motor
motor
Může někdo poradit jaký použít motor místo stávajícího motoru z trabanta? Nejraději bych Jednoválcový, 4taktní, rozvod OHV, chlazení vzduchem s elektrickým startérem. Jak případně vyřešit spojku, nyní je tam kompletní motor se spojkou a převodovkou. Děkuji za rady.
Re: motor
Můžu říct že je dost obtížné této kategorii spíše nižšší výkon.
Motor je dobrý ale o tom jak se naladí ,po čase provozu se uvolní šoupátka https://aukro.cz/soupatko-t601-6987635501 v čepech začne motor žrát.
Šoupátka mění vlastnosti motoru, motor muže mít sílu od spoda provozuje se jen na půl plynu nebo roztáčí dlouze což bylo dálniční provoz.
Motor je dobrý ale o tom jak se naladí ,po čase provozu se uvolní šoupátka https://aukro.cz/soupatko-t601-6987635501 v čepech začne motor žrát.
Šoupátka mění vlastnosti motoru, motor muže mít sílu od spoda provozuje se jen na půl plynu nebo roztáčí dlouze což bylo dálniční provoz.
Re: motor
Nedávno jsem koupil 4 taktní benzinový motor 15 Hp se starterem. Mám ho na špalíkovač. Je to fungláč motor z eshopu. Dodání asi 10 dní. Čumí z něj hřídel 25 mm. Na ní jsem dal odstředivou řemenici. Ten motor by šel určitě použít i na pohon traktůrku. Není rozměrově určitě velký jako trabant. Akorát jedna věc, muselo by se upravit regulace přidávání plynu. Je tam páčka a k ní by se muselo buďto napasovat lanko, nebo táhýlko. Takto se ovládá rukou, páčkou. Spíš jakoby stabilák. Ale jde lehce přidávat ubírat.
Re: motor
Taky jsem to tak na jednom samohybu dělal,ovládání plynu bylo ze staré přehazovačky.
Spojku jsem vyřešil jednoduše,starý Trabant motor i s převodovkou(doporučuju zavařit volnoběžku na 4,ať i ta brzdí motorem),válce a pod pryč,klikovku na soustruh a odsoustružit co šlo,ať to nevibruje,pak jsem to smontoval zpět včetně řemenice,co hnala ventilátor.Jako přenos výkonu mezi 4T motorem 13 koní a torzem trabi motoru posloužil 13 klíňák právě na řemenici na klice traboše,na 4T motoru byla řemenice tuším 400mm,takže zas takový krouťák to neneslo.Fungovalo to super,klíňák tam vydržel snad 3 roky častého sezónního provozu.
Spojku jsem vyřešil jednoduše,starý Trabant motor i s převodovkou(doporučuju zavařit volnoběžku na 4,ať i ta brzdí motorem),válce a pod pryč,klikovku na soustruh a odsoustružit co šlo,ať to nevibruje,pak jsem to smontoval zpět včetně řemenice,co hnala ventilátor.Jako přenos výkonu mezi 4T motorem 13 koní a torzem trabi motoru posloužil 13 klíňák právě na řemenici na klice traboše,na 4T motoru byla řemenice tuším 400mm,takže zas takový krouťák to neneslo.Fungovalo to super,klíňák tam vydržel snad 3 roky častého sezónního provozu.