Mitsubishi GS250
Moderátor: DYK
Re: Mitsubishi GS250
Ahoj, díky za odpoveď.
Určite to bude podobné aj u mňa, čiže ak to nebrzdí a pedál ide až na podlahu môžem očakávať, že ovládací kolík je možno poškodený, prípadne je niečo s guličkami, lamely by snáď mohli by OK, uvidím keď demontujem.
Super foto aspoň zhruba viem čo tam očakávať.
Keď teda tie valce tam nemáš a brzdí ti to, zrejme naozaj budú aktívne len v prípade automatického pribrzovania do strán pri otáčaní, keďže vtedy len krútiš volantom a brzdiť to musí samo, vtedy pedál nestláčaš. Oki tak do toho zatiaľ nebudem vŕtať.
dám teda dole len ľavú stranu nápravy a budem sa tešiť na chystané prekvapenie
Určite to bude podobné aj u mňa, čiže ak to nebrzdí a pedál ide až na podlahu môžem očakávať, že ovládací kolík je možno poškodený, prípadne je niečo s guličkami, lamely by snáď mohli by OK, uvidím keď demontujem.
Super foto aspoň zhruba viem čo tam očakávať.
Keď teda tie valce tam nemáš a brzdí ti to, zrejme naozaj budú aktívne len v prípade automatického pribrzovania do strán pri otáčaní, keďže vtedy len krútiš volantom a brzdiť to musí samo, vtedy pedál nestláčaš. Oki tak do toho zatiaľ nebudem vŕtať.
dám teda dole len ľavú stranu nápravy a budem sa tešiť na chystané prekvapenie
Re: Mitsubishi GS250
kontroloval som, ale samozrejme ešte to môžem pozrieť, žiadnu veľkú vôľu som tam nevidel, tiahlo fungovalo, z vonku sa "čap" otáčal, môžem skúsiť prišpanovať, či povoliť
každopádne dík za tip
každopádne dík za tip
Re: Mitsubishi GS250
čisto teoreticky keď nad tým tak rozmýšľam, nejaký talentovaný "mekanik" mohol možno ten čap založiť pootočený o 180° (ak to vyzerá aj u mňa podobne ako na foto) tak priestor na to by tam bol a tým pádom nezapadá do drážky prítlačnej platničky/kotúča a preto brzda nebrzdí
podľa dráh na tom kotúči pre guličky, ak je to správne zapojené tak pootočenie by malo byť odhadom 15-20°a malo by už začať zaberať a dálej nepustiť, tu sa ale bojím, že to asi bude viac
podľa dráh na tom kotúči pre guličky, ak je to správne zapojené tak pootočenie by malo byť odhadom 15-20°a malo by už začať zaberať a dálej nepustiť, tu sa ale bojím, že to asi bude viac
Re: Mitsubishi GS250
až dnes som sa k tomu dostal, nuž pošteloval som jednotlivé tiahla a vyzerá, že brzdí, zatiaľ som skúšal len ručne, traktor som zodvihol na zdvihák a krútil kolesami a stláčal pedále jednotlivo, upravil som aj nastavenie hydraulických piestov aby zaberali rovnako. Tak či tak asi tie ľavé segmenty budú už pridraté, lebo tiahla bolo treba dosť štelovať.
Celkové testovanie bude až až keď nalejem olej do prevodovky, starý som vypustil, chcel sa v tom vŕtať ale bolo aj treba, nikto ho nevymenil od výroby, tak isto ani filter, keď už kupujem olej, vymením aj v prednej náprave a rovno aj v rotavátore.
Keď som už ten olej mal von, nuž nedalo mi a odmontoval som zadné čelo/kryt kardanu, niečo tam klepalo a kardan sa pohyboval von a dnu zopár mm. Klepanie som identifikoval že to spôsoboval hriadeľ - lepšie povedané ozubené koleso na reverz PTO, škrtalo o iné ozubené kolesá. Po demontáži čela vypadli dve vymedzovacie podložky, jedna od horného ložiska - náhonu od motora/prevodovky a druhý krúžok bol na samotnom vývode kardanu. Nejde mi do hlavy, načo je ten vymedzovací krúžok na tom hornom ložisku, predbežne som to meral a vychádza mi to, že by tam nemal byť. Skúsil som teda všetko cvične zložiť a obidva krúžky som dal na výstup kardanu a čuduj sa svete, nič necinká a kardan drží na svojom mieste a v axiálnom smere sa už nepohybuje, takže asi to takto aj zmontujem. Nejaké foto spravím zajtra ešte predtým ako do všetko zalepím.
Celkové testovanie bude až až keď nalejem olej do prevodovky, starý som vypustil, chcel sa v tom vŕtať ale bolo aj treba, nikto ho nevymenil od výroby, tak isto ani filter, keď už kupujem olej, vymením aj v prednej náprave a rovno aj v rotavátore.
Keď som už ten olej mal von, nuž nedalo mi a odmontoval som zadné čelo/kryt kardanu, niečo tam klepalo a kardan sa pohyboval von a dnu zopár mm. Klepanie som identifikoval že to spôsoboval hriadeľ - lepšie povedané ozubené koleso na reverz PTO, škrtalo o iné ozubené kolesá. Po demontáži čela vypadli dve vymedzovacie podložky, jedna od horného ložiska - náhonu od motora/prevodovky a druhý krúžok bol na samotnom vývode kardanu. Nejde mi do hlavy, načo je ten vymedzovací krúžok na tom hornom ložisku, predbežne som to meral a vychádza mi to, že by tam nemal byť. Skúsil som teda všetko cvične zložiť a obidva krúžky som dal na výstup kardanu a čuduj sa svete, nič necinká a kardan drží na svojom mieste a v axiálnom smere sa už nepohybuje, takže asi to takto aj zmontujem. Nejaké foto spravím zajtra ešte predtým ako do všetko zalepím.
Re: Mitsubishi GS250
Tak nejaké videá na porovnanie aký stav bol po kúpe a aký je aktuálne
Pred: https://youtu.be/7W1FgJECHew
Po: https://youtu.be/QCK23c0zyLk
Na videu má natočené také 2mth po zložení, momentálne cca 12mth a čaká ho prvá orba, uvidím čo prinesie čas
Pred: https://youtu.be/7W1FgJECHew
Po: https://youtu.be/QCK23c0zyLk
Na videu má natočené také 2mth po zložení, momentálne cca 12mth a čaká ho prvá orba, uvidím čo prinesie čas
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi GS250
Pozrel som obidve videa. Poriadny rozdiel! Nech Ti robí radosť a oprava nech vydrží aspoň 5000mth.
Re: Mitsubishi GS250
Koľko mitohodin to malo nabehané, keď si to generálkoval? Beží pekne
Re: Mitsubishi GS250
@vfisch2202 díky, snáď už teraz bude
@Peter768 myslím, že motohodiny sú irelevantné, počítadlo ukazovalo niečo cez 770mth, problém bol, že tam z najväčšou pravdepodobnosťou nerobili servis. Olejový filter mal na sebe rok výroby, ktorý sa zhodoval s rokom výroby traktora - podľa mňa tam nikdy olej nemenili - iba dolievali (a že toho oleja žralo!), vzduchový filter prakticky neexistoval - vytiahol som von len čierne čosi, do motora to nasávalo komplet všetok prach a zem, podľa stavu palivového filtra ten traktor roky niekde stál
zničenie ojnice/ložiska/ojničného čapu (foto o stranu späť) mal na svedomí dosť veľký kus kovu, ktorý bol zakliesnený v olejovom kanáli kľukového hriadeľa (zrejme výrobná vada) - čiže nedostatočné mazanie viedlo k poškodeniu. Nasávaním zeme a prachu cez nefunkčný vzduchový filter odrovnali valce a hlavu (sedlá ventilov, ventily samotné, ich vodítka a guferá) potom to celé kvalitne zaťažiť a bolo vymaľované
@Peter768 myslím, že motohodiny sú irelevantné, počítadlo ukazovalo niečo cez 770mth, problém bol, že tam z najväčšou pravdepodobnosťou nerobili servis. Olejový filter mal na sebe rok výroby, ktorý sa zhodoval s rokom výroby traktora - podľa mňa tam nikdy olej nemenili - iba dolievali (a že toho oleja žralo!), vzduchový filter prakticky neexistoval - vytiahol som von len čierne čosi, do motora to nasávalo komplet všetok prach a zem, podľa stavu palivového filtra ten traktor roky niekde stál
zničenie ojnice/ložiska/ojničného čapu (foto o stranu späť) mal na svedomí dosť veľký kus kovu, ktorý bol zakliesnený v olejovom kanáli kľukového hriadeľa (zrejme výrobná vada) - čiže nedostatočné mazanie viedlo k poškodeniu. Nasávaním zeme a prachu cez nefunkčný vzduchový filter odrovnali valce a hlavu (sedlá ventilov, ventily samotné, ich vodítka a guferá) potom to celé kvalitne zaťažiť a bolo vymaľované
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi GS250
Musel som to ešte raz prečítať. Hrôza. To bola nejaká super cena?
Re: Mitsubishi GS250
Nedávno mi pán ponúkal Kubotu GL 25 vraj po repase, ale chytilo mu kluku na motore - ostatné malo byť urobená GO. Chcel 5200 eur. Tak som mu odpísal že mu silno držím palce - podla servisnej siete na Slovensku je ten stroj nepredajný.
Tu neďaleko od nás má pán Iseki 15Hp so zadretým motorom a už druhý rok nevie zohnať nikoho kto by to opravil. Tak ak Kubo do vianoc tú prevodovku neroztrhá tak mu ponuknem tisícku. RVR Agro má takúto skladačku bez motora a kolies za 21t Kč.
Tu neďaleko od nás má pán Iseki 15Hp so zadretým motorom a už druhý rok nevie zohnať nikoho kto by to opravil. Tak ak Kubo do vianoc tú prevodovku neroztrhá tak mu ponuknem tisícku. RVR Agro má takúto skladačku bez motora a kolies za 21t Kč.
Re: Mitsubishi GS250
@vfisch2202 určite nebola - 6000€, proste zbrklý nákup, traktor vyzeral na prvý pohľad pekne, ja som pri kúpe nebol, po dovezení a naštartovaní som sa zdesil...
tí čo máte mulčovače, pred nejakým časom sme kúpili Stark KM 125, za traktor ho však dáme až budúci rok, keď si niečo "odorie" na jeseň, otázka znie, ktoré ložiská sa to zvyknú zadierať? len tie dve čo sú na hlavnom mulčovacom valci? alebo aj tie čo sú "hore" pri rozvodovke a napínaku? Vymenil by som rovno, kým sa s tým začne robiť, nechcem to potom zadreté vyberať.
tí čo máte mulčovače, pred nejakým časom sme kúpili Stark KM 125, za traktor ho však dáme až budúci rok, keď si niečo "odorie" na jeseň, otázka znie, ktoré ložiská sa to zvyknú zadierať? len tie dve čo sú na hlavnom mulčovacom valci? alebo aj tie čo sú "hore" pri rozvodovke a napínaku? Vymenil by som rovno, kým sa s tým začne robiť, nechcem to potom zadreté vyberať.
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi GS250
Ja som menil po cca 30 MTB tie čo sú na valci.
Re: Mitsubishi GS250
Fry ...zadieraju sa tie co su na valci rotoru.Ja som sice mal maly mulcovac len 90cm a pomerne dost vykonu na kardane a tak som to az spiekol tie povodne loziska..pracne autogenom som ich musel vyberat.🫡
Re: Mitsubishi GS250
A ako si to zbadal- podla zvuku? alebo skúšaš rukou hriadel po každom kosení. Ja ho vždy keď idem z role pretočím pár krát rukou aby som zistil či mám všetky nože. Okrem zhorených remeňov zatial žiadne poruchy nebadám, pritom moj bol o 20% lacnejší ako rovnaký Stark.