Hoši mazec, já dnes půl dne volna, že vyzkouším nového Transalpa a ono od rána bouřky, vichr, déšť.
Volám do Hondy Olomouc jak to vypadá, ještě ve 14h lilo, tak si říkám je to v piči, jindy čas nemám

Volám v 15h, prý už neprší a silnice vysychání, ale na mokru mi motorku nepůjčí a v 16h už jsem na něm seděl

Měl jsem na to 30 min, i když mi paní s úsměvem řekla, že mi bude 40 min tolerovat.
Hned, jak jsem nahodil motor, překvapilo mě silné brumlání z výfuku, jako by to byl laďák

2x jsem vrknul plynem, navolil jízdní režim standart a vyrazil za město. Už po pár metrech jsem měl pocit, že na té mašině sedím od jak živa, až na pár moderních ovládacích prvků je vše tam, kde má být a i já se svými 196cm úplně v pohodě seděl v sedle které je trochu nižší, ale nevadí. Hned po pár km jsem se dostal do brutální kolony, tak jsem ji vzal pomalu krokem hezky zleva a na konci použil zip k zařazení, což téměř nikdo neumí a nepraktikuje

Pak jsem to vzal na rozbité okresy, ať se projeví podvozek, který byl na moji hmotnost nalazen příliš měkce, při akceleraci se zadek bořil a při prudčím brždění zase předek. Ale vše se dá řešit starý TA to měl zrovna tak.
Hlavně je úžasné vnímat ten pevný podvozek a jistou stopu v naklonech. Oproti litru Africe, která je taková silná důstojná dáma je Transalp hrozný rebel.
Tvl nikdy bych neřekl, že Honda postaví univerzální mašinu na všechny podmínky, která bude mít jen 2 válce, 3/4 litru a 90 koní

Po okreskách všech druhů povrchů jsem najel na dvouproudý přivaděč k městu, kde nebylo tou dobou žádné auto, toho se nedalo nevyužít, takže při nájezdu na něj ze 4ky šup 2 a plný a pojďme kurva, zátah typický na TA, do 5tis zatáhl slušně a potom zarval vší silou až do omezovače v 10 tis!! Při trojce se mi vrátilo přední kolo na zem a za chvíli čumím na tacho a tam 190

a jelikož byl stále prostor, tak jsem ještě trochu potáhl grip k sobě a šup 2 kila

a pak rychle na brzdy, v dáli jsem už dojížděl auta. Jako do takové motorky bych neřekl, s jakou lehkostí a dravostí tak poletí

Když jsem odbočoval k dealerovi, a měl ještě 5 min čas, všiml jsem si nenápadné ulice ústící na rozbitou polní cestu do pole, ideální místo zkusit asistent trakce v různých režimech a ABS

Jedním slovem paráda, i tyto aktivní prvky bezpečnosti jsou továrně nastaveny v každém režimu optimálně a je tady režim USER, kde jde vše vypnout.
No, jedno staré moudro praví, že někdo nezažije za celý život to, co druhý za 5 min na motorce rozpálené na plné pecky, ale mě těch dnešních 40 min hodně dalo, zvlášť u mašiny mé oblíbené kategorie
