Zdravim,
byl jsem zvykly na vari DSK317/agzat JM5-050 prevodovce pouzivat rozsireni rozchodu na 740mm navic pouzitim poloos 2x 65mm ke standardu 610mm - radky brambor mely o trochu vice vzduchu proti plisni bramborove a podle serizeni radlicek slo i vice zeme k bramborum.
1. Pokud si poridim prevodovku DIF, nejspis si rozchod na 740mm stejnou sadou vlozek 65mm neupravim, nebo se pletu?
2. Skoda, ze prevodovka nema protazeny predni vyvod i dozadu, pak by mozna slo propojit kardanem 2 prevodovky za sebou a vyrobit si 4x4 kloubak s pohonem jen jednim motorem.
V soucasnem provedeni by se musel kardan ze zadni prevodovky chytit na spodni vyvodovy hridel predni prevodovky pres uhlovy prevod a nebylo by to tak elegantni.
Co si o te fantasmagorii myslite?
.
Agzat Profi DIF
Moderátor: DYK
Re: Agzat Profi DIF
K bodu 1.
v rozkresu Agzat DIF neni zakotovany zavit na konci original poloosy, napovi nejaky znalec?
Snad by sla poloosa prodlouzit prodluzovaci matici a do ni by sel zasroubovat svornik se stejnymi zavity na obou koncich, pak nasadit prodluzovaci poloosu 130 mm, nasadit kolo a utahnout matici s podlozkou. Vidite to jako schudne?
K bodu 2.
Probirala se tady slabota pohonne jednotky a nemoznost prenest vykon pres spojku ve slozitem terenu s nakladem.
Pokud by byly za sebou 2 Agzat prevodovky s motorem na kazde z nich, pak by vykon nechybel ani ve svahu (ne nejsem prodejce Agzatu ani pohonnych jednotek).
Propojit obe prevodovky kardanem (jen jeden motor - po rovine by s vykonem urcite nebyl problem) by mohlo byt vhodnejsi spojenim obou prednich vyvodu - stejne otacky, nez pripojenim na bocni vyvod s uhlovym prevodem.
A aby byl zachovan i shodny smer otaceni hridelu i vystredeni by u te predni prevodovky bylo nutne predni hridel prevest vlevo bokem dozadu (pod nalevacim sroubem) pomoci 4 pastorku kol se stejnym poctem zubu (dva pastorky napevno na bypas hridelu) a napojit kardan na pridavny drazkovy hridel.
Prikladam ideovy nacrtek a ocekavam kritiku.
v rozkresu Agzat DIF neni zakotovany zavit na konci original poloosy, napovi nejaky znalec?
Snad by sla poloosa prodlouzit prodluzovaci matici a do ni by sel zasroubovat svornik se stejnymi zavity na obou koncich, pak nasadit prodluzovaci poloosu 130 mm, nasadit kolo a utahnout matici s podlozkou. Vidite to jako schudne?
K bodu 2.
Probirala se tady slabota pohonne jednotky a nemoznost prenest vykon pres spojku ve slozitem terenu s nakladem.
Pokud by byly za sebou 2 Agzat prevodovky s motorem na kazde z nich, pak by vykon nechybel ani ve svahu (ne nejsem prodejce Agzatu ani pohonnych jednotek).
Propojit obe prevodovky kardanem (jen jeden motor - po rovine by s vykonem urcite nebyl problem) by mohlo byt vhodnejsi spojenim obou prednich vyvodu - stejne otacky, nez pripojenim na bocni vyvod s uhlovym prevodem.
A aby byl zachovan i shodny smer otaceni hridelu i vystredeni by u te predni prevodovky bylo nutne predni hridel prevest vlevo bokem dozadu (pod nalevacim sroubem) pomoci 4 pastorku kol se stejnym poctem zubu (dva pastorky napevno na bypas hridelu) a napojit kardan na pridavny drazkovy hridel.
Prikladam ideovy nacrtek a ocekavam kritiku.
Re: Agzat Profi DIF
K bodu 1.
Pokud prodluzovaci matice bude mit stejny rozmer jako sestihran poloosy, pak jejim nasroubovanim na zavit poloosy a prevlecenim prodluzovaci poloosy dojde k fixaci a nemoznosti povoleni zavitu za predpokladu, ze osovy svornik nutny k upevneni kola bude k prodluzovaci matici privareny.
Tuhost napravy tak bude zajistena.
K bodu 2.
Dalsi moznosti je realizovat prevody pomoci retezovych kol a retezu, pricemz zastavbovy prostor by mohl vyjit mirne objemnejsi.
Pokud prodluzovaci matice bude mit stejny rozmer jako sestihran poloosy, pak jejim nasroubovanim na zavit poloosy a prevlecenim prodluzovaci poloosy dojde k fixaci a nemoznosti povoleni zavitu za predpokladu, ze osovy svornik nutny k upevneni kola bude k prodluzovaci matici privareny.
Tuhost napravy tak bude zajistena.
K bodu 2.
Dalsi moznosti je realizovat prevody pomoci retezovych kol a retezu, pricemz zastavbovy prostor by mohl vyjit mirne objemnejsi.
Re: Agzat Profi DIF
Uniká mi zmysel takej konštrukcie - lebo cenovo je to drahšie ako original malý japonec. A stále je to spotvorenina - Agzat je vymyslený ako Varina ako Tera teda dvojkolák .
To je jeho zmyslom - vojsť sa tam kam 4kolák nemôže.
Mám doma aj japonca aj dvojkolák typu Agzat a každý má svoje miesto a zmysel.
To je jeho zmyslom - vojsť sa tam kam 4kolák nemôže.
Mám doma aj japonca aj dvojkolák typu Agzat a každý má svoje miesto a zmysel.
Re: Agzat Profi DIF
Smysl 4x4 spatruji v nasledujicim - stavebnice.
Pokud se neco pokazi, obvykle to nebudou obe prevodovky naraz. Ranenou pulku kone odstavim a v ramci moznosti dodelam praci jako jednoosak a pak nalozim zbytek a odjedu.
Jasne, nelze srovnavat kolo Jana Tleskace s raketoplanem.
Pokud se neco vazneho pokazi u japonce, praci nedodelas a bude to na odtah.
Agzat ma dva velke nedostatky - chybi mu spojka pod prvnim uhlovym prevodem, aby stal na miste a tocil se jen nahon vpredu.
A nahon vzadu by se rovnez hodil.
Netusim, nakolik je to pro vyrobce hozena rukavice.
Pokud se neco pokazi, obvykle to nebudou obe prevodovky naraz. Ranenou pulku kone odstavim a v ramci moznosti dodelam praci jako jednoosak a pak nalozim zbytek a odjedu.
Jasne, nelze srovnavat kolo Jana Tleskace s raketoplanem.
Pokud se neco vazneho pokazi u japonce, praci nedodelas a bude to na odtah.
Agzat ma dva velke nedostatky - chybi mu spojka pod prvnim uhlovym prevodem, aby stal na miste a tocil se jen nahon vpredu.
A nahon vzadu by se rovnez hodil.
Netusim, nakolik je to pro vyrobce hozena rukavice.