kinematika spojovačky přední nápravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
kinematika spojovačky přední nápravy
Mohl by mi někdo dát trochu teorie kinematiky pohybu spojovačky říditelné nápravy. Musí být vždy rovna? Udělal jsem spojovačku zahnout, neboť mi nevyjde přímá a při zatáčení mi jedno kolo udělá větší radius než druhé.
Později přiložím obrázek.
Později přiložím obrázek.
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Spojovačka jako taková by teoreticky neměla svým tvarem ovlivnit rejd. Pouze její délka řeší sbíhavost. Rejd kol je dán dorazem a lichoběžníkem os rejdových čepů. Ale musel bych si udělat nějaký model a chvilku dumat, jestlise nemýlím.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
ja nad tim uz dlouho premyslim, asi vytahnu Merkur :-D
kdyz jsem cvicne prodlouzil tyce rizeni od tehlic, a nechal spojovacku rovnou, tak byl vysledek stejny.
viz nakres, jak se spojovacka chove
kdyz jsem cvicne prodlouzil tyce rizeni od tehlic, a nechal spojovacku rovnou, tak byl vysledek stejny.
viz nakres, jak se spojovacka chove
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
No ale to je prece dobre, ze ti jedno kolo opisuje jiny radius nez druhe, to ma kazde auto a je to umyslne: Myslim ze nehledej zahadu ve spojovaci tyci,ale ve smeru tech pak rizeni u kol.chavier píše:.... při zatáčení mi jedno kolo udělá větší radius než druhé. ..
Nevim jak to ma byt kdyz jsou paky smerovane dopredu , ale kdyz jsou smerovane dozadu, tak snad pry maji mit fiktivni prusecik nekde nad stredem zadni napravy...
takto jsem to nacrtnul :
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Zdravím, je úplně jedno jaký bude mít tvar, důležité je aby její čepy byly oba ve stejné vzdálenosti od osy rejdového čepu a ve stejném úhlu z pohledu půdorysu čepy vůči rejdovým čepům, tento úhel právě vytváří udlišné poloměry zatáčení obou kol.. Standa.
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Hlavne aby si je tvarom nenapohol zmenit tuhost, potom sa to hlavne pri vacsich a sirsich kolesach rado ohyba....
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Jednoduchá pomůcka: Pokud je spojovačka PŘED nápravou, musí být délka spojovačky /čepy kloubů na spojovačce/ větší než je vzdálenost mezi otočnými /rejdovými/ čepy nápravy. O kolik rozhoduje šířka /rozchod/ kol, délka pák a několik dalších nepodstatných vlivů, nejlepší je to odzkoušet. Pokud je spojovačka ZA nápravou musí být zase kratší než je vzdálenost mezi rejdovými čepy.Bývá to výhodnější protože tolik nepřekážejí kola ale u 4 krát 4 zase překáží náhon př. nápravy , je třeba vzít inspiraci u PV3s ale zase musí být spojovačka bytelnější atak dále.... ach jo je to makačka na bednu....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Zdravím. Na tvaru spojovačky absolutně nezáleží Foto 1. Důležité je postavení svislých čepů a táhel řízení. Pokud máš Spojovačku před nápravou tak kulové čepy jsou vně svislých čepů Foto 2+3. pokud je spojovačka vevnitř mezi nápravama,jsou i kuláky mezi svislákama Foto 4+5. Tím se stane to že vnitřní kolo je zatočený víc než vnější,protože jede po nenším poloměru. . Fotky jsou ze stavby Bubina, 2x předek V3s a mezi tím 1,6 D eskort. Řízení všema čtyřma. Týden jsem maturoval než sem se jakž takž trefil.Z foto 6 a víc by mohlo být vidět, že ač každý kulák je ůplně jinde.kolo zatáčí tam kam má.Merkur nemá dost jemný štelování, já jsem vystřihoval z papíru (v přesným měřítku) a píchal špendlíky a zatáčel tak dlouho. až to fungovalo (ty přední kuláky se stěhovaly o 17 cm,ale já se trefoval na vnější poloměr otáčení 2,7m a vnitřní 1,4m.Je to celkem jednoduchý ,dojeď ,píchnem prase a než ho sníme tak ti to vysvětlím. Až posem je to dobře ,jenom to nechce sežrat fotky,snad zítra. Z náčrtku tipuju žes obrátil V3S.Napiš rozchod,rozvor a typ přední nápravy.Pepa
Tak skusíme foto.
Tak skusíme foto.
- Přílohy
Naposledy upravil(a) gastly dne pát dub 30, 2010 3:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Jasně že při spojovačce před nápravou ta musí být delší než vzdálenost čepů nápravy, ale jde to vyřešit i tak, že náprava zůstane tak jak je a do prostředka přidat pomocný čep a páku tvaru V a spojovačky překřížit. Tak aby se nepotkávaly, třeba jednu spodem a jednu vrchem. I tak ty úhle posčítané musí vycházet na střed zadní nápravy. Součty délek spojovaček mají dát délku té ideální spojovačky, která by byla správně před tou nápravou, ale dlouhá aby osy čepů vycházely na střed zadní nápravy. JU?
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Tak vám s lítostí oznamuju že Jirka Holub to má DOBŘE. (taky to sem mohl dát dřív). Shrnuto Vem špagát spoj kulové a svislé čep, špagát táhni dál do zadu a kdo se trefí +- na střed zadní osy ,ten to má pro potřeby traktorku dobře.Tomu to bude zatáčet aj ve snihu a na blatě. A já jdu předělávat zadní osu,je skoro dobře,ale diky jirkově radě by to do večera mělo být ůplně dobře.Pepa.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
No driv jsem to sem dat nemohl, protoze jsem to vygooglil az ted . A matne si pamatuju, ze se to na foru nekdy minuly rok uz probiralo.gastly píše:Tak vám s lítostí oznamuju že Jirka Holub to má DOBŘE. (taky to sem mohl dát dřív).
Takze je to takto: A ty jsi tedy temi praktickymi pokusy prisel na to same?
Ahoj Jirka
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
diky moc vsem! uz to chapu, pro nazornost prikladam obrazek, jak to ma vyresene ted. Jsou to mimobezky, ktere se zadni napravy nikdy nedotknou. Zkusim to otocit a spojovacku predelat.
diky moc
diky moc
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Pro jirka_holub. Jo. Já vědel jak mají být kola v rejdu + čepy a kuláky. Tak jsem si to maloval a když jsem myslel že to mám,tak jsem to převařil a převařil a převařil ........ No a pak to sem dáš,ja vlezu do garáže,položím kus desky a pronesu Doprdele ono to funguje. Zadní osu už mám přeonděnou. A jestli myslíš jak tu někteří jebali ty co je v dobré víře upozornili na zásadní nedostatky,tak tam chyběl tento DETAIL,které jsi zveřejnil teď ty. S díky Pepa.
Pro chaviho. Myslím že by stálo za to ten jirkův podnět přiřadit k výpočtům rychlostí.Kdo bude stavět se podívá...... Pepa.
Pro chaviho. Myslím že by stálo za to ten jirkův podnět přiřadit k výpočtům rychlostí.Kdo bude stavět se podívá...... Pepa.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: kinematika spojovačky přední nápravy
Prolbém kinematika spojovačky přední nápravy v dávnoveku zistil, popísal a vyriešil pán Ackerman jeho riešenie sa volá Akermanov lichobežník . Na tvare spojovačky ceľkom iste nezáleží, ale z hľadiska deformácie má byť priama. Taktiež nezáleží či je spojovačka pred zvislými čapmi alebo za, ale lichobežník - orientácia - musí byť zachovaný. No a rýchlosť na správnu funkciu tiež nemá vplyv.