Přední náprava Praga V3S - diferenciál a uzávěrka
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Přední náprava Praga V3S - diferenciál a uzávěrka
Budu zkracovat přední nápravu V3S, lze diferák nahradit jiným ze zadní nápravy, jde mi o uzávěrku. Standa.
- Petr Matula
- Příspěvky: 1920
- Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna difu na předí nápravě.
streva 100% akorat zalezi jestli budes met vsechna kola stejne jinak musis otocit i dif ale lepsi je naimplantovat uzaverku jak ma Renndy,pragovak a ja protoze nemusis davat obal se zadniho difu. predek ma jen holou kouly a zadek tam ma par blbosti ktere bys musel rezat
kdo nic nedale nic neskurvy
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz
Diferencial P V3S - záměna zadního diferenciálu za přední
Ahoj chlapi chcel by som zadný dif. pv3s použit ako predný znamená to ze zuby nebudú hrušku dif.vťahovať dnu ale vytlačať von a mam obavu ze ložiska to nevydržia aky mate vy nazor ma stým niekto skúsenosti
Re: Diferencial pv3s
Ani bych to nijak nedramatizoval.Ty převody jsou takřka nezničitelný ikdyž to chodí bez oleje. Ne vážně to vadit nebude je to jako kdyby auto couvalo a taky se s tim nic nestane.
Re: Diferencial pv3s
Měl jsem je vyndané oba a mezi dify není rozdíl.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Diferencial pv3s
Smer otáčania a tvakovanie zubov majú nejaký vplyv, no skôr si myslím, že to má niečo s rozhadzovaním oleja, prípadne stykom ozubení. No asi všetky kĺbáky majú hnané rovnaké nápravy z jednej hriadele a teda jeden z diferákov sa točí opačne (proti smeru zubov) no zatiaľ s tým asi nikto nemal problém. napr Š180 má vraj rovnaké nápravy až na to, že v prednej sú zuby rozvodu tvarované opačne. V3S má sice všetky diferenciále rovnaké, ale hriadeľ predku sa točí opačne ako hriaďele zadku a teda tanierové kolesá sú všetky na pravo.
Takže skrátka neriešiť, ten diferenciál to vydrží.
Takže skrátka neriešiť, ten diferenciál to vydrží.
Re: Diferencial pv3s
Vďaka,chcem stavať traktor a susedia traktoristi mi to neodporučaju ze vraj to bude hučat a časom odídu tie ložiska ale inač mi to nevychádza bude to musieť ten dif.vydržať
Re: Diferencial pv3s
A proč vlastně úpřední dozadu?
1, jsou oba stejné
2, hodně lidem se točí naopak, protože mají použité mezipřevodovky a drží - viz. Pepův traktor. Jak je to s tím točením kardanů bych musel ověřit v garáži a tam je zima a tma
3, i kdyby mírně hučel je to traktor, tam bude tolik jiných zvuků .....
1, jsou oba stejné
2, hodně lidem se točí naopak, protože mají použité mezipřevodovky a drží - viz. Pepův traktor. Jak je to s tím točením kardanů bych musel ověřit v garáži a tam je zima a tma
3, i kdyby mírně hučel je to traktor, tam bude tolik jiných zvuků .....
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Diferencial pv3s
No už jsem tady na fóru o tom psal. Tak ještě jednou. Když jsem dělal v Avii v nástrojárně, udělalo se na zkoušku asi deset náprav na nějakej prototip avie, která měla bejt s předním náhonem. Použil se nato diferenciál ze zadní nápravy avie 30. Nápravnice byla vyrobena přímo na ten prototip. Ale vrámci nahraditelnosti a univerzálnosti se použil diferák ze zadku. Po sestavení prvního prototipu a po nějaké době ježdění se zadřel přední diferák. Nic, dal se druhej a po čase se zadřel znovu. Tak se náprava přivezla a rozebrala. Zjistilo se, že ten diferák se točil opačně než měl, to bylo jasný, ale tam u avie je takovej nálitek na víku difu proti tomu talířovímu kolu. Uvnitř difu je v tom nálitku kanálek a tím teče olej a maže ložiska vepředu na hrušce. To kolo se točilo opačně a ten olej nešel tím kanálkem, ale bokem. To ložisko se tedy nemazalo. Přivezli se noví odlitky víka diferáku a já tam frézoval náběhy před tím kanálkem. Měl jsem víko postavený na stole frézky, přitažený upínkama na stůl. Dovnitř difu jsem najel dlouhou stopkovou frézou, která měla dole rádius. Potom jsem škrtnul dole o dno kanálku a třema posuvama součstně jsem ten kanálek rozšiřoval. Podotýkám, že to byla klasická 4 horizontální frézka s vertikální hlavou. Jeden posuv strojní a dva ručně. Cvilku mi to trvalo, než jsem to dokázal udělat plynule, aby tam nabyly zuby. No a potom už to kolo házelo olej do toho kanálku celkem dostačujícím způsobem a mazalo to. Potom už se nic nezadřelo a nápravy jezdily. Po celou dobu zkoušek nebyl problém a diferákem. Najezdilo to ty kilometry co mělo na zkoušku. Bylo to na nějaké vojenské teréní auto, které mělo jít do výběrového řízení pro armádu. Ale pak přišla revoluce a bylo po projektu. Ani nevím co se s těma prototipama stalo.
Takže diferáky chodily i opačně a nic se s níma nestalo, až na menší detail na začátku. To auto jezdilo po silnici běžnejma rychlostěma a taky v terénu. Ty budeš jezdit s domádem třetinovou rychlostí a víceméně s poloviční zátěží, než bylo původně plánováno na ten diferák. Takže by neměl být žádnej problém, tak to vidím já.
Takže diferáky chodily i opačně a nic se s níma nestalo, až na menší detail na začátku. To auto jezdilo po silnici běžnejma rychlostěma a taky v terénu. Ty budeš jezdit s domádem třetinovou rychlostí a víceméně s poloviční zátěží, než bylo původně plánováno na ten diferák. Takže by neměl být žádnej problém, tak to vidím já.
Re: Diferencial pv3s
V3S má navíc jako plus podloženou hřídel i na konci. Takže nějaké síly jsou docela dost eliminovány. Opravdu bych se toho nebál.
S tím mazáním jsem měl podobný problém na kompresoru a je to i u převodovek. To se tady řešilo nedávno.
S tím mazáním jsem měl podobný problém na kompresoru a je to i u převodovek. To se tady řešilo nedávno.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Diferencial pv3s
chlapi ja vám ďakujem na jar sa chcem pustiť do stavby môjho prvého traktora niečo ako Tatov obrik len toho času keby bolo viac
Re: Diferencial pv3s
Jediné, co by mohlo zlobit při otočení, je vylamování zubů na talířovém kole. Zuby se totiž opírají o menší plochu a "vtahují" do sebe. Dokonce je doporučení, že na zpáteční rychlosti se má využívat max. 80% výkonu.
Re: Diferencial pv3s
No z vlastní zkušenosti z vojny, jezdil jsem s V3Skou hotovostní vozidlo. Mimo to jsme jezdili na různé kondyční jízdy, ať už po sinici, tak po tankodromu. No a pokaždé se stalo, že na tom tankodromu to někdo pořádně zahrabal. Většinou se zapřahla další vejda a tahalo se. Někdy i dvě vejdy tahaly tu zapadlou. Když to nešlo zepředu, tak to muselo jít zezadu. A nepamatuju si, že by něco prasklo. Jo vlastně jo, kolikrát prasklo lano, nebo řetěz. Takže bych neměl obavu, že ten dif při opačném otáčení očešeš. Když vejda zapadla, tak nikdo nepřemýšlel kolik výkonu budeš rvát dopředu, nebo dozadu. Prostě musela vyjet.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 08, 2010 2:56 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
výměna diferenciálů V3S
Dobrej. Mám chuť si dát na svůj budoucí traktůrek přední nápryvu z V3sky. tam uzávěrka není. A jeden chlápek mi nabízí zadní diferák za 500. Tak jestli můzu prohodit pouze střeva z diferáku a poté tam připevnit vidličku na zapánání uzávěrky. Pravděpodobně bych musel střeva otočit,aby se mi kola netočila opačně. půjde to???? dík
Re: výměna diferenciálů V3S
Předk a zadek jsou stejné až na uzávěrku
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme