Vstřikovací čerpadlo Z4011

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Vstřikovací čerpadlo Z4011

#1 Nový příspěvek od greg »

Ahoj všem,
po roce jsem chtěl oživit svůj Zetůrek 4011. Chytil okamžitě, ale šel hned do maximálních otáček a nešlo ubrat (zaseklo se táhlo kd plynu), vylezl jsem ven a ubral páčkou přímo na čerpadle, ale motor zhasl a už nenastartoval. Po odpojení trubek ke vstřikům jsem zjistil, že nedává čerpadlo. Po odkrytí krytky na čerpadle jsem objevil vysící druhý segment (pružina zmačknuta nahoře). Lze to nějak rozpohybovat nbo je to na repas? Díky za odpovědí.
Obrázek

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#2 Nový příspěvek od CBS »

Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22164
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#3 Nový příspěvek od ota »

Nejsem motorář. Jen ze zkušenosti. Koupili jsme Hona s motorem Zetor. Podle majitelky 6 let nejel. Doma jsme vše vyčistili, vypustili zbylou naftu. Vypustili olej z motoru a vyčistili filtry jak olejový, tak naftový. Čerpadlo jsme vyndali a rovnou odvezli k pánovi na kontrolu. Pán měl čerpadlo asi za 5 dnů připravené k nasazení. Stálo to něco přez 1500 Kč. Ale povídal nám ,,ještě že jste motor nezkoušeli startovat. Odstředivý regulátor byl totálně zarezlej. Kdosi v kabině naházel bordel na podlahu a něco zůstalo ležet na pedálu plynu a hřebínek byl zatuhlej na plném plynu." Takže motor by šel hned na plný plyn a regulátor nefunkční. Čerpadlo jsme dali zpět po opravě seřízení. Trysky nové, seřízené. Ventyly taky tak. Když teď přijdu a cvrknu na starter chytne na otočení. Ale nelze ho teď startovat, bo máme rozebraný věci kolem hydrauliky.
Tyhle věci je třeba ,,přejít". Vyzkoušet rozpohybovat. Aby nedošlo na nejhorší. Teď už to taky děláme, když něco dlouho stojí. Pán co dělá ty čerpadla nám to povídal, aby jsme to nejdřív zkontrolovali a pak startovali. U motoru který dlouho stál. 8)

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7140
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#4 Nový příspěvek od Lukashil »

Prosim autora, aby nezakladal stejne tema vicekrat
Stydím se za tuto zem

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#5 Nový příspěvek od greg »

CBS píše: pát úno 02, 2024 1:30 pm Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.
Co si mám představit po rozpohybovaním hřebenu. Čerpadlem otáčím rukou..

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#6 Nový příspěvek od greg »

Lukashil píše: pát úno 02, 2024 1:57 pm Prosim autora, aby nezakladal stejne tema vicekrat
Omlouvám se předtím jsem ho vložil do nesprávne sekce..

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#7 Nový příspěvek od greg »

ota píše: pát úno 02, 2024 1:54 pm Nejsem motorář. Jen ze zkušenosti. Koupili jsme Hona s motorem Zetor. Podle majitelky 6 let nejel. Doma jsme vše vyčistili, vypustili zbylou naftu. Vypustili olej z motoru a vyčistili filtry jak olejový, tak naftový. Čerpadlo jsme vyndali a rovnou odvezli k pánovi na kontrolu. Pán měl čerpadlo asi za 5 dnů připravené k nasazení. Stálo to něco přez 1500 Kč. Ale povídal nám ,,ještě že jste motor nezkoušeli startovat. Odstředivý regulátor byl totálně zarezlej. Kdosi v kabině naházel bordel na podlahu a něco zůstalo ležet na pedálu plynu a hřebínek byl zatuhlej na plném plynu." Takže motor by šel hned na plný plyn a regulátor nefunkční. Čerpadlo jsme dali zpět po opravě seřízení. Trysky nové, seřízené. Ventyly taky tak. Když teď přijdu a cvrknu na starter chytne na otočení. Ale nelze ho teď startovat, bo máme rozebraný věci kolem hydrauliky.
Tyhle věci je třeba ,,přejít". Vyzkoušet rozpohybovat. Aby nedošlo na nejhorší. Teď už to taky děláme, když něco dlouho stojí. Pán co dělá ty čerpadla nám to povídal, aby jsme to nejdřív zkontrolovali a pak startovali. U motoru který dlouho stál. 8)
Nojono teď už to bych to udělal taky tak no. Zkušenosti k nezaplacení 🤷‍♂️

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#8 Nový příspěvek od greg »

greg píše: pát úno 02, 2024 2:06 pm
CBS píše: pát úno 02, 2024 1:30 pm Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.
Co si mám představit po rozpohybovaním hřebenu. Čerpadlem otáčím rukou..
Jde mi o to jak můžu tomu hřebenu pomoci. Nechci nic zničit. Páka na přidávání jde lehce al segmenty se pootočí max o 2mm. Můž jim nějak šetrně pomocí?

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#9 Nový příspěvek od greg »

Tak dobrá věc se podařila a po rozhýbání čerpadla a zpětné montáži koníček zase zařechtal🤣. Diky všem za rady.

Drobný problém přeci jen zůstal a to kolísání nízkých otáček. Kolísaly trochu i předtí. Ale teď se mi to jeví horší. Olej do regulátoru jsem nalil. Není možný, že by to bylo tím, že není čerpadlo stejně jako bylo? ("náklon")

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#10 Nový příspěvek od CBS »

Kolísanie spôsobuje regulátor. Ak sú vybité čapy na tiahlach tak nepomôže iba výmena. Kolísanie spôsobuje tiež málo, alebo príliž veľa oleja.

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#11 Nový příspěvek od greg »

CBS píše: sob úno 03, 2024 7:45 am Kolísanie spôsobuje regulátor. Ak sú vybité čapy na tiahlach tak nepomôže iba výmena. Kolísanie spôsobuje tiež málo, alebo príliž veľa oleja.
Tak dnes jsem byl s traktorem v lese a ty otačky se srovnaly. Bylo to asi taky nějaké zalepené. 🤷‍♂️

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011

#12 Nový příspěvek od CBS »

Mohol sa preliať olej, neviem či je medzi čerpadlom a regulátorom nejaké tesnenie. Ale stáva sa, že netesné elementy naplnia čerpadlo až po nalievací otvor naftou, ktorá sa dostane aj do regulátora a potom kolíšu otáčky.

Odpovědět

Zpět na „Motory“