Nová sekačka

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 08, 2018 8:21 pm
Bydliště: Poprad

Re: Nová sekačka

#16 Nový příspěvek od Shaolin »

Ja mám tiež Vari, podobnú ako písal Jean, len má motor Honda GCV190. Vpodstate bezproblémový stroj. Rozsah pojazdu výborný, niekedy by som prijal aj trochu rýchlejší keď sekám menšiu trávu po rovine. Jediné čo som upravoval hneď na začiatku bola páčka zmeny rýchlosti pojazdu. V tých stupňoch moc nedržala a stále padala dole. Tak som ten zapadajúci prvok zabrúsil do ostrejšia a už 7 rokov vpohode jazdí. Kôš plní krásne.

Ale od nova vždy kvalitný olej menený každý rok a stabilizátor paliva do benzínu. Nepodceňovať výmenu oleja po zábehu. Tie motory majú hliníkový válec bez liatinovej vložky.

Keď mi prvýkrát odstrihlo tie hliníkové štifty na prírube pre lištu, tak som na ich mieste vyvrtal diery 7,8mm a vbíjam do nich drevené stolárske kolíky d8x35mm (vrúbkované na spájanie dreva) .Pri normálnej prevádzke držia, pri náraze ich pekne odstrihne a ich výmena je záležitosť chvílky a cenovo úplne vpohode. To len tak keby niekto podobné veci riešil ...

filo
Příspěvky: 284
Registrován: úte čer 19, 2012 6:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Nová sekačka

#17 Nový příspěvek od filo »

Netušíte, jestli jsou montážní body na přírubě sekačkových motorů standardizovány a jsou stejný mezi různě velkými motory (v mémm případě, zda místo 139ccm jde dát 170ccm motor)?

Co koukám na manuály Hondy, tak u GCV jsem našel nějakou kótu 222 mm u GCV motorů ale u GXV 203mm

Díky

Honza

other-side II
Příspěvky: 1660
Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
Bydliště: Perštejn

Re: Nová sekačka

#18 Nový příspěvek od other-side II »

222 je vnější límec a 203 je na středy montážních otvorů po obvodu

honda a čajna na tom budou stejně

američan to bude mít asi jinak

najdu si rozkres motoru co tam mám a podle hřídele (průměr/délka/kónus) hledám silnější náhradu
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16569
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Nová sekačka

#19 Nový příspěvek od oco13 »

nedávno som zbieral šrotové kosačky po dvore čo som dostal darom alebo sa ku mne nejako dostali a všetko to bolo na jednu prdel - tri skrutky po obvode - Mountfield, Hecht, Stiga , Bobor ?? (ano taká značka) aj Fieldman

filo
Příspěvky: 284
Registrován: úte čer 19, 2012 6:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Nová sekačka

#20 Nový příspěvek od filo »

Jojo, příruba vypadá, že bude stejná. Trochu jsem tu svoji nefunkční porozebral a je to ono... Hřídel je 22mm průměr s klínkem, jen teda unašeč nože je chycený zespoda šroubem s průměrem 9mm, hlava šestihraná 14... to zírám.

Tajke ten silnější motor z Hechta by tam měl jít nandat, čekal bych, že i řemenice na pojezd bude stejná... Asi jsem přišel na to, kde unikal olej... když jsme sundal těleso vzduhchového filtru tak pod ním je vyklepaný a možná střižený jeden šroub, co drží tělo motoru na spodní vaně s přirubou. Počítám, že tam to za provozu vibracema prostě trochu otevíralo mezeru a olej šel ven...

Honza

Slávek55
Příspěvky: 522
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Nová sekačka

#21 Nový příspěvek od Slávek55 »

filo,ty rozteče montážních otvorů jsou stejné.Tedy u sekačkových motorů s vertikální hřídelý.Měl jsem v ruce hodně motorů a různých výrobců a vždy pasují.Většinou jsou přišroubované třemi šrouby M8 s maticí,ale u některých jsou silnější šrouby a závit je v té přírubě.Správně se to jmenuje olejová vana.Jde ale místo nich použít M8.Závity na motorech jsou většinou v palcech,ne metrické.Proto jsi naměřil třeba průměr 9 mm,ale to jsou zlomky palce.Práce na motorech také vyžaduje mít palcové nářadí-gola či imbus.
Rovněž průměr hřídele se udává v palcích.Jsou dva-22,2 mm a 25,4 mm.Také jsou dvě délky hřídele,měřeno od té příruby a to 65 mm a 82 mm.
A také jsou dva druhy setrvačníku.Na použití v sekačce,kde je nůž je lehký setrvačník,protože nůž slouží také jako setrvačník.Na použití v jiných strojích se dává těžký setrvák.
Když ti někde teče olej,většinou bývá špatné gufero dole,někdy bývá prasklá olejová vana,hlavně po nárazu nožem na překážku.Špatně se únik hledá,protože olej roznese nůž všade.No a jestli si půjdeš koupit nové těsnění pod vanu či celou sadu na motor,tak dej bacha,aby cena s tebou nešmejkla.
A vyklepané či ustřižené šrouby svědčí o vibracích od nevyváženého nože,ohnuté hřídely nebo špatné údržbě.Můžu dát foto celkem nového Briggse,kde chybí půlka té olejové vany a to jenom proto,že byly nedotažené ty tři upevňovací šrouby motoru k šasi.

filo
Příspěvky: 284
Registrován: úte čer 19, 2012 6:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Nová sekačka

#22 Nový příspěvek od filo »

Slávek55 : Díky, super popis... to ABG tu mám 14 let a sem tam určitě nějaký kámen sebrala, o kořen zavadila a tak... Ani moc dobře nesbírá... a připouštím, byl to poměrně levný vergl od začátku a údržbě jsem moc nedal. Teď v motoru cosi mlátí a už nejde nastartovat, opravovat ho nebudu. Plánoval jsem místo toho koupit Toro z inzerce, co odkazuju na začátku vlákna, ale aktuálně je rezervované do pátku pro někoho jiného. Kdyby to neklaplo, tak zvažuju z inzerve motor z Hechta 170ccm a nahodit ho na moje šasí, to je kupodivu v OK stavu, zespoda oloupaná barva ale není zrezlé. Když už bych to rozebral, tak ho vezmu dríťákem a natřu alkytonem a mohlo by to zase chvíli jet...

Počítám, že kdyby byla hřídel delší, tak to případně lze vyřešit podložkama pod motor a větší průměr by mi v ničem nevadil, když zůstane řemenice na pojezd...

Díky

Honza

Slávek55
Příspěvky: 522
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Nová sekačka

#23 Nový příspěvek od Slávek55 »

filo,na chalupě jsem si vzpoměl na ten motor a udělal jsem foto.Ale našel jsem v katalogu,že motory Briggs udávají u novějších motorů délku hřídele 62 mm a 80 mm.Jde tady o milimetry a také je možné,že jsem se v předešlém příspěvku spletl.Já jsem již starý a zapomínám.Ale pro tebe je důležité,že jsou ty délky dvě a průměry také,takže podle nich si motor vyber.To podložení,jak píšeš není dobře.Ono to šasi dokáže pod šrouby popraskat.To by jsi asi musel vyrobit nějaké mezikruží na soustruhu.Těch motorů je dost,takže si vybereš takový,aby pasoval bez úprav.
A teď to foto,co dokážou udělat povolený šrouby.Ještě dodám,že nové motory jsou dělané z mnohem slabšího materiálu,nežli byly třeba staré Clasiky či Sprint.Když jsem ho prvně vyndaval,tak jsem čuměl jak je lehký.A zmenšila se i olejová náplň.
https://postimg.cc/VJ7HRDjn
https://postimg.cc/w1Pnzw7H
https://postimg.cc/crCDJQqJ

filo
Příspěvky: 284
Registrován: úte čer 19, 2012 6:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Nová sekačka

#24 Nový příspěvek od filo »

Slávek55: Díky. Ten stávající motor má 22,2mm průměr a délku těch 80 (předpokládám, že pokud je pojezd, bude ta větší délka by se vešla řemenice) ale a svý sekačce jsme to měřil.
Nakonec jsem koupil to Toro... motor Kawasaki, 150, píšou 6HP. Má i nějaký olejový čerpadýlko a nádržku na olej jak blázen. Sílu to má, seká to, sbírá. Jen teda je ta sekačka dost těžká a manévrovatelnost už je horší a na mojí zahradě je použitelný pojezd na nejnižší rychlost. Ona je spíš stavěná na údržbu hřiště, kde se seká často, na jedný straně se člověk postaví, zařadí tu nejvyšší rychlost a pak za tím 100m po rovině utíká, pak se otočí a proces opakuje... já mám ale zahradu do kopce a plnou stromů a dalších věcí no.. ale asi to půjde. Tak na záchranu ABG asi prdím...

Honza

Odpovědět

Zpět na „Zahrada“