ford 1,6D

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#106 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Rendy9999 píše:
duchodce píše:Ta kinematika přední nápravy je špatně . Vnější kolo bude natočeno více než vnitřní a bude se hrnout. Vetřiesková náprava má spojovačku za nápravou ,takže tam jsou úhlové poměry v pořádku.

v tom případě zetor od počátku výroby dělá špatně řízení když dává řidící tyč ze předu ? :-/
Myslím, že je to jedno, zda je spojovačka před či za népravou.
Za nápravou je to lepší , protože je tam spojovačka chráněná proti poškození.

Samozřejmě ale, že nejde jen tak bvez seřízení přehodit spojovačku zepředu dozadu a naopak kvůli sbíhavosti/ rozbíhavosti kol, ale je třeba délku upravit. Ale jak se jednou uporaví, tak už to musí sedět.
Ale nechám se přesvědšit o opaku.
ooooooooooooo

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#107 Nový příspěvek od PA »

bastardtraktor píše: Samozřejmě ale, že nejde jen tak bvez seřízení přehodit spojovačku zepředu dozadu a naopak kvůli sbíhavosti/ rozbíhavosti kol, ale je třeba délku upravit. Ale jak se jednou uporaví, tak už to musí sedět.
Ale nechám se přesvědšit o opaku.
dobra ,pokusim se te teda presvedcit o opaku
nemam opet v tehle oblasti zadne zkusenosti ,vychazejme teda ze zakladnich veci.
PN.jpg
A - orientace ve V3S
B - to samy pri zatoceni doleva[vnitrni kolo je vice natoceno ,pac jede v mensim kruhu]. potrebna kinematika rizeni[jak moc se bude rozdil uhlu natoceni kol zvetsovat pri zataceni z primeho smeru] je samozrejne zavisla na rozchodu a rozvoru.
C - stejna naprava obracena spojovackou dopredu
D - vysledny spatny [opacny] efekt
E - jedno mozne reseni [jine me zatim nenapada ,nikdy sem to neresil]
F - spravny efekt
Naposledy upravil(a) PA dne ned led 24, 2010 9:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

lubán
Příspěvky: 261
Registrován: stř říj 22, 2008 7:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#108 Nový příspěvek od lubán »

Pokračuješ dobře, jen se mě zdá ten držák přední nápravy moc zeslabenej. Aby se to netlačilo nahoru a tim se tě ta roura nesvírala. Zesílil bych to zezhora.

Uživatelský avatar
Rendy9999
Příspěvky: 1644
Registrován: stř črc 04, 2007 12:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: ford 1,6D

#109 Nový příspěvek od Rendy9999 »

lubán píše:Pokračuješ dobře, jen se mě zdá ten držák přední nápravy moc zeslabenej. Aby se to netlačilo nahoru a tim se tě ta roura nesvírala. Zesílil bych to zezhora.

zdar kukni na moju stranku 8 su tam fotky zakontrování predního výkyvu šrouby jsou navařeny k vrchní části a to spodní céčko je zakontrované vůči volnemu prokluzu ....bacha na to !

emik001
Příspěvky: 70
Registrován: stř čer 03, 2009 10:47 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#110 Nový příspěvek od emik001 »

jo...samozrejme že kryt dám na ten kardan(,zatial nohy v poriadku :smich: )...tbz priemer 30 tiež sa my zdá malý,mám 50 gulatinu este možem prerobiť...a tú prednu nápravu ešte doriešim ...rendy má kontramatky ,ja dám podložky medzi tie vynkle a stiahnem to na minimum vôle ...na tej spojovačke čosi bude pravdy ,ešte to otestujem ,potom dám vedieť čo som zistil...

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#111 Nový příspěvek od bastardtraktor »

PA píše:
bastardtraktor píše: Samozřejmě ale, že nejde jen tak bvez seřízení přehodit spojovačku zepředu dozadu a naopak kvůli sbíhavosti/ rozbíhavosti kol, ale je třeba délku upravit. Ale jak se jednou uporaví, tak už to musí sedět.
Ale nechám se přesvědšit o opaku.
dobra ,pokusim se te teda presvedcit o opaku
nemam opet v tehle oblasti zadne zkusenosti ,vychazejme teda ze zakladnich veci.
PN.jpg
A - orientace ve V3S
B - to samy pri zatoceni doleva[vnitrni kolo je vice natoceno ,pac jede v mensim kruhu]. potrebna kinematika rizeni[jak moc se bude rozdil uhlu natoceni kol zvetsovat pri zataceni z primeho smeru] je samozrejne zavisla na rozchodu a rozvoru.
C - stejna naprava obracena spojovackou dopredu
D - vysledny spatny [opacny] efekt
E - jedno mozne reseni [jine me zatim nenapada ,nikdy sem to neresil]
F - spravny efekt
Dík
několikrát jsem si to taky kreslil, ale nemohl na to přijít, protože jsem to jen čmáral
ty jsi to nakreslil skutečně pečlivě a hned je to zřejmý
Dík !!!
To ale znamená, že celá pěkná řada domadělů zde na Foru to má uplně blbě , protože to taky otočili. !!!!!
ooooooooooooo

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#112 Nový příspěvek od PA »

ja radsi nikomu nic nerikam ,at si to kazdej prebere po svym a na svym konkretnim pripade[radsi bych to nepausalizoval]. jednou znamej nekomu v salmanovicich rekl ze ma nespravne sesazeny krizky na kardanu a dostal poradnej kopr. ze je to naprosto normalne ,ze uz mu to vyborne maka nevim jak dlouho a kdesicosi.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3947
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: ford 1,6D

#113 Nový příspěvek od rezis »

Jo jo s odstupem až teď se sem koukám. Opravdu to nevychází myslím že u V3S je to ještě umocněno podražením kol - ty čepy nejsou přesně v ose.
S těmi křížky na kardane je to problém. Některá auta je měla právě posunuta aby tak odstranili vibrace kardanu. Někde na netu jsem na to viděl i nějaké animace se zobrazením úlových rychlostí v daných připadech. Co je však zvlášní a málokdo to dodržuje je že osy mezi nimiž je kardan by měly být rovnoběžné.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#114 Nový příspěvek od PA »

rezis píše: Co je však zvlášní a málokdo to dodržuje je že osy mezi nimiž je kardan by měly být rovnoběžné.
neda se rict ,ze by mely byt rovnobezne. obecne je to trochu sirsi problematika ,jak vis

asi si myslel v jedne rovine. ale nelze vzdy vsechno presne dodrzet. pak je dulezita hlavne otazka ,do jake miry je co zanedbatelne
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Uživatelský avatar
Beskyd4
Příspěvky: 38
Registrován: pát lis 14, 2008 11:00 am
Bydliště: Mosty u Jabl.

Re: ford 1,6D

#115 Nový příspěvek od Beskyd4 »

Jak ses popral s uchycením tohoto motoru? Vpředu má jen jeden úchyt na pravé straně. Z fotek to není přesně vidět.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#116 Nový příspěvek od jirik610 »

Beskyd4 píše:Jak ses popral s uchycením tohoto motoru? Vpředu má jen jeden úchyt na pravé straně. Z fotek to není přesně vidět.
pokud to není velikej problém odpovím já - mám ten samej motor ,ale 1,8 -----hodlám ho uchytit za blok tam kde jsou na levé i pravé straně ty platličky se 4ma dirama dál potom bude držet tak jako v autě za zvon -nemám to i spřevodovkou ale jenom motor a k němu vyrobenej ocelovej zvon spojky ten zvon spojky bude sešroubovanej pevně s první převodovkou domácí výroby a ta je opět pevně spojená s rámem (tak jako motor a druhá převodovka) -prostě to nehyzdí jedinej silemblok - zdálo se mi dost nešťastny mít před motorem nejakej kus železa kterej by mi tam vadil řemenům a chladiči -ale kolega tam má víc místa a tak stím nebude mít takovej problém jako sem měl já odkaz na mou stavbu najdeš v podpisu ale tohle tam není je to jenom v hlavě ale jisty je že to pude a bude to přesně jak sem psal

Jiřin
Příspěvky: 1282
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#117 Nový příspěvek od Jiřin »

Tak jak to popisujes, tak to vypada, ze to budes mit usazeny napevno k ramu bez gum. No ........ ja to tak mam po prestavbe taky. Mam k tomu jednu pripominku. Ve vyssich otackach to celkem neprijemne vybruje do ramu. Cekal sem, ze to bude spis pri volnobehu, ale bohuzel :( Jak dam vic jak pul plynu, je to tam (zacina to postupne a na plny kule od toho brni ruce a nohy). Nadruhou stranu, kdyz je ten motor napevno k ramu, tak to pusobi daleko robusnejsim dojmem. Hlavne, kdyz se s tim prejizdi pres diry (nic neposkakuje, nedrnci, nic se nehoupe). Mozna ze kdyz je v ramu vic "hmoty" tak to delat nebude ....... ale trosku by s tim mel clovek pocitat.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#118 Nový příspěvek od jirik610 »

Jiřin píše:Tak jak to popisujes, tak to vypada, ze to budes mit usazeny napevno k ramu bez gum. No ........ ja to tak mam po prestavbe taky. Mam k tomu jednu pripominku. Ve vyssich otackach to celkem neprijemne vybruje do ramu. Cekal sem, ze to bude spis pri volnobehu, ale bohuzel :( Jak dam vic jak pul plynu, je to tam (zacina to postupne a na plny kule od toho brni ruce a nohy). Nadruhou stranu, kdyz je ten motor napevno k ramu, tak to pusobi daleko robusnejsim dojmem. Hlavne, kdyz se s tim prejizdi pres diry (nic neposkakuje, nedrnci, nic se nehoupe). Mozna ze kdyz je v ramu vic "hmoty" tak to delat nebude ....... ale trosku by s tim mel clovek pocitat.
pravě na tože já mám o protí tobě o dost masivnější rám celkem spoléhám -myslím že to nebude až tak brnět

Uživatelský avatar
Rendy9999
Příspěvky: 1644
Registrován: stř črc 04, 2007 12:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: ford 1,6D

#119 Nový příspěvek od Rendy9999 »

PA píše:
bastardtraktor píše: Samozřejmě ale, že nejde jen tak bvez seřízení přehodit spojovačku zepředu dozadu a naopak kvůli sbíhavosti/ rozbíhavosti kol, ale je třeba délku upravit. Ale jak se jednou uporaví, tak už to musí sedět.
Ale nechám se přesvědšit o opaku.
dobra ,pokusim se te teda presvedcit o opaku
nemam opet v tehle oblasti zadne zkusenosti ,vychazejme teda ze zakladnich veci.
PN.jpg
A - orientace ve V3S
B - to samy pri zatoceni doleva[vnitrni kolo je vice natoceno ,pac jede v mensim kruhu]. potrebna kinematika rizeni[jak moc se bude rozdil uhlu natoceni kol zvetsovat pri zataceni z primeho smeru] je samozrejne zavisla na rozchodu a rozvoru.
C - stejna naprava obracena spojovackou dopredu
D - vysledny spatny [opacny] efekt
E - jedno mozne reseni [jine me zatim nenapada ,nikdy sem to neresil]
F - spravny efekt
tak jsem prošel načrtky a došel jsem na to že mam obrazek F a je to fakt nahoda ,nechtěl jsem dělat prohlou spojovačku a tak jsem origo držaky v3s uřezal a místo nich navařil silnostěné jekly které jsou předsunuté víc do předu a take jsou těsně kolem rafku .

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: ford 1,6D

#120 Nový příspěvek od PA »

tak zase pod velenim jenerala Erora

tohle jsou podle me vztahy pro urceni zakladnich vychozich pomeru kinematiky zataceni normalniho podvozku ,ale klidne se necham presvedcit ,ze ne.
prirustek uhloveho rozdilu natoceni prednich kol pri zataceni z neutralni polohy bude tim vetsi ,cim je vetsi rozchod a mensi rozvor.
na samodelu a do terenu je asi patrne prakticky jedno ,kdyz se pouzije hotova naprava s puvodnima tamtema takovyma hajzlama[co se na to upevnuje spojovacka] a nebude to sedet s novyma pomerama. ale delat obracenou kinematiku bych si radsi rozmyslel :)
Grafika1.jpg
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“