Pajkova (skoro) sériovka

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Pajkova (skoro) sériovka

#1 Nový příspěvek od Pajka »

Ahoj. Jak už jsem avizoval ve vlákně své stavby napodobeniny Zetora, pořídil jsem za cenu šrotu starou 4011, ze které se bude stavět další hračka.

Je to stará verze čtyřicítky. Traktor byl v JZD po revoluci údajně generálkován a s papírama prodán soukromníkům. Ti k němu koupili kabinu ze 72 a plánovali dodělat generálku a přestavbu. Traktor byl ale druhý do počtu a z akce sešlo. Na nových pneumatikách tak zůstal od roku 1993 stát na zahradě a doklady se použily na první traktor.

Nic není tak hrozné, jak by se mohlo zdát, ale motor má bohužel mrazem prasklý blok.

I s rámem kabiny a dopravou mě zatím vyšel na 13000 Kč.

Kontakt dohodil Vršák a ten se taky hned chytil vymýšlení, co dál...

Od kamaráda Leoše jsem sehnal dva motory 6901 z DH112 a nějakého agregátu a Leoš je dokonce ochotně k Vršákovi za týden dovezl z Lipníku až za Prahu. I když to byly motory ze šrotu, tak ten víc rozbitý a oškubaný má spodek po relativně nedávné a poctivě generálce. No, oba bohužel festovně zarostlé na válcích. Jeden se z nich ale postaví a to rovnou s novým vyvložkováním s turbáckými písty od ATP.

Co dál? Opraví se do funkčního stavu s de facto novým motorem. Později dostane hnanou přední nápravu, pak tu kabinu a kapoty ze 72 a snad se to postaví i na značky...

Obrázek
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

jojo7011
Příspěvky: 1108
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#2 Nový příspěvek od jojo7011 »

Dobry kup. Roboty je na nom jak na kostole, ale mas zabavisko na dlhe zimne veceri. Hnana predna naprava bude kapanek problem pretoze UR1 mala az tusimze do 2 modernizacie prevodovku kde bol predok hnany od kolesa stáleho náhonu redukcie. Cize predny nahon tahal len na velkych rychlostiach. Pri redukovanych uz netahal.

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#3 Nový příspěvek od red.bill »

Záleží jak je to s dírou ve skříni. Do 40 skříně by teoreticky mělo jít napasovat vložený kolo na předek(hřídele a ložiska jsou od 40 průměrově stejný až do konce výroby). Nevim jak je to s pastorkem v rozvodovce jestli je to taky stejný nebo ne, to by se musel porovnat katalog...

Turbácký písty nemá smysl bez turba dávat, pokud plánuješ turbo do budoucna, je tam stejně víc věcí rozdílných... hlavně klika by měla mít max. 2 přebrus... nevim jak to vydrží malá spojka a kor dnešní lamely. Mně v 72 vydržela lamela 6let, sjetá skoro až na nejty a to to nedostálo nijak počudit...

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8329
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#4 Nový příspěvek od Chose11 »

A proč tam chceš dávat hnanou nápravu?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#5 Nový příspěvek od Pajka »

Až budu mít hotovou finální přední nápravu na Johana, tak mi zůstane plonkovní nevyužitá zkrácená náprava PV3S, tak půjde na toto.

O úskalích montáže a funkčnosti PHN samozřejmě vím, to se bude všechno řešit postupně.

Vršák má s přestavbami motorů na turbo zkušenosti. V tuto chvíli jsou ty písty sice zbytečná, ale ne nijak likvidační investice. Třeba se to ale v budoucnu bude hodit...
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#6 Nový příspěvek od Pajka »

Chose11 píše: stř říj 16, 2024 5:01 pm A proč tam chceš dávat hnanou nápravu?
No, bydlím v horách... Tady je předek nezbytnost.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

pavel sk
Příspěvky: 13437
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#7 Nový příspěvek od pavel sk »

Ono s tymi turbo piestami tak aj pôjde :obchod: :pohlavek: . Ak ten motor neurobis komplet ako preplnovany zo vsetkym co k tomu patri, tak s tymi piestamy to bude krok vedla a zbytocne vyhodene finance,cas a zbytocna robota. Vykon o hovne, štarty bieda ( taketo experimenty mam davno za sebou a stalo to za K.K.T!). Traktor ak ma naozaj origo prevodovku 4011, tak by som ju urcite nespajal s turbo motorom. Prevodovka 4011 na ten vykon nema a klakne. Su tam dost rozdiely oproti prevodovke napr. 56XX a vyssie rady. Osobne riadne zrepasovat motor 6901 (47,7kW) a dat ho tam ako koasika atmosfericky motor. Ale napokon je to tvoje, tvoj boj a tvoje asi naviše finance :vysmech:

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#8 Nový příspěvek od red.bill »

Studený starty a výkon je v poho, jen je potřeba použít správný písty. Do 77 turbácký pro 77, do 72(70, 69) se musí použít turbácký písty pro 52... ale souhlas, dávat je tam pro strýčka příhodu je k ničemu... písty v turbu jsou víc tepelně namáhaný = za studena mají větší vůli ve vložce než atmosféra, stejný je to s kroužkama... stejně jsou jiný i hlavy, správně by měly být i písty chlazený olejem... jako dá se plácnout turbo i na vylítaný seriový motor a nějaký čas to přežije, jak dlouho to nikdo neví...

Nepsal jsi něco o papírech? Teď tam chceš napáchat nápravu z v3s? Jak to chceš zlegalizovat?

pavel sk
Příspěvky: 13437
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#9 Nový příspěvek od pavel sk »

Ono napr. aj piesty pre hladky motor 7201 su dvoje. Od urciteho vyrobneho cisla motora sa davali rozdielne vstrekovacie cerpadla, ine piesty (pocet kruzkov, iny tvar a objem spalovacieho priestoru v pieste), iny predvstrek, iny (vyšši) otvaraci tlak vstrekovacov a vstrekovace pod inym cislom. Minulu zimu som riesil motor na sluzobnom HS v ktorom sa roky nik nevrtal (teda aspon ja nie) a konecne som tam dostal do motora veci tie co tam patria. Jedine vstrekovacie cerpadlo a vstrekovace sedeli s oznacenim a tabulkami. Blok a vyrobne cislo je zarucene pôvodne. Motor nikdy nemeneny. Piestnu sadu tam kedysi niekto davno predomnou (ked som taha kačera po dvore) nakladol 4-kruzkovu ktora tam uz nepatrila. Ten motor keby nezral viac oleja ako nafty a nehulil na odparnik, tak ani neriesim a serem nato, lebo tahovo nesiel tak najhorsie (foto s opravy su v mojom vlakne). Mali sme aj horsie kocápky. Ale po oprave a tejto letnej sezone s obracacom sena, ktoru som na nom s citom zabehu odkrutil, je to ako keby to ani nebol ten traktor. Rozdiel nebo a zem 8)

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#10 Nový příspěvek od Pajka »

Nějaké fotky z opravy motoru. Klika je jednou broušená a najeto to moc nemá. Zadek ze 4011 je bytelný dost. Motor se generálkuje takový, jaký je a se zadkem se spasuje, protože ho mám. Nic ale nemusí být finální konfigurace.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 1156
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#11 Nový příspěvek od Sorbus »

Ten motor je dle fotek novější, má odstředivku a nemá na prsou nálevku oleje.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#12 Nový příspěvek od Pajka »

Ano, vždyť jsem psal, že je to novější provedení 6901. Není ale z traktoru, ale z nějakého generátoru. Někdoho ho zgenerálkoval a cca po 400 mth zahodil do šrotu, kde ho oškubali bagrem a dlouho ho nechali na dešti. Válce tedy kaput, ale i písty zánovní a ani olej v tom nebyl od poslední GO měněný. Bylo na tom ale dělané vše, komplet rozvody, přebroušená klika, šály, (české) rozvody a repasované hlavy.

Takže do toho Vršák dneska narouboval nové turbácké sady od ATP a dodělává se to do podoby nového motoru.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8329
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#13 Nový příspěvek od Chose11 »

Držím palce ať dělá radost.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 549
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#14 Nový příspěvek od Pajka »

Tak motor už jede! Vršák mi před chvílí posílal video prvního startu...
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4289
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajkova (skoro) sériovka

#15 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Kdo je "Vršák" ?

Odpovědět

Zpět na „Zetor 4911-6945“