Vstřikovací čerpadlo Z4011
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Vstřikovací čerpadlo Z4011
Ahoj všem,
po roce jsem chtěl oživit svůj Zetůrek 4011. Chytil okamžitě, ale šel hned do maximálních otáček a nešlo ubrat (zaseklo se táhlo kd plynu), vylezl jsem ven a ubral páčkou přímo na čerpadle, ale motor zhasl a už nenastartoval. Po odpojení trubek ke vstřikům jsem zjistil, že nedává čerpadlo. Po odkrytí krytky na čerpadle jsem objevil vysící druhý segment (pružina zmačknuta nahoře). Lze to nějak rozpohybovat nbo je to na repas? Díky za odpovědí.
po roce jsem chtěl oživit svůj Zetůrek 4011. Chytil okamžitě, ale šel hned do maximálních otáček a nešlo ubrat (zaseklo se táhlo kd plynu), vylezl jsem ven a ubral páčkou přímo na čerpadle, ale motor zhasl a už nenastartoval. Po odpojení trubek ke vstřikům jsem zjistil, že nedává čerpadlo. Po odkrytí krytky na čerpadle jsem objevil vysící druhý segment (pružina zmačknuta nahoře). Lze to nějak rozpohybovat nbo je to na repas? Díky za odpovědí.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Nejsem motorář. Jen ze zkušenosti. Koupili jsme Hona s motorem Zetor. Podle majitelky 6 let nejel. Doma jsme vše vyčistili, vypustili zbylou naftu. Vypustili olej z motoru a vyčistili filtry jak olejový, tak naftový. Čerpadlo jsme vyndali a rovnou odvezli k pánovi na kontrolu. Pán měl čerpadlo asi za 5 dnů připravené k nasazení. Stálo to něco přez 1500 Kč. Ale povídal nám ,,ještě že jste motor nezkoušeli startovat. Odstředivý regulátor byl totálně zarezlej. Kdosi v kabině naházel bordel na podlahu a něco zůstalo ležet na pedálu plynu a hřebínek byl zatuhlej na plném plynu." Takže motor by šel hned na plný plyn a regulátor nefunkční. Čerpadlo jsme dali zpět po opravě seřízení. Trysky nové, seřízené. Ventyly taky tak. Když teď přijdu a cvrknu na starter chytne na otočení. Ale nelze ho teď startovat, bo máme rozebraný věci kolem hydrauliky.
Tyhle věci je třeba ,,přejít". Vyzkoušet rozpohybovat. Aby nedošlo na nejhorší. Teď už to taky děláme, když něco dlouho stojí. Pán co dělá ty čerpadla nám to povídal, aby jsme to nejdřív zkontrolovali a pak startovali. U motoru který dlouho stál.
Tyhle věci je třeba ,,přejít". Vyzkoušet rozpohybovat. Aby nedošlo na nejhorší. Teď už to taky děláme, když něco dlouho stojí. Pán co dělá ty čerpadla nám to povídal, aby jsme to nejdřív zkontrolovali a pak startovali. U motoru který dlouho stál.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Prosim autora, aby nezakladal stejne tema vicekrat
Stydím se za tuto zem
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Co si mám představit po rozpohybovaním hřebenu. Čerpadlem otáčím rukou..CBS píše: ↑pát úno 02, 2024 1:30 pm Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Nojono teď už to bych to udělal taky tak no. Zkušenosti k nezaplaceníota píše: ↑pát úno 02, 2024 1:54 pm Nejsem motorář. Jen ze zkušenosti. Koupili jsme Hona s motorem Zetor. Podle majitelky 6 let nejel. Doma jsme vše vyčistili, vypustili zbylou naftu. Vypustili olej z motoru a vyčistili filtry jak olejový, tak naftový. Čerpadlo jsme vyndali a rovnou odvezli k pánovi na kontrolu. Pán měl čerpadlo asi za 5 dnů připravené k nasazení. Stálo to něco přez 1500 Kč. Ale povídal nám ,,ještě že jste motor nezkoušeli startovat. Odstředivý regulátor byl totálně zarezlej. Kdosi v kabině naházel bordel na podlahu a něco zůstalo ležet na pedálu plynu a hřebínek byl zatuhlej na plném plynu." Takže motor by šel hned na plný plyn a regulátor nefunkční. Čerpadlo jsme dali zpět po opravě seřízení. Trysky nové, seřízené. Ventyly taky tak. Když teď přijdu a cvrknu na starter chytne na otočení. Ale nelze ho teď startovat, bo máme rozebraný věci kolem hydrauliky.
Tyhle věci je třeba ,,přejít". Vyzkoušet rozpohybovat. Aby nedošlo na nejhorší. Teď už to taky děláme, když něco dlouho stojí. Pán co dělá ty čerpadla nám to povídal, aby jsme to nejdřív zkontrolovali a pak startovali. U motoru který dlouho stál.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Jde mi o to jak můžu tomu hřebenu pomoci. Nechci nic zničit. Páka na přidávání jde lehce al segmenty se pootočí max o 2mm. Můž jim nějak šetrně pomocí?greg píše: ↑pát úno 02, 2024 2:06 pmCo si mám představit po rozpohybovaním hřebenu. Čerpadlem otáčím rukou..CBS píše: ↑pát úno 02, 2024 1:30 pm Na to si pravdepodobne nemusel odmontovať čerpadlo. Bežne keď niečo stojí dlhšiu dobu tak sa na tom podpíšu naše moderné a kvalitné palivá. Musíš najprv rozpohybovať hrebeň, keď ti bude chodiť ľahko hrebeň, skús rozhýbať zalepený (stlačený) element (možno sa uvoľní po rozhýbaní hrebeňa). Potom pretoč čerpadlo a skontroluj či sa všetky elementy po stlačení vracajú úplne dole.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Tak dobrá věc se podařila a po rozhýbání čerpadla a zpětné montáži koníček zase zařechtal. Diky všem za rady.
Drobný problém přeci jen zůstal a to kolísání nízkých otáček. Kolísaly trochu i předtí. Ale teď se mi to jeví horší. Olej do regulátoru jsem nalil. Není možný, že by to bylo tím, že není čerpadlo stejně jako bylo? ("náklon")
Drobný problém přeci jen zůstal a to kolísání nízkých otáček. Kolísaly trochu i předtí. Ale teď se mi to jeví horší. Olej do regulátoru jsem nalil. Není možný, že by to bylo tím, že není čerpadlo stejně jako bylo? ("náklon")
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Kolísanie spôsobuje regulátor. Ak sú vybité čapy na tiahlach tak nepomôže iba výmena. Kolísanie spôsobuje tiež málo, alebo príliž veľa oleja.
Re: Vstřikovací čerpadlo Z4011
Mohol sa preliať olej, neviem či je medzi čerpadlom a regulátorom nejaké tesnenie. Ale stáva sa, že netesné elementy naplnia čerpadlo až po nalievací otvor naftou, ktorá sa dostane aj do regulátora a potom kolíšu otáčky.