Cisternová kára
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned čer 30, 2013 7:03 pm
- Bydliště: Rodinov
Cisternová kára
Zdravím odborníky ! Řeším doma dělanou lejtu, leta nepoužívanou. Nádrž je bůh ví z čeho, rám je svařenec z úček. Zajímá mě, z čeho soudíte, že je náprava. Tipuji to na vůz 3,5t novějšího typu s koly 10,00/75-15,3, kola jako na UNHZ-500, lis K454, SKPU-220. Uvažuji, že káru zrepasuji na vodu. Potřebuji sehnat kola a zrepasovat bubny - jeden je dle fotky kompletní, na druhý chybí náboj a svorníky ? Brzdy hodlám vykuchat. Najde se tu odborník, který by dokázal poradit, případně najít někde schéma složení bubnu / náboje ?
Re: Cisternová kára
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned čer 30, 2013 7:03 pm
- Bydliště: Rodinov
Re: Cisternová kára
Díky za odpověď Netušil jsem, že by byla až takhle stará... o brzdy mi nejde, těch se zbavím, jde mi o to, zda se dá sehnat náboj, nebo zda by někdo poznal, která kola na to budou pasovat.
Re: Cisternová kára
Tahle náprava bývala na krmném vozu. Tuším Polské výroby. Měli jsme ji kdysi doma na výrobu káry. Když tady cikáni kopali elektriku, náprava se stratila. Pasujou na to gumy 10x15,3" ale je na to pulenej disk. A ty se dost blbě schánějí. Oni mají větší vybrání pro nasazení na ten unašeč. A jinou rozteč, než klasika. Dáš ojetý gumy z bobka a tradá. U gumaře za lahvinku.
Re: Cisternová kára
Bez brzd bych měl strach s tím jezdit.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Cisternová kára
Problém těhle náprav byl, že u těch krmáků to nikdy nikdo moc nepoužíval. A všechno bylo zarezlí. U té naší to bylo dalo by se říct ,,srostlí" dohromady. Sice pakny byly, ale obložení se drolilo. A ty kejvací věci ne a ne se hnout.
Re: Cisternová kára
Tento typ napravy sa pouzival aj na Polskych rometadlach umelych hnojiv RCW-3. Mame ju doma na vleku za traktor
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned čer 30, 2013 7:03 pm
- Bydliště: Rodinov
Re: Cisternová kára
Tak chlapi, udělali jste mi radost - domníval jsem se dobře, že to bude z polského krmného vozu. V podniku máme z takového krmáku udělaný vůz, říkali jsme mu 3,5 tuna, je na papírech, ale bůh ví, co v nich je vlastně psáno. Používal se jen k sušce na plevy, na zadku měl právě sjetý kola z UNC, později se mu obnovila technická (propadlá asi 15 let), na zadek se daly nové gumy, a jezdíme s ním na kamen apod. Ideální vůz, nízký, do lesa jako dělaný (až na nápravy, které by asi braly za pařezy). Brzdy jsou funkční, ale brzdí jen dvě kola tuším - asi opravdu bývalý krmák.
K té cisternové káře - brzdy používat nebudu, bude to tahat domácí malotraktor z Multicar 22. Samozřejmě ne plné, to by asi těch 15 koní neudejchalo i tak to bude o hubu.... každopádně - o chybějícím náboji a kolech nevíte ? Svorníky a ložiska si seženu, s tím takový problém nebude.
K té cisternové káře - brzdy používat nebudu, bude to tahat domácí malotraktor z Multicar 22. Samozřejmě ne plné, to by asi těch 15 koní neudejchalo i tak to bude o hubu.... každopádně - o chybějícím náboji a kolech nevíte ? Svorníky a ložiska si seženu, s tím takový problém nebude.
Re: Cisternová kára
Ještě jednou, ty chceš jezdit s vodou bez brzd a ještě poloplnou nádrží a tahat takovým kocourem? Nezlob se, jsi sebevrah.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned čer 30, 2013 7:03 pm
- Bydliště: Rodinov
Re: Cisternová kára
Jsem, přiznávám ! uvidím, je to nejistý projekt, třeba to prodám
Re: Cisternová kára
Kolik je obsah té lejty? Odhadnul bych si 600l nebo 800l víc myslím nebude. Nebo jsem nedával pozor a je to tu již někde napsané? Vždy u těhle nákladů jde o ,,ubrzdit". Utáhneš kde co. Ale ubrzdit o tom to je. Doma kolem komína tahám za tím mojím prckem kde co. Maximálku jsem tahal 10 pražců. Asi 2400 kg. Traktůrek má tak 500 kg? a jde to. Ale jedu s tím jen kolem komína. Do lesa si to střihnu s platem a na něm minibagr. Samo, trojku jsem dal asi na 300m. Jinak jsem jel 2. Ne že bych se bál, ale je to vcelku po táhlém kopci. Musíš jet s citem. Jak říká kolega traktorista co už něco odtahal ,,není to na žádné bláznění".
Do 1000l obsahu bych se toho vůbec nebál.
Do 1000l obsahu bych se toho vůbec nebál.
Re: Cisternová kára
Oto, ty jsi asi nikdy nejezdil s cisternou.... Poloprázdná tě s lehkým traktorem pošle kam sama chce....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Cisternová kára
Ale na obrázku má tu nápravu hodně daleko za středem. Není tam možnost to rozhoupat, jako když ji bude mít na středu zatížení. Jak píšu musí s citem.
Třeba by byl problém ty brzdy vubec něčím pohánět. Nemusí mít ani kompresor na traktůrku aby použil vzduch.
Třeba by byl problém ty brzdy vubec něčím pohánět. Nemusí mít ani kompresor na traktůrku aby použil vzduch.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned čer 30, 2013 7:03 pm
- Bydliště: Rodinov
Re: Cisternová kára
Chlapi, cisterny jsem tahal za vším možným, a raději jsem byl, když byla za Crystalem, než za 7745, tam to sám považuju za sebevraždu, kombinace typu 7745 a RUR-10, NVTF-8 apod. Beru to jen, když je to okolo komína - soukromník ať si na rovině na záhumence tahá RUR-10 třeba s 6211, taky to jde. Tady to bude taky "okolo komína", s citem... a ano, i tak je to o hubu.
Re: Cisternová kára
Stačí alespoň nájezdová brzda, já už měl vlek a traktor zlomený do jedničky z kopce.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.