problém s orbitrolem
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: problém s orbitrolem
já vim, ale sehnat tady na severu orbitrol je docela problém, projel jsem nejmíň 10 statků v okolí a všude už starý kombajny hodili do šrotu když bylo za kilo železa skoro 5 korun a novej za 8500 se mi kupovat nechce a ještě ta pojistná kostka před něj stojí 2000
- Mikro
- Příspěvky: 2318
- Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
- Bydliště: Dětmarovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s orbitrolem
Za necelých 5 se dá sehnat nový, jen zdejší prodejci jsou jemně nenažranífreeman píše:já vim, ale sehnat tady na severu orbitrol je docela problém, projel jsem nejmíň 10 statků v okolí a všude už starý kombajny hodili do šrotu když bylo za kilo železa skoro 5 korun a novej za 8500 se mi kupovat nechce a ještě ta pojistná kostka před něj stojí 2000
Re: problém s orbitrolem
Ahoj,freeman píše:nazdar chlapi, už rok mam mt8 a rozhodl jsem se na něm udělat hydraulický řízení, tak jsem sehnal pístnice hadice a veškerý cajky kolem a orstu z desty (osmilitrovou). Když jsem to všechno pozapojoval a nastartoval traktor, tak to vypadalo, že se mi něco konečně povedlo na poprvé ale jak jsem se dotkl volantu, tak se sám roztočil a součesně s tím zatáčel i traktor. Volant se otočí vždycky o půl otáčky a pak se zastaví a klepe se, vždycky jak vivinu protitlak tak se roztočí a nejde udržet. Nemá s tim někdo zkušenust? vypadá to jako by byl zadřenej nebo co
Pokud ti ORSTA škube a při pokusu o otočení ti málem urazí ruce tak je špatně složená. Na hřídeli je ze spoda ryska a ta
se musí nasadit doprostřed mezi kroužky na obvodu.Vím o čem mluvim taky mě to dělalo a bylo to pouze špatně
sesazený.Kdysi si s tím někdo hrál .Pošli mi na SZ E-mail pošlu ti návod.
Re: problém s orbitrolem
no teda ,co ty si za kutilafreeman píše:nazdar chlapi, všechno ukazuje na to že je špatně něco vevnitř, rozebírat se mi to moc nechce , protože jestli tam bude něco rozbitý tak nevim kde bych to sháněl. Dneska jsem ho poslal do HP servisu na repas. Sice to stojí kotel ale bude jako novej a ještě dávaj záruku ale díky za rady .
kdyz uz teda rozhod ses platit ,tak procs aspon nejdriv nesundal ten posledni salam a nezkontroloval polohu hvezdice vuci ty hrideli ,kdyz ti to kazdej doporucuje a mas peknej navod
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.
Re: problém s orbitrolem
já vim ale u nás na severu sehnat orbitrol není tak jednoduchý, takže mi vlastně nic jinýho nezbývá. Projel jsem nejmíň 10 statků a všude kombajny vyházeli do sběru když bylo za železo 5 kč.
Re: problém s orbitrolem
Dneska přišel repasovanej orbitrol, už jsem ho nandal a zatáčí to jako šlak huráááááá. Až to nafotim tak to sem hodim
Re: problém s orbitrolem
jinak než jsem to poslal, tak jsem to rozdělal a byla zarostlá, předemnou ji nikdo nerozdělával, ale jak je popsaný v kroku 4 že by mělo jít vyndat to šoupátko z pouzdra tak to nešlo vůbec, je to lapovaný takže nemá cenu to vyrážet kladivem a nevim kde bych to sháněl, měl jsem půjčenou garáž kterou jsem musel do víkendu vyklidit takže nic jinýho nezbývalo
Re: problém s orbitrolem
Nazdar Hotday.
Nevieš poradiť,alebo niekto,kto má skusenosti s orbitrolom?Práve som ukončil stavbu serva na továrenskom klbáku MT-8čke a som trochu sklamaný.Volant mi ide dosť tuho.Čakal som,že to pôjde ako na osobáku,ale nie.Nedá sa s ním točiť rýchlo,ak áno,tak ale z veľkým odporom.Všetko mám zapojené tak,ako to má byť.Použil som 2 ks valcov,priemer 50 cm, orstu 160-ku.Neviem,či náhodou tá orsta nieje problém,že je veľká na to origo čerpadlo.Ak je problém v čerpadle,aké by tam bolo dobré dať?Mám možnosť z riadenia LIAZ.Bolo by vhodné? Alebo sa musí použiť menšia orsta? Nedala by sa náhodou prerobiť veľká na malú.Videl som aj malú a je na ních rozdiel len vo veľkosti spodnej časti /toho kotúča/.Nevidel som to nikdy rozobraté,ale moja predstava je,že keby sa ten kotúč odsustrúžil na tenšiu hrúbku,tak by to teoreticky mohlo fungovať.Ale je to čisto len moja laická teoria.Vie mi niekto potvrdiť tento nápad?Ten kto to už mal rozobraté mohol by o tom niečo vedieť.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu.
Nevieš poradiť,alebo niekto,kto má skusenosti s orbitrolom?Práve som ukončil stavbu serva na továrenskom klbáku MT-8čke a som trochu sklamaný.Volant mi ide dosť tuho.Čakal som,že to pôjde ako na osobáku,ale nie.Nedá sa s ním točiť rýchlo,ak áno,tak ale z veľkým odporom.Všetko mám zapojené tak,ako to má byť.Použil som 2 ks valcov,priemer 50 cm, orstu 160-ku.Neviem,či náhodou tá orsta nieje problém,že je veľká na to origo čerpadlo.Ak je problém v čerpadle,aké by tam bolo dobré dať?Mám možnosť z riadenia LIAZ.Bolo by vhodné? Alebo sa musí použiť menšia orsta? Nedala by sa náhodou prerobiť veľká na malú.Videl som aj malú a je na ních rozdiel len vo veľkosti spodnej časti /toho kotúča/.Nevidel som to nikdy rozobraté,ale moja predstava je,že keby sa ten kotúč odsustrúžil na tenšiu hrúbku,tak by to teoreticky mohlo fungovať.Ale je to čisto len moja laická teoria.Vie mi niekto potvrdiť tento nápad?Ten kto to už mal rozobraté mohol by o tom niečo vedieť.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: problém s orbitrolem
ahoj jozo,jozo píše:Nazdar Hotday.
Nevieš poradiť,alebo niekto,kto má skusenosti s orbitrolom?Práve som ukončil stavbu serva na továrenskom klbáku MT-8čke a som trochu sklamaný.Volant mi ide dosť tuho.Čakal som,že to pôjde ako na osobáku,ale nie.Nedá sa s ním točiť rýchlo,ak áno,tak ale z veľkým odporom.Všetko mám zapojené tak,ako to má byť.Použil som 2 ks valcov,priemer 50 cm, orstu 160-ku.Neviem,či náhodou tá orsta nieje problém,že je veľká na to origo čerpadlo.Ak je problém v čerpadle,aké by tam bolo dobré dať?Mám možnosť z riadenia LIAZ.Bolo by vhodné? Alebo sa musí použiť menšia orsta? Nedala by sa náhodou prerobiť veľká na malú.Videl som aj malú a je na ních rozdiel len vo veľkosti spodnej časti /toho kotúča/.Nevidel som to nikdy rozobraté,ale moja predstava je,že keby sa ten kotúč odsustrúžil na tenšiu hrúbku,tak by to teoreticky mohlo fungovať.Ale je to čisto len moja laická teoria.Vie mi niekto potvrdiť tento nápad?Ten kto to už mal rozobraté mohol by o tom niečo vedieť.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu.
takze nazaciatok par otazok:
ked pridas plyn, tak sa toci lahsie? ci sa to nezmenilo? lebo ak sa toci lahsie, je malo oleja z cerpadla, ak sa to nezmeni, tak by mal byt bud nizky tlak, alebo uz vybehane cerpadlo( neviem ze v akom to mas stave)
ta spodna cast by sa dala zosustruzit, ale to by som neodporucal, lebo to su lapovane plochy, a chcelo by to tiez tak opracovat...odporucal by som aspon nejaku presnu magnetku a prebrusovat to spolu s ruzicou...
skus nafotit ten orbitol a taktiez cerpadlo, a este poistny ventil a nebolo by odveci aj valce...
Re: problém s orbitrolem
Ahoj, Vďaka za reakciu.
Čerpadlo je tam origo MT-8 132.2 /motor SLAVIA 2S90A/Píšu ,že dáva 10L za min. tlak 50 atm.Na ORSTE mám aj tu kocku ,asi je to poistný ventil ,je v ňom gulička ,pružinka.Nepovedal by som,že je čerpadlo vadné,lebo ak na rozdelovači hydrauliky na výsuv zadného prac. valca pritiahnem nastavovaciu skrutku/poistn. vent./ a potom spustím výsuv toho valca až na doraz,tak dokáže mi to až zadusiť motor.To znamená,že čerpadlo ja asi OK.Len môj názor.Skúšal som ten ORBITROL zapojiť aj bez tej kocky,ale je to to isté.Taktiež pri plnom vytočení volantom až na doraz,zadusí motor.Čo sa týka zmeny volantu,ak pridám plyn,,tak je rozdiel len nepatrný.Zapojenie sústavy : črpadlo-orsta-rozdelovač hydr.-nadržka-čerpadlo......Z Orsty "R" T-kus. ľavý a pravý piest, "L" T-kus. pravý a ľavý piest.
Bude to asi tvrdý oriešok,prísť na chybu.Čo na to povieš? Tu je foto mojej orsty 160.
Čerpadlo je tam origo MT-8 132.2 /motor SLAVIA 2S90A/Píšu ,že dáva 10L za min. tlak 50 atm.Na ORSTE mám aj tu kocku ,asi je to poistný ventil ,je v ňom gulička ,pružinka.Nepovedal by som,že je čerpadlo vadné,lebo ak na rozdelovači hydrauliky na výsuv zadného prac. valca pritiahnem nastavovaciu skrutku/poistn. vent./ a potom spustím výsuv toho valca až na doraz,tak dokáže mi to až zadusiť motor.To znamená,že čerpadlo ja asi OK.Len môj názor.Skúšal som ten ORBITROL zapojiť aj bez tej kocky,ale je to to isté.Taktiež pri plnom vytočení volantom až na doraz,zadusí motor.Čo sa týka zmeny volantu,ak pridám plyn,,tak je rozdiel len nepatrný.Zapojenie sústavy : črpadlo-orsta-rozdelovač hydr.-nadržka-čerpadlo......Z Orsty "R" T-kus. ľavý a pravý piest, "L" T-kus. pravý a ľavý piest.
Bude to asi tvrdý oriešok,prísť na chybu.Čo na to povieš? Tu je foto mojej orsty 160.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: problém s orbitrolem
no, ale bolo viacero typov cerpadiel...konkretne tato mt8 co mas ty mala len jednotku cerpadlo...mt8-O46 myslim ze ma take oznacenie, tak tam bolo pouzite dvojite cerpadlo, ktore bolo priamo hnane od rozvodoveho kolesa olejoveho cerpadla v motore a to dvojca bolo nasrobovane s predu pod remenicou na ventilator, tam je taka cca 100x100 mm rovna plocha. a tam bolo dvojcerpadlo (jedno cerpadlo na hydrauliku a druhe(mensie) na orbitol) a tam sa tocilo lahko, aj ked cerpadlo bolo zle.
ale ako pises, tak mas cerpadlo urcite dobre, ale bude davat asi malo oleja, 10l je dost malo a taktiez je to dost na maly tlak ja mam doma na mojom traktore cca 100atm. ale tlak nezvysuj, skor by som tam skusil dat vacsie cerpadlo, aj ked to bude asi celkom dost prace.
ale ak by som ti mohol poradit, tak sa skus popytat, ci niekto tam vo vasom okoli nema MT8-046 horska kosacka, a obzrel orbitol, a pripadne vymenil ten a taktiez obzrel cerpadlo, ze ake tam je pouzite. a musi ti to ist...to nieje mozne...ale mne to pripada ako na malo oleja, ze fakt je ten orbitol velky...
ten orbitol by si mohol obzret od kardanu k naradiu, tam je taky tunel, mozno by si to stade mohol vidiet. uz si to dobre nepamtam, mal som taky stroj doma, robil som na tom go motora, ale uz si to fakt dobre nepamatam...
ale ako pises, tak mas cerpadlo urcite dobre, ale bude davat asi malo oleja, 10l je dost malo a taktiez je to dost na maly tlak ja mam doma na mojom traktore cca 100atm. ale tlak nezvysuj, skor by som tam skusil dat vacsie cerpadlo, aj ked to bude asi celkom dost prace.
ale ak by som ti mohol poradit, tak sa skus popytat, ci niekto tam vo vasom okoli nema MT8-046 horska kosacka, a obzrel orbitol, a pripadne vymenil ten a taktiez obzrel cerpadlo, ze ake tam je pouzite. a musi ti to ist...to nieje mozne...ale mne to pripada ako na malo oleja, ze fakt je ten orbitol velky...
ten orbitol by si mohol obzret od kardanu k naradiu, tam je taky tunel, mozno by si to stade mohol vidiet. uz si to dobre nepamtam, mal som taky stroj doma, robil som na tom go motora, ale uz si to fakt dobre nepamatam...
Re: problém s orbitrolem
zdarek nemohl bys my prosím poslat kontakt na ten repas potřebuju jednu taky generalkovat
Re: problém s orbitrolem
jozo píše:Nazdar Hotday.
Nevieš poradiť,alebo niekto,kto má skusenosti s orbitrolom?Práve som ukončil stavbu serva na továrenskom klbáku MT-8čke a som trochu sklamaný.Volant mi ide dosť tuho.Čakal som,že to pôjde ako na osobáku,ale nie.Nedá sa s ním točiť rýchlo,ak áno,tak ale z veľkým odporom.Všetko mám zapojené tak,ako to má byť.Použil som 2 ks valcov,priemer 50 cm, orstu 160-ku.Neviem,či náhodou tá orsta nieje problém,že je veľká na to origo čerpadlo.Ak je problém v čerpadle,aké by tam bolo dobré dať?Mám možnosť z riadenia LIAZ.Bolo by vhodné? Alebo sa musí použiť menšia orsta? Nedala by sa náhodou prerobiť veľká na malú.Videl som aj malú a je na ních rozdiel len vo veľkosti spodnej časti /toho kotúča/.Nevidel som to nikdy rozobraté,ale moja predstava je,že keby sa ten kotúč odsustrúžil na tenšiu hrúbku,tak by to teoreticky mohlo fungovať.Ale je to čisto len moja laická teoria.Vie mi niekto potvrdiť tento nápad?Ten kto to už mal rozobraté mohol by o tom niečo vedieť.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu.
Ja mam tiež tento isty problem čerpadlo ma prietok okolo25 litrov a orsta neviem je to zošuchane ale že je to s TK som stym v koncoch
Re: problém s orbitrolem
Ve vlákně "Montáž a použití orbitrolu-orsta",popisují většinu vyše popsaných problému ,včetně poruch a jejich odstranění.Při amatérské montáží orbitrolu je nejčastější chyba axiální a radiální zatížení hřídele orbitrolu hřídelí volantu,řízení se pak chová chaoticky-děla to co nechceme.Popis je v technických problémech v TK,MT.