Zetor 7211 od petr.domo

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
-sheppard-
Příspěvky: 439
Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
Bydliště: Opava

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#16 Nový příspěvek od -sheppard- »

Tak je to jedno, jen ten z karosy má větší možnost pohybu hřídelky do stran, má tam víc prostoru oproti tomuto který mám, alespoň nedře tolik krycí podložku toho válce. O té pružině mi ani neříkej, stou jsem si zkusil svoje. Když jsem ten traktor měl rozebraný tak jsem repasoval i válec co je na spojku PTO a dal jsem tam nový ve kterém už byla ta pružina. Mimochodem je tam pružina o síle 5mm. No namontuju, zkouším a spojka nevypíná ani při 7atm v soustavě. Tak sem chodil zjištoval a pořád jsem nemohl přijít čím to, všechno bylo v cajku a prostě to nešlo. Samoazřejmě i uzavěrka šla špatně vyšlapnout nohou, což mě sralo tak jsem to na zakládě toho ten válec kuchnul a už jsem byl doma, pružina silná jak byk. Tak jsem z nekvindy koupil defakto tu samou, myslím že je z válce násobiče na spojkovém pedálu, ta měla sílu jen 3mm, dala se v pohodě zmáčknout i rukama a paráda najednou šla spojka PTO i uzávěrka už šla normálně zapínat nohou. :wink:
Zetor 7211 Tunis

red.bill
Příspěvky: 2282
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#17 Nový příspěvek od red.bill »

Tak ono hlavně v origo válci k náhonovce žádná pružina není. V tom převodu je pružin dost, takže tam nemá ani žádný význam...

Uživatelský avatar
-sheppard-
Příspěvky: 439
Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
Bydliště: Opava

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#18 Nový příspěvek od -sheppard- »

Právě, a když se to posčítalo tak ta síla na šlapnutí pedálu byla hodně velká, musel jsem celou vahou a i tak to drželo jen tak tak, nakonec jsem dal pedál pryč a nechal jsem jen na vzduch. Ta pružina tam je taky kvůli tomu víčku válce, jinak by tam to víčko lítalo sem a tam a dostaval by se tam bordel.
Zetor 7211 Tunis

Uživatelský avatar
-sheppard-
Příspěvky: 439
Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
Bydliště: Opava

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#19 Nový příspěvek od -sheppard- »

Přidávám další foto z postupu naších prací, z fotek se může zdát že to šlo rychle ale nedával jsem tu všechny foto, to by bylo nepřehledné, tak jsem vybíral jen ty "nejzajímavější"

Obrázek

Uchyceni hadiček
Obrázek

Obrázek

Čerpadlo demontováno na seřízení, tak samo se dělali vstřiky
Obrázek

Samozřejmě nové lamely spojky
Obrázek

Teď ještě správně založit :smich:
Obrázek

Obrázek

Trochu rzi :smich: kupodivu ji ale nebylo moc, co jsem tak viděl tak bývaly pryč celé nosníky, já jsem jen obrousil a nastříkal
Obrázek

Obrázek

Altík už toho měl dost za sebou, plný hlíny a někdo už mu dal co proto kladivem
Obrázek

Obrázek

Obrázek

A základní nástřik
Obrázek

Obrázek
Zetor 7211 Tunis

pavel sk
Příspěvky: 13493
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#20 Nový příspěvek od pavel sk »

8) 8) 8)

Uživatelský avatar
-sheppard-
Příspěvky: 439
Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
Bydliště: Opava

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#21 Nový příspěvek od -sheppard- »

Chlapi, aktuálně řeším dilema jestli založit no přední nápravy non-spin nebo nechat klasiku, bylo mi řečeno že non-spin při rozpínání dost hlasitě cvaká a taky to škubne kolama, nevím co je na tom pravdy. Ovšem to rozpínání je na základu odporu a to sebou nese i dost opotřebení zubové spojky ne? Umíte mi někdo rozhodnutí ulehčit? :D Mám v plánu dát dopředu kola 13,6-24 tak zase by to s klasikou nemuselo tak moc vadit, co myslíte, přece jen už to jsou poměrně široké kola které by mohla mít dost velký grip.
Zetor 7211 Tunis

red.bill
Příspěvky: 2282
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#22 Nový příspěvek od red.bill »

Jaký diferák tam nacpeš si musíš rozhodnout sám. Někdo na to nadává(v bejvalym podniku to letělo ven u 121 snad ještě na záruku, to žralo gumy jak divý, tehdá to měnili s komplet soukolím a vyndaný tam zůstalo někde v regále), někdo to chválí. Mně osobně to nikdy nechybělo, zrovna tak jako jsem nikdy moc nepoužíval špéru vzadu. Ono v krizovce to je tak akorát dobrý na to si hezky ustlat... u těch spojek k nadměrnýmu opotřebení zase nedochází, to mají vyřešený docela... nicměně na ty kola bych se z vysoka, na to už je ten traktor lehkej, to na louce bude jen fidlat a bude horší než původní obutí.

Uživatelský avatar
lukisek 099
Příspěvky: 3186
Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
Bydliště: Oderské Vrchy

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#23 Nový příspěvek od lukisek 099 »

Red bill uvas to necim divne smrdi... co jinde funguje uvas spatne a nebo naopak...co si pak otom ma clovek myslet ...?
Mam dovoz ze Spanelska 7340(JD) pneu od nich puvodni 13,6-24 ojete soumerne v predu samosvor a v praci u nas 8145 samosvor z vyroby a ok. Tak ja nevim kde je chyba... Ze by jezdili vic na jednu stranu nebo proc to jednim funguje a druzi to vyhazuji ven??? Pokud se u vas vali samosvor na ponku klidne koupim i dva dobre zaplatim

red.bill
Příspěvky: 2282
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#24 Nový příspěvek od red.bill »

Copak, někdo ti šlápnul na kuří očko nebo se to musí jen chválit? Došlo ti, že to klidně mohl být prostě zmetek bo co já vím, co se tam dělo, že to zrovna tam nefungovalo... že těch prvních evolucí bylo už "rozesranejch" víc než dost(hlavně vylítnutá pružina která zablokuje rozpojování)... tehdá to nikdo nezkoumal, přijeli chlapy z stsky z Jičína a šel tam normální dif, proč to měnili i se soukolím nevím a je mi to fuk... jen takový dotaz, když to je tak užasná věc, proč se slováci obtěžovali s vymýšlením tý "olejový" špéry a neplácali to tam dál, však by to vyšlo levněji než vývoj nový věci. Pročpak to bylo u "prvních" nakladačů uno s nápravou rába, když tam později montovali nápravy vlastní vrátili se zase zpátky ke klasický špéře? Zrovna u toho nakladače(kromě toho, že tam pravděpodobně byla právě vylítnutá ta pružina, na jednu stranu to nějak divně rozpojovalo, spíš teda nerozpojovalo. Tehdy jsem zkoumal možnost to předělat na normální špéru asi by to šlo ale než na cokoliv došlo to vyřešit, jsem odešel jinam) nešlo s tím dělat na bočním náklonu a stačilo opradu trochu a nedokázalo to jet rovně ale jakoby klouzalo z kopce. Pravda gumy na tom nebyly nic moc, kdo ví o kolik líp by to bylo na novým obutí... na betonu to zase urval jen ten předek a nebylo potřeba zapínat zadek když jsi potřeboval zabrat...

Zetor15
Příspěvky: 1028
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#25 Nový příspěvek od Zetor15 »

sheppard a mas predstavu na co tu uzaverku vyuzijes? Co se me tyce tak na 7745 jsem si posteskl ze ji nemam jen jednou za vsechny ty roky co traktor mam. Popravde dulezitejsi nez uzaverka je jake jsou na traktoru gumy. Pokud bych sel do uzaverky predku tak bych chtel aby byla rucne ovladana a ne automat.

Uživatelský avatar
lukisek 099
Příspěvky: 3186
Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
Bydliště: Oderské Vrchy

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#26 Nový příspěvek od lukisek 099 »

Red-bil mel jsem vcera trosku nakoupeno :co?: tak sem se rozjel. Tak promin no...
Kdyby byla vypinatelna bylo by to fajn mas nad ni kontrolu. Bohuzel to majory nemaji tak se musime spokojit stim co je... Pokud ji majitel chce at si ji koupi kdyz ji vyuzije.
Zase proc mu to rozmlouvat?
Ja tady mam dva predkace jeden klasiku ten druhy s a jezdim vetsinou les pneu obute nove na obou a az prijde na opravu 69tky pujde tam taky 8)

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7142
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#27 Nový příspěvek od Lukashil »

Nekdo tu kdysi rikal, ze hodne vnitrnosti crystalacke a majoracke napravy je stejnych, ale hadam ze zrovna dif to asi urcite nebude ze?
Kdyby existovala varianta rucne ovladane uzaverky predku, myslim ze by ji chtelo mraky lidi
Naproti tomu carraro ma nospin (ci neco hodne podobneho) od vyroby, a tak nejak na ni stiznosti nejsou, jen uz mi par uzivatelu reklo, ze vic trpi pod nakladacem, ale jelikoz je bazos slusne vybaven ojetinami s nakladacem a carrarem, nemuze to byt tak hrozne, i kdyz brodska naprava je vizualne masivnejsi, to zase nepopiram.....
Stydím se za tuto zem

red.bill
Příspěvky: 2282
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#28 Nový příspěvek od red.bill »

Já mu nic nerozmlouvám, hned nazačátku píšu, že se musí rozhodnout sám... jako u všeho se najdou + i -... na 99% prací na louce nebo poli je to úplně jedno co tam bude mit, tam je spíš rozhodující kolik dokáže naskládat závaží na traktor...

Dif, aspoň střeva zaměnit půjdou no-spin je snad stejný jak pro uř1 tak uř2... otázkou zůstane drážkování poloos tam může být rozdíl ale to fuk, pro tu olejovou špéru bys potřeboval novou nohavici a těžko říct jak je na tom samotný dif u týhle verze...

Carraro sem nepleťte to je úplně jiný systém, respektive to jediný je samosvor, je to "klasický" dif který při záběru připojuje obě kola až do hranice svornosti(ta je asi 80%). Za normálních okolností to funguje jako obyčejný dif., stejně jako při překročení svornosti si jedno kolo prohrábne... čistě teoreticky by na tenhle systém měl jít předělat jakýkoliv dif...

Naproti tomu no-spin(správně automatický dif) funguje přesně opačně, ten je pořád sepnutý a jednotlivý kola odpojuje pouze pokud má snahu se jedno z kol točit rychleji(jízda zatáčkou) než je vstupní rychlost(otáčky). Proto to na ledě víc hrne předek, na to odpojení pohonu je třeba nějaká síla, která nemusí být dostatečná a kolo neodpojí=je to pořád sepnutý...

oakenfold
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 20, 2010 7:58 pm
Bydliště: Vamberk

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#29 Nový příspěvek od oakenfold »

Na velká kola vzadu - 16,9-34 se dopředu dávalo myslím 12,4-24. A nos-spin? - nevím, co za práci s tím plánuješ, jestli budeš orat desítky hektarů, nebo odvážet velký vleky kukuřice při mokrých senážích :) Ale mít non-spin a využít ho jednou za uherský rok je asi zbytečné. Já bych třeba využil i předek jednou za rok. A kvůli předku přijít o odpruženou nápravu a zbytek roku skákat jak koza je prostě blbost :)
Z7711, Z3011, Z Super P, UNHZ 750, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5

pavel sk
Příspěvky: 13493
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 7211 od petr.domo

#30 Nový příspěvek od pavel sk »

Ten NO-SPIN je uvadzany ako zubova automaticka uzavierka bez zasahu vodiča. Samosvorny diferendial je nieco ine. Samosvor. Je to klasicky otvoreny diferencial, ktory ma navise u planetovych kolies lamely. Tie pracuju ako pridržiavace (brzdy) planetovych kolies tym v urcitom stave obmedzuju diferencial robit si svoju robotu. Ale to je ako pise, red.bill 8) len do cca. 80% učinku. V zakrutach tie lamely otvoria diferak. Ucinnost to ma najviac v priamom smere na trave ujazdenom alebo aj hlbsom snehu piesku v blate. Pokial sa jedno s kolies dostane na tvrdy podklad kedy neumozni prehrabnut tak tie lamely otvoria diferak a hrabe len to koleso co zostalo napr. na lade. Preto to neni 100% uzavierka. Taky dif. mam vzadu u Frontery a za tie roky pracuje ako ma. Je to dost haklive na kvalitu a typ oleja. Hociaky prevodak tam nemôze ist. Fičí to na LSD :smich: Limited Slip Diferent. NO-SPIN- je zubova spojka, ktora ked funguje spravne, tak pri priamom smere je zamknuta napevno ako riadna ovladatelna uzavierka diferencialu. V terene a povrchoch ako blato, trava, sneh, ľad sa neodomkne ani v rejde, lebo podklad dovoli kolesam preklz, takze to taha fest 8) Jej rozpojenie sa deje zatocenim do väcieho rejdu a hlavne na tvrdom podklade beton, asfalt, tvrda ujazdena cesta, ked sa meni pomer otacok praveho kolesa voči lavemu. Vtedy sa to ma rozpojit, aby to netrapilo poloosy, klby, pneumatiky a dalsie trakty napravy.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 5211-7745“