleží to ale na konkrétní domluvě s daným úředníkem). Je to dostačují s ohledem na rychlost vozíku a účel využití.
- V dobu 2) uvedené žádosti vyplníte důvod zvláštního užití – já osobně uvádím tento univerzální, na vozidlo PV3S jsme uváděli např. těžba a odvoz dřeva z lesa
- V bodu 3) se vyplní doba povolení, ta je max. na rok a poté se stejným způsobem musí obnovit, počet obnovení je neomezený.
- Do poznámky píši odkaz na technickou dokumentaci, kterou přikládám s fotografií daného vozidla k této žádosti. Technický popis není problém neboť je bezvadně uveden např. v dílenských příručkách. V tech. popisu je třeba uvést nějaký identifikační znak tzn. číslo karoserie, motoru.
2/ Poté je třeba zajít na Dopravní inspektorát PČR a zde předložit tuto žádost policistovi – (s funkcí dopravního inženýra) k vyjádření. Vyjádření stačí pouze jednou větou, např. souhlasíme s využitím silnic II. A III. třídy jak je uvedeno v této žádosti + razítko a podpis.
3/ Poté je třeba vozík pojistit pro provoz na pozemních komunikacích. POZOR na pojišťovny, některé mají přímo kategorii multicar, některé Vás chtějí zařadit mezí nákladní vozidla – vše je tedy ve finále o penězích. My máme Multicar pojištěnou u České podnikatelské pojišťovny jako motorový samohybný vozík a pojistka je cca 400,- Kč ročně. Opět jako identifikační znak vozidla uvádím číslo karoserie a motoru.
4/ Pak již stačí zajít na příslušný MěÚ, u nás tyto žádosti vyřizuje odbor místního hospodářství, zaplatit poplatek 1000,- Kč a úřad vydá povolení (buď na počkání nebo cca do 14-ti dnů), které je nutno vozit s sebou ve vozidle a tím se prokazujete policii při kontrole společně s pojistkou a řidičákem. Žádná STK se nedělá, technický stav vozidla si musíte hlídat sami.
doplnění / Zda vozidlo mělo či nemělo TP a OTP tedy SPZ nehraje při žádosti o zvláštní užití silnic II. a III. tříd žádnou roli. Uvedený postup stále platí i po všech dosavadních novelizacích a pokud někdo tvrdí, že nikoli, ať se na mě obrátí mailem (Multicar.Joe@centrum.cz RomanWasserbauer@seznam.cz - Louny) - prozatím u všech co dosud tvrdili, že jim jejich žádosti úředníci zamítli, se ukázalo, že byla pouze chyba v intepretaci... Wasil
vyplněná žádost
příklad rozhodnutí
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/
http://kysmen.wordpress.com/
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Řeším podobný problém mám udělaný návěs z avie sklopky. pojistku mám uzavřenou ale při policejní kontrole to bylo málo. Jak to nemá spz nak to nesmí na silnici.
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Před čtyřma rokama jsem řešil podobný problém. Měl jsem možnost koupit jednoosý přívěs PAJ 1V bez SPZ.Psal jsem panu Marešovi do výzkumáku v Praze. Ten mi odepsal že to není problém.Podá se žádost a on vydá ZÁKLADNÍ TECHNICKÝ POPIS. Cena se pohybuje 900-3000kč bez DPH, záleží na obtížnosti.Vztahuje se to na přívěsy vyrobené Československu.S tím se udělá kolečko stk-úřad a značky jsou doma.Nakonec jsem sehnal Páju s spz. Ještě mám přibyslavskou plošinu kterou jsem koupil od JZD. Došel jsem na úřad a tam mi vystavil ,,růžový techničák´´ a sjednal povinné ručení cca 100kč.
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
Už jsem na ně v lese narazil, na lesní křižovatce dva policajti na motorkách. Protože jsem měl všechno v pořádku, tak jsem se jich zeptal, jestli tam řídí dopravu. Naštěstí jen čekali na čtyrkolkáře.kucmar píše:Tu poslední větu jsi napsal dobře- pokud se nestane nehoda. Neboť i lesní cesta je účelová komunikace dle zákona o provozu na pozemních komunikacích, pokud se nejedná o soukromý pozemek. takže zákon na ní platí taktéž. To že tam poldové nejezdí ještě neznamená, že tam nemůžou. Pokud je polňačka zanesena v katastru, taktéž se jedná o účelovou komunikaci a nehody se tam řeší( taky jiné problémy ).
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
Re: Vlekem bez SPZ legálně po silnicích
P.S.: Ahoj,co všechno obnášelo vyřídit ten růžovej techničák?A je to možné ho vyřídit i v dnešní době?