Motorové pily

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Joe66
Příspěvky: 1642
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Motorové pily

#9016 Nový příspěvek od Joe66 »

Na dolmarky mas navod na internete ako nastavit motor.Treba len hladat podla typu . A nakoniec aj tak pri nastavovani treba rezat a v reze doladovat + este potom vytiahnut pre istotu sviecku akej farby je. Tiez ked som podla navodu nastavoval na 5105 tak to bolo trochu zlozitejsie podla navodu .Ale v reze doladit je zaklad alebo skor nutnost lebo co z toho,ze podla papiera a ucha by to malo byt ked pila nereze tak ako ma. A dolmarky maju trochu mensie otacky predpisane ked pamatam,ze pilka sa zda,ze reze horsie ako stihlka .A s huskou sa to uz vobec neda porovnat :tyty:

Slávek55
Příspěvky: 587
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#9017 Nový příspěvek od Slávek55 »

Pochopil jsi to špatně.H šroub nejvíce ovlivní správné mazání a s tím H souvisí i otáčky,jaké bude motor dosahovat.Chudá směs zvyšuje otáčky a málo maže.A vysoké otáčky škodí,i kdyby jsme pominuli mazání a motor byl mazaný jiným způsobem.Proto máš šroub H blokovaný speciálním šroubem .
Jenom pro zajímavost-i když budeš mít správně nastavený karburátor,může dojít k zadření z důvodu jakékoli netěsnosti v prostoru pod pístem.Třeba gufera,těsnění pod karburátorem,válcem,impulzní vedení,sací hrdlo atd.Motor nebude nasávat všechnu směs přez karburátor,protože část vzduchu nasává tou netěsností,takže jí bude méně,tudíš bude chudá.
L šroub pouští benzin jenom do třech maličkých otvorů a ty jsou důležité pro správný volnoběh a přechod do vyších otáček.To je to,co ti nefungovalo.
Vzájemně se ale oba šrouby doplnují a musí být spolu sladěné.Dám příklad-při plném plynu potřebuje motor 100% paliva,aby směs nebyla chudá a motor správně pracoval.Když bude L šroubem protékat např.30% a H 70%,je to správně.Když ale špatně nastavený L propustí jenom 15% a H těch 70%,je to celkem 85% a směs je chudá,takže výsledek je špatný volnoběh a přechod do vysokých otáček,malý výkon a navíc hrozí zadření.
Takže kdo karburátor perfektně neovládá,neměl by do něho zasahovat.Navíc to vyžaduje otáčkoměr a dost praxi.A také to vyžaduje další měřiče těsnosti karburátoru,klikové skříně a komprese,protože jenom 100% stav motoru zajistí správné nastavení.
A jediné co můžeš udělat,když to jakžtakž běží a znáš otáčku šroubu L.Čistý vzduchový filtr,dobrou svíčku,ohřátý motor.Šroub L pomalu zkusit zašroubovávat nebo vyšroubovat,v tvém případě spíš zašroubovat.Sledovat otáčky motoru a najít nejlepší otáčky a pravidelnost volnoběhu.Když se začne otáčet řetěz,povolit šroub S.Až ty nejlepší otáčky najdeš,tak povolit šroub L o 1/4 otáčky.Měla by správně akcelerovat a startovat bez startovacího plynu-teplá.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22116
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Motorové pily

#9018 Nový příspěvek od ota »

Slávku malej dotaz. U mého Dolmara 114 když se zahřeje, třeba po rozřezání jedné klády musím dávat pozor, pila má malý volnoběh a když sem tam lehonce nepřidám chcípne. Chytne zase na lehké zatažení. Musím ji jak říká svagr ,,pamatovat". Takhle to dělá už roky. Jinak vše jde jak má, motor chodí jako hodinky. No a z toho jak to tady čtu, nejsem moudrej, kterým tím šroubkem trošku ten volnoběh přidat. Samozřejmě že bych si vzal sebou do lesa šroubováček a po zahřátí bych to zkusil opravdu s citem doladit. Ale teď jak píšeš o spojitosti těch seřizovacích šroubků, netroufám si otočit jen tak lang samg kterým. Abych nerozházel jiné nastavení, které je správné.
Dík za případné nasměrování.

boleslav
Příspěvky: 174
Registrován: úte led 30, 2024 6:04 pm
Bydliště: HOŘICE

Re: Motorové pily

#9019 Nový příspěvek od boleslav »

Dělal jsem v lese 25 let a ještě dělám ,ale do štolování karburátoru jsem se nikdy nesral,protože vím ,že to není jen tak protože většinou když to začne zlobit tak to není štolováním ale ještě něčím jiným.

boleslav
Příspěvky: 174
Registrován: úte led 30, 2024 6:04 pm
Bydliště: HOŘICE

Re: Motorové pily

#9020 Nový příspěvek od boleslav »

Jo zapoměl jsem ,měl jsem svého dvorního mechanika a ten ,když něco zlobilo tak byl ochotný přijet a ž do lesa a tam přímo při práci při různých režimech to musel vidět,rád přijel domů nejel z práznou.

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2240
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Motorové pily

#9021 Nový příspěvek od winch »

Taký problem ako popísal Ota riešim tak že: T šrobkom mierne zdvihnem otáčky, aby sa reťaz začala trhavo pohybovať. Potom L pomaličky hladám polohu v ktorej má motor najvyššie otáčky. Keď ju nájdem, pootočím L do lava (proti smeru hodin. ručičiek) o 15°. Následne T nastavím otáčky, aby mala pravidelný beh, a nezhasínala. Samozrejme musí byť čistý vzduchový filter. Neviem či to je celkom správne, no mne sa to osvedčilo. Mám HQ 266, 262 a 350.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“