MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Moderátor: DYK
- LiborDrmota
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv srp 13, 2009 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Dobrý den,
máte někdo zkušenosti s dolazením karburace u Jikováckého motoru?
Před rokem a půl jsem jí koupil, pak se v otavách sekl motor. V lednu šla na GO (8tis) - tak jak řekli jsem jí nechal zaběhnout. No a v senech to začalo. Jeden den jsem posekal a otočil a druhý den už to nešlo - svíčka úplně černá. Po vyčištění svíčky zase vše OK. Když jsem to chtěl reklamovat, tak mi řekli, že to bude trvat měsíc no a sena na louce. Po senech už bylo po záruce.
Když jsem tam byl potom, tak přišli z cenou více méně 5tis a to mi přijde zlí.
Předstih se mi zdá v pořádku. Já to vidím na karburaci. Už moc dobře vím, že jsou jikovácké motory hodně háklivé na bohatost směsi.
Nevím o kolik točit a na jakou stranu a za jak dlouho by se měly projevit změny - zítra budu mulčovat pastu (víceméně 3h a vyvážet listí, tak bych to chtěl zkusit doladit).
Dávám tam olej Mogul FS 1:40 (dáváme ho, jako můj otec, do všech starých dvoutaktních motorů po dlouhá léta a v pořádku)
Mimochodem nevěděl by někdo o startování - mám tam naroubované startování z terry a díky generálce má celkem dobrou kompresi a jeho vnitřnosti moc nevydrží - pořád se to ještě vyplatí opravovat než koupit nové na MF (4tis) (chtěl bych tam do pár let dát čtyřtakt a tak už do toho nechci moc vrážet, nebo spíše pořád)
Děkuji
máte někdo zkušenosti s dolazením karburace u Jikováckého motoru?
Před rokem a půl jsem jí koupil, pak se v otavách sekl motor. V lednu šla na GO (8tis) - tak jak řekli jsem jí nechal zaběhnout. No a v senech to začalo. Jeden den jsem posekal a otočil a druhý den už to nešlo - svíčka úplně černá. Po vyčištění svíčky zase vše OK. Když jsem to chtěl reklamovat, tak mi řekli, že to bude trvat měsíc no a sena na louce. Po senech už bylo po záruce.
Když jsem tam byl potom, tak přišli z cenou více méně 5tis a to mi přijde zlí.
Předstih se mi zdá v pořádku. Já to vidím na karburaci. Už moc dobře vím, že jsou jikovácké motory hodně háklivé na bohatost směsi.
Nevím o kolik točit a na jakou stranu a za jak dlouho by se měly projevit změny - zítra budu mulčovat pastu (víceméně 3h a vyvážet listí, tak bych to chtěl zkusit doladit).
Dávám tam olej Mogul FS 1:40 (dáváme ho, jako můj otec, do všech starých dvoutaktních motorů po dlouhá léta a v pořádku)
Mimochodem nevěděl by někdo o startování - mám tam naroubované startování z terry a díky generálce má celkem dobrou kompresi a jeho vnitřnosti moc nevydrží - pořád se to ještě vyplatí opravovat než koupit nové na MF (4tis) (chtěl bych tam do pár let dát čtyřtakt a tak už do toho nechci moc vrážet, nebo spíše pořád)
Děkuji
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Někde v Manuálech jsem viděl návod na údržbu MF 70.Jinak se nastavuje vzduch volnoběhu je to šroub na boku karburátoru -ten horizontální jemně ho utáhneš na doraz(jemně s citem) a potom ho povolíš o jednu otáčku.To je takový základní nastavení od kterého se chytneš a za chodu to pošteluješ aby to šlo pěkně za plynem.Já Jikov nepoužívám mám radši BING.Větší neplechu mi dělá předstih musel jsem mu ubrat protože to kopalo jak kůň.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
je to tak, jikováckej karburátor, pokud přestane chodit, ničím neseřídíš. zlatej BING. zkus ho sehnat a máš po starostech
- LiborDrmota
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv srp 13, 2009 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
To mně ani nenapadlo, že by karboš byl vadný. Je tam nový, protože jim to prý při opravě nešlo vyštelovat.
Motor nekope, jen si občas střelí, ale to typuji na svíčku (po 2h práce je skoro kaput a pak nastupuje střílení, po 3h práce kapituluje - vyčistit a funguje dál)
Zkusím to vyladit. Jednu, max 2 sezóny musí ještě našlapat a pak pude (jen aby to nekleklo v senech).
Díky
Motor nekope, jen si občas střelí, ale to typuji na svíčku (po 2h práce je skoro kaput a pak nastupuje střílení, po 3h práce kapituluje - vyčistit a funguje dál)
Zkusím to vyladit. Jednu, max 2 sezóny musí ještě našlapat a pak pude (jen aby to nekleklo v senech).
Díky
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
už jsem ty jikovácké taky musel párkrát zahodit, protože ani po vyprání v ultrazvukové pračce nereagovaly na seřizovací šroub volnoběžné směsi
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Já nemám přístup k ultrazvuku ale peru karby v čistým technickým benzinu a profukuju je stlačeným vzduchem a hlavně proti směru proudění při chodu motoru.Nevím jestli je to důležitý ale dělám to tak Hlavně ty dírky pod hranou šoupátka.Někde jsem četl že systém volnoběhu ovlivňuje chod motoru tak do třech čtvrtin otáček.Ona ta MFka při sečení nasaje do sání spoustu všelijakejch semen a bordelu-Máš filtr čistej??Ten taky dusí motor.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
- LiborDrmota
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv srp 13, 2009 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
No filtr (samotná vložka) musí být dobrá, dával jsem jí po senech (mám ještě BDR550 tak aby to bylo měněný na stejně). Nejsem si zcela jist, zdali se tam něco může nasát. Je tam přeci olej a plus filtr (určitě semena tam nevlítnou). Když obracím, tak olej měním každý den nebo obden (po dvou až třech otočení sena _ 0,7ha) - po té co je z toho již divná směs.
Co říkáte na to dát do MF70 čtyřtakt (počítal jsem to a mohlo by se to vrátit po 3-7 letech v závislosti na motoru.
Co říkáte na to dát do MF70 čtyřtakt (počítal jsem to a mohlo by se to vrátit po 3-7 letech v závislosti na motoru.
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Já se zejtra podívám jak to mám nastavený.Musím to zaklepat ale na podzim MFku šoupnu pod střechu a zjara ji sundám,nasadím lištu,ostrou kosu,přeplavím párkrát cuknu a na devadesát procent chytá. Občas ale taky musím ten karbík vyčistit a vyprat to sítko.Někde jsem tady to startování taky mněl ale nevím v jakým je stavu,hlavně pružina.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
- LiborDrmota
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv srp 13, 2009 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Informace o startování mě těší. Pokud tam nějaká věc chybí, nebo jsou v háji příliš nevadí.
Jen se mi nechce přát opravovat to startování z terry co tam je (za letošek jsou to dva bubínky, 4 jazýčky, 4mističky - za nové díly to vychází na 730kč, ale samotný adaptér již asi taky dlouho nevydrží - adaptérem myslím takový po domácku dělaná kříž umožňující to startování z terry nasadit). Co jsem koukal v agrozetu, tak nové startování tam stojí 4,1tis a za to se dá již koupit starej Jikováckej motor (dva jsem už zmeškal). Do sen chci startování vyřešit - už mě i napadlo udělat i takový bubínek a přichytit jej místo starteru a startovat to špagátem z TJ - podobně jako to měli staré lištovky s Guttbrodem)
Jen se mi nechce přát opravovat to startování z terry co tam je (za letošek jsou to dva bubínky, 4 jazýčky, 4mističky - za nové díly to vychází na 730kč, ale samotný adaptér již asi taky dlouho nevydrží - adaptérem myslím takový po domácku dělaná kříž umožňující to startování z terry nasadit). Co jsem koukal v agrozetu, tak nové startování tam stojí 4,1tis a za to se dá již koupit starej Jikováckej motor (dva jsem už zmeškal). Do sen chci startování vyřešit - už mě i napadlo udělat i takový bubínek a přichytit jej místo starteru a startovat to špagátem z TJ - podobně jako to měli staré lištovky s Guttbrodem)
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Co to je zač ten karburátor BING?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Dám sem fotku ale technický údaje neznám. A taky sem dám fotku toho startování co mám navíc.Bohužel mu schází pár věcí a je ulomenej čep,ten by asi šel nahradit.Cenu když tak navrhni-nějakou pro tebe přijatelnou
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
montovali se seriově na MF70, než v n.p. Motor, vymysleli lacinou náhradu, která bohužel nestojí za nic. jestli se nepletu, ty jikovácké se montovali až na typy se dvěma tlumiči výfukuTom píše:Co to je zač ten karburátor BING?
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Já mám jednovýfuk 1984 a je tam Jikov. Nepoužíváme ji, takže mi to je celkem jedno, on je to docela takový vergl, že když to člověk déle nepoužívá tak pak stráví půlku dne, než ji rozjedepetr j píše:montovali se seriově na MF70, než v n.p. Motor, vymysleli lacinou náhradu, která bohužel nestojí za nic. jestli se nepletu, ty jikovácké se montovali až na typy se dvěma tlumiči výfukuTom píše:Co to je zač ten karburátor BING?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- LiborDrmota
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv srp 13, 2009 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Děkuji za nabídku. Nejprve ale zkusím sehnat někoho, kdo by to uměl navařit. Mám sice za souseda šikovného zámečníka, ale ten se litině a hliníku vyhýbá.
Zkoušel jsem karburátor doladit (zašrouboval na doraz a pak povoloval nebo utahoval podle toho jak šla do otáček). Nakonec jsem se dostal na stejnou pozici jako bylo před tím. Po třech hodinách sečení začala zdechat (svíčka černa jako boty, samá pecka), svíčku jsem vyčistil a zkontroloval odtrh na svíčce. Po víceméně hodině práce se strojem se vše opakovalo (to je pro ní typické). Vyndal jsem také hlavu a válec, prozatím se po sezóně na válci ani na pístu neprojevilo poškození karbonem.
Problémy s chodem motoru a startováním jsou skoro neunosné (o víkendu jsem sní zmulčoval skoro 0,5ha pastvy a vyvez 4káry listí ze zahrady) - za víkend jsem přetrhl 8x šňůru, roztrhlo se jištění jazýčku.
To, že by problém se zakarbonováváním způsoboval karbec jsem se pravděpodobně mýlil. Mám ještě dva jikovácký motory doma (na BDR550 a na kalovce - je podobný motoru z PF62) a dávám do nich stejná olej (mogul TS 1:40) a všechno v pohodě - takže si myslím, že to nebude ani olejem. Zbývá jedině předstih a k tomu se prý dostává těžko.
Velký problém je v tom, že takovýto stroj potřebuji a na nový nemám (asi nikdo by nedal 300tis za hračku na zahradu), proto mi pořád vrtá hlavou výměna motoru za čtyřtakt (nebo pořídit ještě jednu MF a doufat, že to bude lepší).
Co myslíte, kolik kobyl (spíše tedy, jaký krouťák) udrží převodovka. V Seco-Groupu mi řekli, že tam jedině de Kama 178fe na speciální přírubě, ale o převodovce nic. Přírubu mi soused udělá jakou si řeku a košíčky spojky jsou na mf buď ze staré a nebo z nové. Přijde mi, že 3,1kw motor je slabý, výkonnější verze (186FE) má již 6,3kw a jednak jde úplně bez problému na přírubu ze Secor-Group, ale jestli to udrží převodovky. (viděl jsem na MF 12hp Hondu a to převodovka už neudejchala).
Zkoušel jsem karburátor doladit (zašrouboval na doraz a pak povoloval nebo utahoval podle toho jak šla do otáček). Nakonec jsem se dostal na stejnou pozici jako bylo před tím. Po třech hodinách sečení začala zdechat (svíčka černa jako boty, samá pecka), svíčku jsem vyčistil a zkontroloval odtrh na svíčce. Po víceméně hodině práce se strojem se vše opakovalo (to je pro ní typické). Vyndal jsem také hlavu a válec, prozatím se po sezóně na válci ani na pístu neprojevilo poškození karbonem.
Problémy s chodem motoru a startováním jsou skoro neunosné (o víkendu jsem sní zmulčoval skoro 0,5ha pastvy a vyvez 4káry listí ze zahrady) - za víkend jsem přetrhl 8x šňůru, roztrhlo se jištění jazýčku.
To, že by problém se zakarbonováváním způsoboval karbec jsem se pravděpodobně mýlil. Mám ještě dva jikovácký motory doma (na BDR550 a na kalovce - je podobný motoru z PF62) a dávám do nich stejná olej (mogul TS 1:40) a všechno v pohodě - takže si myslím, že to nebude ani olejem. Zbývá jedině předstih a k tomu se prý dostává těžko.
Velký problém je v tom, že takovýto stroj potřebuji a na nový nemám (asi nikdo by nedal 300tis za hračku na zahradu), proto mi pořád vrtá hlavou výměna motoru za čtyřtakt (nebo pořídit ještě jednu MF a doufat, že to bude lepší).
Co myslíte, kolik kobyl (spíše tedy, jaký krouťák) udrží převodovka. V Seco-Groupu mi řekli, že tam jedině de Kama 178fe na speciální přírubě, ale o převodovce nic. Přírubu mi soused udělá jakou si řeku a košíčky spojky jsou na mf buď ze staré a nebo z nové. Přijde mi, že 3,1kw motor je slabý, výkonnější verze (186FE) má již 6,3kw a jednak jde úplně bez problému na přírubu ze Secor-Group, ale jestli to udrží převodovky. (viděl jsem na MF 12hp Hondu a to převodovka už neudejchala).
Re: MF-70 - motor - rozlazený karburátor
Proč za 300 tisíc? Ono ty Variny tak drahé nejsou, jsou lepší než MF, a hlavně nářadí na ně jde kombinovat. A prodává se jich hodně, a do dvacítky seženeš i s příslušenstvím.LiborDrmota píše:Velký problém je v tom, že takovýto stroj potřebuji a na nový nemám (asi nikdo by nedal 300tis za hračku na zahradu), proto mi pořád vrtá hlavou výměna motoru za čtyřtakt (nebo pořídit ještě jednu MF a doufat, že to bude lepší).
Jinak tady jsem našel odkaz na předělávku na 4takt http://www.agromep.cz/stranka/mf-70-prestavba-na-4-takt
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz