Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Oponoval bych, ty bys chtěl foto. Já v takových případech telefón nemám. Ale! Jak se trochu situace uklidni, zvu tě na kafe v typu lokace kterou urcis dostupná na jednostopým spalovacím pekelným stroji.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Zajímali jste se o můj názor, tak tady je Upozorňuji, že je to můj názor, nikomu ho nenutím a naprosto NIC to nevypovídá o mašině.
Jsem zvědavý, jestli se to bude chtít někomu číst...
Honda CRF 1000 Africa Twin Adventure Sports DCT
A začnu zrovna tím nejhorším, resp. co na mě tak působilo.
Automatická převodovka
V autech s nimi jezdím pravidelně několik let a už bych manuál do běžného života nechtěl, moto bylo pro mě novinkou, tak jsem to chtěl vyzkoušet a zcela mi to pokazilo zážitek z jízdy.
Je třeba ještě podotknout, že se tento automat malinko odlišuje od autového, při zařazení rychlosti motorka na volnoběh nezačne jet, jak tomu bývá zvykem u aut a rozjede se až po přidání plynu, který je velmi, velmi citlivý.
K tomu se pak ještě vrátím.
Technikům v Hondě se dle mě nějak nepodařilo naladit oba jízdní režimy , nebo jsem divný já
V režimu Drive se motorka hezky rozjede a během pár metrů tam nasází snad všechny kvalty, takže motor začne škubat s řetězem.
Můžete si sice manuálně podřadit, ale stejně se do automatického režimu zase vrátí, takže vás to nutí přepnout do S.
Tenhle režim jsem využíval hlavně při klidné jízdě rovně, nebo při sjezdu z kopců bez prudkých zatáček.
V režimu sport drží mašina někdy zbytečně vysoké otáčky, takže jízda po městě není úplně na pohodu, při konstantní jízdě v provozu tam stejně nakonec zařadí 6° a když chcete rychle předjet např. náklaďák a zatáhnete za plyn, nepodřadí hned, ale až za chvíli a nevíte, kdy to čekat a tu se stane, že během toho předjíždění podřadí ještě jednou, takže na 4°což nečekáte už vůbec a je to velmi nepříjemné. Nebo jedete vracák v horách, který utahuje, tak ubíráte a tu vám tam vrazí 1° což je na šotolině úplně super
Celou dobu jízdy jsem byl z toho automatu nervózní, až nasraný a pak se stala jedna věc, která mě doslova vytočila.
Dojedete na křižovatku a mašina stojí, nikam netáhne a vy čekáte na zelenou. Čumíte okolo sebe a najednou jde kočka po chodníku. Co uděláte? Správně, vrknete plynem. A kurwa měl jsem co dělat, abych to nenapakoval do auta přede mnou
Samozřejmě, že jde patřičným spínačem vyřadit na neutrál, ale jednak se to běžně u automatu nedělá a navíc, běžný automat táhne, takže máte zabrzděno, tady to nejede a malou, zelenou kontrolku N snadno přehlédnete. Tohle je třeba si opravdu hodně kontrolovat, nebo se naučit vždy vyřazovat.
No prostě tohle úplně na hovno.
Zkazilo mi to 250 km oblíbených zatáček a tras v oblasti Jeseníků a Orlických hor a pak jsem si všiml malého, nenápadného tlačítka na spodku pravého panelu přepínačů na rukojeti R/M který uvede převodovku to 100% manuálního režimu. TVL kurwa co to je, proč mi to nikdo neřekl ?!!
Možná i z toho důvodu jej později konstruktéři přemístili na lépe viditelné a dostupné místo
Po přepnutí za jízdy se v ten moment začaly dít věci.
Na levém, sdruženém panelu ovladačů je na palec tlačítko mínus a z přední strany rukojeti na ukazováček tlačítko plus, kterými se řadí nahoru, nebo dolů.
No a teď začalo to, o čem celá ta převodovka je Dvojspojka řadí rychlostí blesku nahoru i dolů, než domáčkneš spínač, je tam kvalt, kurwa tak to je maso. Plně roztočený motor v 8tis ot/min tam sází jeden kvalt za druhým jak v F1 a je třeba si hodně hlídat rychlost.
Mimochodem ta pocitová je o cca 30-40km/h nižší, než skutečná. Tam, kde rozjedu svou Africu a kouknu na tacho, mám třeba 120 km/h, tam na litru letím přes 150 a to je třeba si hlídat, jsou tam vážně hned!
Kdyby při tom bleskovém přeřazení ještě krátce střelila do výfuku, bylo by to fakt porno
Mimochodem sériový výfuk pěkně brumlá a jeho zvuk ještě podtrhuje chrochtání ze sání motoru, stará Africa je výrazně tišší.
Litoval jsem, že jsem všechny krásné tratě jel jako debil, kretén na automat, který mi kurwil radost z jízdy a ne na manuální režim
Jedno mi, ale i přes to vadilo. Při tom kalupu levým palcem a ukazovákem nešlo dost dobře ještě zapínat a vypínat blinkry, tak jsem je prostě při bleskovém předjíždění nedával a tímto se všem slušným řidičům omlouvám. Navíc si konstruktéři Hondy udělali z pilotů žert, protože výškovou pozici tlačítka blinkrů zaměnili za spodní tlačítko klaksonu a opačně. Nevím, co je vedlo k tomu, přehodit roky zažité uspořádání a tak jsem ze začátku při předjíždění troubil jak kretén no, ale taky dobré, alespoň o mě věděli.
Údajně se dá sehnat segment řadící páky, který se napojí na palubní elektroniku a můžete dávat impulsy nohou. No pokud je to tak, tohle by byl dokonalý počin pro nás zatvrzelé klasiky
Čím mě ten automat, ale překvapil už od začátku, byly excelentní rozjezdy. Plyn je sice opravdu velmi,velmi citlivý, ale rozjezdy jsou sametově hladké, jen v některých složitých situacích výjezdu, nebo otáčení přeci jen tak spojka chybí, kterou je člověk zvyklý ten rozjezd regulovat, plynem a spojkou, tady holt vše jen pravou rukou. Nevýhoda automatu. Zkuste si autem s automatem couvat proti zdi do kopce přes překážku, třeba kámen, obrubník atd. a nenabořte zeď. Vše je sice o zvyku, ale mi ta spojka prostě chybí nehledě na fakt, že celý život jezdím s dvěma prsty na ní.
A to je další důvod, proč mi chybí páčka spojky. Při krizovém brzdění se dost často stává, že si zamknete dlaní pozici plynu, takže sice motor řve, ale netáhne dopředu, tady bohužel ano. Zase je třeba na to myslet, podřazovat a stahovat plynovou rukojeť.
Obecně vzato mě automat neustále trochu odváděl od pozornosti, ať už samotným řazením, nebo chováním místo, aby mi dopřál tu "pohodu" kdy se o řazení nestarám...
Co mi udělalo radost, je obecně jezdecká pozice. Africu jsem vnímal spíše jako nadupanou Crossku s litrovým motorem, ale tady je vidět, že opravdu vychází z původní Africy, která de facto dala vzniknout nové skupině motorek a to Dakarským endurům, dnes spíše dálničním endurům, cendurům, chcete-li všestrannému cestovnímu motocyklu a to je moje krev. Tady jsem doma.
Takže přesednout na stroj o 20 let mladší a připadat si tam jako doma mě vážně potěšilo.
Zpracování, plasty, spínače atd. už bohužel působí trochu laciněji oproti staré Africe, ale pořád vypadají hezky.
Trochu jsem se ztrácel na displeji a hledal jednotlivé údaje, některé nešly ani přečíst a zvýšení ostrosti jsem nenašel, paradoxně při večerní jízdě se sluncem v zádech byl displej dokonale čitelný, jen těch údajů všude 3 prdele...
Zlaté dva kulaté budíky v hlavním zorném úhlu, člověk vidí analogovou ručičku a hned ví, kolik jede nebo točí a nemusí odečítat z digitální stupnice.
Pár ovládacích prvků je jinak, na to si dá zvyknout, řidítka jsou širší, nádrž taky, stupačky jsou výš, díky tomu mám ostřejší úhel v kolenou, která mě začala bolet dříve, než na mojí staré. Oproti tomu široké, tvrdší, pohodlné sedlo je mnohem příjemnější, než na staré to úzké a měkké, což je bolest dlouhých výletů. Takže na staré mě bolí dříve prdel, tady kolena, obojí řeším jízdou ve stupačkách, což lze u obou praktikovat velmi dobře.
Objem nádrží je u obou motocyklů téměř shodný ( stará 23, nová 24 ) a spotřebu u staré 4,8-5,2 jsem měl stejnou, takže v obou případech dojezd téměř 500km je slušný ( na staré běžně najíždím 450-470 km )
Motor je velmi dobře naladěn, i když jsem ze začátku od paralelního dvouválce s přesazenou klikou o 270°a objemu 998 ccm o výkonu 70kW čekal sice víc, ale nakonec jsem pochopil, že je vyladěn přesně tak, jak si tento motocykl svým charakterem a způsobem použití žádá.
Na 4°se ochotně sbírá už při 2tis ot/min a plynule táhne až do cca 8,5 tis kde zasáhne omezovač.
Ovšem nejlépe se cítí mezi 6-8 tis, tam se z Africy stává divoška a v kombinaci s dvojspojkou docela solidní dravec.
Ano, v téhle kombinaci bych si chtěl s Afrou zajezdit okruh, tam bych možná tu převodovku a její ovládání ocenil více, než v běžném provozu.
Takže za mě má motor 1, bez nežádoucích vibrací, pazvuků, s typicky uhlazeným Hondím ševelením a to mám rád.
Co mě opravdu fascinovalo a rozhodilo v první chvíli, je hmotnost a ovladatelnost
Když jsem parkoval svou Africu s prázdnou nádrží vedle nové, která měla nádrž plnou ( rozdíl cca 20kg ) a ještě konstrukčně je o cca 15kg těžší, úplně jsem oněměl, když jsem ji chytil do ruky. Skutečně je to ta velká, těžká Africa? Manévrování s ní v zácpách, při parkování, výjezdech,naprostá pohádka a Bože, jak ta se pokládá do zatáček, to nemá chybu !!!
Ta motorka jede úplně sama, rychlé průjezdy zatáčkou v sérii pravých, levých to je teda něco.
Ovládá se s takovou lehkostí a noblesou, až jsem čuměl, to jsem opravdu nečekal.
Když jsme u podvozku, na můj vkus slabší brzdy, čekal jsem více, jak nástup, tak účinnost, ale to se dá řešit jiným druhem brzdových destiček.
Takže, když to shrnu, za včerejšek jsem s ní nahrkal bez pár drobných 500km, je to málo na nějaké komplexní hodnocení, tak to berte s rezervou, proto tenhle elaborát píši s odstupem času, po opadnutí euforie.
Když jsem dneska parkoval v servise, kde mě čekala moje stará, říkal jsem si , jaké to bude, až se vrátím do starého sedla, nebudu zklamaný?
Nebude mě stará Africa nudit? Kdepak
Mimo pár drobných rozdílů jsem byl pořád doma, pořád na "jedné" motorce a cestu zpět jsem si jízdu užíval v mlze při +8°C stejně tak, jako na nové Africe, která se mi moc líbila a určitě bych ji chtěl mít v garáži vedle té staré, abych mohl s jednou cestovat po Evropě a tu druhou už tolik netrápit.
Vím, že první modely měly trochu problémy s povrchovou ochranou železných dílů a už nikdy nedovrší kvalitou zpracování původní Africu, ale jinak nevím o žádném nešvaru. Ovšem tvrdit, že se na ní nedá jezdit může jen pitomec.
Za mě teda takový postřeh s jednodenního zážitku a srovnání obou modelů.
Jsem zvědavý, jestli se to bude chtít někomu číst...
Honda CRF 1000 Africa Twin Adventure Sports DCT
A začnu zrovna tím nejhorším, resp. co na mě tak působilo.
Automatická převodovka
V autech s nimi jezdím pravidelně několik let a už bych manuál do běžného života nechtěl, moto bylo pro mě novinkou, tak jsem to chtěl vyzkoušet a zcela mi to pokazilo zážitek z jízdy.
Je třeba ještě podotknout, že se tento automat malinko odlišuje od autového, při zařazení rychlosti motorka na volnoběh nezačne jet, jak tomu bývá zvykem u aut a rozjede se až po přidání plynu, který je velmi, velmi citlivý.
K tomu se pak ještě vrátím.
Technikům v Hondě se dle mě nějak nepodařilo naladit oba jízdní režimy , nebo jsem divný já
V režimu Drive se motorka hezky rozjede a během pár metrů tam nasází snad všechny kvalty, takže motor začne škubat s řetězem.
Můžete si sice manuálně podřadit, ale stejně se do automatického režimu zase vrátí, takže vás to nutí přepnout do S.
Tenhle režim jsem využíval hlavně při klidné jízdě rovně, nebo při sjezdu z kopců bez prudkých zatáček.
V režimu sport drží mašina někdy zbytečně vysoké otáčky, takže jízda po městě není úplně na pohodu, při konstantní jízdě v provozu tam stejně nakonec zařadí 6° a když chcete rychle předjet např. náklaďák a zatáhnete za plyn, nepodřadí hned, ale až za chvíli a nevíte, kdy to čekat a tu se stane, že během toho předjíždění podřadí ještě jednou, takže na 4°což nečekáte už vůbec a je to velmi nepříjemné. Nebo jedete vracák v horách, který utahuje, tak ubíráte a tu vám tam vrazí 1° což je na šotolině úplně super
Celou dobu jízdy jsem byl z toho automatu nervózní, až nasraný a pak se stala jedna věc, která mě doslova vytočila.
Dojedete na křižovatku a mašina stojí, nikam netáhne a vy čekáte na zelenou. Čumíte okolo sebe a najednou jde kočka po chodníku. Co uděláte? Správně, vrknete plynem. A kurwa měl jsem co dělat, abych to nenapakoval do auta přede mnou
Samozřejmě, že jde patřičným spínačem vyřadit na neutrál, ale jednak se to běžně u automatu nedělá a navíc, běžný automat táhne, takže máte zabrzděno, tady to nejede a malou, zelenou kontrolku N snadno přehlédnete. Tohle je třeba si opravdu hodně kontrolovat, nebo se naučit vždy vyřazovat.
No prostě tohle úplně na hovno.
Zkazilo mi to 250 km oblíbených zatáček a tras v oblasti Jeseníků a Orlických hor a pak jsem si všiml malého, nenápadného tlačítka na spodku pravého panelu přepínačů na rukojeti R/M který uvede převodovku to 100% manuálního režimu. TVL kurwa co to je, proč mi to nikdo neřekl ?!!
Možná i z toho důvodu jej později konstruktéři přemístili na lépe viditelné a dostupné místo
Po přepnutí za jízdy se v ten moment začaly dít věci.
Na levém, sdruženém panelu ovladačů je na palec tlačítko mínus a z přední strany rukojeti na ukazováček tlačítko plus, kterými se řadí nahoru, nebo dolů.
No a teď začalo to, o čem celá ta převodovka je Dvojspojka řadí rychlostí blesku nahoru i dolů, než domáčkneš spínač, je tam kvalt, kurwa tak to je maso. Plně roztočený motor v 8tis ot/min tam sází jeden kvalt za druhým jak v F1 a je třeba si hodně hlídat rychlost.
Mimochodem ta pocitová je o cca 30-40km/h nižší, než skutečná. Tam, kde rozjedu svou Africu a kouknu na tacho, mám třeba 120 km/h, tam na litru letím přes 150 a to je třeba si hlídat, jsou tam vážně hned!
Kdyby při tom bleskovém přeřazení ještě krátce střelila do výfuku, bylo by to fakt porno
Mimochodem sériový výfuk pěkně brumlá a jeho zvuk ještě podtrhuje chrochtání ze sání motoru, stará Africa je výrazně tišší.
Litoval jsem, že jsem všechny krásné tratě jel jako debil, kretén na automat, který mi kurwil radost z jízdy a ne na manuální režim
Jedno mi, ale i přes to vadilo. Při tom kalupu levým palcem a ukazovákem nešlo dost dobře ještě zapínat a vypínat blinkry, tak jsem je prostě při bleskovém předjíždění nedával a tímto se všem slušným řidičům omlouvám. Navíc si konstruktéři Hondy udělali z pilotů žert, protože výškovou pozici tlačítka blinkrů zaměnili za spodní tlačítko klaksonu a opačně. Nevím, co je vedlo k tomu, přehodit roky zažité uspořádání a tak jsem ze začátku při předjíždění troubil jak kretén no, ale taky dobré, alespoň o mě věděli.
Údajně se dá sehnat segment řadící páky, který se napojí na palubní elektroniku a můžete dávat impulsy nohou. No pokud je to tak, tohle by byl dokonalý počin pro nás zatvrzelé klasiky
Čím mě ten automat, ale překvapil už od začátku, byly excelentní rozjezdy. Plyn je sice opravdu velmi,velmi citlivý, ale rozjezdy jsou sametově hladké, jen v některých složitých situacích výjezdu, nebo otáčení přeci jen tak spojka chybí, kterou je člověk zvyklý ten rozjezd regulovat, plynem a spojkou, tady holt vše jen pravou rukou. Nevýhoda automatu. Zkuste si autem s automatem couvat proti zdi do kopce přes překážku, třeba kámen, obrubník atd. a nenabořte zeď. Vše je sice o zvyku, ale mi ta spojka prostě chybí nehledě na fakt, že celý život jezdím s dvěma prsty na ní.
A to je další důvod, proč mi chybí páčka spojky. Při krizovém brzdění se dost často stává, že si zamknete dlaní pozici plynu, takže sice motor řve, ale netáhne dopředu, tady bohužel ano. Zase je třeba na to myslet, podřazovat a stahovat plynovou rukojeť.
Obecně vzato mě automat neustále trochu odváděl od pozornosti, ať už samotným řazením, nebo chováním místo, aby mi dopřál tu "pohodu" kdy se o řazení nestarám...
Co mi udělalo radost, je obecně jezdecká pozice. Africu jsem vnímal spíše jako nadupanou Crossku s litrovým motorem, ale tady je vidět, že opravdu vychází z původní Africy, která de facto dala vzniknout nové skupině motorek a to Dakarským endurům, dnes spíše dálničním endurům, cendurům, chcete-li všestrannému cestovnímu motocyklu a to je moje krev. Tady jsem doma.
Takže přesednout na stroj o 20 let mladší a připadat si tam jako doma mě vážně potěšilo.
Zpracování, plasty, spínače atd. už bohužel působí trochu laciněji oproti staré Africe, ale pořád vypadají hezky.
Trochu jsem se ztrácel na displeji a hledal jednotlivé údaje, některé nešly ani přečíst a zvýšení ostrosti jsem nenašel, paradoxně při večerní jízdě se sluncem v zádech byl displej dokonale čitelný, jen těch údajů všude 3 prdele...
Zlaté dva kulaté budíky v hlavním zorném úhlu, člověk vidí analogovou ručičku a hned ví, kolik jede nebo točí a nemusí odečítat z digitální stupnice.
Pár ovládacích prvků je jinak, na to si dá zvyknout, řidítka jsou širší, nádrž taky, stupačky jsou výš, díky tomu mám ostřejší úhel v kolenou, která mě začala bolet dříve, než na mojí staré. Oproti tomu široké, tvrdší, pohodlné sedlo je mnohem příjemnější, než na staré to úzké a měkké, což je bolest dlouhých výletů. Takže na staré mě bolí dříve prdel, tady kolena, obojí řeším jízdou ve stupačkách, což lze u obou praktikovat velmi dobře.
Objem nádrží je u obou motocyklů téměř shodný ( stará 23, nová 24 ) a spotřebu u staré 4,8-5,2 jsem měl stejnou, takže v obou případech dojezd téměř 500km je slušný ( na staré běžně najíždím 450-470 km )
Motor je velmi dobře naladěn, i když jsem ze začátku od paralelního dvouválce s přesazenou klikou o 270°a objemu 998 ccm o výkonu 70kW čekal sice víc, ale nakonec jsem pochopil, že je vyladěn přesně tak, jak si tento motocykl svým charakterem a způsobem použití žádá.
Na 4°se ochotně sbírá už při 2tis ot/min a plynule táhne až do cca 8,5 tis kde zasáhne omezovač.
Ovšem nejlépe se cítí mezi 6-8 tis, tam se z Africy stává divoška a v kombinaci s dvojspojkou docela solidní dravec.
Ano, v téhle kombinaci bych si chtěl s Afrou zajezdit okruh, tam bych možná tu převodovku a její ovládání ocenil více, než v běžném provozu.
Takže za mě má motor 1, bez nežádoucích vibrací, pazvuků, s typicky uhlazeným Hondím ševelením a to mám rád.
Co mě opravdu fascinovalo a rozhodilo v první chvíli, je hmotnost a ovladatelnost
Když jsem parkoval svou Africu s prázdnou nádrží vedle nové, která měla nádrž plnou ( rozdíl cca 20kg ) a ještě konstrukčně je o cca 15kg těžší, úplně jsem oněměl, když jsem ji chytil do ruky. Skutečně je to ta velká, těžká Africa? Manévrování s ní v zácpách, při parkování, výjezdech,naprostá pohádka a Bože, jak ta se pokládá do zatáček, to nemá chybu !!!
Ta motorka jede úplně sama, rychlé průjezdy zatáčkou v sérii pravých, levých to je teda něco.
Ovládá se s takovou lehkostí a noblesou, až jsem čuměl, to jsem opravdu nečekal.
Když jsme u podvozku, na můj vkus slabší brzdy, čekal jsem více, jak nástup, tak účinnost, ale to se dá řešit jiným druhem brzdových destiček.
Takže, když to shrnu, za včerejšek jsem s ní nahrkal bez pár drobných 500km, je to málo na nějaké komplexní hodnocení, tak to berte s rezervou, proto tenhle elaborát píši s odstupem času, po opadnutí euforie.
Když jsem dneska parkoval v servise, kde mě čekala moje stará, říkal jsem si , jaké to bude, až se vrátím do starého sedla, nebudu zklamaný?
Nebude mě stará Africa nudit? Kdepak
Mimo pár drobných rozdílů jsem byl pořád doma, pořád na "jedné" motorce a cestu zpět jsem si jízdu užíval v mlze při +8°C stejně tak, jako na nové Africe, která se mi moc líbila a určitě bych ji chtěl mít v garáži vedle té staré, abych mohl s jednou cestovat po Evropě a tu druhou už tolik netrápit.
Vím, že první modely měly trochu problémy s povrchovou ochranou železných dílů a už nikdy nedovrší kvalitou zpracování původní Africu, ale jinak nevím o žádném nešvaru. Ovšem tvrdit, že se na ní nedá jezdit může jen pitomec.
Za mě teda takový postřeh s jednodenního zážitku a srovnání obou modelů.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Výborný příspěvek! Díky za recenzi. Dříve jsem o nové Africe uvažoval, ale kdo ví jak dlouho budu ještě jezdit, tak už mi to nestojí za to. Dohrkám to na své babičce TA 600 z r. 1989... (Bawor už 3 roky stojí. )
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
A mě to zase navnadilo. Afriku ne. Ale nový stroj jo.
Líbí se mi ccm blackout 600, případně par jiných strojů z jejich portfolia.
Taky srambler od ducati.
A protože nejlepší na motorce je ten výběr, budu ještě nějaký pátek rozmýšlet. Můj vozový park 86' 96' 99' by možná nějaký to omlazení snesl.... Ale zatím me žádná moderna neoslovila...
Líbí se mi ccm blackout 600, případně par jiných strojů z jejich portfolia.
Taky srambler od ducati.
A protože nejlepší na motorce je ten výběr, budu ještě nějaký pátek rozmýšlet. Můj vozový park 86' 96' 99' by možná nějaký to omlazení snesl.... Ale zatím me žádná moderna neoslovila...
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Na tom jsem začínal opravdu cestovat, moje první dospělá motorka po MZ ETZ 250.
Vzadu buben hranaté světlo a 55k letěla jak hrom, tachometrovych 180 km/h a já s ní byl úplně v prdeli.
Navíc jsem už jako student sháněl motorrad katalog a nad ním pouštěl slinu, pak začal vycházet český a někde tam je na TA test, jako super univerzální motorce.
Tu dobu si pamatuji, byl jsem v úplné euforii a strážní andělé měli kurwa co dělat.
Pak jsem měl 7 let pauzu a už jsem myslel, že se k mašině nikdy nevrátím. První 2 roky byly muka pak mě to už bylo jedno...
Tehdy byla jiná doba, mít mašinu bylo něco baby si rvaly rodidla, jen aby se svezly, vymetaly se srazy a každý se znal, byla to úžasná doba,plná chlastu holek a rockandrollu.
Běžně jsme jezdili na srazy na mašině 2,když kámoš nestihl složit mašinu, nebo jeli autem, to nechali kilák od akce, aby jsme nebyli za čuráky a došli pěšky v moto hadrech, což byly většinou Kanady, rifle, flanelka, nebo triko, kožená bunda a přes ní riflová vesta. Borec měl většinou integrálku, ostatní loozeři škopky Tornádo atd.
Pak už to šlo do hajzlu, to kamarádství a vzájemná soudržnost, pomoc atd... Každý jen machroval nad druhým kdo má dražší přilbu, kombu atd.
Po 7mi letech jsem začal, jak jinak, na Transalpu rok 98.
Měl už 2 kotouče, vzadu kotouč, slabší motor 50k už tak dobře nejel a nový ksicht. Ale pořád tu úžasnou dvojitou koncovku výfuku, která pouští tak krásné zvuky
Na něm jsem projel kus světa, jenže u mě bylo jasné, že skončím u Africy, byl to můj nejvlhčí sen ze školních let.
Tehdy stála 380 tis, kdy byl plat 6-8
TA si vzal kámoš, dodnes jezdí už má okolo 150 tis...
Mě se líbí téměř všechna Dakarska Endura té doby a časem bych je chtěl všechny, dokud jdou sehnat za 1-2 výplaty.
K Africe určitě Super Ténéré 750 která byla vždy ve stínu, také mocného Biga 800,což je buchar jak hovado a možná i Aprilii Tuarega 650...
BMW mě nebraly nikdy
Jsem dost hondí, takže cbr 1000F,tolik diskutovaná ve své době kvůli kapoty se dá koupit za 25 tis, krásný naháč CB 750 nebo litr....
No to by mi zatím stačilo jako veteráni
Na běžné cestování novou Africu a na asfalt Pán European 1.300 ať nebolí prdel.
Jo a a kravení a posilování kondičky Yamahu WR 450
To by tak asi bylo všechno, teď zpátky na zem...
Moje cestovní MZ, dovezené v roce 93 z Hamburku po ose a kompletně upravená Ing. Masničákem z firmy Miriwe, která tyto přestavby dělala a já ji viděl jednou na srazu, málem jsem šel do kolen.
Ve své době ta úprava stála cca 15 tis...
Pak to zkopčil někdo u Opavy a začal nabízet, dokonce šly i inzeráty v Motocyklu...
No a klasika Transalp... Líbí se mi teď ten nový 750, má 90k a poletí jak čert, je fakt veliký a hezký
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Já očkem pokukuju po CFmoto 800mt. Má ji tady jeden kluk, celkem si to vychvaluje a mi se to moc líbí. Cena je taky víc než příznivá, i jetá se dá koupit za velmi slušné peníze. Loni moc nechybělo a koupil jsem od jednoho týpka co tu dělá stavoša, dl 650 v-strom. Už jsem měl v kešeni peníze, helmu v autě a že se tam nechám po práci kolegou hodit, rozmyslel jsem si to.
No u mne je jeden problém, že potenciál jakékoliv motorky nevyužiju. Já su prostě takový, že ikdybych měl volný den kdy bych mohl sednout a jet, tak jak třeba ty předevčírem, tak stejně se seberu a jdu raději doma něco dělat. Práce mám pořád dost. A nebo vezmu kluka někam na výlet, páč si mne normálně moc neužije.
Proto su asi doživotně odkázaný na toho skútra. Tak nevím jestli si spíš, jak budu mít nějakou kačku, někdy nekoupím něco novějšího. Ale zas. Jezdil jsem na xmax 400 z roku 2017 a minulý týden mi tu jeden soused půjčil rok starou Hondu Adv 350 a moc mne to neoslovilo. Určitě ne tolik abych řekl wau, to chci. A druhý problém mám v tom že když už už mám nějakou korunu abych si udělal radost, tak si koupím nějakého střepa za traktor, nebo střepa traktor.
Jinak celkem mne příjemně překvapila ta recenze na tu novou afriku. Tady ji měl koupenou jeden kluk od nás z firmy. Měl ji sezónu a prodal ji. Nevím co mu na ní až tak moc vadilo, musím se ho přeptat až ho potkám. Ale vím že byl hooodně rád když mu borec prodal zpátky tu jeho starou. Co mám dojem tak celkem plul na tu dvouspojku a mluvil něco o tom že mu moc nesedla, že se na ní necítil. Asi je to jak s kozama. Dle vkusu každého soudruha.
No u mne je jeden problém, že potenciál jakékoliv motorky nevyužiju. Já su prostě takový, že ikdybych měl volný den kdy bych mohl sednout a jet, tak jak třeba ty předevčírem, tak stejně se seberu a jdu raději doma něco dělat. Práce mám pořád dost. A nebo vezmu kluka někam na výlet, páč si mne normálně moc neužije.
Proto su asi doživotně odkázaný na toho skútra. Tak nevím jestli si spíš, jak budu mít nějakou kačku, někdy nekoupím něco novějšího. Ale zas. Jezdil jsem na xmax 400 z roku 2017 a minulý týden mi tu jeden soused půjčil rok starou Hondu Adv 350 a moc mne to neoslovilo. Určitě ne tolik abych řekl wau, to chci. A druhý problém mám v tom že když už už mám nějakou korunu abych si udělal radost, tak si koupím nějakého střepa za traktor, nebo střepa traktor.
Jinak celkem mne příjemně překvapila ta recenze na tu novou afriku. Tady ji měl koupenou jeden kluk od nás z firmy. Měl ji sezónu a prodal ji. Nevím co mu na ní až tak moc vadilo, musím se ho přeptat až ho potkám. Ale vím že byl hooodně rád když mu borec prodal zpátky tu jeho starou. Co mám dojem tak celkem plul na tu dvouspojku a mluvil něco o tom že mu moc nesedla, že se na ní necítil. Asi je to jak s kozama. Dle vkusu každého soudruha.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Mašinu buď chceš, nebo ne
To musíš cítit, mít to v krvi. Samozřejmě, že i já mám plno práce, ale řekl jsem si, hovno půjdu se projet, prostě zítra, domluvil si mašinu a jel.
A kluka učím taky, poprvé se motorky bál, pak se už nebál, ale jak jsem ji nahodil, udělal 4 kroky vzad.
Teď o víkendu jsem ho poprvé vozil, napřed opatrně pomalu, pak jsem roztáhl dvojku a dal tam 3.
Jak jsme se vrátili, tak mi řekl, že se mu to moc líbilo, když jsme jeli rychle - 30km/h.
Druhý den bylo po dešti, zetka má polodrapák, tak hurá na polní a lesní cesty, ať si zvyká. Je mu 4,5 a jsme spolu víkend za měsíc. Teď dostal nové kolo, je na něj ještě veliké, ale bojuje.
Příští rok bych mu chtěl koupit tu mini krosku, ať už se učí sám.
Škoda, že za nás nebyli takové možnosti...
Já ve 4 letech
No a kluk ve 4,5 letech teď
To musíš cítit, mít to v krvi. Samozřejmě, že i já mám plno práce, ale řekl jsem si, hovno půjdu se projet, prostě zítra, domluvil si mašinu a jel.
A kluka učím taky, poprvé se motorky bál, pak se už nebál, ale jak jsem ji nahodil, udělal 4 kroky vzad.
Teď o víkendu jsem ho poprvé vozil, napřed opatrně pomalu, pak jsem roztáhl dvojku a dal tam 3.
Jak jsme se vrátili, tak mi řekl, že se mu to moc líbilo, když jsme jeli rychle - 30km/h.
Druhý den bylo po dešti, zetka má polodrapák, tak hurá na polní a lesní cesty, ať si zvyká. Je mu 4,5 a jsme spolu víkend za měsíc. Teď dostal nové kolo, je na něj ještě veliké, ale bojuje.
Příští rok bych mu chtěl koupit tu mini krosku, ať už se učí sám.
Škoda, že za nás nebyli takové možnosti...
Já ve 4 letech
No a kluk ve 4,5 letech teď
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Ja som tento rok na motorke urobil len 20km . Niejak na to kazdym rokom ubuda cas. Ked mam vikend volny, tak vždy pride nieco ine dôlezitežitejsie . Este 3 roky spät som mal uz v takomto case odjazdenych 2000km. Chcel som kupovat motorku, uz som ju mal aj vyhliadnutu, aj finance by boli. Ale ak ma stat v garazi a padat na nu prach, tak to môze stat aj v predajni.
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Ešte sa sťažujte, odkedy "podnikám", tak som na motorkách nespravil dokopy 2000km - za 5 rokov. Musel by som pozrieť do protokolov z STK, tam je to presne. Na jawe a čz už roky robím km len pri ceste na STK... Tento rok som prešiel asi 1km na cudzej Yamaha má zas zalepené karbece, čo sa na nej nejazdilo. Jebať toto.
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
No já su na tom podobně. V týdnu musím do práce a o víkendu jsem rád že něco udělám doma nebo na poli. Mašinu chcu, ale je mi líto aby se na ni prášilo nebo ji tahat jen do práce. Tak to prostě je. Srdce mne k tomu táhne, na motorkách jezdím od svých dobře 11-12ti let, kdy jsem začal na pincku. 250 jsem jezdil už v 15ti, pak v 18ti přišlo auto, tak byla nějaká výluka, ale po pár letech jsem opět vytáhnul 250. Mám ji takovou polokrosku, na ježdění po poli a po lesi. No a před asi 5ti lety jsem si koupil toho buráka. To byla moje první a zatím poslední zahraniční motorka. A mám takový dojem že u ní zůstanu. Pavle ono je to těžko. Já než abych syna připravil o čas který může strávit se mnou, tak nějakou vyjížďku oželím. Už tak ho vídám strašně málo, je teď ve věku, kdy si nejradši hraje, nechce se mu se mnou chodit dělat ohrady, nebo dřevo do lesa. Tak prostě oželím svůj požitek a radši ten volný čas věnuju mu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Jo. V té době jsem dal auta i motorky bokem přestalo to být sranda ale otrava kktama...
Vrátil jsem sek tomu jak se narodil synator. A teď dost svátečně a asi v celku opatrně ale zas se semtam objevi takový to původní nadšení... Fragmenty kouzla starých časů.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Tak si říkám jestli to nebylo tím že všichni opravovali ladili... Měli stejný téma ono je jedno když kuchas bawora nebo zetku... Pak ti nakupčíci neměli nic k tématu, max ramena kdo letěl kde 300, (nikdo vlastně ake kecy byly), nakonec to sklouzlo na dražší hadry a vybavu.... To kdyžtak letmo doložili účtenkou....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Měl jsem to obráceně - první TA byl r. 1997 (také dvoukotouč), pak šel "do světa", přibyl Bawor (11 GS), časem se k tomu se naskytla dobrá cena na současnou "babičku". No nekup to! Aby toho nebylo málo, přibyla ještě XL 350 z r. 1986 na blbnutí okolo komína... Manželka netuší kolik peněz mám v motorkách - asi bych už byl po smrti, kdyby se to dozvěděla.Sniper píše: ↑čtv čer 15, 2023 12:43 pmNa tom jsem začínal opravdu cestovat, moje první dospělá motorka po MZ ETZ 250.
Vzadu buben hranaté světlo a 55k letěla jak hrom, tachometrovych 180 km/h a já s ní byl úplně v prdeli....
...Po 7mi letech jsem začal, jak jinak, na Transalpu rok 98.
Měl už 2 kotouče, vzadu kotouč, slabší motor 50k už tak dobře nejel a nový ksicht. Ale pořád tu úžasnou dvojitou koncovku výfuku, která pouští tak krásné zvuky ...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Kolik je zde TRAKTORISTO-MOTORKÁŘŮ?
Takový tematicky výlet....
Pak
Nakobec bageta s vyhledama...
Musím potrenovat, ani ne 200km a bolí mě prdel. Ale fajn trasa za celou dobu skoro žádný autaci.
Pak
Nakobec bageta s vyhledama...
Musím potrenovat, ani ne 200km a bolí mě prdel. Ale fajn trasa za celou dobu skoro žádný autaci.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23