Traktor od JiříSBS
Re: Traktor od JiříSBS
...tak zase něco z úprav traktoru
...pro nalévací otvor nádrže na olej , jsem musel vyřezat okýnko , k nalévacímu otvoru přibude ještě kontrolní měrka
...opravoval jsem volný unašeč od kardanu z převodovky a kontroloval mechanickou západkovou ruční brzdu-ozubec se západkou ve skříni
...uložení na kterém byl volný náboj a vpravo jsou dvířka pro nalévací otvor nádrže
...abych mohl vyrobit nový náboj s drážkou na pero , musel jsem si vyrobit nůž na drážkování a štosnout to na soustruhu
...pustil jsem se do úpravy kardanu pro pohon čerpadel od předlohy motoru
...pro nalévací otvor nádrže na olej , jsem musel vyřezat okýnko , k nalévacímu otvoru přibude ještě kontrolní měrka
...opravoval jsem volný unašeč od kardanu z převodovky a kontroloval mechanickou západkovou ruční brzdu-ozubec se západkou ve skříni
...uložení na kterém byl volný náboj a vpravo jsou dvířka pro nalévací otvor nádrže
...abych mohl vyrobit nový náboj s drážkou na pero , musel jsem si vyrobit nůž na drážkování a štosnout to na soustruhu
...pustil jsem se do úpravy kardanu pro pohon čerpadel od předlohy motoru
Re: Traktor od JiříSBS
...již dříve jsem slíbil , že vysvětlím důvod více čerpadel na svém traktůrku a to plním nyní.
Čerpadlo je zařízení , které podstatně ovlivňuje rychlost zvedání ramen THZ , běžná rychlost zvedání je okolo 3 vteřin , z dolní úvrati do horní úvratí
což je rychlost ramen cca 10cm/sek , ale tato rychlost nevyhovuje pokud potřebujeme přizvednout pluh , nebo kombinátor při práci , tam je třeba
rychlost snížit na cca 7 sek z DU do HU , což představuje cca 4cm/ sek při provozních otáčkách motoru . Z toho je vidět , že nejlépe by vyhovovalo
čerpadlo s variabilní dodávkou oleje , jenže také čerpadlo je pro nás prakticky finančně nedostupné . K tomuto účelu se používají různé škrticí
ventily , nebo děliče průtoku (tomu se budu věnovat později) .
...původně jsem zamýšlel použít 15ti litrové čerpadlo , ale díky Vladimirovi 2 se mi dostalo do rukou trojité čerpadlo(3 spojené čerpadla) , z nichž
jsem si vyrobil dvojité s odpojitelným druhým čerpadlem , jedno čerpadlo dává 18- 23 lt/min ,takže dvě okolo 45lt/min .To mi umožňuje použít
hydromotor ( pro pohon strojů-vývodový hřídel) AM-16 ,při použití dvou čerpadel , nebo AM-12 , při jednom čerpadle a nebo AM- 12 -dvě
čerpadla , při snížených otáčkách motoru-ekonomický režim .
...na fotu je čerpadlo , které je pohaněno el. motorem(el. motor není na fotu , bude namontován na horní část čerpadla) , toto čerpadlo dodává
stabilně 3lt/min nezávisle na chodu nebo otáčkách hlavního motoru traktůrku , v případě potřeby je možno množství oleje regulovat elektronicky
pomocí otáček el. motoru . Čerpadlo bude používáno při stojícím hlavním motoru (zapojování nářadí) , dále při používání hlavních čerpadel jako
vývodový hřídel , na ovládání THZ , na automatickou regulaci THZ při používání regulační hydr. , počítá se také na ovládání traktůrku .
Čerpadlo je zařízení , které podstatně ovlivňuje rychlost zvedání ramen THZ , běžná rychlost zvedání je okolo 3 vteřin , z dolní úvrati do horní úvratí
což je rychlost ramen cca 10cm/sek , ale tato rychlost nevyhovuje pokud potřebujeme přizvednout pluh , nebo kombinátor při práci , tam je třeba
rychlost snížit na cca 7 sek z DU do HU , což představuje cca 4cm/ sek při provozních otáčkách motoru . Z toho je vidět , že nejlépe by vyhovovalo
čerpadlo s variabilní dodávkou oleje , jenže také čerpadlo je pro nás prakticky finančně nedostupné . K tomuto účelu se používají různé škrticí
ventily , nebo děliče průtoku (tomu se budu věnovat později) .
...původně jsem zamýšlel použít 15ti litrové čerpadlo , ale díky Vladimirovi 2 se mi dostalo do rukou trojité čerpadlo(3 spojené čerpadla) , z nichž
jsem si vyrobil dvojité s odpojitelným druhým čerpadlem , jedno čerpadlo dává 18- 23 lt/min ,takže dvě okolo 45lt/min .To mi umožňuje použít
hydromotor ( pro pohon strojů-vývodový hřídel) AM-16 ,při použití dvou čerpadel , nebo AM-12 , při jednom čerpadle a nebo AM- 12 -dvě
čerpadla , při snížených otáčkách motoru-ekonomický režim .
...na fotu je čerpadlo , které je pohaněno el. motorem(el. motor není na fotu , bude namontován na horní část čerpadla) , toto čerpadlo dodává
stabilně 3lt/min nezávisle na chodu nebo otáčkách hlavního motoru traktůrku , v případě potřeby je možno množství oleje regulovat elektronicky
pomocí otáček el. motoru . Čerpadlo bude používáno při stojícím hlavním motoru (zapojování nářadí) , dále při používání hlavních čerpadel jako
vývodový hřídel , na ovládání THZ , na automatickou regulaci THZ při používání regulační hydr. , počítá se také na ovládání traktůrku .
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Traktor od JiříSBS
Jiří, máš tu hydrauliku pěkně vymakanou. Výroba hydrauliky mě jeden čas živila ( Jihostroj Velešín ), dovedu to ocenit Dvojčat, trojčat čerpadel se vyrábělo hafo, žádné ale s vypínací spojkou jedné části Jaké máš na výstupech zpětné ventily?
Měl bych prosbičku k Tvému příspěvku z loňského podzimu. Šlo by vyfotit ten pluh z více stran? Něco teď smolím, hledám rozumy a inspiraci.
Díky Bořivoj
Měl bych prosbičku k Tvému příspěvku z loňského podzimu. Šlo by vyfotit ten pluh z více stran? Něco teď smolím, hledám rozumy a inspiraci.
Díky Bořivoj
Re: Traktor od JiříSBS
...samozřejmě ,že druhé odpojitelné čerpadlo musí být na výstupu osazeno zpětným ventilem přiměřeného průtoku , aby neomezoval výstup z druhého čerpadla a zabranil uniku tlakového oleje přes odpojené čerpadlo.
...ohledně pluhu , ten je rozebrán a uložen úplně v zadu ve skladu , musel by vše před ním vytahat ven , aby se k němu dostal . Pluh a konstrukční řešení dílů je na více fotkách , takže další fota by už asi nepřinesla nic nového.
...ohledně pluhu , ten je rozebrán a uložen úplně v zadu ve skladu , musel by vše před ním vytahat ven , aby se k němu dostal . Pluh a konstrukční řešení dílů je na více fotkách , takže další fota by už asi nepřinesla nic nového.
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Traktor od JiříSBS
OK. Postupně to vlákno procházím ( a také jiná ) , takže už jsem si udělal nějakou představu. Ale traktor máš parádní
Re: Traktor od JiříSBS
...po delší nemoci se ozývám a dávám další fota z výroby hydraulického rozvaděče na traktor ,minule jsem slíbil , že vysvětlím proč používám mezi čerpadlem a rozvaděčem na Téčku připojený škrtící ventil .Tímto škrtícím ventilem jsem schopen ovládat průtok oleje přes rozváděč a tím pádem
rychlost zvedání THZ, nebo rychlost otáčení hydromotoru.Velikost škrticího ventilu musí být v litráží taková , aby olej dodávaný čerpadlem byl schopen odtékat přes škrtící ventil ,odpad z tohoto ventilu by měl jít s co nejmenším odporem(v potrubí) odcházet přímo do nádrže(bez filtrace-odpor)Příště
vysvětlím jak pomocí škrticího ventilu a běžného rozváděče lze nastavit regulační tlakovou hydrauliku (protizkluz) u THZ našich traktoru , vhodný hlavně pro lehké traktory.
..vlevo je škrticí ventil na regulaci průtoku oleje přes rozváděč , vpravo je ventil VVPe-20 ovládaný elektricky na něj je napojena rychlospojka
pro energeticky náročné agregáty (hydromotory atd.).Na nenatřenou část bude připojena "kostka" ,na ní budou dva elektrorozvaděče.
...na zadní části velké "kostky" , nahoře jsou pod sebou dva otvory pro připojení k THZ traktoru
rychlost zvedání THZ, nebo rychlost otáčení hydromotoru.Velikost škrticího ventilu musí být v litráží taková , aby olej dodávaný čerpadlem byl schopen odtékat přes škrtící ventil ,odpad z tohoto ventilu by měl jít s co nejmenším odporem(v potrubí) odcházet přímo do nádrže(bez filtrace-odpor)Příště
vysvětlím jak pomocí škrticího ventilu a běžného rozváděče lze nastavit regulační tlakovou hydrauliku (protizkluz) u THZ našich traktoru , vhodný hlavně pro lehké traktory.
..vlevo je škrticí ventil na regulaci průtoku oleje přes rozváděč , vpravo je ventil VVPe-20 ovládaný elektricky na něj je napojena rychlospojka
pro energeticky náročné agregáty (hydromotory atd.).Na nenatřenou část bude připojena "kostka" ,na ní budou dva elektrorozvaděče.
...na zadní části velké "kostky" , nahoře jsou pod sebou dva otvory pro připojení k THZ traktoru
Re: Traktor od JiříSBS
Toto je nieže vysoká škola, ale univerzita neviem z čím....
To bude yel ,harvard, Karlova univerzita.....
Je to luxus
To bude yel ,harvard, Karlova univerzita.....
Je to luxus
Re: Traktor od JiříSBS
Zdravím, chtěl bych si na svůj traktor taky udělat rychlo závěs. Procházel jse, tvoje stránky a máš to opravdu vymakané. Šly by nějaké rozměry použitých profilů? Já si sehnal jako nosný Jakl 60x60x5 a na nářadí jsem chtěl vařit Učko80, ale to má vůli a lítáto. Díky za odpověď.
Re: Traktor od JiříSBS
...bydlím v Bravanticích,je to od tebe kousek,přijeď se podívat na vlastní oči v Bravanticích směrem na Studénku ,na kopci čp. 92.
Re: Traktor od JiříSBS
Tak to ke pecka nabídka, děkuju. Do neděle nemůžu a příští týden mám odpolední. Ale stavil bych se příští víkend.
Re: Traktor od JiříSBS
...tak zase mám chuť něco dělat-vymýšlet pitominy ,jak mi bylo řečeno . Musel jsem udělat adaptér na nosič (UN-150) na brány ,které jsem dlouho nepoužíval , používal jsem kombinátor na , který jsem namontoval kypřícího ježka a tak se nedal použivat na vyvláčení brambor , po ujetí pár metru po brambořišti byl ježek opravdu jako ježek , jen místo jablek na něm byly napíchané brambory. Fota dám později.
Loni na orbu jsem vyrobil polohovou hydrauliku , tento rok bych chtěl vyzkoušet tlakovou hydrauliku(protiskluz) , je to jednoduché jen stačí na téčko mezi čerpadlo a rozvaděč vsadit škrticí ventil , tím vznikne otevřený hydraulický okruh ,ve kterém se dá pomocí škrticího ventilu plynule nastavovat tlak v THZ , tím se dá zatěžovat zadní náprava traktoru , funguje to jako , když se namontuje závaží do zadních kol traktoru , sníží se prokluz a zvýší se tažna síla traktoru.
Dále pokračují ve výrobě hydrauliky THZ traktoru , budu to tady postupně dávat , byl jsem upozorňovan několika členy tohoto fora , že to malo kdo chápe , co vyrábím , ale myslím , že když alespoň jeden člen tohoto fora něco z toho využije , tak to smysl ma.
Loni na orbu jsem vyrobil polohovou hydrauliku , tento rok bych chtěl vyzkoušet tlakovou hydrauliku(protiskluz) , je to jednoduché jen stačí na téčko mezi čerpadlo a rozvaděč vsadit škrticí ventil , tím vznikne otevřený hydraulický okruh ,ve kterém se dá pomocí škrticího ventilu plynule nastavovat tlak v THZ , tím se dá zatěžovat zadní náprava traktoru , funguje to jako , když se namontuje závaží do zadních kol traktoru , sníží se prokluz a zvýší se tažna síla traktoru.
Dále pokračují ve výrobě hydrauliky THZ traktoru , budu to tady postupně dávat , byl jsem upozorňovan několika členy tohoto fora , že to malo kdo chápe , co vyrábím , ale myslím , že když alespoň jeden člen tohoto fora něco z toho využije , tak to smysl ma.
- Ondras83
- Příspěvky: 10119
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Ukaž fotky nebo videa, pěkně se mi na to kouká
Re: Traktor od JiříSBS
Jiříku,
Ono sa to to píše že je to jednoduché
....
Ale pre väčšinu z nás Španielska dedina
Ono sa to to píše že je to jednoduché
....
Ale pre väčšinu z nás Španielska dedina
Re: Traktor od JiříSBS
Zdravím Tě , Jiří ! Už jsme tu hydrauliku několikrát probírali . Je složitá jako v raketoplánu a využít ji umíš jenom Ty . Chtělo by to nějaké praktické ukázky . V celém Tvém olejovém hospodářství nějak postrádám snímač nějakých impulzů a polohy ramen a pak se mi zdá , že se ztrácíš v názvosloví . Jsem praktik a tak vím , že se u zetormatiku na polohovku orat nedá . Víc zase až se potkáme ...