Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
Zdravim vas.
Viete niekto popisat niečo o nastaveni vstrek. čerpadla na motore 2S90A.Potreboval by som ho skontrolovat,pripadne nastavit kôli zvyšenej spotrebe paliva.Viem,že na zotrvaku su rysky HU a vstrek. pre časovanie,ale na čerpadle nevidim nastavovacie skrutky pre množstvo paliva.Možno mam len bohatu zmes.
Ďakujem.
Viete niekto popisat niečo o nastaveni vstrek. čerpadla na motore 2S90A.Potreboval by som ho skontrolovat,pripadne nastavit kôli zvyšenej spotrebe paliva.Viem,že na zotrvaku su rysky HU a vstrek. pre časovanie,ale na čerpadle nevidim nastavovacie skrutky pre množstvo paliva.Možno mam len bohatu zmes.
Ďakujem.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
no, ked sa pozres na vstrekovacie cerpadlo zhora, tak vidis, ze kazdy element je prisrobovany dvoma sestkami srobami a pod tymi srobami su podlhovaste diery. tie srobyky povolis, a nastavujes rozdielnost zmesy medzi jednotlivymi valcami...ked sa ti zda, ze ma motor vysoke otacky, to som este nikdy neriesil, ale myslim, ze na prsiach z prednej strany, priblizne v tom mieste, ako ide do prs plynova tycka, tak tam su take dva srobiky na srobovak zakontrovane osmickou matkou. tak tam si nastavis maximum, minimum, resp. volnobeh...
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
Vďaka hotday za príspevok.
Dnes som si obzrel tie podlhovasté diery,ale neviem ako to je tam riešené. Posuvom toho telesa do predu,alebo do zadu sa škrtí výstupny prietok paliva do trysiek ? Ak áno,tak je to dosť nezvýčajné,nestretol som sa ešte s tým.Oplatí sa mi do toho šprtať ?Nerozladím to ?Myslíš,že dokážem takto znížiť spotrebu paliva ?Mám motor čerstvo po výbruse.Olej nežerie skoro vôbec ,ale paliva hodne.Tiež ťažko štartuje a po štarte dosť hulí.Nevieš,kde by som ešte mohol hľadať chybu ?
Ďík za každu radu.
Dnes som si obzrel tie podlhovasté diery,ale neviem ako to je tam riešené. Posuvom toho telesa do predu,alebo do zadu sa škrtí výstupny prietok paliva do trysiek ? Ak áno,tak je to dosť nezvýčajné,nestretol som sa ešte s tým.Oplatí sa mi do toho šprtať ?Nerozladím to ?Myslíš,že dokážem takto znížiť spotrebu paliva ?Mám motor čerstvo po výbruse.Olej nežerie skoro vôbec ,ale paliva hodne.Tiež ťažko štartuje a po štarte dosť hulí.Nevieš,kde by som ešte mohol hľadať chybu ?
Ďík za každu radu.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
no, takze elementy sa neposuvaju, ale otacaju v diere..a ked ty vlastne pridavas plyn, tak tocis vnutrom elementu (vonkajsok stoji-zaisteny podlhovastymi dierami)a podla toho pridas palivo do vstrekovacov. velmi tazko sa to vysvetluje, ze ako to funguje, ked by si videl holy element, tak by si to pochopil za 5 minut...takto sa to dost tazko opisuje...skusim ti to nakreslit...
no, ak to este nikto nerobil, a netlaci ti naftu do oleja, tak by som sa do toho na tvojom mieste nesprtal...myslim, ze by tam bol problem to nastavit...
no, nemal by ti vela zrat...akoze on zozere, ked ho dusis na plny plyn..inac tolko nezere...
kedy ti huli??? hned po starte, ked sa zohreje, tak stale fajci??? presne opis, ze kedy ti ako fajci...ci v otackach fajci, atd...za studena...vsetko..podla toho by sa dala urcit pricina...
ked ti fajci v otackach aj za tepla, tak moze byt spinavy vzduchovy filter, ze ma malo vzduchu...ked motoru pridas, tak by mal len zadymit, a potom uz prestat, ked sa mu vyrovnaju otacky s palivom...ked motor taha, tak moze trosku podymovat, ale nie zas ako napr: trabant...
s tym startom to si ma celkom prekvapil...mne to chyta na supu...-16°C a dvakrat ho otoci a uz ide...vstrekovace su dobre??? lebo tam idu este aj trysky s inym poctom otvorov, ako sa standardne davaju do majorcov, atd....
a este taka otazocka: dobre je zlozeny rozvod??? lebo koleso na kluke ma jednu dieru trosku vyosenu, a ak to robili na druzstve, tak to zvykli naklepat kladivom nasilu...skus prosim odsledovat tieto veci,(kedy fajci, vzduchovy filter, atd) ten rozvod zatial neries, to bude to posledne...a ked to budes mat, tak napis, skusime sa pohnut dalej...
ps: NZ
no, ak to este nikto nerobil, a netlaci ti naftu do oleja, tak by som sa do toho na tvojom mieste nesprtal...myslim, ze by tam bol problem to nastavit...
no, nemal by ti vela zrat...akoze on zozere, ked ho dusis na plny plyn..inac tolko nezere...
kedy ti huli??? hned po starte, ked sa zohreje, tak stale fajci??? presne opis, ze kedy ti ako fajci...ci v otackach fajci, atd...za studena...vsetko..podla toho by sa dala urcit pricina...
ked ti fajci v otackach aj za tepla, tak moze byt spinavy vzduchovy filter, ze ma malo vzduchu...ked motoru pridas, tak by mal len zadymit, a potom uz prestat, ked sa mu vyrovnaju otacky s palivom...ked motor taha, tak moze trosku podymovat, ale nie zas ako napr: trabant...
s tym startom to si ma celkom prekvapil...mne to chyta na supu...-16°C a dvakrat ho otoci a uz ide...vstrekovace su dobre??? lebo tam idu este aj trysky s inym poctom otvorov, ako sa standardne davaju do majorcov, atd....
a este taka otazocka: dobre je zlozeny rozvod??? lebo koleso na kluke ma jednu dieru trosku vyosenu, a ak to robili na druzstve, tak to zvykli naklepat kladivom nasilu...skus prosim odsledovat tieto veci,(kedy fajci, vzduchovy filter, atd) ten rozvod zatial neries, to bude to posledne...a ked to budes mat, tak napis, skusime sa pohnut dalej...
ps: NZ
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
takze pokusil som sa ti to nakreslit, dufam, ze to bude jasnejsie...ta zelena cast ma este dalej pokracovat...teraz to je len tak principialne nakreslene...
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
Čau.
Takže,zahulí len po štarte a to statočne,je to asi preto,že ho dlhým štartovanim presajem.Aspoň si tak myslím.Trysky som vybral von a odsledoval som ich,rozprašujú celkom pekne a to na štyry strany rovnako.Predpokladám,že sú OK.Zajtra ich idem pr istotu dať na tester natlakovať,či otvárajú pri 22MPA,aspoň som to tu niekde čítal,že je taký predpísaný.Motor som dával na výbrus kôli zvýšenej spotrebe oleja a paliva.Olej je už OK,ale paliva stále veľa.Do nastavenia čerpadla sa zatial nepúšťam.Na motore do teraz nebolo absolutne nič robené.Trysky som na ňom dával dole po prvý krát.Vzduchový filter som mal rozobratý,je čistý a priedušný.Ešte jeden odsledovaný problém.Hneď,ako motor chytí,tak ozvú sa niekde od valcov ostré rány /počuť vznietenie/po chvýli ide normálne.Dotiahol som teraz pre istotu hlavy valcov/keď to ovšem bolo spod ních/Hlavy sú bez tesnenia. Brúsil som ich pred montážou hrubou a potom strednou pastou.Takéto rány počuť na benzínových motoroch,keď je nastavený neskorý predzápal.Myslím,že u diesla sa nedokáže vznietiť nahromadená nafta vo vyfukovom potrubí.Čo na to povieš ty ?Čím to môže byť ?
Takže,zahulí len po štarte a to statočne,je to asi preto,že ho dlhým štartovanim presajem.Aspoň si tak myslím.Trysky som vybral von a odsledoval som ich,rozprašujú celkom pekne a to na štyry strany rovnako.Predpokladám,že sú OK.Zajtra ich idem pr istotu dať na tester natlakovať,či otvárajú pri 22MPA,aspoň som to tu niekde čítal,že je taký predpísaný.Motor som dával na výbrus kôli zvýšenej spotrebe oleja a paliva.Olej je už OK,ale paliva stále veľa.Do nastavenia čerpadla sa zatial nepúšťam.Na motore do teraz nebolo absolutne nič robené.Trysky som na ňom dával dole po prvý krát.Vzduchový filter som mal rozobratý,je čistý a priedušný.Ešte jeden odsledovaný problém.Hneď,ako motor chytí,tak ozvú sa niekde od valcov ostré rány /počuť vznietenie/po chvýli ide normálne.Dotiahol som teraz pre istotu hlavy valcov/keď to ovšem bolo spod ních/Hlavy sú bez tesnenia. Brúsil som ich pred montážou hrubou a potom strednou pastou.Takéto rány počuť na benzínových motoroch,keď je nastavený neskorý predzápal.Myslím,že u diesla sa nedokáže vznietiť nahromadená nafta vo vyfukovom potrubí.Čo na to povieš ty ?Čím to môže byť ?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
tym tlakom som si nie isty, pozrem to v dielenskej prirucke, a skusim ti ju aj nafotit...tam to urcite bude napisane...ale 22MPa je trosku moc, aspon mne sa tak zda, lebo take iste elementy sa pouzivaju na crystal, avia, a tam je predpisany tlak 160MPa...v com mas ten motor??? v MT8-046??? take ma oznacenie horska kosacka, nie??ak ano, tak odporucam tie filtracne vlozky aspon vyprat v benzine...ja som sa tiez takto oklamal na LKT, filter cisty...atd...vsetko OK, a ono nie..filter bol znecisteny a chlapik sa stazoval na vysoku spotrebu...vtedy ma motor malo vzduchu...
co sa tyka tych zvukov, tak to by tiez mohli robit ventily...meral, si, ze pokade vychadza hore piest?? ci ti nahodou nenaraza do hlavy??taktiez to mozu robit ojnicne puzdra, a klepoce dovtedy, pokial nenatlaci olej...
inac, mne tiez trosku klepocu ventily, kym mi nenatlaci do hlav olej..preto vzdy pouzivam dekompresor...
pricinou tych zvukov moze byt tiez zle nastaveny dekompresor...
dost tazko sa mi urcuje, co moze byt zle, ked ten motor nepocujem...
co sa tyka tych zvukov, tak to by tiez mohli robit ventily...meral, si, ze pokade vychadza hore piest?? ci ti nahodou nenaraza do hlavy??taktiez to mozu robit ojnicne puzdra, a klepoce dovtedy, pokial nenatlaci olej...
inac, mne tiez trosku klepocu ventily, kym mi nenatlaci do hlav olej..preto vzdy pouzivam dekompresor...
pricinou tych zvukov moze byt tiez zle nastaveny dekompresor...
dost tazko sa mi urcuje, co moze byt zle, ked ten motor nepocujem...
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
To silné zadýmení při startu by mohlo odpovídat zapnutému přidavači paliva . To znamená, že motor ti dá na start plnou dávku paliva a po nastartování čudl vyskočí a motor jede na normal.
Re: Vstrekovacie čerpadlo SLAVIA 2S90A
Takže.Motor mám na origo továrenskom malotraktore MT-8 132.2.Trysky sú OK.Otvárali sa pri 22.8 MPa a pekne rozprašovali.Nahodil som ich na motor, dotiahol som ešte hlavy valcov.Tie rány už niesú,bolo to zrejme spod uvolnenej hlavy.Skúsim takto pojazdiť a neskôr uvidíme.Určite ešte umyjem vzduchový filter.