třístraná vyklápěčka od Maníka
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
třístraná vyklápěčka od Maníka
délka korby 250 cm
šířka korby 170 cm
rám účko 120 mm
rošt účko 80 mm
náprava je z Renaulta (nákladáčku)
Brzda bude asi jen přes páku, tedy jako ruční brzda,ale přes bowden až na traktor.
Je to v rozpracovaném stavu a foto postupně doplním.
šířka korby 170 cm
rám účko 120 mm
rošt účko 80 mm
náprava je z Renaulta (nákladáčku)
Brzda bude asi jen přes páku, tedy jako ruční brzda,ale přes bowden až na traktor.
Je to v rozpracovaném stavu a foto postupně doplním.
Naposledy upravil(a) maník dne pon dub 11, 2011 5:59 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Tak konečně nějaký krok vpřed.Dnes dodělány nátěry,ale neschne to je zima.
Naposledy upravil(a) maník dne úte pro 15, 2009 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
- Vinea 30Hp Comfort
- Příspěvky: 3585
- Registrován: pát úno 13, 2009 2:52 pm
- Bydliště: okr.Prostějov
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Máš to pěkné Jen bych měl strach, že ta náprava je slabá na tak velkou korbu, jednou se zapomeneš a naložíš to např. plné kamením a aby se nerozloupla. Už jsi na tom zkoušel vézt něco těžkého?
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Ahoj.Ta náprava si myslím vydrží dost je to z malýho nakladáčku a je i vyztužená. Stejně to budu tahat za domadělem tak to nemůžu moc naládovat.Ještě jsem to ,ale nezkoušel protože to dnes teprve vyjelo z dílny.No uvidíme a dám vědět
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Moc pěkný to máš
A víš prosímtě z jakého náklaďáčku Renault to je ?
Není to z Goeletty ?
To musí být něco docela starého, když to má pohon na zadek.
A je taky zvláštní, kde se za socíku takový starý nákladdní Renaultek u nás vzal.
A víš prosímtě z jakého náklaďáčku Renault to je ?
Není to z Goeletty ?
To musí být něco docela starého, když to má pohon na zadek.
A je taky zvláštní, kde se za socíku takový starý nákladdní Renaultek u nás vzal.
ooooooooooooo
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Díky všem za pochvalu potěší to. Pro BT : Nevím přesně jaký to byl typ Renaulta, ale byla to spíš taková větší dodávka s valníkem.Že to byl Renault jsem poznal podle znaku na disku kol. Taky si myslíš že bude ta náprava slabá?? Nechystám se tahat káru plnou kamení,ale spíš na dřevo.
- quicksilver
- Příspěvky: 156
- Registrován: stř led 14, 2009 4:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Ahoj, pěkná kárka Jaké jsi použil U-čko na V oj? 120mm? A z čeho máš majler? Díky
Výroba drážkových (náhonových) hřídelů. Libovolné délky a jakékoliv úpravy.
obrábění
Můj štěpkovač: http://www.youtube.com/watch?v=4RoC5rESlQU - bližší info a cena přes SZ
obrábění
Můj štěpkovač: http://www.youtube.com/watch?v=4RoC5rESlQU - bližší info a cena přes SZ
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Diky tak to U-čko je opravdu 120mm .To oko se špicí oje je ale přivařené z vleku.Majler je taky použitej z nějakého traktorového vleku.Co to bylo za vlek nevím,ale kdybys to chtěl nutně vědět tak se zeptám táty ten ho sháněl.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
maník: Nemyslím si, že by ta náprava byla slabá
Nosnost aut a povolený tlak na nápravách je jedna věc a kolik to skutečně vydrží je věc druhá.
U těch aut je limitující často jenom odpružení a gumy. Když dáš ale nápravu napevno, tak je ta nosnost vyšší, než kolik je to u auta.
U tebe budou spíš limitující ty gumy a možná i disky , kdybys nahjel na nejaký ostrý hrany.
Spíš mě napadá, že je tý nápravy na vlek skoro škoda, jestli to má differák a všechno v pořádku.
Vaha korby když to není sklopené - třeba při jízdě , tak u tvého vleku leží celá na těch kloubech pro sklápění, nebo to má ještě nejaké dosedací zámky a podpěry ?
Nedávno jsem pořídil ty klouby sklápění z Multikáry a zdály se mi dost slabý, ale dostal jsem k tomu i ty dosedasí podpěry - takové gumové špalky, a bylo mi řečeno, že v klidové poloze váha korby a nákladu spočívá hlavně na nich, zatímco při sklápění hlavně na maileru, takže ty klouby nenesou nikdy plnou zátež.
A znovu musím opakovat - máš to udělaný moc pěkně.
Nosnost aut a povolený tlak na nápravách je jedna věc a kolik to skutečně vydrží je věc druhá.
U těch aut je limitující často jenom odpružení a gumy. Když dáš ale nápravu napevno, tak je ta nosnost vyšší, než kolik je to u auta.
U tebe budou spíš limitující ty gumy a možná i disky , kdybys nahjel na nejaký ostrý hrany.
Spíš mě napadá, že je tý nápravy na vlek skoro škoda, jestli to má differák a všechno v pořádku.
Vaha korby když to není sklopené - třeba při jízdě , tak u tvého vleku leží celá na těch kloubech pro sklápění, nebo to má ještě nejaké dosedací zámky a podpěry ?
Nedávno jsem pořídil ty klouby sklápění z Multikáry a zdály se mi dost slabý, ale dostal jsem k tomu i ty dosedasí podpěry - takové gumové špalky, a bylo mi řečeno, že v klidové poloze váha korby a nákladu spočívá hlavně na nich, zatímco při sklápění hlavně na maileru, takže ty klouby nenesou nikdy plnou zátež.
A znovu musím opakovat - máš to udělaný moc pěkně.
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 96
- Registrován: sob úno 02, 2008 7:16 pm
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Musím ti tvoji vlečku pochválit.Pěkná.Krásná práce.Ale chtěl jsem se zeptat na tu brzdu.Mohl bys ji trochu líp vyfotit a vysvětlit jak funguje?
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Váha celé korby při jízdě leží na těch příčníkách které jsem vyznačil na fotografii červeně.
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
ZETOR 3011: Jo tu brzdu ti rád vyfotím,ale ted jsem to zazimoval do stodoly ještě nebyl čas to ani vyzkoušet protože napadl sníh. Abych ti to alespon vysvětlil tak to bude vlastně bovden který se vždy bude muset dát na nějakou páku která bude na traktoru.Není to nejlepší řešení,ale myslím si že to bude lepší než zatahovat nějakou ruční brzdu na vleku,protože to půjde ovládat z traktoru.(Vzduch tam nemám.)Až se do toho zase na jaře pustím tak to dofotím.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: třístraná vyklápěčka od Maníka
Jak popisuješ tu tvoji brzdu, tak takto to maj všechny německý vleky za menší traktory a nebo maximálně nájezdovku, ale to s topupákou je lepší.
Jen až současné veliké traktory mají v německu a i jinde v západní evropě vzduch.
Traktory generace jako jsou naše Zetory 40 vůbec kompresory neměli a brzdilo se nájezdovkama a nebo těma bowdenama. Vzduch byla specialita Zetorů a tyky se to v inzerátech na Zetory často zdůrazňuje jako EXTRABUŘT
Na konci dlouhého bowdenu je páka. Ta má dole takový dlouhý plocháč a tím se to zasadí když vlek stojé odstavený do jeklového držáku na oji vleku a po zapřažení se bowden i s pákou dajíé do traktoru a to tím plocháč nasadí do držáku, který mívají traktory na blatníku vedle nohy řidiče. Brzdí se pak podle potřeby.
Mají tonormálně fabrický vleky otypovaný do provozu na siilnicu.
A i dneska se takové NOVÉ vleky prodávají
třeba ZDE - http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=12851164
v nabídce stojí napsáno
Seilzugbremse vom Traktor aus bedienbar
Lanková brzda z traktoru ovládaná
Jen až současné veliké traktory mají v německu a i jinde v západní evropě vzduch.
Traktory generace jako jsou naše Zetory 40 vůbec kompresory neměli a brzdilo se nájezdovkama a nebo těma bowdenama. Vzduch byla specialita Zetorů a tyky se to v inzerátech na Zetory často zdůrazňuje jako EXTRABUŘT
Na konci dlouhého bowdenu je páka. Ta má dole takový dlouhý plocháč a tím se to zasadí když vlek stojé odstavený do jeklového držáku na oji vleku a po zapřažení se bowden i s pákou dajíé do traktoru a to tím plocháč nasadí do držáku, který mívají traktory na blatníku vedle nohy řidiče. Brzdí se pak podle potřeby.
Mají tonormálně fabrický vleky otypovaný do provozu na siilnicu.
A i dneska se takové NOVÉ vleky prodávají
třeba ZDE - http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=12851164
v nabídce stojí napsáno
Seilzugbremse vom Traktor aus bedienbar
Lanková brzda z traktoru ovládaná
ooooooooooooo